ویژگی‌های تیپ شخصیتی ESFP برای ازدواج | تیپ شخصیتی بازیگر ✅​✨​👩‍❤️‍👨​

تیپ شخصیتی ESFP

بسیاری از روانشناسان انجام تست‌های شخصیت‌شناسی و مشاوره‌های پیش از ازدواج را برای شناخت بهتر طرف مقابل ضروری می‌دانند. از جمله تست‌های روانشناسی پیش از ازدواج می‌توان به تست شخصیت‌شناسی MBTI اشاره کرد که بر اساس آن می‌توان اطلاعات زیادی را در رابطه با روحیات، علایق و ویژگی‌های اخلاقی افراد کسب کرد. بر اساس این تست روانشناسی شانزده تیپ شخصیتی مختلف وجود داشته که در مقاله‌ زیر قصد داریم به بررسی تیپ شخصیتی ESFP بپردازیم. اگر انتخاب بهترین پارتنر برای شما مهم است تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی تیپ شخصیتی بازیگر

تیپ شخصیتی ESFP:

  • شخصیت بازیگر
  • برونگرا
  • حسی
  • احساسی
  • ادراکی
  • با شعار همیشگی اگر آسمان محدود بود و من می‌توانستم هر کاری را انجام دهم صرفا کار فعلی را انجام می‌دادم.

تیپ شخصیتی ESFP

افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP افرادی بانشاط، جذاب و بانمک بوده که میل شدیدی به زندگی و زندگی کردن دارند. این افراد حضور در اجتماع و بودن در کنار مردم را دوست داشته و از اموری که انجام می‌دهند لذت می‌برند. این تیپ شخصیتی زیاد به خود و دیگران سخت نگرفته و معمولا با شرایط سازگار می‌شود. افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP دارای رفتاری صمیمانه و گرم بوده و معمولا دوستان زیادی دارند. این افراد دست و دلباز و سخاوتمند هستند و در مقابل آن انتظاری از دیگران ندارند.

از دیگر ویژگی‌های تیپ شخصیتی بازیگر می‌توان به تمایل آن‌ها به تایید شدن از طرف دیگران و البته قدردانی از دیگران اشاره کرد. این تیپ شخصیتی به تفریح و بازی کردن بسیار علاقه دارد. افراد دارای تیپ شخصیتی بازیگر افرادی واقع‌بین بوده که محیط را همان گونه که هست می‌بینند. این افراد طرفدار تجربیات بوده و با فرضیات کاری ندارند. تیپ شخصیتی ESFP همواره به دنبال حقایق است و معمولا حافظه‌ خوبی برای به خاطر سپردن جزئیات دارد. افراد ESFP ترجیح می‌دهند برای حل مشکلات از روش‌های موجود استفاده کرده و چندان طرفدار راه حل‌های مبتکرانه نیستند.

ESFPها معمولا غرق هیجانات لحظه‌ای شده و همواره دوست دارند در مرکز توجه باشند. از این رو بسیاری از افراد مشهور و بازیگران را می‌توان در این تیپ شخصیتی جستجو کرد. تیپ شخصیتی بازیگر تمایل زیادی به اجرای نمایش داشته و از شوخ‌طبعی و گپ‌های خودمانی خوشش می‌آید. این افراد نه تنها مهارت سخنرانی خوبی داشته بلکه از حس زیبایی‌شناسی قدرتمندی نیز برخوردار هستند. ESFPها به آراستگی و مد اهمیت زیادی داده و برای آن‌ها جذابیت دیداری حائز اهمیت است. از دیگر ویژگی‌های تیپ شخصیتی ESFP می‌توان به نکته‌سنجی آنان اشاره کرد.

معمولا ESFPها افرادی حامی بوده که از درگیری و اختلافات بیزارند. این افراد ممکن است چنان غرق سرگرمی‌ها شوند که مسئولیت‌های خود را فراموش کنند. برای این تیپ شخصیتی انجام دادن کارهای تکراری و تحلیل‌های پیچیده چندان آسان نمی‌باشد. این افراد به شانس اعتقاد داشته و از کمک گرفتن از دیگران نیز واهمه‌ای ندارند. البته توجه به این نکته ضروری بوده که این افراد هرگز نمی‌توانند مسئولیت‌های خود را به دیگران واگذار کنند. برای این تیپ شخصیتی قرار گرفتن در چارچوب‌ها و شرایط خاص بسیار دشوار بوده و معمولا در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت نیز عملکرد مطلوبی ندارند.

اگر بخواهیم تیپ شخصیتی ESFP را با چند ویژگی توصیف کنیم به ویژگی‌های زیر می‌رسیم.

  • صبر و شکیبایی زیاد
  • شخصیتی صمیمی، بخشنده و مردم‌دوست
  • شخصیتی که در لحظه زندگی می‌کند.
  • شخصیتی بازیگوش و اهل سرگرمی و هیجان
  • فردی اهل عمل و واقع‌گرا
  • شخصی با درک فضایی قدرتمند
  • شخصی که به دنبال نتایج واقعی و ملموس است.
  • شخصی که به سادگی می‌تواند خود و دیگران را بپذیرد.
  • شخصیتی پرحرارت و پرانرژی
  • فردی که از رنج کشیدن دیگران ناراحت می‌شود.
  • شخصی که از تنها ماندن یا کاری نکردن بیزار است.
  • فردی که دوست دارد دیگران را سرگرم کند.
  • فردی باهوش، حاضر جواب و رک
  • شخصیتی بانشاط و سرزنده
  • شخصی که به زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهد.
  • شخصیتی که ممکن است گاهی پول خود را هدر دهد.
  • فردی که نسبت به سلامت جسمی خود بی‌توجه است.
  • فردی که در تعهدات طولانی‌مدت ضعیف است.
  • شخصیتی که از سرزنش و انتقاد تنفر دارد.
تیپ شخصیتی ESFP

نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی ESFP

تیپ شخصیتی ESFP برای ازدواج

برای تیپ شخصیتی ESFP نقاط قوت و ضعف زیادی برشمرده شده است که در ادامه به بررسی به نقاط قوت و ضعف می‌پردازیم.

✅نقاط قوت تیپ شخصیتی ESFP

از جمله نقاط قوت تیپ شخصیتی ESFP می‌توان موارد زیر را نام برد.

🔹ESFPها شخصیتی مبتکر داشته که روش‌های جدیدی را برای حضور در میان جمعیت پیدا می‌کنند.

🔹تیپ شخصیتی ESFP جسور و نترس بوده که ترسی از خارج شدن از منطقه‌ امن خود ندارد.

🔹تیپ شخصیتی بازیگر فردی عمل‌گرا بوده و تمایل دارد جهان را تجربه و احساس کند.

🔹افراد ESFP دارای روحیه‌ زیبایی‌شناسی بوده و در گفتار و اعمال خود خلاقیت هنری را وارد می‌کنند.

🔹افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP شخصیتی شوخ و پرحرف داشته که دوست دارند با مردم ارتباط خوبی برقرار کنند.

🔹اشخاص دارای تیپ شخصیتی بازیگر روحیه‌ای ناظر داشته و توجه زیادی به جزئیات و تغییرات دارند.

🔹ESFPها طرفدار تفریح و هیجان بوده و شخصیتی بانشاط و سرزنده دارند.

🔹افراد دارای تیپ شخصیتی بازیگر رک، حاضر جواب و باهوش بوده و می‌توانند محبوب دیگران باشند.

🔹کاراکتر ESFP در انجام امور روزمره عملکرد خوبی دارند.

🔹اگرچه ترک یک رابطه برای ESFPها چندان راحت نیست با این حال می‌توانند رابطه‌های بد را ترک کنند.

🔹تیپ شخصیتی بازیگر تلاش می‌کند تا در هر لحظه اوقات خوشی داشته باشد.

🔹بازیگرها افرادی خوش قلب و سخاوتمند هستند.

🔹تیپ شخصیتی ESFP انعطاف‌پذیر بوده و زندگی را به خود و دیگران سخت نمی‌گیرد.

✅نقاط ضعف تیپ شخصیتی ESFP

علاوه بر نقاط قوت ذکر شده، تیپ شخصیتی ESFP دارای نقاط ضعفی بوده که از جمله این نقاط ضعف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

🔹ESFPها اگر کار سرگرم‌کننده‌ای وجود نداشته باشد بی‌حوصله شده و ممکن است به رفتارهای مخاطره‌آمیز و لذت‌های لحظه‌ای دست بزنند.

🔹افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP به شدت احساساتی بوده و در برابر انتقادات بسیار آسیب‌پذیر هستند.

🔹تیپ شخصیتی بازیگر تمرکز پایینی داشته و تعهد طولانی مدت برایش دشوار است.

🔹افراد دارای تیپ شخصیتی بازیگر در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت ضعیف بوده و اگر برنامه‌ریزی برایشان انجام شود نیز به ندرت به آن عمل می‌کنند.

🔹کاراکتر دارای تیپ شخصیتی ESFP گاهی نسبت به نیازهای شخصی و سلامت جسمی خود بی‌توجه هستند.

🔹افراد بازیگر دائما به دنبال تجربه‌ رابطه‌های جدید می‌باشند.

🔹تیپ شخصیتی ESFP نسبت به مشاجرات و اختلافات بی‌اعتنا است.

🔹ESFPها گرایش زیادی به مادی‌گرایی دارند.

🔹احتمال هدر دادن پول در معاملات و خریدهای بی‌معنی در میان تیپ شخصیتی ESFP زیاد است.

تیپ شخصیتی ESFP

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ESFP

افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP افرادی سرگرم‌کننده‌، اجتماعی و آزاده هستند که ترجیح می‌دهند در لحظه زندگی کنند. از این رو در هنگام قرار ملاقات جهت ازدواج نیز این نشاط و روحیه‌ اجتماعی خود را حفظ می‌کنند. این تیپ شخصیتی چندان به فکر برنامه‌ریزی برای زندگی و ساختن پایه‌های زندگی آینده نبوده و امور غیرقابل پیش‌بینی را بیشتر می‌پسندد.

بدیهی است که زمانی که این عوامل غیرقابل پیش‌بینی و لذتی که تیپ شخصیتی ESFP از آن‌ها می‌برد به اتمام برسد، زمان اتمام رابطه نیز فرا رسیده است. افراد داری تیپ شخصیتی بازیگر معمولا در حال ارزیابی تعهدات و موقعیت‌های خود بوده و چنانچه روزی احساس کنند احساس پیشین خود را ندارند به سرعت به رابطه پایان می‌دهند. در واقع برای این تیپ شخصیتی درک این موضوع که رابطه نیاز به زحمت کشیدن دارد قدری دشوار است.

افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP همواره فعالیت‌های جدید و هیجان‌انگیزی را برای شریک زندگی خود در ذهن دارند که همین امر سبب می‌شود رابطه با این افراد فراموش نشدنی باشد. این افراد طرفدار صمیمیت فیزیکی بوده و از تقسیم کردن این لذت با شریک زندگی خود نیز احساس شادی می‌کنند. این تیپ شخصیتی در هنگام مکالمات نیز بیشتر به سراغ موضوعات سرگرم‌کننده رفته و موضوعات مهم مانند صحبت در رابطه با گذشته‌ها، آینده، برنامه‌ها و تعهدات بلند مدت را نادیده می‌گیرد.

از آن‌جایی که این تیپ شخصیتی انتقاد‌پذیر نمی‌باشد، اگر شریک زندگی‌اش از او انتقاد کند ممکن است پاسخ بدی بدهد. این تیپ شخصیتی طرفدار روابط اجتماعی بوده که همین امر سبب شده تا تحت تاثیر نظرات دوستانشان در رابطه با شریک زندگی خود نیز قرار گیرد. اجتناب تیپ شخصیتی بازیگر از تعهدات طولانی‌مدت سبب می‌شود تا مقوله‌ ازدواج برای این افراد قدری دشوار باشد. با این حال از آن‌جایی که این تیپ شخصیتی از موقعیت‌های کوچک نیز لذت می‌برد، اگر عشق خالص شریک زندگی‌اش را دریابد می‌تواند زندگی آرامی داشته باشد.

تیپ‌های شخصیتی سازگار برای ازدواج

افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP بسیار برون‌گرا و احساسی می‌باشند. از این رو برای ازدواج باید به سراغ تیپ‌های شخصیتی بروند که تا حدودی روحیه‌ برون‌گرایی و احساسی آنان را متعادل کنند. بر همین اساس می‌توان تیپ‌های شخصیتی ISFP و ISTJ را سازگارترین تیپ‌های شخصیتی برای ازدواج با تیپ شخصیتی ESFP به شمار آورد. این افراد می‌توانند در برقراری یک رابطه‌ سرگرم‌کننده و متعهد با ESFPها همراهی کنند.

سازگارترین تیپ شخصیتی از نظر شما کدام است؟

تست MBTI یکی از معتبرترین تست‌های شخصیت‌شناسی جهان بوده که اطلاعات زیادی را در رابطه با روحیات، ویژگی‌های اخلاقی و علایق افراد در اختیار ما قرار می‌دهد. بر اساس این تست روانشناسی شانزده تیپ شخصیتی مختلف وجود داشته که از لحاظ ویژگی‌های رفتاری با یک‌دیگر متفاوتند. در بالا به بررسی تیپ شخصیتی ESFP و نقاط قوت و ضعف آن پرداخته و نوع روابط عاشقانه تیپ شخصیتی را بررسی کردیم.

آیا با تیپ شخصیتی خود آشنایی دارید؟ به نظرتان بهترین ویژگی شخصیتی تیپ شخصیتی ESFP چیست؟ از نظر شما اهمیت تشخیص تیپ شخصیتی زمان انتخاب پارتنر چقدر است؟ اگر در این زمینه اطلاعی دارید برای ما بنویسید و این مقاله از سوریتو را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *