ویژگی‌های تیپ شخصیتی ENFP برای ازدواج | تیپ شخصیتی وکیل مدافع ✅​✨​👩‍❤️‍👨​

تیپ شخصیتی ENFP

از تست‌های روانشناسی که بسیاری از مشاوران تاکید می‌کنند پیش از ازدواج انجام شود تست روانشناسی MBTI می‌باشد. بر اساس این تست روانشناسی می‌توان تا حد زیادی با روحیات، ویژگی‌های اخلاقی و علایق افراد آشنا شد. بر اساس این تست روانشناسی شانزده تیپ شخصیتی مختلف وجود داشته که در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی تیپ شخصیتی ENFP بپردازیم. برای شناخت و انتخاب یک پارتنر مناسب با ما همراه باشید.

معرفی تیپ شخصیتی وکیل مدافع

تیپ شخصیتی ENFP:

  • شخصیت وکیل مدافع یا پیکارگر
  • برون‌گرا
  • شهودی
  • احساسی
  • ملاحظه‌کننده
  • با شعار همیشگی خلاق بودن و با خود صادق بودن

تیپ شخصیتی ENFP

افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP افرادی پرشور و اشتیاق و خوش‌بین هستند. این افراد همواره ایده‌های جدیدی داشته و شخصیتی شاداب، پویا و معاشرتی دارند. افراد دارای تیپ شخصیتی وکیل مدافع بسیار مستقل بود و اطمینان خاطر زیادی دارند. برای این افراد زندگی پر از فرصت‌ها می‌باشد. تیپ شخصیتی وکیل مدافع بین اطلاعات و وقایع ارتباط برقرار کرده و مطمئن است که بر اساس الگوهایی که مشاهده می‌کند می‌تواند پیش برود.

ENFPها توجه زیادی به احتمالات و امکانات داشته و از این رو ترجیح می‌دهند گزینه‌های مختلفی برایشان باز باشد. این افراد از هر چیز برداشت خود را داشته و از این رو به عنوان افرادی ملاحظه‌کننده شناخته می‌شوند. ENFPها افرادی بسیار کنجکاو بوده و به جای قضاوت و تصمیم‌گیری به دنبال درک مسائل هستند.

این افراد به واسطه‌ درکی که از واقعیات دارند، قدرت بالایی در حل مسائل داشته و می‌توانند به سرعت به راه حل منطقی برسند. تیپ شخصیتی ENFP رفتار سیاست‌مدارانه داشته و بسیار دیپلماتیک عمل می‌کند. از طرفی به واسطه‌ روحیه‌ شاد و پرنشاطی که دارد همیشه در جمع‌ها باعث شوخی، خنده و ایجاد شادی می‌شود.

تیپ شخصیتی وکیل مدافع خوش برخورد و دوست داشتنی بوده و معمولا چیزی را به خود سخت نمی‌گیرد. این افراد می‌توانند شرایط پیچیده را آرام کرده و اختلافات را به سمت صلح سوق دهند. تیپ شخصیتی ENFP در حدود 7 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. برای این تیپ شخصیتی حل مسائل با استفاده از احساسات و همدلی صورت می‌گیرد. این تیپ شخصیتی بیش از آن که به فکر امنیت و ثبات باشد به دنبال آزادی و خلاقیت است. برای وکیل مدافع‌ها هیچکاری سخت‌تر از قرار گرفتن در امور اداری و کارهای روتین نمی‌باشد.

این افراد زمانی می‌توانند عزت نفس خود را به دست آورند که بتوانند به راه حل‌هایی برای حل مسائل دست یابند. از طرفی باید در انجام امور آزادی داشته باشند تا بتوانند با خیال راحت کار را به اتمام برسانند. در غیر این صورت ممکن است صبر خود را از دست داده و یا دچار افسردگی شوند. تیپ شخصیتی ENFP می‌تواند خود را آرام کرده و به سهولت می‌تواند روح خود را در رویاها آزاد کند.

برای این تیپ شخصیتی بودن در جمع سبب می‌شود تا روابط عاطفی با دیگران برقرار کرده و بتواند انگیزه‌های اطرافیان خود را درک کند. این افراد معتقدند برای شناخت احساسات نیاز به صرف زمان است. شاید بتوان شهودی بودن را یکی از نقاط ضعف تیپ شخصیتی ENFP به شمار آورد که اگر کنترل نشده و بیش از اندازه به آن تیکه شود، ممکن است از نشانه‌های موجود برداشت بدی کرده و به این ترتیب برنامه‌هایی که دارند را به نابودی بکشانند.

تیپ شخصیتی وکیل مدافع شخصیتی عاطفی و حساس داشته و اگر دیگران را ناراحت کند خود نیز بسیار ناراحت می‌شود. این تیپ شخصیتی زمان زیادی را صرف می‌کند تا بتواند احساسات، ایده‌ها و روابط اجتماعی را دریابد و زمانی که جایگاه خود در جهان را پیدا کرد حس شجاعت و تخیل آن‌ها آشکار می‌گردد.

اگر بخواهیم تیپ شخصیتی ENFP را با چند ویژگی مهم توصیه کنیم، به ویژگی‌های زیر می‌رسیم.

  • شخصیتی خوشرو، گرم و صمیمی
  • کاراکتری سازگار، منعطف و خلاق
  • شخصیتی که به دنبال حفظ یکپارچگی درونی است
  • فردی که توانمندی و استعدادهای زیادی دارد
  • شخصیتی آرمانی و خیال‌پرداز
  • فردی که مهارت ارتباطی قوی داشته و به رشد توانایی‌های دیگران کمک می‌کند.
  • کاراکتری دارای حس تعلق خاطر قدرتمند
  • شخصیتی که تمایلی به مسلط شدن بر دیگران ندارد.
  • فردی که به دنبال معنا و مفهوم امور است.
  • کاراکتری که به دنبال محبت و دوستی با دیگران است.
  • شخصیتی که می‌تواند بلافاصله ارتباط موثر برقرار کند.
  • فردی که تمایل به بیان احساسات خود دارد.
  • شخصیتی که می‌تواند جذاب باشد.
  • کاراکتری خوشبین، مثبت‌اندیش و باپشتکار
  • فردی که دریافت تایید و تشویق از دیگران برایش حائز اهمیت است.
  • شخصیتی که استقلال و آزادی برایش اهمیت دارد.
  • فردی که در روابط عاشقانه آرمانگراست.
  • کاراکتری که از جر و بحث متنفر است.
  • فردی که از انجام کارهای روزمره بیزار است.
  • شخصیتی که ممکن است به نیازهای خود توجهی نکند.
تیپ شخصیتی ENFP

نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی ENFP

تیپ شخصیتی ENFP برای ازدواج

برای تیپ شخصیتی ENFP نقاط قوت و ضعف زیادی برشمرده شده است که در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

✅​نقاط قوت تیپ شخصیتی ENFP

از جمله مهم‌ترین نقاط قوت ENFP‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

🔸تیپ شخصیتی ENFP شخصیتی حساس و همدل داشته که به تمامی افراد اهمیت می‌دهد.

🔸ENFPها شخصیتی کنجکاو داشته و از ماجراجویی و تجربه‌ چیزهای جدید ترسی ندارند.

🔸تیپ شخصیتی وکیل مدافع دارای ارتباطات عالی بوده و می‌تواند شنونده‌ دلسوزی باشد.

🔸وکیل مدافع‌ها شخصیت خوش اخلاقی داشته و دارای روحیه‌ای نوع‌دوست و صمیمی هستند.

🔸ENFPها شخصیتی سبک‌دل و خوش‌گذران داشته که می‌توانند در لحظه به شادی و سرگرمی بپردازند.

🔸تیپ شخصیتی ENFP شخصیتی مشتاق بوده که چیزهایی که می‌توانند درباره‌ آن‌ها تخیل داشته باشند برایشان الهام‌بخش است.

🔸پیکارگرها شخصیتی وفادار و متعهد دارند.

🔸تیپ شخصیتی پیکارگر به دنبال موقعیت‌های برد-برد است.

🔸تیپ شخصیتی وکیل مدافع تلاش زیادی برای برآورده کردن نیازهای دیگران می‌کند.

🔸ENFPها می‌توانند الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده‌ دیگران برای رشد و پیشرفت باشند.

🔸تیپ شخصیتی ENFP هوشمندی بالایی دارد.

🔸ENFPها شوخ‌طبع هستند.

✅​نقاط ضعف تیپ شخصیتی ENFP

علاوه بر نقاط قوت ذکر شده تیپ شخصیتی ENFP دارای ویژگی‌های منفی نیز می‌باشد که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

🔹​تیپ شخصیتی ENFP بیش از حد خوش‌بین بوده که ممکن است در پذیرش حقایق برایشان مشکل ایجاد کند.

🔹​ENFPها شور و اشتیاق زیادی داشته که همین امر سبب می‌شود گاهی سازماندهی نشده عمل کنند.

🔹​تیپ شخصیتی وکیل مدافع شخصیت بی‌قراری داشته که آرمان‌گرایی‌های درونی می‌تواند برایش آزاردهنده باشد.

🔹​پیکارگرها تمرکز پایینی داشته و حفظ نظم و تمرکز برای دراز مدت برایشان سخت است.

🔹​تیپ شخصیتی ENFP تمایل دارد از جانب دیگران مورد تایید و تحسین قرار گیرد.

🔹​ENFPها به سادگی حوصله‌شان از کاری که انجام می‌دهند سر می‌روند.

🔹​تیپ شخصیتی وکیل مدافع به نیازهای خود توجه کافی نشان نمی‌دهد.

🔹​افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP نمی‌توانند از رابطه‌های بد و ناکارآمد بیرون بیایند.

🔹​تیپ شخصیتی وکیل مدافع از جر و بحث متنفر است.

🔹​وکیل مدافع‌ها تمایلی به انجام کارهای روزمره و خسته‌کننده ندارند.

🔹​آرمانگرایی بیش از حد تیپ شخصیتی ENFP می‌تواند سبب فاصله گرفتن او از واقعیت شود.

تیپ شخصیتی ENFP

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ENFP

همانطور که گفته شد تیپ شخصیتی ENFP شخصیتی دلباز، خونگرم و پرشور داشته که سرشار از ایده‌ها، امیدها و رویاها می‌باشد. بنابراین این فرد تمامی این ویژگی‌ها مثبت و انرژی زیاد را به روابط عاشقانه‌ خود نیز وارد می‌کند. برای تیپ شخصیتی ENFP روابط عاشقانه بسیار هیجان‌انگیز و زیبا هستند. این تیپ شخصیتی باور دارد رابطه‌ عاشقانه فرصتیست تا دو روح بتوانند به برقراری ارتباط عمیق پرداخته و به کشف جهان بپردازند.

وکیل مدافع‌ها تمایل زیادی به زندگی مشترک داشته و از این رو ممکن است در زمان تجرد قدری حس پوچی داشته باشند. این تیپ شخصیتی بسیار متعهد بوده و زمانی که به کسی علاقه‌مند می‌شود از ابراز علاقه خودداری نمی‌کند. این افراد اگر چه به سهولت عاشق می‌شوند اما نمی‌توان گفت که عاشق هر کسی می‌شوند. برای این تیپ شخصیتی از خودگذشتگی و شور و حال عاشقانه‌ای که احساس می‌کنند واقعی است.

افراد دارای تیپ شخصیتی پیکارگر بسیار خوش‌بین بوده و از این رو از ناراحتی‌ها و چالش‌های موجود در یک رابطه ترسی ندارند. این تیپ شخصیتی به جای آن که بر مسائل احتمالی تمرکز کنند در شادی‌های لحظه به لحظه‌ رابطه غرق شده و همواره به دنبال روش‌هایی برای اثبات فداکاری و عشق خود به شریک زندگیشان هستند. از آن‌جایی که تمامی تیپ‌های شخصیتی با یک‌دیگر مشابه نبوده و برخی از تیپ‌ها نیاز به فضای تنهایی بیشتری دارند، چنانچه تیپ شخصیتی ENFP متوجه شود شور و شوقش با شریک زندگی‌اش مطابقت ندارد ممکن است حس ناامنی و نیاز پیدا کند.

برای این تیپ شخصیتی کمرنگ شدن عشق در رابطه‌ طولانی مدت نگران‌کننده است. این تیپ شخصیتی آرزو دارد همه چیز را در مورد شریک زندگی خود بداند و البته تمامی آنچه که دریافت می‌کند را می‌پذیرد. در مقابل نیز تمایل دارند تا شریک زندگیشان نیز همه چیز را در رابطه با آنان دانسته و بدون قید و شرط آنان را بپذیرد. همین هیجان بالا در عشق سبب می‌شود تا در برخی موارد تیپ شخصیتی وکیل مدافع رفتارهای هیجان‌انگیز و غیر قابل پیش‌بینی در ابتدای رابطه داشته باشد. در یک رابطه‌ طولانی مدتی تیپ شخصیتی ENFP ممکن است حسرت لحظات رمانتیک ابتدای رابطه را بخورد.

سازگارترین تیپ‌های شخصیتی برای ازدواج

از آن‌جایی که تیپ شخصیتی ENFP شخصیتی هیجانی و پرانرژی دارد، شاید بتوان سازگارترین تیپ‌های شخصیتی برای ازدواج با ENFPها را تیپ‌های درون‌گرای INTJ و INFJ به شمار آورد. این افراد می‌تواند تا حد زیادی هیجان تیپ شخصیتی ENFP را متعادل کنند.

تیپ شخصیتی سازگار با شما کدام است؟

تست MBTI یکی از معتبرترین تست‌های شخصیت‌شناسی بوده که اطلاعات زیادی را در رابطه با روحیات، خلقیات و علایق افراد در اختیار ما قرار می‌دهد. بر اساس این تست روانشناسی شانزده تیپ شخصیتی مختلف وجود داشته که در بالا به بررسی تیپ شخصیتی ENFP و نقاط قوت و ضعف آن پرداختیم. همچنین نوع روابط عاشقانه‌ این تیپ شخصیتی را مورد بررسی قرار دادیم.

آیا با تیپ شخصیتی خود آشنایی دارید؟ به نظرتان بهترین ویژگی شخصیتی تیپ شخصیتی ENFP چیست؟ از نظر شما اهمیت تشخیص تیپ شخصیتی زمان انتخاب پارتنر چقدر است؟ اگر در این زمینه اطلاعی دارید برای ما بنویسید و این مقاله از سوریتو را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *