بهترین پاک کننده آرایش 👌​💆‍♀️🧼​

بهترین پاک کننده آرایش

یکی از مهمترین توصیه‌هایی که متخصصان و مشاوران پوست همواره روی آن تاکید می‌کنند آن است که بانوانی که از مواد آرایشی بر روی پوست خود استفاده می‌کنند، حتما در انتهای شب پوست خود را با بهترین پاک کننده آرایش از این مواد پاک کنند. آنچه اهمیت دارد این است که پاک‌کننده مناسبی برای پاک کردن آرایش استفاده شود که نه تنها به پوست صورت آسیبی نمی‌رساند، بلکه بتواند مواد آرایشی را به شکل عمقی از پوست بزداید.

در این مقاله قصد داریم تا با تعدادی از بهترین پاک‌کننده‌های آرایش آشنا شویم. البته قبل از آن بد نیست تا با انواع پاک‌کننده آرایش صورت آشنا شویم. برای حفظ سلامت و پوستی شاداب با ما همراه باشید.

انواع پاک‌کننده آرایش

بهترین پاک کننده آرایش

پاک‌کننده‌های آرایش دارای مدل‌های مختلفی بوده که افراد می‌تواند متناسب با نوع پوست و نیاز خود نسبت به انتخاب این پاک‌کننده‌ها اقدام کنند. از جمله پرطرفدارترین پاک‌کننده‌های آرایش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهترین پاک کننده آرایش

✅​ژل شستشوی صورت

کاربردی‌ترین پاک‌کننده‌های آرایش ژل‌های شستشوی صورت بوده که همانطور که از عنوانشان مشخص است بافتی ژله‌ای و شفاف داشته و پوست را به شکل عمقی تمیز می‌کنند. استفاده از ژل شستشو از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و باکتری‌ها و چربی‌های اضافی موجود در پوست را از بین می‌برد.

این امر نیز سبب می‌شود تا استفاده از ژل شستشو بتواند تا حد زیادی آکنه و جوش‌های سرسیاه را کنترل کند. از ژل‌های شستشو می‌توان به عنوان یک ضدعفونی کننده پوست و لایه‌بردار نیز استفاده کرد.

✅​صابون

از دیگر پاک‌کننده‌های آرایش صورت می‌توان به صابون اشاره کرد که اگرچه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند، متخصصان پوست توصیه می‌کنند تا حد ممکن از صابون استفاده نشود. در ترکیبات صابون موادی وجود داشته که اگرچه سبب پاک کردن کامل پوست می‌شود، اما در نهایت ممکن است سبب خشک و خشن شدن پوست شده و در موارد حاد منافذ پوست را ببندد.

✅​فوم شستشو

فوم‌های شستشو عملکردی شبیه به ژل‌های شستشو داشته با این تفاوت که بافت آن‌ها نسبت به ژل‌های شستشو سبک‌تر است. با استفاده از فوم‌های شستشو نه تنها می‌توان آرایش صورت را به شکل کامل پاک کرد، بلکه سبب می‌شود تا پوست لطافت و نرمی خود را حفظ کند.

بهترین پاک کننده آرایش

✅​میسلار واتر

یکی از محصولاتی که در چند سال گذشته بسیار مورد توجه کاربران و متخصصان پوست و زیبایی قرار گرفته است میسلار واتر می‌باشد. استفاده از میسلار واتر یکی از ساده‌ترین روش‌های پاک کردن آرایش صورت می‌باشد. برای استفاده از این مواد کافیست تا چند قطره از آن را بر روی پنبه یا پدهای صورت ریخته و نسبت به پاک کردن آرایش صورت اقدام کنید.

✅​پد پاک‌کننده آرایش

بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند به جای استفاده از میسلار واتر یا انواع شوینده‌ها از پدهای پاک‌کننده آرایش استفاده کنند. پدهای پاک‌کننده آرایش پدهایی پنبه‌ای بوده که دور تا دور آن‌ها دوخته شده است. همین امر سبب می‌شود تا در هنگام استفاده پنبه از پد خارج نشود.

این پدها پرزی بر روی صورت بر جای نگذاشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن سبب پاک شدن آرایش می‌شوند. پدهای پاک‌کننده کاملا استریل بوده و در دو نوع نرم و زبر تهیه می‌شوند. این پدها به ویژه برای پاک کردن آرایش چشم مناسب هستند.

✅​شیر پاک‌کن

یکی از قدیمی‌ترین محصولات پاک‌کننده آرایش شیر پاک‌کن بوده که بافتی شبیه کرم دارد. در ترکیبات شیر پاک‌کن از مواد مغذی و مفیدی استفاده شده است که می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد دارای پوست خشک یا پوست حساس باشد. استفاده از شیر پاک‌کن برای پاک کردن آرایش از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و می‌تواند تمامی آلودگی‌های موجود روی پوست را از بین ببرد.

لیست بهترین پاک‌کننده‌های آرایش

بهترین پاک کننده آرایش

حال که با انواع پاک‌کننده آرایش آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا بهترین نمونه‌های هر یک از این پاک‌کننده‌های صورت را بشناسیم.

✅​میسلار واتر درمالیفت

بهترین پاک کننده آرایش

میسلار واتر درمالیفت در واقع یک محلول پاک‌کننده سه کاره بوده که نه تنها می‌تواند برای پاک کردن آرایش صورت، لب‌ها و چشم‌ها استفاده شود، بلکه دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی نیز می‌باشد. همین امر سبب می‌شود تا پس از استفاده از این محصول پوست نرمی و لطافت خود را حفظ کند.

این محصول فاقد پارابن، الکل، مواد صابونی و رنگ بوده و از این رو سبب بروز حساسیت نمی‌شود. PH این محصول کاملا فیزیولوژیک بوده و هیچگونه نیازی به آبکشی ندارد. وجود مواد پروبیوتیک در این محصول نیز سبب می‌شود تا فلور طبیعی پوست حفظ شود.

برای استفاده از این میسلار واتر کافیست تا یک پد آرایشی یا پنبه را به محلول آغشته کرده و با استفاده از آن آرایش صورت را به شکل کامل پاک کنید. پس از آن نیز احتیاجی به آبکشی وجود ندارد.

✅​فوم شستشوی اکتیویت | بهترین پاک کننده آرایش

بهترین پاک کننده آرایش

از دیگر پاک‌کننده‌های آرایش مرغوب موجود در بازار می‌توان به فوم شستشوی اکتیویت اشاره کرد که نه تنها سبب پاک شدن آرایش از روی پوست می‌شود، بلکه به واسطه وجود ویتامین C در ترکیبات آن می‌تواند ترشح چربی را در افرادی که پوست چربی دارند کنترل کند.

استفاده از فوم شستشوی اکتیویت مانع از باز شدن بیش از اندازه منافذ پوست شده و پس از استفاده از آن نیز پوست برق نمی‌افتد. از آن‌جایی که در ترکیبات این محصول پارابن و صابون وجود ندارد می‌تواند به شکل یک ماساژور صورت نیز عمل کند. از دیگر خواص فوم شستشوی اکتیویت می‌توان به تحریک کلاژن‌سازی، پاکسازی منافذ پوست و ریلکس شدن عضلات صورت اشاره کرد.

✅​ژل شستشوی سینره

بهترین پاک کننده آرایش

افرادی که پوست چربی دارند می‌توانند برای شستشوی صورت و پاک کردن آرایش خود از ژل شستشوی سینره استفاده کنند. این محصول حاوی عصاره مورینگا بوده که می‌تواند از پوست در برابر آلودگی هوا محافظت کند.

ژل شستشوی سینره دارای ترکیبات ملایمی بوده و از آن‌جایی که فاقد مواد صابونی است سبب خشکی و خشن شدن پوست نمی‌شود. این ژل شستشو حاوی روغن درخت چای بوده که تا حد زیادی در کنترل چربی پوست و جلوگیری از بروز آکنه تاثیرگذار است. طراحی پمپی محفظه این محصول نیز استفاده از آن را آسان کرده است.

✅​شیر پاک‌کن سی‌ گل | بهترین پاک کننده آرایش

بهترین پاک کننده آرایش

سی‌ گل یکی از شناخته شده‌ترین برندهای آرایشی و بهداشتی در میان ایرانیان بوده که محصول شیر پاک‌کن آن جزو پرطرفدارترین محصولات می‌باشد. شیر پاک‌کن سی‌ گل می‌تواند تا حد زیادی آلودگی‌ها و آرایش را از سطح پوست پاک کرده و بقایای آرایش صورت را نیز بزداید.

در ترکیبات این محصول از ویتامین E استفاده شده که نه تنها از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند، بلکه سبب افزایش طراوت و شادابی پوست نیز می‌گردد. پس از استفاده از شیر پاک‌کن سی‌گل پوست حالتی نرم و لطیف پیدا کرده که علت این امر وجود مقادیر زیاد پروتئین طبیعی در ترکیبات این محصول است. از دیگر ویژگی‌های شیر پاک‌کن سی‌گل می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد.

✅​ژل شستشوی صورت مورینگا

بهترین پاک کننده آرایش

افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، می‌توانند برای پاک کردن آرایش خود از ژل شستشوی صورت مورینگا مخصوص پوست چرب استفاده کنند. این محصول نه تنها یک پاک‌کننده قدرتمند بوده، بلکه استفاده از آن سبب رطوبت‌رسانی و آبرسانی پوست نیز می‌شود.

استفاده از ژل شستشوی صورت مورینگا مانع از بسته شدن منافذ پوست شده و به این ترتیب از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. در این محصول از روغن مورینگا استفاده شده است که می‌تواند چربی پوست را کنترل کرده، التهابات پوستی را بهبود بخشیده و با تاثیر بر افزایش تولید کلاژن روند پیری پوست را کند کند.

✅​فوم شستشوی صورت الارو | بهترین پاک کننده آرایش

بهترین پاک کننده آرایش

از دیگر پاک‌کننده‌های قدرتمند پوست موجود در بازار می‌توان به فوم شستشوی صورت الارو اشاره کرد که برای پوست‌های خشک و معمولی طراحی شده است. این فوم شستشو می‌تواند آلودگی‌ها، مواد آرایشی و چربی‌های اضافه پوست را پاک کرده و منافذ پوست را باز کند.

در ضمن این فرم شستشو می‌تواند ترشح سبوم را تنظیم کرده و از بروز جوش صورت نیز جلوگیری کند. فوم شستشوی صورت الارو از قدرت پاک‌کنندگی بالایی برخوردار بوده و قادر است با تنظیم رطوبت پوست از بروز خشکی آن جلوگیری نماید.

✅​میسلار ژل پاک‌کننده آرایش زردچوبه برند نوتروژینا

بهترین پاک کننده آرایش

نوتروژینا یکی از برندهای نام آشنا در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بوده که یکی از پرطرفدارترین محصولات آن میسلار واتر پاک‌کننده آرایش زردچوبه آن می‌باشد. این میسلار واتر فاقد چربی بوده و از این رو برای افرادی که پوستی چرب و مختلط دارند گزینه مناسبی می‌باشد.

با استفاده از این میسلار واتر می‌توان آرایش صورت را به شکل عمقی پاک کرد. این محصول حتی قادر است مواد آرایشی ضد آب را نیز از روی صورت به آسانی پاک کند. وجود زردچوبه در این میسلار واتر سبب روشن شدن و شفافیت پوست شده و می‌تواند به نوعی شاداب‌کننده و آرامش‌بخش پوست باشد. این محصول به پوست رنگ نداده و سبب بروز جوش و آکنه نیز نمی‌شود.

✅​روغن آرایش پاک‌کن باله آ | بهترین پاک کننده آرایش

بهترین پاک کننده آرایش

شاید برایتان جالب باشد که با استفاده از روغن نیز می‌توان نسبت به پاک کردن عمیق پوست اقدام کرد. یکی از روغن‌های آرایش پاک‌کن پرطرفدار روغن آرایش پاک‌کن باله آ بوده که در ترکیبات آن از روغن آرگان استفاده شده است. این روغن به سهولت بقایای مواد آرایشی را از روی پوست پاک کرده و به واسطه خاصیت آبرسانی می‌‌تواند پوست را نرم و مرطوب کند.

وجود روغن آرگان در ترکیبات این محصول نیز به شادابی و جوانی پوست صورت کمک می‌کند. روغن آرایش پاک‌کن باله آ فاقد الکل و رایحه بوده و هیچگونه اثر چربی بر روی پوست بر جای نمی‌گذارد. تمامی افراد با هر نوع تایپ پوستی می‌توانند این محصول را استفاده کنند.

✅​محلول پاک‌کننده آرایش چشم دو فاز الارو

بهترین پاک کننده آرایش

محلول پاک‌کننده آرایش چشم دو فاز الارو یکی از مرغوب‌ترین پاک‌کننده‌های آرایش بوده که نه تنها توسط متخصصین پوست بلکه توسط چشم پزشکان نیز تایید و توصیه شده است. این محصول حاوی ویتامین B5 و عصاره گل بابونه بوده که علاوه بر پاک کردن آرایش می‌تواند سبب افزایش رطوبت زیر چشم، کاهش تیرگی زیر چشم، جلوگیری از بروز خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک‌های دور چشم و جوانسازی دور چشم شود.

از آن‌جایی که این محلول پاک‌کننده به شکل دو فاز طراحی شده است و در ترکیبات آن روغن وجود دارد، می‌تواند به شکل تخصصی‌تری به پاک کردن آرایش‌های ضد آب بپردازد.

✅​پاک‌کننده آرایش اوردینری | بهترین پاک کننده آرایش

بهترین پاک کننده آرایش

اگر به دنبال یک محصول ملایم برای پاک کردن آرایش پوست خود هستید، پاک‌کننده آرایش صورت اوردینری یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. این محصول بافت ملایمی داشته که استفاده از آن سبب نرمی، لطافت و درخشش پوست می‌شود.

در ترکیبات این محصول از استرهای لیپوفیلیک و اسکوالان استفاده شده است که سبب رطوبت‌رسانی پوست شده و پوستی یک‌دست و صاف را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد. برای استفاده از این محلول پاک‌کننده آرایش کافی‌ست تا مقداری از آن را بر روی دست ریخته و به مدت 10 تا 30 ثانیه دست‌ها را به هم بمالید تا یک بافت کرمی شفاف ایجاد شود. سپس محلول را بر روی پوست صورت مالیده تا از آلودگی‌ها پاک شود.

ترکیبات به کار رفته در پاک‌کننده آرایش اوردینری فاقد صابون و مواد کومدون‌زا بوده و از این رو نه تنها سبب نرمی، لطافت و پاک شدن پوست می‌شود، بلکه از بروز جوش و خشکی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

بهترین پاک کننده آرایش کدام است؟

متخصصان و مشاوران پوست همواره تاکید می‌کنند که مواد آرایشی در انتهای شب به شکل عمقی از روی صورت پاک شود. برای پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست پاک‌کننده‌های متعددی وجود داشته که از جمله این پاک‌کننده‌ها می‌توان به انواع میسلار واتر، فوم شستشو، ژل شستشو، پد پاک‌کننده، شیر پاک‌کن و… اشاره کرد. برندهای متعددی در زمینه تولید محصولات پاک‌کننده آرایش فعال هستند که در بالا تعدادی از بهترین این پاک‌کننده‌ها معرفی شد.

شما کدام محصول را برای شستشوی صورت و پاک کردن صورت پیشنهاد می‌کنید؟ آیا از عدم سلامت پوست خود رنج می‌برید؟ از تجربیات و محصولاتی که استفاده می‌کنید برای ما بنوسید و این مطلب از سوریتو را برای دوستان خود بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *