بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی 2023 👌​☕​👩🏻‍🍳​

اسپرسو ساز

نوشیدن قهوه از دیرباز در کشور ما و بسیاری از کشورهای دنیا رواج داشته است. تهیه یک قهوه‌ خوش‌عطر و خوش رنگ نیاز به مهارت بالایی دارد که همین امر سبب شده تا دستگاه‌های اختصاصی برای تهیه‌ قهوه تولید شود. اگر قدری به نوشیدن قهوه علاقه داشته باشید بی‌شک انواع مختلف قهوه مانند قهوه‌ اسپرسو، قهوه‌ ترک، قهوه‌ فرانسوی و… را می‌شناسید. قهوه‌ اسپرسو یکی از پرطرفدارترین انواع قهوه بوده که برای تهیه‌ آن معمولا از دستگاه‌ اسپرسو ساز استفاده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا با تعدادی از بهترین دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی آشنا شویم. البته پیش از آن بد نیست تا تفاوت قهوه‌ساز و اسپرسو ساز را دانسته و انواع مختلف اسپرسو‌ ساز را بررسی قرار دهیم. اگر شما هم اهل نوشیدن قهوه اسپرسو هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

اسپرسو ساز

تفاوت قهوه‌ ساز و اسپرسو ساز

دستگاه اسپرسو ساز

دستگاه‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز از جهات مختلف با یک‌دیگر تفاوت دارند. از جمله تفاوت‌های این دو دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تفاوت در نحوه‌ عملکرد

در اسپرسوسازها آب جوش با فشار زیاد از میان پودر قهوه عبور کرده اما در قهوه‌سازها آب داغ بر روی پودر قهوه ریخته و قهوه پس از دم کشیدن از فیلتر دستگاه عبور کرده و درون قوری می‌ریزد.

تفاوت در تازگی و میزان ریزی قهوه

در دستگاه‌های اسپرسو ساز باید از قهوه تازه که دقیقا قبل از دم کردن آسیاب شده استفاده شود. از انواع قهوه نیز می‌توان در این دستگاه استفاده کرد. دستگاه‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز از لحاظ میزان ریزی پودر قهوه نیز با یک‌دیگر تفاوت دارند. برای دستگاه‌های اسپرسوساز باید از پودر قهوه‌ دانه ‌ریز استفاده شده در حالی که برای قهوه‌ساز می‌توان از پودر قهوه‌ درشت‌تری نیز استفاده کرد.

تفاوت در کاربری آسان

کار با قهوه‌سازهای قطره‌ای آسان‌تر است. اسپرسوسازهای تمام خودکار نیز از کاربری آسانی برخوردار هستند. اما اسپرسوسازهای نیمه خودکار نیاز به دقت و مهارت بالاتری دارند.

✅تفاوت از لحاظ مدت زمان تهیه‌ قهوه

دستگاه‌های اسپرسوساز دستگاه‌های سریع‌تری هستند و می‌توانند قهوه‌ مورد نیاز را در زمان کمتری دم آورند. از آن جایی که در دستگاه‌های اسپرسوساز باید از پودر قهوه‌ ریز استفاده شود، بدیهی‌ست که مدت زمان دم‌آوری آن نیز کمتر می‌باشد. تهیه‌ قهوه با قهوه‌سازهای قطره‌ای در حدود 5 تا 10 دقیقه به طول انجامیده در حالی که تهیه‌ قهوه با اسپرسوسازهای خودکار بین 25 تا 30 ثانیه زمان می‌برد.

✅تفاوت در قیمت

به طور کلی دستگاه‌های اسپرسوساز از قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌های قهوه‌ساز قطره‌ای برخوردار هستند. همچنین برای دستگاه‌های اسپرسوساز باید یک آسیاب قهوه نیز تهیه شود که خود متحمل هزینه‌ جداگانه‌ای می‌باشد.

تفاوت از لحاظ نسبت قهوه به آب

برای تهیه‌ اسپرسو باید برای 7 گرم پودر قهوه از 1.5 انس آب استفاده شود. در حالی که در قهوه‌سازها به ازای 6 انس آب از 1 تا 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه استفاده می‌گردد. همین امر نیز سبب می‌شود تا اسپرسو طعم قوی‌تری نسبت به قهوه‌های تهیه شده با قهوه‌سازهای قطره‌ای داشته باشد. همچنین این امر سبب می‌شود تا قهوه‌ تولید شده در اسپرسوسازها حالت کرمی داشته باشد.

اسپرسو ساز

انواع اسپرسوساز

دستگاه اسپرسو ساز

اسپرسوسازها دارای مدل‌های مختلفی بوده که برای انواع مختلف ویژگی‌های مختلفی مانند فشار بخار، گرم کن فنجان، توان بالا و فیلتر در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم دستگاه‌های اسپرسوساز را به مدل‌های مختلف تقسیم کنیم به موارد زیر می‌رسیم.

✔️​اسپرسو ساز دستی خانگی

اسپرسوسازهای دستی خانگی نسبت به انواع برقی کوچیک‌تر و ارزان‌تر بوده و برای عملکرد صحیح نیاز به نیروی مکانیکی دست جهت تامین فشار مورد نیاز برای عبور آب جوش از دانه‌های قهوه دارند.

✔️​اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

در اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک فرآیند تهیه‌ اسپرسو به صورت اتوماتیک انجام شده اما در مرحله‌ آخر که قرار است قهوه اسپرسو با فوم، شیر یا دیگر مواد ترکیب شود، این فرآیند باید به صورت دستی صورت گیرد.

✔️​اسپرسو ساز اتوماتیک

در اسپرسوسازهای اتوماتیک که گران‌قیمت‌ترین نمونه‌های اسپرسوساز هستند، تمامی مراحل تهیه‌ اسپرسو به صورت خودکار انجام می‌شود. همین امر سبب می‌شود تا کاربری این دستگاه‌ها آسان‌تر باشد. به عنوان مثال برای تهیه‌ کاپوچینو با اسپرسوساز اتوماتیک تمامی مواد اعم از قهوه، آب و شیر در مخازن مخصوص ریخته شده و پس از چند دقیقه یک کاپوچینوی آماده تحویل داده می‌شود.

✔️​اسپرسوساز کپسولی

دستگاه اسپرسوساز کپسولی از کپسول‌های حاوی پودر قهوه‌ آسیاب شده و فشرده برای تهیه‌ قهوه اسپرسو استفاده می‌کند. در واقع با قرار دادن این کپسول در اسپرسوساز، دستگاه به طور خودکار آب گرم را با فشار از کپسول عبور داده و اسپرسو را آماده می‌کند.

✔️​اسپرسو ساز پودری

در این دستگاه از پودر قهوه‌ آسیاب شده استفاده می‌شود که کافی‌ست این پودر در سینی قهوه دستگاه قرار گرفته و دستگاه روشن شود تا دستگاه به شکل خودکار آب گرم را با فشار از پودر قهوه عبور داده و اسپرسو را تهیه کند.

✔️​دستگاه اسپرسوساز زیرکابینتی

این دستگاه اسپرسوساز از لحاظ عملکرد تفاوتی با دیگر نمونه‌های اسپرسوساز نداشته و تنها تفاوت آن در محل نصب آن می‌باشد. این اسپرسوساز در زیر کابینت آشپزخانه نصب شده و معمولا اندازه‌ کوچکتری نسبت به سایر اسپرسوسازها دارد.

اسپرسو ساز

نکات مهم هنگام خرید اسپرسوساز خانگی

خرید اسپرسو ساز

برای آن که اسپرسوساز تهیه شده بیشترین کارایی را برای شما داشته باشد، در هنگام خرید آن به نکات زیر توجه کنید.

🔸توجه به نوع دستگاه

همانطور که گفته شد اسپرسوسازها در انواع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک طراحی شده‌اند که نمونه‌های دستی ساده‌ترین و نمونه‌های اتوماتیک پیشرفته‌ترین نمونه‌ این دستگاه هستند.

🔸توان دستگاه

هر چه توان دستگاه اسپرسوساز بالاتر باشد، سرعت عمل آن نیز بیشتر می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید تهیه‌ اسپرسو در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شود به سراغ دستگاه‌هایی با توان بالاتر بروید.

🔸ظرفیت مخزن آب

بدیهی‌ست که هر چه ظرفیت مخزن آب بیشتر باشد، مقدار بیشتری اسپرسو تهیه می‌شود. بنابراین برای خانواده‌های پرجمعیت اسپرسوسازهایی با مخزن آب بزرگ‌تر کارایی بیشتری دارد.

🔸امکانات دستگاه

در هنگام خرید امکانات دستگاه‌های اسپرسوساز را مد نظر قرار دهید. از جمله ویژگی‌های اضافه‌ این دستگاه‌ها می‌توان به سیستم گرم نگهدارنده فنجان، شیردوش، نازل بخار و… اشاره کرد.

🔸تعداد گروپ

در صورتی که تمایل دارید در آن واحد دو فنجان اسپرسو تهیه کنید به سراغ اسپرسوسازهایی با دو گروپ بروید.

🔸بودجه

در انتخاب اسپرسوساز بودجه‌ خود را مد نظر قرار دهید و متناسب با آن دست به انتخاب بزنید.

اسپرسو ساز

معرفی بهترین دستگاه‌های اسپرسو ساز خانگی 2023 موجود در بازار

بهترین اسپرسو ساز

حال که با تفاوت دستگاه‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز آشنا شده و انواع دستگاه‌های اسپرسوساز را شناختیم و همچنین نکاتی را در رابطه با خرید این دستگاه‌ها مورد بررسی قرار دادیم، نوبت به آن می‌رسد تا تعدادی از بهترین دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی 2023 را به شما معرفی کنیم.

دستگاه اسپرسو ساز دلونگی مدل La Specialista Prestigio

اسپرسو ساز

دستگاه اسپرسوساز دلونگی مدل La Specialista Prestigio یک دستگاه اتوماتیک بوده که به واسطه‌ قرارگیری آسیاب داخلی در آن از کاربری بسیار ساده‌ای برخوردار می‌باشد. این دستگاه از قابلیت تنظیم برخوردار بوده و هر کاربر می‌تواند متناسب با نیاز خود نسبت به تغییر تنظیمات آن اقدام کند. در این دستگاه اسپرسوساز می‌توان از دانه‌های قهوه در 8 اندازه‌ متفاوت استفاده کرده آن را برای تهیه‌ انواع اسپرسو مانند اسپرسو تک، اسپرسو دوبل، آمریکانو و… به کار گرفت.

از دیگر ویژگی‌های دستگاه اسپرسوساز دلونگی مدل La Specialista Prestigio می‌توان به دستگاه توزیع آب گرم تعبیه شده در آن و سیستم تمپ قهوه اشاره کرد. این دستگاه به میله‌ بخار برای تهیه‌ لاته و کاپوچینو نیز مجهز شده است. همچنین این اسپرسوساز قابلیت تمیز کردن آسان دستگاه و همچنین فشارسنج تعبیه شده در دستگاه را دارد.

دستگاه اسپرسوساز Breville مدل Bambino Plus

اسپرسو ساز

از جمله اسپرسوسازهای خانگی باکیفیت و مرغوب موجود در بازار می‌توان به دستگاه اسپرسوساز Breville مدل Bambino Plus اشاره کرد که در ساخت آن از مواد اولیه‌ باکیفیتی استفاده شده است. این اسپرسوساز دارای ابعاد کوچکی بوده و به همین جهت می‌تواند در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

این دستگاه مجهز به دو سبد فیلتر دوجداره برای دانه‌های قهوه‌ای از قبل آسیاب شده بوده و یک پارچ شیر نیز جهت استفاده همراه با میله‌ بخار یا کف‌ساز دستگاه در آن تعبیه شده است. دستگاه اسپرسوساز Breville مدل Bambino Plus دارای عملکرد سریعی بوده و از قابلیت تمیز کردن آسان برخوردار می‌باشد.

اسپرسو ساز دلونگی مدل Nespresso VertuoPlus Deluxe Coffee & Espresso Machine

اسپرسو ساز

اگر به دنبال یک دستگاه اسپرسوساز خانگی باکیفیت اما با قیمت مناسب هستید، اسپرسوساز دلونگی مدل Nespresso VertuoPlus Deluxe Coffee & Espresso Machine یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشد. این دستگاه دارای کاربری آسانی بوده و از قابلیت تمیز کردن آسانی نیز برخوردار می‌باشد. با استفاده از فشار ملایم اهرم می‌توان در دستگاه را باز و بسته کرده و تنها با فشردن یک دکمه نسبت به تهیه‌ قهوه اسپرسو اقدام نمود.

از جمله ویژگی‌های این اسپرسوساز می‌توان به سیستم ویژه‌ تشخیص بارکد در نظر گرفته شده برای آن اشاره کرد که می‌تواند بارکد حک شده بر روی کپسول را شناسایی کرده و سپس قهوه را دقیقا متناسب با دستورالعمل آن تهیه کند. همانطور که گفته شد این دستگاه از نوع اسپرسوسازهای کپسولی بوده و به صورت خودکار کپسول‌های مصرف شده را جمع‌آوری می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این اسپرسوساز می‌توان به بدنه‌ پلاستیک قابل بازیافت آن اشاره کرد. البته توجه به این نکته نیز ضروری بوده که در این اسپرسوساز نمی‌توان از دانه‌ قهوه‌ آسیاب نشده استفاده کرد.

اسپرسوساز Breville مدل Barista Pro

اسپرسو ساز

اگر به دنبال یک اسپرسوساز حرفه‌ای برای خانه هستید، اسپرسوساز Breville مدل Barista Pro یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. این اسپرسوساز دارای عملکرد اتوماتیک بوده و برای آن یک آسیاب داخلی نیز در نظر گرفته شده است. با استفاده از این اسپرسوساز کاربر می‌تواند از میان 30 اندازه‌ مختلف آسیاب دانه‌ قهوه‌ و 5 درجه حرارت متفاوت نسبت به تهیه‌ قهوه‌ اسپرسو اقدام کند.

برای این اسپرسوساز یک میله‌ بخار یا کف‌ساز نیز در نظر گرفته شده که می‌توان با استفاده از آن فوم شیر تهیه کرد. اسپرسوساز Breville مدل Barista Pro دارای چهار سبد فیلتر برای قهوه‌ از پیش آسیاب شده و دانه‌های کامل قهوه می‌باشد. این اسپرسوساز یک دستگاه تمام عیار بوده که علی‌رغم کارایی بالا از قابلیت شستشوی آسانی برخوردار می‌باشد.

دستگاه اسپرسو ساز سیمونلی simonelli Espresso Machine

اسپرسو ساز

از دیگر دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی سال 2023 می‌توان به دستگاه اسپرسوساز سیمونلی simonelli Espresso Machine اشاره کرد که گزینه‌ مناسبی برای تهیه‌ یک اسپرسوی حرفه‌ای به شمار می‌آید. این اسپرسوساز دارای سیستم قطع و وصل اتوماتیک آب بوده و امکان تهیه‌ همزمان قهوه و بخار آب را فراهم می‌کند. این اسپرسوساز مجهز به مخزن آب قابل جدا شدن و نمایشگر LED بوده و همچنین امکان تنظیم غلظت قهوه و دمای آب نیز در آن وجود دارد.

دستگاه اسپرسوساز جورا

اسپرسو ساز

یکی دیگر از اسپرسوسازهای برتر سال 2023 می‌توان به دستگاه اسپرسوساز جورا اشاره کرد که از فناوری منحصربه‌فردی برخوردار می‌باشد. این دستگاه اسپرسوساز دارای طراحی شیکی بوده که به واسطه‌ سیستم خودکار تنظیم فشار بخار و همچنین مخزن آب بزرگ تعبیه شده در آن می‌تواند برای تهیه‌ یک اسپرسوی خوش طعم و با ماندگاری بالا استفاده شود.

اسپرسو ساز مباشی مدل ECM2016

اسپرسو ساز

اسپرسوساز مباشی مدل ECM2016 همچنان جزو پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های اسپرسوساز موجود در بازار به شمار می‌آید. این اسپرسوساز دارای توان 1300 وات بوده و از 20 بار فشار برخوردار می‌باشد که این امر در تهیه‌ یک اسپرسوی غلیظ بسیار کارآمد است. اسپرسوساز مباشی مدل ECM2016 دارای سینی چکه‌گیر بوده و از صفحه‌ گرم‌کننده‌ فنجان نیز برخوردار می‌باشد.

این دستگاه دارای میزان صدا و لرزش پایینی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر بوده و به پیچ تنظیم بخار برای کم و زیاد کردن غلظت قهوه نیز مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های این اسپرسوساز می‌توان به مخزن آب 1.1 لیتری شفاف به کار رفته در آن اشاره کرد که به واسطه‌ طراحی شفاف می‌توان از میزان آب موجود در مخزن مطلع شد. این دستگاه گزینه‌ مناسبی برای طرفداران لاته و کاپوچینو نیز می‌باشد.

اسپرسوساز نسپرسو مدل creatista plus

اسپرسو ساز

اسپرسوساز نسپرسو مدل creatista plus یکی از بهترین دستگاه‌های اسپرسوساز برای مصارف خانگی یا کافه‌های کوچک می‌باشد. این دستگاه دارای کاربری آسانی بوده که قابلیت استفاده از کپسول نیز در آن وجود دارد. توان مصرفی این دستگاه بین 1300 تا 1600 وات برآورد شده و فشار بخار آن نیز 19 بار می‌باشد. این اسپرسوساز از قابلیت تولید کف شیر برخوردار بوده اما به مخزن شیر جداگانه مجهز نشده است.

دستگاه اسپرسو ساز براویل

اسپرسو ساز

از جمله بهترین دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی در سال 2023 می‌توان به دستگاه اسپرسوساز براویل اشاره کرد که از فناوری پیشرفته‌ای در ساخت آن استفاده شده است. این دستگاه دارای سیستم دوگانه‌ بخار و اسپرسو بوده که امکان تهیه همزمان بخار آب و اسپرسو را فراهم می‌کند. این دستگاه دارای بدنه مستحکم و مقاومی بوده و از طراحی زیبایی برخوردار می‌باشد. در ضمن قابلیت تنظیم شدت قهوه نیز با استفاده از این اسپرسوساز وجود دارد.

دستگاه اسپرسوساز ایزومیک

از دیگر دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی برتر در سال 2023 می‌توان به دستگاه اسپرسوساز ایزومیک اشاره کرد که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. این دستگاه دارای سیستم کنترل دمای آب قابل تنظیم بوده و به پمپ فشار قوی و صفحه کنترل الکترونیکی مجهز شده است. دستگاه اسپرسوساز ایزومیک می‌تواند به استخراج قهوه با دقت بالا پرداخته و اسپرسویی با قوام مناسب و طعم عالی را ارائه دهد.

شما طرفدار کدام دستگاه قهوه ساز هستید؟

یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های گرم دنیا قهوه بوده که تهیه آن نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. قهوه دارای انواع مختلفی بوده که از جمله مدل‌های پرطرفدار و غلیظ آن قهوه اسپرسو می‌باشد. برای تهیه اسپرسو باید از دستگاه‌های اسپرسوساز استفاده شود که شامل انواع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک هستند. هر یک از این اسپرسوسازها خود شامل مدل‌های مختلفی بوده که از لحاظ قابلیت‌ها، نوع کاربری و قیمت با یک‌دیگر متفاوت‌اند.

آیا شما برای جهیزیه خود دستگاه اسپرسوساز تهیه کردید؟ تا چه حد به نوشیدن انواع قهوه علاقه دارید؟ به نظرتان بهترین ویژگی دستگاه‌های برقی نسبت به قهوه جوش‌های قدیمی چیست؟ اگر اطلاعات مفید و نظری در این باره دارید، حتما برای ما بنویسید و این مقاله از سوریتو را برای آشنایان خود که به قهوه علاقه دارند، بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *