50 مدل کارت عروسی جدید و شیک 2023 ویژه زوج‌های خوش سلیقه 💎​👰🏻‍♀️​🤵🏻‍♂️​

کارت عروسی

علی‌رغم دنیای دیجیتالی و مدرن امروز که بسیاری از امور از قبیل اطلاع‌رسانی‌ها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، همچنان تهیه‌ کارت عروسی و پخش کردن آن در میان مهمانان یکی از جذاب‌ترین رسومات پیش از ازدواج به شمار آمده و همان شکل سنتی خود را حفظ کرده است.

استفاده از کارت دعوت‌های چاپی و پخش آن در میان مهمانان نه تنها در حکم دعوت آنان به جشن عقد یا عروسی بوده بلکه به عنوان یک یادگاری از مراسم عروسی نیز به حساب آمده که ممکن است تا سالیان سال نزد مهمانان باقی بماند. از این رو باید در انتخاب آن دقت و ظرافت لازم به خرج داده شود.

در دنیای امروز مدل‌های بسیار جدید و شیکی از دعوتنامه‌های عروسی طراحی شده‌اند که در این مقاله قصد داریم با تعدادی از این کارت‌های عروسی آشنا شویم. البته پیش از آن بهتر است نکاتی را برای انتخاب بهتر کارت عروسی مورد بررسی قرار دهیم. برای یک تجربه لذت‌بخش با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب کارت عروسی

مدل کارت عروسی جدید

برای آن که کارت عروسی انتخابی شما یکی از بهترین‌ها بوده و پس از چاپ بتواند رضایت شما را جلب کند، باید در حین انتخاب آن به برخی از نکات توجه کنید. از جمله نکات مهم در انتخاب کارت عروسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کارت عروسی

​✅​طرح کارت عروسی

سعی کنید برای انتخاب طرح دعوتنامه به سراغ طرح‌های بسیار عجیب و غریب که حالتی غیرمنتظره و سنت‌شکنانه دارد، نروید و تا جای ممکن ظرافت و سادگی را در انتخاب طرح کارت عروسی خود مد نظر قرار دهید. توجه داشته باشید که طرح کارت عروسی باید متناسب با جو عقد یا عروسی باشد. بنابراین باید از نمادهای متناسب با این جو در آن استفاده گردد.

​✅​رنگ دعوتنامه

از جمله مهمترین نکاتی که در انتخاب کارت عروسی باید مد نظر قرار گیرد، رنگ کارت است. از آن‌جایی که تم عقد و عروسی عمدتا دارای پایه‌ رنگ سفید بوده بهتر است برای انتخاب رنگ کارت نیز از رنگ پایه‌ سفید استفاده شده و تا جای ممکن از به کار بردن رنگ‌های تیره مانند مشکی و قهوه‌ای دوری شود. البته می‌توان در کنار رنگ سفید از رنگ‌هایی مانند قرمز و نقره‌ای نیز برای جذاب‌تر کردن کارت استفاده کرد.

​✅​سایز کارت عروسی

کارت‌های عروسی عمدتا دارای سایز استاندارد هستند، اما در برخی موارد خاص و طراحی‌های جدید ممکن است سایز کارت متفاوت باشد. بهترین اندازه برای کارت عروسی اندازه‌ای است که به سهولت در کیف‌های دستی یا جیب داخلی کت جا شود تا به این ترتیب مهمانان بتوانند به راحتی کارت عروسی را در مراسم به همراه داشته باشند.

البته به این نکته نیز توجه کنید که بیش از اندازه کوچک بودن کارت عروسی نیز چندان جذاب نبوده و به نوعی شکوه و ابهت لازم را نخواهد داشت. بنابراین بهترین سایز برای کارت‌های عروسی سایز‌های استاندارد می‌باشد.

​✅​جنس دعوتنامه

در انتخاب جنس دعوتنامه به این نکته توجه کنید که کاغذ یا متریال استفاده شده در چاپ آن حتما از مقاومت بالایی برخوردار بوده و ترجیحا ضد آب باشد. همچنین اگر از تزئینات طلایی یا نقره‌ای براق در کارت‌ها استفاده شده است باید جنس کارت به گونه‌ای باشد که براقیت رنگ‌های طلایی و نقره‌ای را منعکس کند.

​✅​محل قرارگیری متن در کارت عروسی

اگر به کارت‌های عروسی توجه کرده باشید علاوه بر نام عروس و داماد و تاریخ و مکان برگزاری جشن عقد یا عروسی یک بیت شعر یا یک جمله‌ عاشقانه نیز در آن نوشته شده است که این جمله می‌تواند کارت عروسی شما را به یاد ماندنی‌تر کند. بنابراین باید در هنگام انتخاب کارت عروسی به سراغ مدل‌هایی بروید که فضایی را برای نوشتن جملات عاشقانه یا ابیات شعر نیز در نظر گرفته باشد.

​✅​متن دعوتنامه

در انتخاب متن کارت عروسی دقت لازم را به خرج دهید و تا جای ممکن از شعرها و جملات عاشقانه‌ تکراری بپرهیزید. در ضمن در انتخاب متن کارت عروسی به این نکته توجه کنید که متن انتخابی با سن و سال شما و البته شان مهمانانتان تناسب داشته باشد. برای انتخاب متن کارت عروسی اگر خود فردی اهل قلم هستید می‌توانید از اشعار یا جملات زیبای خود استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید جملات و اشعار زیر را به کار ببرید.

به سنت عشق گرد هم می‌آییم

آن‌جا که دوست داشتن تنها کلام زندگی است

💞​💫​🌺​

ساقی به نور باده برافروز جام ما مطرب بگو که کار جهان شد به کام ما

هرگز نمیرد آن‌که دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام ما

💞​💫​🌺​

قلب من و تو را

پیوند جاودانه مهری است در نهان

پیوند جاودانه ما ناگسسته باد

تا آخرین دم از نفس واپسین ما این عهد بسته باد

💞​💫​🌺​

بهای عشق چیست بجز عشق یهم رسیدن یعنی آغاز

با هم ماندن یعنی زندگی

زندگی با عشق یعنی کامیابی

💞​💫​🌺​

حافظ شب هجران شد

بوی خوش وصل آمد، شادیت مبارک‌باد

ای عاشق شیدایی

💞​💫​🌺​

یار با ماست چه حاجت که زیادت طلبیم

دولت صحبت آن مونس جان ما را بس

💞​💫​🌺​

می خواهیم با دل خویش مدارا کنیم

لحظه‌هایمان را با حضور عشق زیبا کنیم

و آشیانی تازه برپا کنیم

حضور شما در این بزم نشانه پاکترین محبت‌هاست

💞​💫​🌺​

هرچه گویی آخری دارد به‌جز گفتار عشق

کین همه گفتند و آخر نیست این افسانه را

💞​💫​🌺​

سوره عشق شنیدنی است

وقتی نگاهتان به تلاوت نشسته است

💞​💫​🌺​

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است

سلطان جهانم به چنین روز غلام است

گو شمع میارید در این جمع که امشب

در محفل ما ماه رخ دوست تمام است

💞​💫​🌺​

بیایید تا خلوت ستارگان سفر کنیم

با یک ترانه از کوچه‌های عشق گذر کنیم

همگان را از محتوای عشق خبر کنیم

و سحرگاه پیوند را نظر کنیم

💞​💫​🌺​

با باوری تا انتهای افق عهدی به سپیدی گل یاس بسته‌ایم

بخشنده عشق شریک غم آمورنده شادی و این دلیلی برای حضور شما بر سفره محبت ماست

💞​💫​🌺​

ما به هم پیوستیم، آسمان آبی شد

آب هم آبی‌تر

لب این آب روان دل ما هم آبی

به شما هم گفتیم جشن ما شد کافی

💞​💫​🌺​

اگر به خانه من آمدی

برای من ای مهربان چراغ بیاور

و یک دریچه که از آن به ازدحام کوچه خوشبختی بنگرم

💞​💫​🌺​

الهه عشق به انسان‌ها آموخت که عاشقانه زندگی کنند

و با پیوند همیشه پایداری که سوگندش را در قلب‌هایشان جاودانه کرده‌اند

به هم درآمیزند و یکی شوند، چه شادمانه است تکرار فریاد گونه این سوگند

💞​💫​🌺​

عشق

در دیدگانمان شروع شد

بر لب‌هایمان جاری گشت

و با ازدواجمان حیاتی تازه یافت

از دیدن شما در محفلمان احساس خوشبختی خواهیم کرد

💞​💫​🌺​

ای از عشق پاک من همیشه مست

من تو را آسان نیاوردم به دست

بارها این کودک احساس من

زیر باران‌های اشک من نشست

من تو را آسان نیاوردم به دست

💞​💫​🌺​

امشب شب آن دولت بی‌پایان است

دل در پی دیدار رخ جانان است

یاران همه جمعند در این محفل شادی

شب نیست عروسی خداجویان است

💞​💫​🌺​

خواهان آنم که ضربان قلبت

به لبخندهای مکرر تکرار شود

و هر آنچه به دل آرزو داری

بی‌بهانه از آن تو باشد

💞​💫​🌺​

یک نفر آمده دنیای مرا سبز کند

خواب و بیدای و رویای مرا سبز کند

و به یمن نفس سبز و اهورایی عشق

از ثری تا به ثریای مرا سبز کن

✅مشخص کردن تعداد کارت عروسی

زمانی که نسبت به طرح کلی و تم رنگی کارت عروسی خود اطمینان حاصل کردید نوبت به آن می‌رسد تا تعداد کارت عروسی را متناسب با تعداد خانواده‌هایی که دعوت کرده‌اید و افرادی که قصد دارید به صورت جداگانه برای آن‌ها کارت دعوت بفرستید تعیین کنید.

علاوه بر نکات ذکر شده در بالا موارد زیر را نیز مد نظر قرار دهید.

❗حتما قبل از سفارش کارت در تعداد بالا طرح اولیه‌ آن را بررسی کرده و آن را از لحاظ عدم وجود غلط املایی، درست بودن نام‌ها و صحیح بودن زمان و مکان برگزاری مراسم تایید کنید.

❗در صورتی که تصور می‌کنید پیدا کردن محل برگزاری جشن برای مهمانان سخت است حتما کروکی مکان برگزاری جشن را نیز در پاکت کارت دعوت قرار دهید.

❗برای نوشتن نام مهمانان بر روی کارت دعوت حتما از یک دست خط زیبا استفاده کرده و کارت‌هایی که دارای خط خوردگی هستند را به دست مهمانان نرسانید.

❗برای نوشتن متن‌ کارت دعوت به ویژه آدرس و زمان برگزاری مراسم، حتما از یک سایز و فونت خوانا استفاده کنید تا مهمانان برای خواندن زمان و مکان عروسی دچار مشکل نشوند.

50 مدل از جدیدترین کارت‌های عروسی 2023

مدل کارت عروسی جدید

حال که با نکات مهم انتخاب کارت عروسی آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا تعدادی از جذاب‌ترین و جدیدترین طرح‌های آن را به شما معرفی کنیم.

کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی کارت عروسی

کارت مورد پسند شما کدام است؟

چاپ کردن کارت عروسی و فرستادن آن برای مهمانان یکی از جذاب‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین رسومات پیش از عروسی بوده که علی‌رغم دیجیتالی شدن بسیاری از امور در دنیای امروز هنوز هم شکل سنتی خود را حفظ کرده است. کارت دعوت علاوه بر آن که دعوت‌نامه‌ای برای مهمانان است، در حکم یک یادگاری از جشن عقد و عروسی نیز بوده که همین امر اهمیت دقت بالا در انتخاب آن را مشخص می‌کند. در حال حاضر مدل‌های بسیار جذاب و منحصربه‌فردی از کارت‌های عروسی طراحی و چاپ شده است.

به نظرتان در دنیای دیجیتال امروز چاپ کارت برای جشن عروسی هنوز مرسوم است؟ آیا شما تجربه انتخاب نامناسب کارت را داشته‌اید؟ به نظرتان در حال حاضر کدام مدل از کارت بیشتر مطابق مد روز است؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید، برای ما و سایر خوانندگان سوریتو بفرستید. همچنین خوشحال می‌شویم این مقاله را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *