بهترین کرم ضد آفتاب خارجی ☀️​✅​🥰​

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

پوست اولین سد دفاعی بدن بوده که مراقبت از آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد. عوامل متعددی می‌تواند سلامت پوست را تحت تاثیر قرار دهد که از جمله این عوامل می‌توان به آلودگی هوا، رادیکال‌های آزاد، استفاده از محصولات آرایشی نامناسب و البته اشعه‌های مضر خورشید اشاره کرد. در این میان شاید بتوان گفت تاثیر اشعه‌های مضر خورشید بر کاهش سلامت پوست بیش از سایر موارد ذکر شده است. برای مراقبت از پوست در برابر آسیب‌های اشعه‌های مضر خورشید باید از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی استفاده شود.

در این مقاله قصد داریم تا با تعدادی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی آشنا شویم. البته پیش از آن لازم است علت اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را بدانیم. برای داشتن پوستی سالم و درخشان با ما همراه باشید.

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

نور خورشید به همان اندازه که گرمابخش و مفید بوده به همان اندازه نیز می‌تواند برای سلامت انسان مضر باشد. نور خورشید حاوی پرتوهای مضر UVA و UVB بوده که قرارگیری طولانی مدت در معرض این پرتوها می‌تواند آسیب‌های مخربی به پوست وارد کند.

از جمله آسیب‌های اشعه مضر UVA می‌توان به ایجاد آفتاب سوختگی، آسیب به بافت پوست، تیره شدن رنگ پوست، پیری زودرس، تخریب DNA پوست و ایجاد چین و چروک روی پوست اشاره کرد. در موارد حاد این آسیب‌ها می‌تواند منجر به ایجاد انواع سرطان پوست شود.

اشعه‌های UVB نیز می‌تواند به لایه سطحی پوست آسیب زده و سبب بروز آفتاب سوختگی شود. همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه UVB می‌تواند احتمال بروز سرطان پوست را افزایش دهد.

در کرم‌های ضد آفتاب ترکیباتی استفاده شده است که می‌تواند از پوست در برابر این اشعه‌ها محافظت کند. اگر به بسته‌بندی کرم‌های ضد آفتاب توجه کرده باشید، عددی تحت عنوان SPF بر روی آن‌ها درج شده است که این عدد نشان‌دهنده آن است که کرم ضد آفتاب تا چه مدت زمانی می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند.

پوست انسان بدون استفاده از کرم ضد آفتاب تا 10 دقیقه می‌تواند در مقابل نور خورشید قرار گرفته و دچار آفتاب سوختگی نشود و پس از 10 دقیقه لازم است از کرم ضد آفتاب استفاده شود. حال اگر کرم ضد آفتابی دارای SPF 15 باشد با ضرب عدد 15 در 10 می‌توان به این نتیجه رسید که این کرم به مدت زمان 150 دقیقه می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های خورشید محافظت کرده و پس از این مدت زمان باید تمدید شود. لازم به ذکر است که SPF بیشتر یا کمتر به منزله مراقبت بیشتر یا کمتر کرم ضد آفتاب از پوست نیست و تنها مدت زمان مراقبت کرم از پوست را مشخص می‌کند.

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

بهترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی

لیست بهترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی

حال که با اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و ساز و کار این محصولات آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا تعدادی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی موجود در بازار را معرفی کنیم.

✅کرم ضد آفتاب کلینیک SPF50

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

برند کلینیک یکی از برندهای معتبر تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی بوده و تولیدکننده یکی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب مخصوص کودکان نیز می‌باشد. کرم ضد آفتاب کلینیک SPF50 یکی از کرم‌های ضد آفتاب بی‌رنگ موجود در بازار بوده که در ترکیبات آن از چربی و پارابن استفاده نشده است. همین امر نیز سبب شده تا استفاده از آن برای کودکان نیز مناسب باشد.

این کرم ضد آفتاب دارای ترکیبات ملایمی بوده و برای پوست‌های حساس گزینه مناسبی می‌باشد. عدم وجود چربی در آن نیز سبب می‌شود تا برای افرادی که پوست چربی داشته و یا جوش می‌زنند نیز قابل استفاده باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب کلینیک SPF50 می‌تواند سبب نرمی و لطافت پوست نیز گردد.

✅کرم ضد آفتاب کلارنس مدل درای تاچ

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

از دیگر کرم‌های ضد آفتاب بی‌رنگ موجود در بازار می‌توان به کرم ضد آفتاب کلارنس مدل درای تاچ اشاره کرد. این کرم دارای SPF50 بوده که از قدرت مراقبتی بالایی در برابر اشعه‌های مضر خورشید برخوردار است. از آنجایی که این کرم فاقد رنگ بوده به شکل یک لایه نامرئی بر روی پوست ظاهر می‌شود، می‌تواند سبب شادابی و درخشان شدن پوست گردد.

در ضمن استفاده از این محصول می‌تواند از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری کند. کرم ضد آفتاب کلارنس مدل درای تاچ یکی از کرم‌های تجویز شده توسط متخصصان پوست نیز می‌باشد.

✅کرم ضد آفتاب شیسیدو SPF50+

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

اگر به دنبال یک کرم ضد آفتاب با SPF بالا هستید، کرم ضد آفتاب شیسیدو مدل SPF50+ یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. این کرم ضد آفتاب بی‌رنگ بوده و دارای بافت سبکی می‌باشد. از این رو استفاده از آن سبب بروز هیچگونه احساس سنگینی بر روی پوست نمی‌شود. در ضمن به واسطه بی‌رنگ بودن می‌توان از آن در زیر آرایش نیز استفاده کرد.

کرم ضد آفتاب شیسیدو مدل SPF50+ نه تنها در اثر تعریق و رطوبت از بین نمی‌رود، بلکه قادر است رطوبت پوست را نیز حفظ کند. SPF بالای این کرم ضد آفتاب نیز سبب می‌شود تا تعداد دفعات تمدید آن کمتر باشد.

✅کرم ضد آفتاب NUXE SPF50

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

چنانچه با محدودیت بودجه مواجه نیستید، می‌توانید کرم ضد آفتاب خارجی NUXE SPF50 که یکی از گران‌ترین کرم‌های ضد آفتاب موجود در بازار است را تهیه کنید. این کرم حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی و مواد ضد چروک و ضد لک بوده که استفاده از آن می‌تواند تا حد زیادی از بروز لک جلوگیری کرده و تیرگی‌های پوست را کاهش دهد.

استفاده از گیاهان سفید و ویتامین C در ترکیبات این کرم این محصول را به یک محافظ قدرتمند در برابر اشعه‌های UVA و UVB تبدیل کرده است. این کرم قادر به محافظت از DNA سلولی نیز می‌باشد. از کرم ضد آفتاب NUXE SPF50 می‌توان برای اطراف چشم نیز استفاده کرد.

✅کرم ضد آفتاب Esthederm

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

افرادی که پوست حساسی دارند، می‌توانند از کرم ضد آفتاب Esthederm استفاده کنند. این کرم حاوی فیلترهای ضد آفتاب ویژه‌ای بوده که می‌تواند از پوست صورت در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت نماید. از آن‌جایی که در ترکیبات این کرم ضد آفتاب از عطر استفاده نشده است، این محصول کاملا ضد حساسیت بوده و سبب بروز جوش و خارش نیز نمی‌شود.

وجود عصاره آرتمیا و آنتی اکسیدان‌هایی مانند کارنوزین و توکوفریل استات در این کرم نیز به این محصول خاصیت ضد لک و روشن‌کنندگی بخشیده است. استفاده طولانی مدت از کرم ضد آفتاب Esthederm به واسطه مهار ملانین‌سازی می‌تواند ‌لک‌های قهوه‌ای موجود روی پوست را کمرنگ نماید.

✅کرم ضد آفتاب LIERAC

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

شاید بتوان کرم ضد آفتاب LIERAC را یکی از قدرتمندترین کرم‌های ضد آفتاب در برابر اشعه‌های مضر خورشید دانست. استفاده از این کرم ضد آفتاب سبب محافظت حداکثری از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB شده و از طرفی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد نیز محافظت می‌کند. در واقع استفاده از تینوسورب ام و تینوسورب اس در تهیه این کرم سبب شده تا این کرم ضد آفتاب بتواند در برابر تمام طول موج‌های اشعه فرابنفش خورشید مقاومت کرده و مانند یک سد دفاعی برای پوست باشد.

کرم ضد آفتاب LIERAC حاوی ویتامین E بوده و علاوه بر محافظت عالی از پوست، دارای خواص ضد لک و ضد چروک نیز می‌باشد.

✅کرم ضد آفتاب Caudalie SPF50

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

بانوانی که به دنبال یک کرم ضد آفتاب مرغوب مناسب انواع پوست هستند، می‌توانند کرم ضد آفتاب Caudalie SPF50 را انتخاب کنند. استفاده از این کرم نه تنها سبب محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید می‌شود، بلکه منجر به افزایش رطوبت، شفافیت و استحکام پوست شده و می‌تواند سرعت تخریب سلولی را کاهش دهد. همین امر نیز سبب شده تا این کرم ضد آفتاب دارای خواص ضد پیری نیز باشد.

کرم ضد آفتاب Caudalie SPF50 حاوی پلی‌فنول که یکی از آنتی اکسیدان‌های قوی است بوده و در ترکیبات آن از عصاره یاسمن و عصاره انگور نیز استفاده شده است. این کرم ضد آفتاب فاقد پارابن بوده و برای پوست‌های حساس نیز قابل استفاده می‌باشد.

✅کرم ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین SPF50

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

بسیاری از افراد پیش از آن که آرایش کرده و از کرم پودر استفاده کنند، تمایل دارند که کرم ضد آفتاب استفاده نماید که البته در چنین مواردی کرم استفاده شده باید بی‌رنگ باشد. از جمله کرم‌های ضد آفتاب بی‌رنگ خارجی موجود در بازار می‌توان به کرم ضد آفتابه فیوژن واتر ایزدین SPF50 اشاره کرد.

این کرم بی‌رنگ بر پایه آب بوده و بافت بسیار سبکی دارد. همین امر نیز سبب می‌شود تا برای زیرسازی آرایش مناسب باشد. این محصول مقاومت بالایی در برابر نور خورشید داشته و از خواص آبرسانی نیز برخوردار است. کرم ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین جزو محصولاتی بوده که برای دور چشم نیز می‌تواند استفاده شود. این کرم فاقد الکل و روغن بوده و سبب بروز هیچ گونه حساسیتی نمی‌شود.

✅کرم ضد آفتاب فوتودرم اسپات بایودرما

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

افرادی که پوست چرب و حساسی دارند، می‌توانند از کرم ضد آفتاب فتودرم اسپات بایودرما استفاده نمایند. این کرم ضد آفتاب حاوی عصاره شیرین بیان بوده که می‌تواند علاوه بر روشن‌تر کردن پوست از بروز پیری زودرس نیز جلوگیری کند. از آن‌جایی که این کرم رنگی بوده می‌تواند به عنوان کرم پودر نیز مورد استفاده قرار گیرد. قدرت پوشانندگی این محصول نیز بسیار بالا می‌باشد.

کرم ضد آفتاب فوتودرم اسپات بایودرما بافتی سبک و غیرچسبنده داشته که سبب بسته شدن منافذ پوست نمی‌شود. از طرفی امکان استفاده از آن برای دور چشم نیز وجود دارد. این ضد آفتاب به واسطه SPF50+ می‌تواند برای محافظت از پوست به ویژه پس از انجام تکنیک‌های پزشکی مانند میکرودرم و لیزرتراپی مناسب باشد.

✅کرم ضد آفتاب مینرال رنگی آیسیس فارما SPF80

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

بانوانی که ساعات زیادی را در خارج از منزل و در معرض نور خورشید هستند، می‌توانند کرم ضد آفتاب مینرال رنگی آیسیس فارما که از SPF80 برخوردار است استفاده نماید. این کرم دارای قدرت محافظت بالایی در برابر اشعه‌های مضر خورشید بوده و به واسطه وجود زینک اکساید در ترکیبات آن دارای خواص آنتی باکتریال نیز می‌باشد. همچنین این کرم دارای خواص ضد التهاب بوده و به واسطه کنترل چربی‌های اضافه پوست می‌تواند از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری کند.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر تعریق و رطوبت اشاره کرد. کرم ضد آفتاب مینرال رنگی آیسیس فارما به واسطه عدم وجود پارابن، عطر و مواد نگهدارنده در آن می‌تواند برای کودکان، بانوان باردار و افرادی که پوست حساسی دارند مناسب باشد. از این محصول برای محافظت از پوست پس از لیزرتراپی نیز می‌توان استفاده کرد.

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی در بازار ایران

نور خورشید به همان اندازه که مفید است می‌تواند دارای اثرات مخربی بر روی پوست نیز باشد. از این رو برای محافظت از پوست در برابر این اثرات مخرب لازم است از کرم‌های ضد آفتاب استفاده شود. کرم‌های ضد آفتاب زیادی در بازار وجود داشته که در بالا تعدادی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب خارجی را معرفی کردیم.

به نظر شما بهترین کرم ضد آفتاب خارجی متعلق به کدام برند است؟ آیا تا به حال از مواردی که به آنها اشاره کردیم، استفاده کرده‌اید؟ شما از کدام کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید؟ از تجربیات و اطلاعات خود برای ما بنویسید. همچنین اگر این مطلب از سوریتو را دوست داشتید، آن را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *