بهترین مرکز خرید جهیزیه در تهران | جهیزیه از کجا بخریم؟ 👌​🛍️​✅​

خرید جهیزیه در تهران

خرید جهیزیه در تهران را می‌توان یکی از چالش‌هایی دانست که بسیاری از خانواده‌ها و عروس و دامادها با آن مواجه هستند. در شرایط اقتصادی کنونی خرید جهیزیه به امری نسبتا مشکل تبدیل شده است. از این رو بسیاری از افراد به دنبال مراکز خریدی هستند که بتوانند محصولات باکیفیت جهیزیه را با قیمت مناسب‌تر تهیه کنند. همچنین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خرید خود را از مراکزی انجام دهند که از تنوع کالای بالایی برخوردار بوده و تا حد امکان بسیاری از ملزومات جهیزیه را در اختیار مشتریان قرار دهند.

در این مقاله قصد داریم تا با بهترین مراکز خرید جهیزیه در تهران آشنا شویم. پس اگر در شرف ازدواج بوده و یا قصد خرید جهیزیه برای خود یا یکی از عزیزانتان را دارید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

بهترین مراکز خرید جهیزیه در تهران

خرید جهیزیه

بدیهی است که تمامی ملزومات جهیزیه را نمی‌توان در یک مرکز خرید پیدا کرد. به عنوان مثال مرکزی که عرضه‌کننده‌ انواع لوازم آشپزخانه بوده کمتر پیش می‌آید که تنوع بالایی در ارائه‌ لوازم چوبی و مبلمان داشته باشد. از این رو برای خرید هر یک از ملزومات جهیزیه باید به سراغ مراکز خرید مختلفی رفت. جهت خرید جهیزیه در تهران می‌توان به سراغ مراکز خرید ذکر شده در زیر رفت که هر یک به طور تخصصی در زمینه‌ عرضه‌ بخش ویژه‌ای از ملزومات جهیزیه فعال هستند.

خرید جهیزیه در تهران

✅​مرکز خرید لوازم برقی | خرید جهیزیه در تهران

از جمله چالش‌برانگیزترین خریدهای جهیزیه خرید لوازم برقی آشپزخانه می‌باشد؛ چرا که برای خرید این لوازم نه تنها هزینه‌ بالایی باید صرف شود، بلکه باید به نکات متعددی اعم از برند محصولات، کیفیت محصولات، گارانتی لوازم و… نیز توجه شود. از این رو باید به سراغ یک مرکز لوازم برقی معتبر رفت که علاوه ‌بر ارائه‌ محصولاتی باکیفیت، از تنوع محصول و گستره قیمت متنوعی نیز برخوردار باشد.

بهترین مرکز خرید لوازم برقی در تهران سه‌ راه امین حضور می‌باشد. امین حضور یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران به شمار آمده که به عنوان بورس لوازم خانگی برقی در تهران به شمار می‌آید. عمده‌ لوازم برقی آشپزخانه اعم از یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون، ماشین ظرفشویی و… در این منطقه به فروش می‌رسد.

بازار لوازم برقی این محله ارائه‌ دهنده‌ انواع محصولات برقی باکیفیت‌های مختلف و قیمت‌های متنوع بوده که شامل انواع لوازم دارای گارانتی و فاقد گارانتی می‌شود. پاساژهای مختلفی نیز در سه‌راه امین حضور وجود داشته که یکی از معتبرترین این پاساژها مجتمع خلیج فارس می‌باشد. این مجتمع دارای 134 فروشگاه مختلف بوده که همگی در زمینه‌ عرضه‌ لوازم برقی خانگی فعال هستند. همچنین پاساژهایی مانند پاساژ امیرکبیر و پاساژ محمد نیز در این محدوده و در این این زمینه فعالیت می‌کنند.

✅​مرکز خرید فرش | خرید جهیزیه در تهران

یکی از مهم‌ترین خریدهای جهیزیه که برای بسیاری از افراد یکی از سخت‌ترین خریدها نیز به شمار می‌آید، خرید فرش است. تنوع بالای فرش‌های موجود در بازار از یک سمت و ست کردن طرح و رنگ فرش با سبک دکوراسیون داخلی منزل از سمت دیگر سبب می‌شود تا تصمیم‌گیری برای انتخاب فرش قدری سخت باشد. از این رو بهتر است خرید در مرکزی صورت گیرد که به عنوان بورس فرش شناخته شده و از تنوع محصول بالایی برخوردار باشد.

بهترین مرکز خرید برای خرید فرش در تهران بازار بزرگ تهران و میدان هفتم تیر می‌باشد. در بازار بزرگ تهران محدوده‌ای‌ تحت عنوان سرای بوعلی وجود داشته که می‌توان در آن فرش‌ها و تابلو فرش‌های دستبافت متنوعی را با قیمت مناسب خریداری کرد.

همچنین در محدوده‌ میدان هفتم تیر نیز فرش فروشی‌های بزرگی واقع شده که ارائه‌دهنده‌ انواع فرش‌های ماشینی از برندهای مختلف می‌باشند. اگرچه در حال حاضر فرش فروشی‌های بزرگ و عمده‌ای مانند شهر فرش و مهد فرش نیز در تهران مشغول به فعالیت هستند، اما بهتر است خرید فرش از مراکز قدیمی‌تر و اصیل‌تر صورت گیرد.

خرید جهیزیه در تهران

✅​مرکز خرید لوازم آشپزخانه | خرید جهیزیه در تهران

خرید لوازم آشپزخانه تنها به لوازم برقی خلاصه نشده و خرده ریز زیادی را شامل می‌شود. برای خرید تمامی لوازم و ظروف آشپزخانه با بالاترین کیفیت می‌توان به سراغ بازارهای بزرگی مانند تیمچه حاجب‌الدوله در بازار بزرگ تهران، بازار شوش و بازار صالح‌آباد اشاره می‌کرد. این سه بازار را می‌توان به عنوان قطب لوازم و ظروف آشپزخانه در تهران و حتی در ایران به شمار آورد.

تیمچه‌ حاجب‌الدوله

تیمچه حاجب‌الدوله در خیابان 15 خرداد واقع شده و به عنوان بورس ظروف و لوازم آشپزخانه، وسایل دکوری، صنایع دستی، ظروف تزئینی و ظروف مسی شناخته می‌شود. محصولات ارائه شده در این بازار از تنوع بالایی برخوردار بوده و قیمت مناسبی نیز دارند.

بازار شوش

یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین بازارهای تهران که به عنوان بورس لوازم آشپزخانه‌ کشور شناخته می‌شوند، بازار شوش تهران می‌باشد. این بازار در ابتدا در زمینه‌ فروش انواع ظروف کریستال و بلور فعالیت داشته و در گذر زمان به ارائه‌ انواع لوازم و ظروف آشپزخانه نیز پرداخته است.

لوازم ارائه شده در بازار شوش از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و شامل اقلام ساده تا بسیار لوکس می‌شود. همین امر نیز سبب می‌شود تا قیمت محصولات در این بازار از طیف گسترده‌ای برخوردار باشد.

در بازار شوش پاساژهایی وجود داشته که به عنوان پاساژ جهیزیه شناخته می‌شوند و انواع لوازم و اقلام مورد نیاز جهیزیه که عمدتا جز لوازم آشپزخانه بوده در آن‌ها به فروش می‌رسد. از جمله پاساژهای معتبر بازار شوش می‌توان به پاساژهای زیر اشاره کرد.

✔️​پاساژ ایرانیان بازار شوش

برای خرید لوازمی مانند دکوری‌های آشپزخانه، صنایع دستی، لوازم چوبی، انواع محصولات کادویی، گل‌های تزئینی و مصنوعی، انواع قاب عکس و تابلو فرش، انواع مجسمه و تندیس، انواع ظروف کریستال، چینی، سرامیک و… می‌توانید به پاساژ ایرانیان شوش سر بزنید.

✔️​پاساژ نور بازار شوش

علاقمندان برای خرید لوازم مهم آشپزخانه مانند ظروف آشپزی و پذیرایی، ظروف کریستال، بلور، آرکوپال، استیل، چینی، ظروف مسی، ظروف برنجی، پلاستیکی و… می‌توانند به سراغ پاساژ نور بازار شوش بروند. در این پاساژ انواع لوازم دکوری و تندیس و مجسمه نیز عرضه می‌شود.

✔️​پاساژ الماس بلورین بازار شوش

از جمله معروف‌ترین پاساژهای بازار شوش می‌توان به پاساژ الماس اشاره کرد که بورس انواع لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه می‌باشد. محصولات ارائه شده در این پاساژ جزو برندهای معتبری مانند چینی طوس، چینی زرین، لیمون، MGS، چینی تقدیس، پاشاباغچه، آرکوپال، پارس اوپال، گاسونیک، یونیک، بوش، سامسونگ، تفال، زیمنس، LG، کاندید، پارس خزر، تفال و سانی می‌باشد.

✔️​پاساژ الغدیر شوش

اگر به دنبال مرکزی برای خرید لوازم آشپزخانه با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، می‌توانید به سراغ پاساژ الغدیر بازار شوش بروید. در این پاساژ انواع لوازم آشپزخانه مانند ظروف سرامیکی، آرکوپال، کریستال، بلور، ظروف پذیرایی، ظروف چوبی، ظروف برنجی و مسی، انواع لوازم دکوری و صنایع دستی عرضه شده است.

✔️​پاساژ شهرداری بازار شوش

برای خرید لوازمی مانند سرویس پذیرایی، سرویس قاشق و چنگال، سرویس چینی و همچنین خرید برخی از لوازم برقی مانند پلوپز، غذاساز، ساندویچ‌ساز، اتو، همزن، سرخکن، آبمیوه‌گیری، کتری برقی، مخلوط‌کن و… می‌توانید به سراغ پاساژ شهرداری بازار شوش بروید.

✔️​پاساژ رضایی بازار شوش

جهت خرید اقلام متفرقه مانند ظروف برنجی، گلدان‌های تزئینی، قاب عکس، انواع تابلو فرش، ظروف چوبی، ظروف چینی، سرامیکی، کریستال و… پاساژ رضایی بازار شوش یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد.

بازار صالح‌ آباد

از دیگر بازارهای قدیمی و معتبر تهران برای خرید لوازم آشپزخانه می‌توان به بازار صالح‌آباد اشاره کرد که در جنوب غربی شهر تهران واقع شده است. بازار صالح‌آباد به عنوان مرکز عمده‌ خرید ظروف آشپزخانه، لوازم دکوری و خرده ریز آشپزخانه به شمار می‌آید. در این بازار می‌توان انواع کالای خواب و حمام، انواع دکوری‌جات منزل، لوازم پارچه‌ای آشپزخانه، لوازم برقی کوچک، ظروف پذیرایی، ظروف آشپزی، لوازم کاربردی آشپزخانه و… را خریداری کرد.

خرید جهیزیه در تهران

✅مرکز خرید مبل و سرویس چوب | خرید جهیزیه در تهران

خرید مبلمان و سرویس چوب را می‌توان جزو سنگین‌ترین خریدهای جهیزیه به شمار آورد که برای داشتن یک خرید باکیفیت و با قیمت مناسب باید به مراکز معتبر مراجعه کرد. از جمله بازارهای معروف شهر تهران که در زمینه‌ ارائه‌ انواع مبلمان و سرویس چوب با تنوع بالا و قیمت مناسب فعال هستند می‌توان به بازار مبل چهار دانگه، بازار مبل جاجرود و بازار یافت‌ آباد اشاره کرد.

بازار مبل چهار دانگه

افرادی که به دنبال خرید مبلمان و سرویس چوب از تولیدی‌ها هستند، بهتر است به بازار چهاردانگه مراجعه کنند. در این بازار تولیدی‌های زیادی مشغول به فعالیت بوده که در زمینه‌ ساخت انواع سرویس چوب، مبلمان، میز نهارخوری، میز تلویزیون و… فعالیت می‌کنند. بازار مبل چهاردانگه یکی از بهترین بازارها برای خرید از برندهای ایرانی می‌باشد.

بازار مبل جاجرود

بازار مبل جاجرود را می‌توان مدرن‌ترین بازار مبل به شمار آورد که در زمینه‌ عرضه‌ انواع مبلمان فرانسوی و آلمانی وارداتی فعال است. بازار مبل جاجرود مناسب آن دسته از افرادی است که به سراغ شیک‌ترین و مدرن‌ترین مبلمان‌ها می‌گردند.

بازار مبل یافت‌ آباد

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مبل ایران بازار یافت‌ آباد تهران بوده که در زمینه‌ عرضه‌ انواع مبلمان و صنایع چوبی فعال است. این بازار ارائه‌ دهنده‌ انواع لوازم چوبی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف بوده و علاوه بر برندهای ایرانی، برندهای معتبر ترک را نیز عرضه می‌کند.

✅مرکز خرید لوازم صوتی و تصویری | خرید جهیزیه در تهران

برای خرید انواع لوازم صوتی و تصویری منزل مانند تلویزیون، سینمای خانگی، ساندبار و محصولاتی از این دست می‌توان به محدوده‌ خیابان جمهوری و خیابان شریعتی مراجعه کرد.

خیابان جمهوری

راسته‌ لوازم خانگی خیابان جمهوری شامل فروشگاه‌هایی بوده که عرضه‌کننده‌ انواع محصولات صوتی و تصویری از برندهای معتبری مانند سامسونگ، سونی، LG و… می‌باشند. فروشگاه‌های واقع شده در این خیابان نمایندگی بسیاری از برندهای تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری ایرانی و خارجی را در اختیار دارند.

خیابان شریعتی

راسته‌ لوازم برقی خیابان شریعتی نیز به عنوان یکی از بهترین مراکز برای خرید لوازم برقی و لوازم صوتی و تصویری وارداتی شناخته می‌شود. البته محصولات برقی ایرانی عرضه شده در این خیابان نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

خرید جهیزیه در تهران

✅مرکز خرید پارچه و پرده | خرید جهیزیه در تهران

زمانی که خرید لوازم بزرگ و مهم جهیزیه مانند سرویس چوب، لوازم برقی، لوازم آشپزخانه، فرش و… به پایان رسید نوبت به انتخاب پارچه و پرده می‌باشد. برای خرید پارچه و پرده‌ جهیزیه می‌توان به خیابان مولوی، خیابان زرتشت و بازار عبدل‌ آباد تهران مراجعه کرد.

راسته پارچه فروشان خیابان مولوی

راسته پارچه ‌فروشان مولوی به عنوان بورس پارچه در شهر تهران شناخته شده که انواع پارچه را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به مشتریان عرضه می‌کند. همچنین در این بازار می‌توان علاوه بر انتخاب پارچه، دوخت پرده را نیز به فروشندگان سپرد.

راسته پارچه فروشان خیابان زرتشت

پارچه فروشی‌های خیابان زرتشت نیز جزو پارچه فروشی‌های معتبر شهر تهران بوده که عرضه‌کننده‌ انواع پارچه برای ملحفه، پرده و حتی لباس می‌باشند. البته احتمال آن که قیمت پارچه‌ها در این منطقه قدری بالا باشد، وجود دارد.

بازار عبدل‌ آباد تهران

بازار عبدل‌ آباد تهران به عنوان یکی از معروف‌ترین بازارهای پارچه و پرده در شهر تهران به شمار آمده که می‌توان انواع پارچه‌ها را با قیمت مناسب و ارزان خریداری کرد. البته توجه به این نکته ضروری بوده که پارچه‌های عرضه شده در بازار عبدل‌ آباد پارچه‌های خاص و مجلسی نیستند و عمدتا برای پرده و دوخت انواع محلفه مناسبند.

✅مرکز خرید لوازم پلاسکو | خرید جهیزیه در تهران

خرید پلاسکو نیز جزو خریدهای مهم آشپزخانه به شمار آمده که علاوه ‌بر بازار صالح‌ آباد و بازار شوش که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد می‌توان برای خرید این محصولات به بازار پلاستیک خاوران (امام رضا) و بازار پلاستیک تهرانپارس نیز مراجعه کرد.

بازار پلاستیک خاوران (امام رضا)

بازار امام رضا یکی از بازارهای معروف شهر تهران بوده که به عنوان بورس پلاستیک شناخته می‌شود و برای خرید پلاسکوی جهیزیه می‌توان به سراغ آن رفت.

بازار پلاستیک تهرانپارس

از جمله قدیمی‌ترین بازارهای فروش لوازم پلاستیکی در شهر تهران بازار پلاستیک تهرانپارس بوده که متشکل از تولیدی‌ها و کارگاه‌های زیادی می‌باشد. در این منطقه نیز می‌توان بسیاری از ظروف پلاستیکی آشپزخانه را خریداری کرد.

✅مرکز خرید تجهیزات روشنایی و لوستر | خرید جهیزیه در تهران

آخرین خریدهای جهیزیه، خرید لوازم روشنایی و لوستر است که بیشتر جزو لوازم تزئینی خانه به شمار می‌آیند. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید لوازم روشنایی و لوستر در تهران می‌توان به خیابان لاله‌زار و خیابان ابوسعید اشاره کرد. این دو خیابان مرکز عرضه و فروش انواع لوازم روشنایی دکوری و لوسترهای پر زرق و برق می‌باشند. علاوه بر این دو خیابان برای خرید لوازم روشنایی و لوستر می‌توان به بازار صالح‌ آباد نیز مراجعه کرد.

برای خرید جهیزیه آماده‌اید؟

خرید جهیزیه را می‌توان یکی از چالش‌برانگیزترین اتفاقات در زندگی بسیاری از خانواده‌ها و عروس و دامادها به شمار آورد. با توجه به وضعیت اقتصادی امروز که سبب شده خرید جهیزیه متحمل هزینه‌ بالایی شود، باید برای خرید لوازم جهیزیه به سراغ مراکز خریدی رفت که باکیفیت‌ترین محصولات را با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. از آن‌جایی که خرید جهیزیه به منزله‌ خرید صفر تا صد ملزومات خانه است، بدیهی بوده که نمی‌توان تمامی خریدها را از یک فروشگاه انجام داد. بنابراین برای خرید هر یک از مجموعه‌های کلی خرید مانند خرید سرویس چوبی یا خرید لوازم آشپزخانه باید به سراغ مرکز جداگانه‌ای رفت. مراکز خرید جهیزیه زیادی در تهران و سایر شهرها مشغول به فعالیت هستند.

شما تجربه خرید جهیزیه در تهران را داشته‌اید؟ به نظرتان برای خرید یکجا لوازم جهیزیه مراجعه به مال‌های بزرگ تا چه حد مقرون به صرفه است؟ شما برای خرید جهیزیه به کدام مراکز مراجعه می‌کنید؟ از تجربیات و چالش‌های خود برای ما و سایر خوانندگان این متن بنویسید و این مقاله از سوریتو را برای دوستانتان که به دنبال خرید لوازم خانه هستند، بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *