میکاپ یا آرایش از متدهای رایجی بوده که از سالیان دور برای زیباتر ساختن چهره و برجسته‌تر کردن زیبایی‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اهمیت آرایش در دنیای امروز به اندازه‌ای بوده که برندهای آرایشی متنوعی در زمینه تولید محصولات آرایشی فعالیت کرده و سالن‌های زیبایی زیادی در سراسر دنیا تاسیس شده است. یکی از شاخه‌های منحصربه‌فرد میکاپ، آرایش ژورنالی بوده که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این سبک آرایشی بپردازیم. اگر از دوستداران آرایش‌های مختلف هستید، با ما همراه باشید.

آرایش ژورنالی چیست؟

journal makeup همانطور که از نام آن مشخص است، سبکی از آرایش بوده که با هدف استفاده در مجلات و ژورنال‌ها انجام می‌شود. در واقع میکاپ آرتیست‌ها برای نشان دادن هنر میکاپ خود آرایش‌های ژورنالی را انجام داده و آلبومی از نمونه کارهای خود را فراهم می‌کنند.

بدیهی‌ست که زمانی که فردی به سالن زیبایی مراجعه کرده و مدل آرایشی خاصی را مد نظر ندارد، انتخاب سبک آرایشی قدری برایش سخت خواهد بود. در این شرایط مشتری می‌تواند با مشاهده میکاپ‌های ژورنالی انجام شده توسط میکاپ آرتیست سبک آرایش مورد علاقه و متناسب با چهره خود را انتخاب نماید.

آرایش ژورنالی

از آرایش ژورنالی کجا استفاده می‌شود؟

طراحان مد و زیبایی برای ساخت پوسترهایی از کلکسیون‌های لباس و جواهر خود معمولا از journal makeup بر روی مدل‌ها استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که آرایش ژورنالی برای مواقعی بوده که افراد قصد عکاسی دارند. این عکاسی می‌تواند جنبه مدلینگ و تبلیغاتی داشته باشد که معمولا در مجلات یا ژورنال‌های مد و فشن چاپ می‌شوند و یا می‌تواند به عنوان نمونه کار میکاپ آرتیست در آلبومی چاپ شود.

تصور کنید که یک تولیدکننده می‌خواهد برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی و یا چاپ بیلبوردهای تبلیغاتی از یک مدل استفاده کرده و عکاسی صنعتی را انجام دهد. در چنین شرایطی میکاپ آرتیست باید متناسب با نوع پروژه و نوع محصول تبلیغاتی دست به ایده‌پردازی بزند. در ضمن ایده میکاپ ژورنالی انجام شده باید متناسب با ایده تبلیغاتی مد نظر نیز باشد.

به عنوان مثال اگر کالای تبلیغاتی یک کالای خواب باکیفیت ساخته شده از الیاف طبیعی بوده که برای فصل پاییز مناسب است، میکاپ آرتیست می‌تواند از همین ویژگی‌ها برای ایده‌پردازی بر روی چهره مدل استفاده نماید. به عنوان مثال می‌تواند از المان‌های طبیعت در آرایش چهره استفاده کرده و رنگ‌های متناسب با فصل پاییز را به کار گیرد.

آرایش ژورنالی

نکات مهم در آرایش ژورنالی

برای آن که آرایش ژورنالی انجام شده زیبایی مطلوبی داشته باشد و بتواند با نیاز روز دنیا و صنعت مد هماهنگ شود، باید در انجام آن نکاتی مد نظر قرار گیرد. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅​در آرایش ژورنالی میکاپ آرتیست باید تلاش کند تا حالت طبیعی ابروها را حفظ کند. از این رو معمولا ابروها کمی پهن‌تر طراحی شده و فاقد کادربندی هستند. همچنین از رنگ کردن ابروها نیز خودداری می‌شود.

✅​در سبک‌های مختلف آرایش ژورنالی میکاپ آرتیست باید از تکنیک‌های مختلف کانتورینگ جهت زاویه‌سازی چهره استفاده کند. زاویه‌سازی چهره می‌تواند فرم مطلوبی به چهره بخشیده و تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن چهره داشته باشد.

✅​journal makeup باید با شینیون‌های ساده و زیبا انجام شود تا زیبایی آرایش به چشم آید.

✅​در آرایش ژورنالی باید از مواد آرایشی اورجینال و باکیفیت استفاده شود تا علاوه بر آن که برای سلامتی ضرری ندارد، در مدت زمان عکاسی نیز بر روی صورت نماسد.

انواع آرایش ژورنالی

آرایش ژورنالی عروس

همانطور که گفته شد journal makeup باید به گونه‌ای انجام شود که با جدیدترین مدل‌های مد و فشن هماهنگ بوده و متناسب با ترندهای آرایشی دنیا باشد. از این رو این آرایش می‌تواند در مدل‌های مختلفی انجام شود. از جمله مدل‌های مختلف آرایش ژورنالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️آرایش ژورنالی کلاسیک

آرایش ژورنالی کلاسیک یکی از باسقه‌ترین مدل‌های آرایش ژورنالی بوده که در اجرای آن میان آرایش چشم و آرایش لب ارتباط معکوس برقرار است. به عبارت دیگر اگر بر روی چشم‌ها آرایش‌های غلیظ انجام شود، از رژ لب‌های مات و دارای رنگ‌های ساده استفاده می‌گردد.

در مقابل برای آرایش چشم‌های ملیح و سبک، رژ لب‌های غلیظ و کار شده و با رنگ‌های جیغ مانند رنگ‌های قرمز و زرشکی استفاده می‌شود. از دیگر المان‌های مهم در آرایش ژورنالی کلاسیک نیز کشیدن خط چشم می‌باشد.

✔️آرایش ژورنالی لایت یا اروپایی

آرایش ژورنالی لایت یا اروپایی یکی از پرطرفدارترین مدل‌های آرایشی بوده که این روزها مورد پسند بسیاری از عروس خانم‌ها نیز قرار می‌گیرد. همانطور که از نام این مدل آرایش مشخص است در اجرای آن معمولا از رنگ‌های جیغ و پررنگ استفاده نمی‌شود. در این سبک آرایشی آرایش با هدف از بین بردن ایرادهای صورت و زیباتر کردن طبیعی چهره انجام می‌شود.

برای آرایش ژورنالی برای چشم‌ها از سایه‌های طیف قهوه‌ای یا سایه‌های نود استفاده شده و رژ لب‌ها اکثرا مات و به رنگ‌های صورتی کدر یا رنگ‌های نود می‌باشند.

آرایش ژورنالی

✔️آرایش ژورنالی شرقی

آرایش ژورنالی شرقی از جمله مدل‌های آرایشی بوده که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در journal makeup شرقی معمولا از رنگ‌های پررنگ و شاد بدون هیچ‌گونه محدودیتی استفاده می‌شود. همین امر نیز سبب می‌شود تا میکاپ آرتیست بتواند نهایت هنر و خلاقیت خود را در میکاپ انجام شده به نمایش بگذارد.

✔️آرایش ژورنالی خلیجی

از دیگر مدل‌های آرایش ژورنالی که البته این روزها کمتر به آن توجه می‌شود آرایش سبک خلیجی است. این آرایش جزو آرایش‌های پرطرفدار کشورهای عربی بوده که در حال حاضر نیز در این کشورها مدل‌های جدید آن قابل مشاهده می‌باشد.

در آرایش ژورنالی سبک خلیجی برای چشم‌ها از میکاپ‌های سنگین استفاده می‌شود. در این سبک آرایشی معمولا سایه‌های تیره و دنباله‌داری استفاده شده و خط چشم‌های بلند و کشیده‌ای دیده می‌شود. همچنین استفاده از مژه‌های مصنوعی بلند بسیار اهمیت دارد. در سبک آرایش خلیجی رنگ رژ لب نیز می‌تواند بدون محدودیت انتخاب شود.

آرایش ژورنالی

هنجارشکنی در میکاپ ژورنالی

در آرایش ژورنالی میکاپ آرتیست می‌تواند در میکاپ صورت هنجارشکنی کرده و خلاقیت زیادی به خرج دهد. برخلاف گریم صورت که در طی آن بر روی قرینه‌سازی چهره و طبیعی دیدن شدن آن بسیار تمرکز می‌شود، در برخی از شیوه‌های آرایش ژورنالی از خطوط و رنگ‌ها به شکلی اغراق شده و غلیظ استفاده می‌شود.

این سبک از journal makeup معمولا با الهام از طبیعت انجام گشته و از اکسسوری‌هایی نیز در فرآیند آن بهره برده می‌شود. از جمله ایده‌هایی که در این سبک آرایش ژورنالی پیاده‌سازی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

☑️​آرایش چشم‌ها به شکل گل

☑️​کشیدن سایه چشم شبیه بال پروانه

☑️​استفاده از مژه‌هایی از جنس پر

☑️​کشیدن اشک‌های برجسته بر روی صورت جهت نمایش قندیل‌های زمستانی

☑️​استفاده از اکلیل و رنگ‌های براق جهت آرایش چشم‌ها

☑️​آرایش‌های رنگین کمانی چشم

☑️​کشیدن طرح‌های فانتزی در اطراف چشم و قسمتی از صورت

☑️​استفاده از پولک برای آرایش چشم و لب‌ها

شما کدام سبک آرایش را می‌پسندید؟

آرایش ژورنالی سبکی از آرایش بوده که با هدف عکاسی جهت چاپ در مجلات و ژورنال‌ها انجام می‌شود. همچنین در برخی موارد میکاپ آرتیست‌ها برای ارائه نمونه کار به مشتری آرایش‌های ژورنالی را جهت ساخت آلبوم نمونه کار اجرا می‌کنند. از آرایش‌های ژورنالی در پوسترهای تبلیغاتی و ژورنال‌های مد و فشن نیز استفاده شده که البته در اجرای آن‌ها باید از ایده تبلیغاتی و نوع محصول الهام گرفته شود.

به نظر شما بهترین سبک آرایش برای عروس خانم‌ها کدام است؟ آیا شما به آرایش‌های ژورنالی علاقه دارید؟ از نظر شما چه آرایشی برای عروس در این روزها مد است؟ از سلایق و اطلاعات خود در این زمینه برای ما بنویسید و اگر این مطلب از سوریتو را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *