راهنمای خرید و مشخصات هدفون خوب – مقاله 1

قبل از صحبت درباره مشخصات هدفون خوب ، می‌توان گفت که در این سری عنوان مقالات قصد داریم شما را با انواع هدفون‌های موجود، معایب و مزایای آنها ، آشنا کنیم. این مقاله در پنج سری منتشر می‌گردد. سری اول که مشغول به مطالعه آن می‌باشید و در ادامه‌ی آن، سری دوم به معرفی انواع هدفون‌های موجود و معایب و مزایای آنها می‌پردازد. دو مقاله بعدی به مهمترین ویژگی‌ها و مشخصات هدفون خوب نگاهی جامع خواهند داشت و در مقاله پنجم به معرفی چند هدفون مناسب در کارکردهای متنوع خواهیم پرداخت.

مشخصات هدفون خوب

مشخصات هدفون خوب

چه مدام از یک هدفون استفاده کنیم و یا اینکه برای مدت محدودی در طول روز از هدفونمان برای گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌مان استفاده کنیم و یا اینکه از آن بعنوان یک ابزار کار استفاده داشته باشیم؛ به یک هدفون خوب نیاز داریم. عده‌ای از ما همیشه مشغول خریدن هدفون‌های جدید هستیم و گروهی دیگر همیشه مشغول غُر زدن به مدلی که استفاده می‌کنند. اما متاسفانه یک هدفون خوب، یک تعریف ثابت ندارد و کاملا به نوع موسیقی یا صدایی که می‌شنویم، محیطی که در آن از هدفونمان استفاده می‌کنیم و چند عامل اصلی دیگر مرتبط خواهد بود. معمولا افراد در هنگام خرید هدفون، تنها به شکل ظاهری آن توجه می‌کنند. یعنی تنها می‌دانیم که هدفون توی گوشی می‌خواهیم یا هدفونی که روی سرمان قرار بگیرد و یا در نهایت اینکه بی‌سیم یا باسیم باشد. در مقاله پیش رو قصد داریم در ابتدا اشاره‌ای داشته باشیم به انواع هدفون‌های موجود و مزایا و معایب هر کدام و سپس به مشخصات هدفون خوب در هر کدام از این سری‌ها خواهیم پرداخت. شما پس از مطالعه این مقاله، علاوه بر اینکه به نوع هدفون مورد نیازتان آگاه خواهید شد، با ویژگی‌ها و مشخصات هدفون خوب نیز آشنا می‌شوید.
شاید نیاز به خرید هدفون داشته باشید؛ از بخش انواع هندزفری ، هدفون و هدست وبسایت ما دیدن فرمایید.

شکل و فرم ظاهری

انواع مختلف هدفون در ابعاد و شکل‌های مختلف وجود دارد. از هدفون‌های توگوشیِ ساده تا هدفون‌های حرفه‌ای و استدیویی که در کنار تمامی ویژگی‌های یک هدفون خوب ، دارای نویزگیر نیز می‌باشد. در این بخش مهمترین موضوع، توجه به نوع استفاده شما از هدفونتان خواهد بود. اینکه معمولا در خانه استفاده می‌شود یا محل کار یا به ‌هنگام پیاده‌روی روزمره و یا در یک باشگاه ورزشی. هر کدام از این فعالیت‌ها، نیازمند نوع خاصی از هدفون هستند که، با روش قرارگیری بر روی گوش یا سر شما، می‌توانند این کارکرد را تسهیل بخشند. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید برای پیاده‌روی و یا باشگاه هدفونی تهیه کنید، گزینه‌های محدودی دارید و یا اینکه شما باید بدانید چه نوع هدفونی مناسب ژانر موسیقی مورد علاقه‌ی شماست. اگر به موسیقی و صدا علاقه‌مندید، سری مقالات پیش رو می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک هدفون مناسب باشد.

هدفون‌های توی گوشی:

.

هندزفری هوکو مدل M1

توضیحات بیشتر و خرید اینترنتی

.

شاید برای شما مطالعه این مقاله نیز جالب باشد:مقاله هدفون مناسب کودکان

.
این مدل از هدفون‌ها، احتمالا اولین نوعی است که هر کدام از ما داشته‌ایم و بهمراه هر موبایل یا وسیله‌ی پخش موسیقی، یکی از آنها ارائه می‌گردد. اما قطعا این تمام ماجرا در رابطه با این هدفون‌ها نیست. سری‌هایی از این هدفون دارای طراحی‌ای هستند که کاملا در داخل گوش قرار می‌گیرند. برخی از هدفون‌های تو گوشی مخصوص ورزش طراحی شده که با جایگیری مناسب در پشت گوش در هنگام تحرک نیز در جای خود ثابت خواهند ماند پس این گروه ار دست کم نگیرید و با توجه به نیازتان در میان مدل‌های مختلف آن، جستجو کنید.

مزایا:

قابلیت حمل آسان. هدفون‌های داخل گوشی قابلیت حمل بسیار آسانی دارند. آنها معمولا در یک باکس کوچک چند سانتی، قابل جایگذاری و حمل می‌باشند.

در مدل‌هایی که در داخل کانال گوش قرار می‌گیرد، صدای بیرون به سختی می‌تواند به گوش شما برسد و تقریبا چیزی از نویز بیرون شنیده نخواهد شد. که این امر برای استفاده در فضاهای عمومی، وسائل حمل و نقل و حتی پرواز، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

نکته‌ای که شاید کمتر به آن توجه شود این است که، این هدفون‌ بهترین گزینه برای افراد عینکی است. همچنین اگر خراب شدن مدل موهایتان آزارتان می‌دهد، حتما از این مدل استفاده کنید!

قالب هدفون‌های توی گوشی دارای قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر مدل‌ها هستند و تنها در چند مدل خاص، شما نیازمند به پرداخت هزینه زیادی برای تهیه آن هستید.

معایب:

خیلی از افراد از خارج شدن مدام هدفون‌های توی گوشی از گوششان شکایت دارند و برخی دیگر از آزار دیدن گوششان بعلت بزرگی سری هدفون. هر دوی این گروه‌ها در واقع به اصلی‌ترین نکته منفی این هدفون‌ها اشاره می‌کنند. معمولا بسختی یک هدفون توی گوشی خواهید یافت که دقیقا مطابق با ساختار گوش شما باشد. بسیاری از آنها بویژه مدل‌هایی که در داخل کانال گوش قرار نمی‌گیرند، پس از مدتی استفاده، مدخل کانال گوش شما را ملتهب کرده یا دچار درد می‌کند و یا اینکه بعلت اینکه برای گوش شما کمی کوچک هستند، از گوشتان جدا می‌شوند.

این هدفون‌ها معمولا و در قالب مواقع کیفیت صدای پایین‌تری از هدفون‌های روی سری دارند.

مدل‌هایی که در داخل کانال گوش قرار می‌گیرند نیز اگر دارای باس بالا باشند و یا اینکه شما هم از آن دسته‌ای باشید که عادت به گوش کردن موسیقی با صدای ماکسیمم دارید، به شنوایی شما آسیب وارد می‌کند.

بسیاری از کاربران از داغ شدن گوششان در هنگام استفاده از این هدفون‌ها، شکایت دارند.

هدفون‌های روی سر:

.

 هدفون هوکو مدل W9

 هدست هوکو مدل W9

توضیحات بیشتر و خرید اینترنتی

.

شاید برای شما مطالعه این مقاله نیز جالب باشد:مقاله فرکانس هدفون چیست؟

.
این هدفون‌ها معمولا در سری‌های معمولی دارای وزن سبکی بوده و برای افرادی که دارای سر و گوش کوچک هستند، بهترین و راحت‌ترین انتخاب است. البته که در مدل‌های پیشرفته‌تر قابلیت تنظیم فریم وجود دارد که می‌تواند براحتی بزرگ و کوچک شود. حواستان باشد که مهمترین موضوع در انتخاب این هدفون‌ها این است که پدهای هدفون بتواند بیش از 95 درصد از گوش شما را پوشش دهد. این مدل‌ها بهترین گزینه برای کار و تماشای ویدئو است و مدل‌های سبک و تاشوی آن قابلیت حمل آسانی دارد.

مزایا:

  • این سری هدفون‌ها در صورتی که بخوبی بر روی سر شما نصب شوند، راحت‌ترین مدل موجود هستند.
  • بسیاری از این هدفون‌ها دارای فریمی تاشو بوده که برای افرادی که عادت به حمل هدفونشان و استفاده از آن در مکان‌های مختلف دارند، بهترین گزینه است.
  • بعلت پشت باز بودن این هدفون‌ها، صدا با کیفیت خوب به گوش می‌رسد و در عین حال برای افرادی که می‌خواهند علاوه بر شنیدن صدای هدفون، صدای محیط را نیز بشنوند، گزینه‌ی مناسبی است.

معایب:

  • پشت باز بودن این هدفون‌ها موجب گردیده تا آنها گزینه‌ی مناسبی برای محل‌های شلوغ و پر از نویز نباشد. بنابراین اگر می‌خواهید از آنها در هواپیما و یا فرار کردن از شلوغی‌های محیط اطرافتان استفاده کنید، بهتر است بفکر گزینه‌های دیگر باشید.
  • پشت باز بودن این هدفون‌ها یک مشکل دیگر نیز ایجاد می‌کند و آن اینکه اگر می‌خواهید از آنها در محیط‌های خیلی ساکت استفاده کنید، بدانید که صدای هدفون شما توسط دیگران نیز، شنیده خواهد شد.
  • بعلت آنکه قرارگیری صحیح هدفون دقیقا بر روی گوش‌ها بسیار در این مدل مورد اهمیت است، پس نیاز است که حتما قبل از خریداری، آنها را بر روی سر خود امتحان کنید.

برای ادامه‌ی این مطالب، می‌توانید مقاله دوم را مطالعه کنید

مطالعه مقاله 2 راهنمای خرید و مشخصات یک هدفون خوب – مقاله 2


با مجله دیدنگار همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالاتتان را دریافت کنید.
مقاله راهنمای خرید و مشخصات هدفون خوب برای شما مفید بود؟
اگر در زمینه عکاسی فعالیت می‌کنید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید
⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.