علائم و اختصارات روی لنزهای کانن چه معنایی دارند؟

علائم و اختصارات روی لنزهای کانن چه معنی دارند؟

علائم و اختصارات روی لنز کانن

تولید کنندگان مختلف از علائم و اختصارات بسیار متفاوت استفاده می‌کنند تا تکنولوژی مورد استفاده در لنزهای عکاسی خود را توصیف کنند، حتی اگر تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها کاملا مشابه باشد.
درک بعضی از این علائم و اختصارات ممکن است دشوار و گیج کننده باشند. این مطلب به شما در درک و فهمیدن اصطلاحات نامگذاری لنزهای کانن کمک خواهد کرد. آن هم در کم‌ترین زمان ممکن!
در لیست زیر توضیح خواهیم داد که علایم و اختصارات روی لنزهای کانن چه معنی دارند:

علائم و اختصارات روی لنز کانن

۱-۵x: این لنز تخصصی می‌تواند به حداکثر بزرگنمایی از ۱٫۰x تا ۵٫۰x برسد. این لنز برای عکاسی فوق ماکرو استفاده می‌شود.

۱۸-۵۵mm: کم‌ترین فاصله کانونی آن ۱۸ میلی متر (البته همراه با دوربین‌های APS-C دارای کم‌ترین فاصله کانونی ۲۹ میلی متر است.) و بیشترین فاصله کانونی آن ۵۵ میلی متر (البته همراه با دوربین‌های APS-C دارای بیشترین فاصله کانونی ۸۸ میلی متر است.) می‌باشد

DO: علامت DO کوتاه شده عبارت Diffractive Optics است. هدف لنزهای DO ترکیب اصلاحات رنگ‌های عالی با ابعاد کوچک لنز است.

EF: برخلاف لنزهای EF-S، لنزهای EF را می‌توان با تمام دوربین‌های حرفه‌ای شرکت کنون (Canon EOS ) استفاده کرد.

EF-S: لنز EF-S فقط با دوربین هایی با سنسور APS-C استفاده می شود. (با دوربین های فول فریم Full Frame استفاده نمی‌شود.)

علائم و اختصارات روی لنز کانن

f/3.5-5.6: پایین‌ترین f-stop موجود در کوتاه‌ترین فاصله کانونی آن f / 3.5 و پایین‌ترین f-stop موجود در بلندترین فاصله کانونی آن f / 5.6 می‌باشد.

لنز چشم ماهی ( Fisheye ): چشم ماهی یک لنز فوق واید است که اغلب زاویه دید ۱۸۰ درجه یا بیشتر را پوشش می‌دهد. بر خلاف لنزهای واید استاندارد، لنزهای چشم ماهی، اعوجاج‌های لوله ای شکل قوی را ایجاد می‌کند.

II: عددهای رومی، نسل و رده تولید لنز را توصیف می‌کنند. لنزهای II ، نسل دوم این سری لنز است؛ که جدیدتر و به روزشده تر از نسل قبلی که با علامت I نمایش داده می‌شوند می‌باشد.

III: لنز III نسل سوم این لنزها هستند. نسل قبلی آنها، لنزهای II هستند.

IS: لنزهای IS دارای یک لرزشگیر تصویر هستند.

علائم و اختصارات روی لنز کانن

L: لنزهای رده حرفه ای سری « L »

علائم و اختصارات روی لنز کانن

 

Macro: مناسب برای عکاسی ماکرو (با بزرگنمایی که دارای کم‌ترین مقدار ۱٫۰x است.)

MP-E: لنز MP-E یک لنز حرفه‌ای با یک مانت EF است؛ بنابراین می‌تواند با تمام دوربین‌های حرفه ای EOS  کانن مورد استفاده قرار گیرد.

SoftFocus: لنزهای Softfocus سطوح داخل تصویر را نرم و هموار می‌کند؛ در حالی که لبه‌های تیز سطح را حفظ می‌کنند. این لنزها عمدتا برای عکاسی پرتره استفاده می‌شوند. (برای مثال پوست صورت را صاف می‌کند.)

STM: این لنز یکی از انواع موتور فوکوس خودکار است. وقتی لنزهای STM روی دوربین‌هایی که دارای سنسور Hybrid CMOS AF هستند؛ سوار می‌شوند؛ در هنگام استفاده از نمایش زنده  Live view ، قادر به اتوفوکوس AF مداوم هستند (به عنوان مثال در حین فیلمبرداری). لنزهای STM معمولا کم صداتر و سریع‌تر از لنزهای micro-motors معمولی هستند. به علاوه در حین عمل اتوفوکوس امکان فوکوس دستی را برای شما فراهم می‌کنند. (در حالت AF تنها یک شات  می‌گیرد )

Tilt-Shift: با لنزهای Tilt-Shift عکاسان می‌توانند مسیر نور را از طریق سیستم اپتیکی تغییر دهند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا عمق میدان را تغییر دهید. (لنزهای Tilt-Shift را عمدتا در عکاسی معماری و ابنیه استفاده می‌کنند. )

TS-E: لنز TS-E یک لنز حرفه‌ای با یک مانت EF است؛ بنابراین می‌تواند با تمام دوربین‌های حرفه‌ای شرکت کانن (Canon EOS) مورد استفاده قرار گیرد.

USM: حروف اسم این لنزمخفف عبارت Ultra sound motors به معنی موتور فوکوس فراصوتی است. لنزهای USM کم صداتر و سریع‌تر از لنزهای micro-motors معمولی هستند. این لنزها معمولا در حین عمل فوکوس اتوماتیک اجازه فوکوس دستی را هم به شما می‌دهند.

 

برای خرید انواع لنزهای عکاسی و آگاهی از آخرین قیمت ها کلیک کنید.   

 

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار  ⭐️

خریدانواع لنزدوربین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.