تصاویر برگزیدگان مسابقه عکاسی پرتره (NPG)

مسابقه عکاسی پرتره

مسابقه عکاسی پرتره

رقابت های بین المللی در گالری پرتره ملی (NPG) از سال 1993 برگزار می‌شود که حامی عکاسان حرفه‌ای، مبتدی و هنرمندان نوظهور است. امسال در دهمین جشن سالگرد اسپانسرینگ Taylore Wessing, جوایز متنوعی به عکاسان در نقاط مختلف اهدا شد.

« در این مطلب به معرفی آثار برگزیده می‌پردازیم »

عکاسی پرتره

عکاس برگزیده مسابقه عکاسی پرتره _ César Dezfuli 

Amadou Sumaila، در بیست مایلی سواحل لیبی در دریای مدیترانه، قبل از رسیدن به مرکز ایتالیا نجات داده شد. او سوار بر کشتی‌های NGO بود؛ جایی که دزفولی (عکاسی ایرانی تبار) در حال تهیه ی مستند از تجسس و نجات مهاجرانی بود که از جنگ و شکنجه فرار کرده بودند. آن‌جا بود که دزفولی، هنگام دستگیری او، عکس منتخبش را گرفت.

عکاسی پرتره
César Dezfuli, Amadou Sumaila, 2016 | © César Dezfuli

گرچه دزفولی در مادرید متولد شده، اما اصالت او ایرانیست و مسائل مربوط به مهاجرت و تعیین هویت، عکاسی و مستندسازی وی را تحت‌تاثیر قرار داده است.

عکاس منتخب گفت: ” پرتره Amadou از لحاظ انتقال احساس چشمگیر است. او توسط یک کشتی اروپایی نجات‌یافته و ظاهرأ رویای خود را برآورده کرده است. با این حال، نگاه او نشان دهنده‌ی ترس، عدم اعتماد و در عین حال، نشان دهنده‌ی عزم و استقامت است. “

Abbie Trayler-Smith _ نفر دوم مسابقه عکاسی پرتره

عکاسی پرتره
Abbie Trayler-Smith, Fleeing Mosul, 2016 | © Abbie Trayler-Smith

شاعرانه، لطیف و فراموش نشدنی

پرتره Abbie Trayler-Smith زن جوانی که در حال بدرقه اتوبوس‌های شمال عراق جایزه دوم را کسب کرد. ایده اصلی این تصویر، تمرکز بر حقوق زنان و نابودی سرنوشتشان می‌باشد. این پرتره بخشی از عکاسی مستند و چهره زنان در جنگ است.

Trayler-Smith می‌گوید: من چهره او را هنگام نگاه کردن به اردوگاه به یاد می‌آورم، شوک ناشی از ناراحتی و سوگواری در چهره او و دیگران باعث شد من تصور کنم زندگی در ISIS چگونه می‌تواند باشد. برای من حس عدم اعتماد در چهره او و چهره مردمانی که از خانه‌های خود در سراسر شهر فرار کرده‌اند، اشاره به یک حس ناامنی جهانی می‌کند.

نفرسوم مسابقه عکاسی پرتره _Maija Tammi

عکاسی پرتره
Maija Tammi, One of Them Is a Human #1. Erica: Erato Ishiguro Symbiotic Human-Robot Interaction Project, 2016 | © Maija Tammi

برنده همزمان جایزه نفر سوم و جایزه John Kobal نیویورک، هنرمند فنلاندی Maija Tammi برای پرتره انسان_ربات اریکاست. وی اغلب رابطه بین علم و زیبایی شناسی را مورد بررسی قرار می‌دهد که این تکنیک به وضوح در عکس برنده‌اش به کمال رسیده است. این هنرمند دارای پیش زمینه عکاسی خبری نیز می‌باشد.

عکاسی پرتره
Anna Boyiazis, Kijini Primary School students learn to float, swim, and perform rescues in the Indian Ocean off of Mnyuni, Zanzibar, 2016 | © Anna Boyiazis

با بیش از 5717 پرتره انتخاب شده توسط 2423 عکاس از 66 کشور جهان، نمایشگاه برندگان جوایز یک پرتره جذاب برگزار شده است.

شاید این مسابقه تنها یک ضربه غافلگیر کننده و یک نگاه اجمالی به دنیاست که به ما یک بینش بی‌سابقه در تمام جنبه‌های زندگی می‌دهد.

کارگاه_عکاسی_پرتره

کارگاه جامع عکاسی پرتره

هر آنچه باید در رابطه با عکاسی پرتره بصورت حرفه بیاموزید را در این کارگاه فرا خواهید گرفت. برای اولین بار در ایران شما با حضور در یک کارگاه جامع، 24 سبک از عکاسی پرتره را آموزش خواهید دید. این کارگاه در آتلیه مجهز دیدنگار و با حضور اساتید مجرب برگزار خواهد شد.

علاوه بر برندگان جوایز ویژه، به معرفی چند عکس مورد علاقه مخاطبین مسابقه می‌پردازیم:

مسابقه عکاسی پرتره
Nancy Newberry, The Sentinels Smoke Bombs and Border Crossings, 2016 | © Nancy Newberry
مسابقه عکاسی پرتره
Charlie Clift, Football kids of Kolkata 10 Years of Premier Skills, 2016 | © Charlie Clift
مسابقه عکاسی پرتره
Harry Cory Wright, Maggi Hambling, 2016 | © Harry Cory Wright
عکاسی پرتره

مصالبی که توصیه می‌کنیم حتما مطالعه کنید:

1_ اصول طلایی عکاسی پرتره با گوشی

2_ بهترین عکس محیط زیست از نگاه داوران CIWEN

3_ بهترین عکاسان فشن که باید آن‌ها را بشناسید

4_ بهترین عکاسان ایرانی را می‌شناسید؟

اگر در زمینه عکاسی پرتره فعالیت می‌کنید، نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.