بهترین برنامه عکاسی حرفه ای اندروید | نرم افزار عکاسی حرفه ای

بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید

امروزه گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های بسیار باکیفیتی طراحی شده‌اند که می‌توان گفت بسیاری از افراد را از خرید دوربین‌های دیجیتال بی‌نیاز کرده‌اند. با این حال در برخی موارد ممکن است عکس‌های ثبت شده با گوشی موبایل، کیفیت دلخواه را نداشته باشند و یا به سبب شرایط محیطی، مثل نور کم یا نور خیلی زیاد، کیفیت عکس‌ها افت کند. از این رو طراحان اپلیکیشن، دست به ساخت نرم‌ افزارهایی زده‌اند که به وسیله آن‌ها می‌توان کیفیت عکس‌ها را به حد دلخواه افزایش داده و بهبود بخشید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید بپردازیم که به کمک دوربین گوشی‌های موبایل شما آمده است. با ما همراه باشید.

بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید

در حال حاضر برنامه‌های عکاسی و فیلمبرداری اندرویدی طراحی شده، نه تنها سبب سهولت در کادربندی و ترکیب‌بندی عکس شده و به افزایش کیفیت عکس و فیلم می‌پردازد، بلکه امکانات جانبی مختلفی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از جمله برنامه‌های عکاسی و فیلمبرداری طراحی شده برای سیستم عامل اندروید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برنامه Camera FV-5 Lite | برنامه عکاسی حرفه ای

برنامه Camera FV-5 Lite

با استفاده از این برنامه کاربردی بر روی گوشی‌های اندرویدی، امکان کنترل ایزو و تعادل سفیدی فراهم شده و حالت اندازه‌گیری نور و حالت فوکوس (ماکرو، خودکار، فوکوس نامحدود و…) نیز می‌تواند به شکل دلخواه تنظیم گردد. این برنامه به کاربر این امکان را می‌دهد تا با قرار دادن تایمر‌های متوالی به گرفتن عکس‌هایی در زمان‌های تعیین شده بپردازد. در برنامه Camera FV-5 Lite کاربر امکان تنظیم دستی شاتر را داشته و می‌تواند عکس‌ها را بدون افت کیفیت با فرمت PNG نیز ذخیره سازد. لازم به ذکر است که این برنامه از متا دیتاهای XMP و EXIF نیز پشتیبانی می‌کند.

برنامه Open Camera | برنامه عکاسی حرفه ای

برنامه Open Camera

این برنامه تقریبا تمامی قابلیت‌های Camera FV-5 را داشته، با این تفاوت که دسترسی به تمامی این قابلیت‌ها به صورت رایگان است. با استفاده از این برنامه می‌توان ایزو و میزان نوردهی عکس‌ها را تنظیم کرده و رنگ سفید موجود در عکس را به حد تعادل تغییر داد. در ضمن این برنامه به کاربر این امکان را می‌دهد تا با فرمان‌های صوتی نیز عکس گرفته شود. این برنامه قابلیت تنظیم تایمر و ثبت واترمارک زمان، تاریخ و مکان عکس را دارا می‌باشد. Open Camera امکان عکاسی پشت سر هم را نیز فراهم می‌کند.

برنامه HedgeCam2 | برنامه عکاسی حرفه ای

برنامه HedgeCam2

برنامه بعدی در لیست بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید ما، HedgeCam2 است. این برنامه در واقع نسخه بهبود یافته برنامه Open Camera بوده که قابلیت‌های برنامه Open Camera را همراه با چند قابلیت اضافی در خود جای داده است. از جمله امکانات این برنامه می‌توان تنظیمات دستی، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت عکاسی DRO، قابلیت تشخیص چهره، تنظیم صدای شاتر و… را نام برد.

برنامه ProShot

برنامه ProShot

یکی از بهترین برنامه‌های عکاسی موجود، برنامه ProShot بوده که البته استفاده از آن نیازمند پرداخت هزینه خواهد بود. اما ویژگی‌هایی که این برنامه در اختیار کاربر قرار می‌دهد، کاملا ارزش صرف هزینه را دارد. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا ایزو دوربین، سرعت شاتر، تعادل رنگ سفید و… را کنترل کرده و عکس‌ها را با فرمت RAW ذخیره کنید. با استفاده از این برنامه امکان تنظیم رزولوشن عکس و تغییر مد عکس نیز وجود دارد. برنامه ProShot به شما این امکان را می‌دهد که نویزهای موجود در عکس‌ها را کاهش داده و کیفیت عکس‌های JPEG را افزایش دهید.

برنامه Google Camera | نرم افزار عکاسی حرفه ای

برنامه Google Camera

این برنامه مخصوص آن دسته از کاربرانی بوده که از گوشی گوگل پیکسل با اندروید 7 به بالا استفاده می‌کنند؛ چراکه این برنامه با گوشی‌های هوشمند سایر برندها سازگاری ندارد. با این حال این برنامه که به صورت پیشفرض بر روی گوشی‌های گوگل قرار گرفته است، امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این برنامه دارای حالت ایجاد بوکه، فیلمبرداری اسلوموشن، قابلیت عکس‌برداری 360 درجه و… بوده و به لرزشگیر ویدیو نیز مجهز شده است.

Manual Camera

Manual Camera

از جمله بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد می‌توان به برنامه Manual Camera اشاره کرد. این برنامه همانطور که از نام آن مشخص است به کاربر این امکان را می‌دهد تا به صورت دستی تنظیمات دوربین را تغییر دهد. با استفاده از این برنامه می‌توان سرعت شاتر را تغییر داده و به تنظیم ایزو، تعادل سفیدی، میزان نوردهی، حالت فوکوس و… پرداخت. امکان تنظیم صداها، گریدها و تایمر و همچنین پشتیبانی از فرمت RAW نیز از دیگر ویژگی‌های این برنامه است. لازم به ذکر است که این برنامه به صورت پولی ارائه می‌شود.

برنامه Camera MX | نرم افزار عکاسی حرفه ای

برنامه Camera MX

برنامه Camera MX نیز از دیگر بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید بوده که می‌تواند رو گوشی‌هایی دارای اندروید 2.3 به بالا مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه امکان کنترل رزولوشن را فراهم کرده و به این ترتیب کیفیت عکس‌ها را افزایش می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توان به ثبت فیلم و عکس‌های متحرک پرداخته و به مجموعه‌ای از افکت‌ها، فیلترها، گیف‌ها، فریم‌ها و… دست یافت. این برنامه به واسطه پشتیبانی از قابلیت Shoot the Past کمک می‌کند تا کاربر بتواند لحظه مناسب برای ثبت عکس را تنظیم کند. این برنامه با تمامی قابلیت‌های ذکر شده، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

برنامه A Better Camera

برنامه A Better Camera

برنامه A Better Camera از جمله باکیفیت‌ترین برنامه‌های عکاسی بوده که قابلیت‌هایی از جمله امکان عکاسی درشب، امکان عکاسی پانوراما، عکاسی HD، چند عکسی و… را فراهم می‌کند. در ضمن به واسطه مجهز بودن به فناوری Best Shot می‌تواند به شکل خودکار بهترین عکس ثبت شده را مشخص کند. این برنامه به دو شکل رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار گرفته که به طبع نسخه پولی آن از قابلیت‌های بیشتری نیز برخوردار است.

برنامه Pixtica |نرم افزار عکاسی حرفه ای

برنامه Pixtica

برنامه Pixtica برنامه‌ای بوده که به ویرایش عکس پس از ثبت آن می‌پردازد و جزو بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید است. پردازش‌هایی که این برنامه پس از ثبت عکس انجام می‌دهد بر کیفیت و زیبایی عکس‌ها می‌افزاید. از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به قابلیت ذخیره عکس به صورت RAW، برخورداری از حالت اسلوموشن، قابلیت ضبط تصاویر گیف، امکان تنظیم اکسپوژر، دسترسی به فیلترهای زنده، امکان کنترل دستی تنظیمات و اسکن کد‌های QR اشاره کرد. در این برنامه یک گالری ساده نیز برای عکس‌ها در نظر گرفته شده است.

برنامه Snap Camera HDR

برنامه Snap Camera HDR

برنامه Span Camera HDR، برنامه‌ای بوده که هم روی امکانات پیشرفته برای عکاسی تمرکز داشته و هم به ارائه قابلیت‌های مختلف مناسب برای شبکه‌های اجتماعی پرداخته است. با استفاده از این برنامه می‌توان نسبت به ضبط ویدیوهای 4K اقدام کرده و به ذخیره‌سازی تصاویر با فرمت RAW پرداخت. دسترسی به افکت‌های مختلف، فریم‌های متنوع، قابلیت عکاسی HDR و امکان تغییر اندازه فایل نیز از دیگر ویژگی‌های این برنامه به شمار می‌آید.

برنامه اندروید 2022

بهترین نرم‌ افزار افزایش کیفیت دوربین اندروید

بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید

علاوه بر نرم‌ افزارهای یاد شده، برخی از برنامه‌ها نیز هستند که بر کیفیت دوربین و افزایش وضوح تصاویر تاثیر می‌گذارند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اپلیکیشن Enhance it – Fix your Photos اشاره کرد که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این برنامه در واقع کمک می‌کند تا عکس‌هایی که در شرایط نامطلوب مثل نور بسیار کم یا زیاد، لرزش زیاد دوربین و شرایطی از این دست ثبت شده و به این سبب کیفیت و وضوح پایینی دارند، قابلیت پردازش و اصلاح داشته باشند. این برنامه پس از اصلاح کیفیت عکس و ارائه یک تصویر واضح و پرجزئیات تمامی اطلاعات عکس را از سرور خود پاک می‌کند تا کاربران نگرانی بابت حریم خصوصی خود نداشته باشند. کار با این برنامه بسیار آسان است. برای استفاده از این برنامه تنها کافی‌ست کاربر عکس مورد نظر را وارد اپلیکیشن کند و پس از آن برنامه به طور خودکار شروع به اصلاح آن می‌کند.

اپلیکیشن فیلمبرداری

بهترین نرم‌ افزار عکاسی در شب برای اندروید

شاید بارها پیش آمده باشد که بخواهید در شب و یا در محیط‌های فاقد نور کافی به عکاسی بپردازید و پس از ثبت عکس‌ها، تصاویر از کیفیت مطلوب برخوردار نباشند و در برخی موارد نیز به واسطه استفاده از فلاش، چشم‌ها دچار قرمزی شده باشند. برای رفع این مشکل می‌توان از نرم‌ افزارهایی استفاده کرد که برای عکاسی در شب طراحی شده‌اند. از جمله نرم‌ افزارهای عکاسی در شب که برای اندروید طراحی شده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برنامه Night Mode Camera v3 | برنامه دوربین حرفه ای

برنامه Night Mode Camera v3

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا به ثبت عکس و ضبط ویدیو در شرایط نور کم پرداخته و کمک می‌کند تا محیط عکسبرداری تا 20 برابر روشن‌تر جلوه داده شود. این برنامه هم از دوربین پشتی گوشی و هم از دوربین سلفی پشتیبانی کرده و امکان تنظیم فوکوس را نیز برای کاربر به ارمغان می‌آورد. با استفاده از این برنامه می‌توان تا 8 برابر حالت عادی روی سوژه‌ها زوم کرده و میزان رنگ، کنتراست و اشباع را نیز کنترل کرد.

برنامه Night Camera+ v2.24

برنامه Night Camera+ v2.24

این برنامه نیز برای عکاسی در شب و محیط‌های تاریک طراحی شده که 11 حالت عکس‌برداری مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این برنامه کاربر می‌تواند کنترل کاملی روی دوربین داشته و به این ترتیب به ثبت تصاویری بدون نویز، شارپ و باکیفیت بپردازد. این برنامه از فلاش روشن و خاموش پشتیبانی کرده و امکان ایجاد واترمارک لوکیشن نیز در آن وجود دارد.

برنامه اندروید

بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، لیست بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید ، بهترین نرم افزار افزایش کیفیت دوربین و بهترین نرم افزار عکاسی در شب برای اندروید را جهت بررسی و دانلود در اختیارتان قرار دادیم. انتخاب بهترین نرم افزار به عهده خودتان است، اما در نظر داشته باشید هرچه کیفیت دوربین گوشی موبایل شما بالاتر باشد موفق به ثبت عکس‌های زیباتری خواهید شد. بعضی از گوشی‌های موبایل به صورت پیشفرض دارای آپشن‌هایی برای انواع مودهای عکاسی هستند که می‌توانند برطرف کننده نیاز شما باشند، اما استفاده از اپلیکیشن‌های پیشنهادی ما هم خالی از لطف نیست.

شما کدام نرم افزار عکاسی و فیلمبرداری را پیشنهاد می‌کنید؟ آیا تجربه کار با هر کدام از اپلیکیشن‌های این مقاله را داشته‌اید؟ به نظرتان بهترین برنامه عکاسی و فیلمبرداری اندروید در حال حاضر کدام است؟ سیستم عامل اندروید تنوع بیشتری در زمینه برنامه‌های کاربردی دارد، شما برنامه‌ای را می‌شناسید که جای خالی آن در لیست ما حس شود؟ چالش‌ها، تجربیات و داستان‌های خود را برای ما بفرستید و اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را برای دوستانتان بفرستید.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید

بهترین بازی اندروید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.