تکنیک‌هایی برای افزایش ماندگاری رنگ رژ لب ✨​👄​💄​

ماندگاری رنگ رژ لب

رژ لب یکی از پرکاربردترین اقلام آرایشی بوده که می‌تواند در جذاب‌تر ساختن چهره در حین میکاپ تاثیر داشته باشد. رنگ رژ لب می‌تواند صورت را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان دهد؛ به شرط آن که انتخاب رنگ آن به درستی انجام شده باشد. از آن‌جایی که این وسیله آرایشی بر روی لب‌ها استفاده می‌شود، احتمال آن که در اثر خوردن یا آشامیدن و یا گذر زمان رنگ آن کمرنگ شده و یا به طور کامل از روی لب پاک شود وجود دارد. تکنیک‌های متعددی وجود داشته که می‌توان برای افزایش ماندگاری رنگ رژ لب بر روی لب‌ها استفاده کرده و از یک رژ لب معمولی یک رژ لب 24 ساعته ساخت.

در این مقاله قصد داریم با این تکنیک‌ها آشنا شویم. با سوریتو همراه باشید تا بهترین روش را به کار بگیرید.

ماندگاری رنگ رژ لب

راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگ رژ لب

بهترین روش ماندگاری رنگ رژ لب

اگر می‌خواهید ماندگاری رژ لب استفاده شده بر روی لب‌هایتان بالا رفته و در گذر زمان رنگ رژ لب کمرنگ نشود، می‌توانید از تکنیک‌های زیر بهره ببرید.

ماندگاری رنگ رژ لب

✅لب‌ها را لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری فرآیندی بوده که در طی آن سلول‌های مرده پوست و لایه‌های اضافی موجود بر سطح لب از بین رفته و سبب شاداب‌تر دیده شدن لب‌ها و البته افزایش ماندگاری رنگ رژ لب بر روی لب‌ها می‌شود.

برای لایه‌برداری لب باید از اسکراب‌های مخصوص لب استفاده کرد. اسکراب را باید با استفاده از فرچه مخصوص یا یک مسواک نرم به شکل دایره‌ای بر روی لب‌ها کشید تا پوست‌های مرده لب از بین برود. در صورت عدم دسترسی به اسکراب می‌توان از شکر برای لایه‌برداری استفاده نمود.

✅بالم لب بزنید

پس از آن که لب‌ها لایه‌برداری شد، نوبت به استفاده از بالم لب است. بالم لب به واسطه ترکیبات ویژه‌ای که دارد می‌تواند مانع از خشکی لب‌ها شده و رطوبت پوست لب را حفظ کند. از آن‌جایی که برخی از رژ لب‌ها سبب خشکی لب می‌شوند و به همین دلیل بر روی لب ماندگار نیستند، استفاده از بالم لب می‌تواند به آبرسانی و مرطوب‌کنندگی لب‌ها کمک کرده و سبب افزایش ماندگاری رژ لب‌ها به ویژه رژ لب‌های مایع بر روی لب شود.

ماندگاری رنگ رژ لب

✅از پرایمر و کانسیلر استفاده کنید

از دیگر اقدامات مهمی که می‌تواند در افزایش ماندگاری رنگ رژ لب تاثیرگذار باشد، آماده‌سازی سطح لب و رنگ آن برای رژ لب زدن است. پس از لایه‌برداری و استفاده از بالم لب باید از یک پرایمر مخصوص لب استفاده شود تا ترک‌های موجود در سطح لب و ناهمواری‌های آن پر شده و سطح لب برای رژ لب زدن یکدست گردد.

استفاده از پرایمر علاوه بر یکنواخت کردن سطح لب می‌تواند از پوسته پوسته شدن لب‌ها و ایجاد چین و چروک و خطوط ریز بر روی لب جلوگیری کرده و به واسطه وجود ویتامین E و ترکیبات مغذی به تقویت لب‌ها بپردازد.

پس از استفاده از پرایمر نوبت به استفاده از کانسیلر یا خط لب معکوس می‌شود. کانسیلر یا خط لب معکوس خط لب بی‌رنگی بوده که بر روی خط لب کشیده می‌شود و مانع از بیرون زدگی رژ از محدوده لب می‌گردد. این امر در زیباتر ساختن لب‌ها و کشیدن رژ لب به شکل متقارن کمک‌کننده است.

✅خط لب بکشید

یکی دیگر از روش‌های افزایش ماندگاری رنگ رژ لب استفاده از مداد لب با رنگ مناسب است. رنگ مداد لب یا همان خط لب باید متناسب با رنگ رژ انتخاب شود. مداد لب دقیقا بر روی خط لب استفاده می‌گردد. در واقع خط لب را باید دقیقا بر روی خط لب معکوس یا کانسیلر استفاده شده در دور لب استفاده کرد.

استفاده از خط لبی متناسب با رنگ رژ سبب می‌شود تا خطوط لب به شکل واضح دیده شده و به این ترتیب لب‌ها برجسته‌تر دیده شوند. در ضمن استفاده از خط لب مانع از پخش شدن رژ لب در اطراف لب می‌شود. علت این امر نیز آن است که بافت خط لب خشک‌تر از رژ لب بوده و همین امر سبب می‌شود تا رژ لب به خط لب چسبیده و از آن عبور نکند.

در ضمن پس از کشیدن خط لب و مشخص کردن محدوده لب باید از همان مداد لب بر روی کل لب استفاده شود تا به افزایش ماندگاری رنگ رژ لب کمک کند.

ماندگاری رنگ رژ لب

✅از رژ لب باکیفیت استفاده کنید

پس از کشیدن خط لب نوبت به استفاده از رژ لب است. در انتخاب رژ لب حتما دقت داشته باشید که از نمونه‌های باکیفیت و ماندگار استفاده کنید. سعی کنید رژ لب مناسب خود را از میان برندهای مطرح و نام آشنا انتخاب نمایید.

در ضمن برای آن که رژ لب از ماندگاری بیشتری برخوردار باشد، بهتر است به جای استفاده از رژ لب‌های براق و رژهای مایع از رژ لب‌های جامد مات استفاده کنید؛ چرا که ماندگاری رژ‌های مات بیشتر است.

علاوه بر بافت و جلوه مات رژ لب، رنگ رژ لب نیز می‌تواند در ماندگاری آن تاثیرگذار باشد. رژ لب‌هایی که حاوی رنگدانه‌های بیشتری بوده و به اصطلاح رنگ تیره‌تری دارند، ماندگارتر هستند. اما اگر از رژ لب‌های خیلی کمرنگ و همرنگ با لب استفاده شود، رژ لب سریع‌تر پاک می‌شود.

✅برای رژ زدن از قلمو استفاده کنید

برای آن که رژ لب استفاده شده ماندگاری بیشتری بر روی لب‌ها داشته باشد، به جای آن که رژ لب را مستقیما بر روی لب استفاده کنید، بهتر است آن را با استفاده از قلمو بر روی لب‌ها بکشید. این امر سبب می‌شود تا کنترل بیشتری برای کشیدن یک رژ لب تمیز داشته باشید و همچنین رژ به شکل یک لایه نازک بر روی لب‌ها بخوابد.

ماندگاری رنگ رژ لب

✅از دستمال کاغذی و پودر بر روی لب‌ها استفاده کنید

پس از آن که اولین لایه از رژ لب را با استفاده از قلمو بر روی لب‌ها کشیدید تکه‌ای دستمال کاغذی را بین لب‌ها قرار داده و لب‌ها را بر روی آن فشار دهید. این امر سبب می‌شود تا تمامی مواد اضافه رژ لب که بر روی لب‌ها باقی مانده است از بین برود.

پاک شدن مواد اضافی رژ لب مانع از رنگی شدن لباس یا دندان‌ها می‌شود. پس از انجام این فرآیند کافی‌ست تا یک دستمال کاغذی را از وسط باز کنید تا لایه‌های آن از یک‌دیگر جدا شود. سپس یک لایه از دستمال کاغذی را بر روی لب‌ها گذاشته و با استفاده از یک قلموی کرکی مقداری پودر پنکک یا پودر فیکس روشن به سطح لب‌ها بزنید. این امر سبب می‌شود تا بدون تغییر رنگ رژ لب ماندگاری آن بر روی لب‌ها افزایش یابد.

در صورتی که دستمال کاغذی در اختیار ندارید، نیز می‌توانید پودر را مستقیما بر روی لب‌ها بزنید. به شرط آن که مقدار کافی از آن را استفاده کنید تا سبب تغییر رنگ رژ لب یا خشکی لب‌ها نشود.

✅مجددا رژ بزنید

پس از استفاده از پودر مجددا یک لایه نازک رژ لب را با استفاده از قلمو بر روی لب‌ها بزنید. این فرآیند رژ زدن و استفاده از پودر را چندین مرتبه تکرار کنید تا یک لایه رژ لب ضخیم و خوش رنگ بر روی لب‌ها بر جای بماند. در انتها نیز می‌توانید از اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایش برای افزایش ماندگاری رژ لب استفاده کنید.

ماندگاری رنگ رژ لب

شما چه تکنیکی برای ماندگاری رنگ رژ لب بلد هستید؟

رژ لب را می‌توان پرکاربردترین وسیله آرایشی به شمار آورد که بسیاری از بانوان از سنین نوجوانی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با رژ لب دارند پاک شدن سریع آن از روی لب و یا کمرنگ شدن آن است.

برای برطرف کردن این مشکل کافی‌ست پیش از رژ لب زدن اقداماتی صورت گیرد که از جمله این اقدامات می‌توان به لایه‌برداری لب، استفاده از پرایمر، خط لب کشیدن، استفاده از رژ به شکل لایه لایه و استفاده از دستمال کاغذی برای جذب چربی رژ اشاره کرد. در نهایت نیز می‌توان از پودرهای فیکس بی‌رنگ بر روی لب‌ها استفاده کرد تا یک رژ لب معمولی به یک رژ لب 24 ساعته تبدیل شود.

به نظر شما بهترین روش برای ماندگار کردن رنگ رژ لب چیست؟ شما از چه مارک رژ لب استفاده می‌کنید؟ از روش‌ها و تکنیک‌های خود به ما بگویید و این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *