پرفروش‌ترین و زیباترین طرح فرش جدید سال 1402 ✅​😍​💫​

فرش جدید

یکی از مهم‌ترین عناصری که دکوراسیون خانه‌های ایرانی را از سایر خانه‌ها متمایز می‌کنند فرش است. فرش را می‌توان یکی از المان‌های جدایی‌ناپذیر از خانه‌های ایرانی به شمار آورد که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی و بافته می‌شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دکوراسیون‌های مدرن و جدید علاقه دارید، بهتر است از نمونه‌های فرش جدید که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند استفاده کنید.

در این مقاله به معرفی نمونه‌هایی از فرش‌های جدید 1402 پردازیم. البته پیش از آن نکاتی که در هنگام انتخاب فرش باید رعایت شود را بررسی می‌کنیم. اگر در حال خرید جهیزیه و یا تغییر دکور خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای صفحه با ما همراه باشید.

نکات مهم در هنگام انتخاب فرش

جدیدترین فرش عروس

در هنگام انتخاب فرش به ویژه فرش جهیزیه باید برخی نکات رعایت شود تا بتوان انتخاب رضایت‌بخشی داشت. در ادامه به برخی از این نکات مهم می‌پردازیم.

فرش جدید

✅​توجه به شانه و تراکم فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی از لحاظ تراکم و شانه بسیار متنوع هستند. اگر به قالی فروشی‌ها مراجعه کرده باشید بی‌شک مدل‌های مختلفی از فرش‌های 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه را مشاهده کرده‌اید. همچنین تراکم این فرش‌ها نیز با یک‌دیگر متفاوت‌اند. در حال حاضر پرفروش‌ترین فرش‌ها، فرش‌های 700 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه می‌باشند.

فرش 700 شانه

اگر بخواهیم شرحی از ویژگی‌های فرش‌های 700 شانه داشته باشیم باید به طول عمر بالا، دوام زیاد و قدرت پاخوری وافر این فرش‌ها اشاره کنیم. از این رو فرش‌های 700 شانه برای قسمت‌هایی از خانه که رفت و آمد بیشتری وجود دارد مناسب‌تر هستند. البته این فرش‌ها برای پذیرایی و اتاق خواب نیز گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آیند. در ضمن قیمت این فرش‌ها نسبت به فرش‌های 1200 شانه و 1500 شانه مناسب‌تر است.

فرش 1200 شانه

فرش‌هایی که بافت ظریفی داشته و از این رو به فرش‌های دستباف بیشترین شباهت را دارند، عمدتا فرش 1200 شانه هستند. فرش‌های 1200 شانه با تراکم 3600 مورد مطلوبی برای فضای پذیرایی می‌باشد. به علاوه این فرش‌ها در انواع گل برجسته نیز بافته شده‌اند که شباهت زیادی به فرش دستباف دارند.

فرش 1500 شانه

در میان تمامی فرش‌های موجود در بازار، ریزباز‌ترین فرش موجود فرش‌های 1500 شانه هستند. همین امر نیز سبب شده تا بسیاری از افراد این فرش‌ها را جایگزین فرش‌های دستباف کنند. فرش‌های 1500 شانه از لحاظ ظاهر، کیفیت و ساختار در جایگاه بالاتری نسبت به سایر فرش‌ها قرار دارند.

✅​توجه به اندازه‌ قالی 

زمانی که برای خرید فرش جهیزیه می‌روید یا قصد تعویض فرش‌های فضای پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق خواب خود را دارید، باید به اندازه‌ فرش توجه کنید. اندازه‌ فرش باید متناسب با اندازه‌ فضایی که قرار است فرش در آن استفاده شود انتخاب شود. به عبارت دیگر انتخاب فرش‌هایی بسیار کوچک برای فضاهای بزرگ مثل پذیرایی یا انتخاب فرش‌های بسیار بزرگ برای فضای کوچک مانند اتاق‌ خواب هماهنگی فضا را از بین می‌برد.

✅​توجه به رنگ فرش

عروس خانم‌هایی که در حال خرید جهیزیه هستند باید بدانند که برای انتخاب رنگ قالی بهتر است ابتدا به سراغ خرید مبلمان بروند تا به این ترتیب رنگ غالب فضای پذیرای خود را مشخص کنند. پس از آن باید متناسب با رنگ مبلمان به انتخاب رنگ فرش پرداخت. رنگ‌هایی مانند فیروزه‌ای، فیلی، کرم، سرمه‌ای، گردویی و آبی به عنوان پرطرفدارترین رنگ‌های فرش در سال 1402 شناخته می‌شوند.

✅​توجه به سبک و طرح فرش مدرن

در دنیای امروز فرش‌ها از حالت قدیمی خود خارج شده و در مدل‌های مدرن و فانتزی طراحی شده‌اند. البته هنوز هم فرش‌های کلاسیک جایگاه رفیع خود را حفظ کرده‌اند. در هنگام خرید قالی به سبک دکوراسیون داخلی خود توجه کرده و متناسب با آن نسبت به انتخاب طرح و سبک فرش خود اقدام کنید.

از جمله فرش‌های مدرنی که به تازگی روانه‌ بازار شده‌اند، می‌توان به فرش‌ فریز، فرش‌ شگی، فرش‌ شنل، فرش‌ وینتج و… اشاره کرد. فرش‌های کلاسیک موجود در بازار نیز شامل طرح‌های متفاوت زیادی می‌شوند.

فرش جدید

طرح‌های زیبا، جدید و پرفروش فرش در سال 1402

فرش دستبافت | فرش مدرن

حال که نکات مهم خرید قالی جدید را بررسی کردیم می‌توان با دید بازتری به سراغ خرید فرش رفت. در ادامه قصد داریم تا جدیدترین و زیباترین مدل‌های قالی 1402 را به شما معرفی کنیم.

طرح شاهان

فرش جدید

طرح شاهان را شاید بتوان زیباترین طرح فرش ماشینی دانست. این طرح در فرش‌های سبک کلاسیک پیاده شده و جزو فرش‌های 700 شانه می‌باشد. نقشه‌ فرش‌های طرح شاهان بسیار شبیه به نقشه‌ فرش‌های طرح‌ افشان بوده و از رنگ‌های کرم و سرمه‌ای در بافت آن‌ها استفاده شده است. در نقشه‌ این قالی ترنج‌های کوچک و زیبایی طراحی شده که در کنار طرح‌های اسلیمی فرش، ظاهری جذاب و کلاسیک به آن بخشیده است.

طرح ماهان

فرش جدید

افرادی که به دنبال فرش‌هایی با نقشه‌های خاص هستند، می‌توانند به سراغ فرش کلاسیک طرح ماهان بروند. این قالی جزو فرش‌های 1000 شانه بوده و از اشکال هندسی زیادی در طراحی آن استفاده شده است. رنگ‌های غالب استفاده شده در طراحی این فرش نیز رنگ‌های گردویی، کرم، سرمه‌ای و آبی می‌باشد. همین ترکیب رنگ امکان ست کردن فرش‌های طرح ماهان را با انواع دکوراسیون فراهم می‌کند.

طرح پریناز

فرش جدید

اگر در فکر خرید یک قالی زیبای 1200 شانه با تراکم بالا هستید، فرش‌های طرح پریناز بهترین گزینه برای شماست. طرح پریناز جزو طرح‌های جدید و مدرن در فرش‌های کلاسیک بوده که از ترکیب رنگ کرم، نقره‌ای، گردویی، قرمز، آبی و سورمه‌ای بافته شده است. استفاده از رنگ‌های روشن در بافت این قالی امکان ست کردن آسان آن با دکوراسیون‌های مختلف را فراهم می‌کند.

طرح وینتیج

فرش جدید

طرح وینتیج که به طرح کهنه‌نما نیز معروف است جزو جدیدترین مدل‌های قالی فانتزی بوده که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. فرش‌های وینتیج خود شامل طرح‌های گوناگونی بوده و از ترکیب رنگ متنوعی برخوردار است. جدیدترین فرش‌های وینتیج دارای ترکیب رنگ طوسی و سیلور هستند.

طرح افشان

فرش جدید

از جمله طرح‌های پرطرفدار فرش‌ کلاسیک طرح افشان بوده که به واسطه‌ ترکیب رنگ جذابی که دارد با انواع دکوراسیون داخلی ست می‌شود. فرش‌های افشان 700 شانه که جدیدا به بازار عرضه شده‌اند دارای طیف رنگی دودی، طوسی و سیلور بوده و از طراحی‌های طلاکوب بر روی آن‌ها استفاده شده است. همین امر نیز سبب شده تا فرش جلوه‌ای فاخر و دستباف گونه داشته باشد. طرح افشان خود شامل مدل‌های مختلف و رنگ‌بندی‌های گوناگونی می‌شود.

طرح شگی و پرزدار

فرش جدید

در میان ترندهای سال 2023 طرح‌هایی از قالی وجود داشته که هیچ شباهتی به فرش‌هایی که تاکنون استفاده می‌شده است ندارند. فرش‌های طرح شگی و پرزدار جزو این فرش‌ها هستند. این فرش‌ها به واسطه‌ پرزهای بلند، لطافت و نرمی خاصی دارند و به همین دلیل برای اتاق خواب گزینه‌ مناسبی هستند. از طرفی به دلیل آن که معمولا از یک یا دو طیف رنگ برخوردارند با انواع دکوراسیون ست می‌شوند.

طرح پتینه

فرش جدید

طرح پتینه نیز مانند طرح وینتیج جزو طرح‌های خاص سال 1402 بوده که برای فضاهای لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طرح قالی دارای تراکم بالایی بوده و جزو فرش‌های ریزبافت محسوب می‌شود. از آن‌جایی که در بافت این فرش از نخ خاب اکرولیک هیت ست استفاده شده دوام بالایی دارند و مورد مناسبی برای محل‌های پر رفت و آمد هستند. ترکیب رنگ متفاوت فرش‌های طرح پتینه امکان ست کردن آن‌ها با انواع دکوراسیون را فراهم می‌کند.

گبه

فرش جدید

افرادی که عاشق رنگ‌های گرم هستند و از رنگ‌های خنثی و بی‌روح خسته شده‌اند، می‌توانند به سراغ انواع گبه بروند. در بافت گبه‌ها از رنگ‌هایی شاد، گرم و یا به اصطلاح خودمانی جیغ استفاده می‌شود که این رنگ‌ها در کنار طرح شلوغ گبه جلوه‌ سنتی جذابی به فضا می‌بخشد.

طرح نرگسی

فرش جدید

رنگ‌بندی جذاب، طرح شلوغ و پیچیده و تراکم طولی و عرضی بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش‌های طرح نرگسی می‌باشد. فرش‌های طرح نرگسی 1200 شانه بوده و از رنگ‌های خاصی مانند گردویی، کرم و سرمه‌ای در بافت آن‌ها استفاده شده است. تراکم بالای این قالی سبب شده تا طرح‌های خاص و شلوغ آن بسیار واضح و زیبا دیده شوند. فرش‌های طرح نرگسی در ابعاد 6 متری، 9 متری و 12 متری تولید می‌شوند.

طرح کرشمه

فرش جدید

علاقه‌مندان به فرش‌هایی با طرح‌های افشان و پراکنده می‌توانند به سراغ قالی طرح کرشمه بروند. فرش طرح کرشمه یک فرش ده رنگ 1000 شانه بوده که از رنگ‌های آبی کاربنی، کرم، سرمه‌ای و گردویی در بافت آن استفاده شده است. طرح کرشمه جزو جدیدترین طرح‌های فرش 1000 شانه بوده و به واسطه‌ استفاده از نخ اکریلیک و طی کردن فرآیند هیت‌ ست هیچ گونه پرزدهی ندارد.

طرح ماندگار

فرش جدید

از دیگر فرش‌های 700 شانه‌ جدید موجود در بازار می‌توان به فرش‌های طرح ماندگار اشاره کرد. طرح ماندگار جزو طرح‌های بسیار شلوغ بوده و از ترکیب رنگ دوازده‌گانه در بافت آن استفاده شده است. رنگ‌های غالب به کار رفته در قالی طرح ماندگار رنگ‌های کرم، آبی کاربنی و سرمه‌ای می‌باشد. این فرش قابلیت ست کردن با دکوراسیون‌های مختلف را داشته و در ابعاد استاندارد طراحی شده است.

طرح اونتوس

فرش جدید

یکی از جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی فرش اونتوس بوده که به صورت 1200 شانه و تراکم 3600 بافته شده است. تراکم بالا و بافت ظریف این فرش سبب شده تا جلوه‌ای شبیه به فرش‌های دستباف داشته باشد. فرش ماشینی اونتوس دارای طراحی منحصربه‌فردی بوده که برای دکوراسیون‌های مدرن گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید. این قالی دارای شکل مستطیلی بوده و در ابعاد 6 متری طراحی شده است. استفاده از نخل پلی‌استر در آن نیز امکان شستوشوی آسان آن را فراهم می‌کند.

طرح ساوین

فرش جدید

اگر برای یک فضای کوچک به دنبال فرش جمع و جور و مدرنی هستید، فرش‌های طرح ساوین یکی از بهترین‌ها هستند. فرش‌های طرح ساوین دارای ابعاد 1.5 متری بوده و به همین دلیل از وزن پایینی برخوردار هستند. وزن پایین و ابعاد کوچک آن‌ها نیز امکان شستوشوی آسان و جابه‌جایی راحت آن را فراهم می‌کند. در طراحی این فرش‌ها از رنگ‌های خاص و مجزا استفاده شده که سبب ست شدن آسان آن با دکوراسیون‌های مختلف می‌شود. فرش‌های ماشینی طرح ساوین حالت پتینه داشته و به صورت 320 شانه و تراکم 960 طراحی می‌شوند.

برای خرید فرش آماده‌اید؟

فرش را می‌توان جزء جدایی‌ناپذیر دکوراسیون ایرانی به شمار آورد که به طور مستقیم بر سبک دکوراسیون تاثیرگذار است. برخلاف گذشته که فرش‌ها عمدتا حالتی کلاسیک و شلوغ داشته، در حال حاضر فرش‌ها در طرح‌های مدرن و فانتزی طراحی می‌شوند. برای فرش‌های کلاسیک نیز طراحی‌های جدیدی انجام شده است که امکان ست کردن آن‌ها با انواع دکوراسیون‌ را فراهم می‌کند.

برای خرید فرش جدید همواره مواردی باید در نظر گرفته شود، به نظر شما مهم‌ترین مورد زمان خرید فرش چیست؟ آیا تا به حال تجربه خرید نامناسب در این زمینه داشته‌اید؟ طرح مورد پسند شما کدام است؟ از سلایق و نظرات خود در زمینه دکور و انتخاب فرش برای ما بنویسید و اگر این مطلب از سوریتو را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *