ویژگی‌های تیپ شخصیتی INFJ برای ازدواج | تیپ شخصیتی محرم راز ✅​👨‍⚕️​✨​

یکی از معتبرترین روش‌های شناخت ویژگی‌های خلقی و روحیات و علایق افراد استفاده از تست شخصیت‌ شناسی MBTI می‌باشد. بر طبق تست شخصیت‌ شناسی MBTI افراد در 16 تیپ شخصیتی مختلف قرار می‌گیرند که از لحاظ روحیات، خلقیات و علایق با یک‌دیگر متفاوت هستند. تیپ شخصیتی INFJ یکی از این گروه‌ها است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تیپ شخصیتی INFJ یا همان تیپ شخصیتی محرم راز یا حامی پرداخته و نقاط قوت و ضعف این تیپ شخصیتی و نوع روابط عاشقانه‌ آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای انتخاب بهترین پارتنر با ما همراه باشید.

معرفی تیپ شخصیتی محرم راز

تیپ شخصیتی INFJ:

  • شخصیت محرم راز یا حامی
  • درونگرا
  • شهودی
  • احساسی
  • قضاوتی
  • با شعار همیشگی انجام دادن کاری که به واقع ارزشمند است.

تیپ شخصیتی INFJ

افراد دارای تیپ شخصیتی INFJ افرادی متفکر، اندیشمند، مستقل و دارای احساسات قوی هستند. این افراد به تصمیمات خود اعتماد داشته و از افکار درونی خود که به شدت به آن‌ها احترام می‌گذارند انگیزه می‌گیرند. INFJها اهل تخیل و تصور بوده و به احساسات دیگران نیز بها می‌دهند. این افراد به درک عمیق‌تری از موقعیت‌های مختلف پرداخته و بسیار به الهامات خود وابسته هستند.

برای شخصیت محرم راز اهمیت دارد که دیگران نظرات آن‌ها را پسندیده و به اجرا درآورند. این افراد دارای روحیه‌ مصممی بوده که گاهی این مصمم بودن شبیه به سماجت می‌شود. از آن‌جایی که این افراد می‌دانند چه چیزی به صلاح مردم و جامعه است، عموما در شاغل رهبری و تصمیم‌گیری عملکرد خوبی خواهند داشت. این افراد همان‌قدر که تمایل دارند دیگران از آن‌ها تعریف و تمجید کنند، خود نیز به تشویق دیگران می‌پردازند.

شخصیت محرم راز تمایلی به مخالفت با دیگران نداشته و بیشتر می‌پسندد تا با دیگران به توافق برسد. این اشخاص پیش از آن که دست به کاری بزنند خوب به آن فکر کرده و ترجیح می‌دهند درباره‌ هر موضوعی به تنهایی بیندیشد.

تیپ شخصیتی INFJ شخصیتی مردم‌شناس، مهربان، ساکت و همدل داشته که به منفعت دیگران و رفاه حالشان اهمیت می‌دهد. این افراد از علایق و احساسات دیگران آگاه بوده و اگرچه می‌تواند با احساس رفتار کنند، گاهی سختگیر می‌شوند. همین شخصیت پیچیده‌ آن‌ها نیز سبب می‌شود تا شناخت آن‌ها برای اطرافیانشان قدری سخت باشد. شخصیت INFJ به عنوان نادرترین تیپ شخصیتی به شمار آمده و تنها یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

افراد دارای تیپ شخصیتی حامی و محرم راز کمک کردن به دیگران را یکی از مهمترین اهداف خود در زندگی دانسته و همواره در پی آنند که تلاش‌هایشان منجر به امور خیر و نجات‌دهنده باشد. این افراد می‌خواهند در مسیر زندگی خود به موضوعات اساسی و عمیق پی ببرند. شخصیت افراد INFJ یکی از پیچیده‌ترین و منحصربه‌فردترین شخصیت‌ها می‌باشد؛ چرا که این افراد به همان اندازه که ملایم و آرام هستند، ایده‌های قوی داشته و بدون خستگی برای ایده‌های خود می‌جنگند. هر چند که صلح با دیگران را به جای مبارزه ترجیح می‌دهند. این افراد همواره در پی آنند که آنچه درست است را انجام دهند.

برای این افراد کارما، عدالت و برابری طلبی بسیار حائز اهمیت است. از دیگر ویژگی‌های تیپ شخصیتی INFJ می‌توان به محتاط بودن در ارتباطات علیرغم برقراری ارتباط گرم، صداقت و بصیرت عاطفی و تمایل زیاد به احساسات دیگران اشاره کرد.

از نگاه دیگران ممکن است افراد محرم راز شخصیتی برونگرا داشته باشند؛ حال آن که این افراد درونگرا بوده و در طول زندگی خود نیاز دارند تا مدتی را تنها و گوشه‌گیر باشند تا بتوانند انرژی خود را برگردانند. همانطور که گفته شد برای تیپ شخصیتی محرم راز پایبندی به باورها و عقایدش بسیار اهمیت دارد. حال اگر علاقه یا باور خود به این عقاید را از دست بدهد می‌تواند دچار بیماری و استرس شده و سبب می‌شود تا هر کاری انجام دهد تا بتواند انتقادهایی که به او می‌شود را خنثی کند. لازم به ذکر است که هیچ کس به اندازه‌ تیپ شخصیتی INFJ نمی‌تواند یک اشتباه را تصحیح کند.

اگر بخواهیم تیپ شخصیتی INFJ را در چند ویژگی کوتاه خلاصه کنیم به موارد زیر می‌رسیم.

  • شخصیتی مهربان، منظم و در عین حال پیچیده
  • شخصیتی دارای قریحه‌ هنری و خلاقیت
  • شخصیتی صمیمی و در عین حال حساس
  • دارای قدرت بالای درک مسائل انسانی
  • فردی کمال‌گرا و گاهی لجباز
  • فردی فداکار، حمایت‌گر و صبور
  • شخصیتی دل نازک و آرام
  • یک شنونده‌ بسیار خوب
  • فردی خونگرم و صمیمی
  • فردی دارای مهارت‌های ارتباطی بسیار قوی
  • شخصیتی بسیار جدی و سرسخت در رابطه با مسئولیت‌ها و تعهداتش
تیپ شخصیتی INFJ

نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی INFJ

تیپ شخصیتی INFJ برای ازدواج

تیپ شخصیتی INFJ دارای نقاط قوت و ضعف زیادی بوده که در ادامه به بررسی این نقاط قوت و ضعف می‌پردازیم.

✅​نقاط قوت تیپ شخصیتی INFJ

از جمله نقاط قوت شخصیت محرم راز می‌توان به موارد زیاد اشاره کرد.

🔹INFJها دارای بصیرت بالایی بوده و می‌توانند به عمق اتفاقات و حوادث پی ببرند.

🔹شخصیت‌های محرم راز بسیار خلاق بوده و از تخیل زنده‌ای برخوردار هستند که این امر آنان را به مشاوران خوبی بدل کرده است.

🔹افراد INFJ بسیار قاطع بوده و با اراده محکم هر کاری را به انتها می‌رسانند.

🔹شخصیت INFJ بسیار قانع‌کننده و الهام‌بخش است که سبب می‌شود هم سخنران و هم شنونده‌ خوبی باشند.

🔹افراد محرم راز شخصیتی نودوست داشته که در انجام امور تنها به منافع خود فکر نمی‌کنند.

🔹INFJها بسیار مصمم و پرشور بوده و اهداف خود را با انرژی و عقیده‌ محکم دنبال می‌کنند.

✅​نقاط ضعف تیپ شخصیتی INFJ

علیرغم نقاط قوت ذکر شده، شخصیت INFJ دارای نقاط ضعفی نیز می‌باشد که از جمله این نقاط ضعف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

🔹افراد محرم راز دارای فضای خصوصی بیش از حدی هستند که سبب می‌شود پیدا کردن دوست جدید برایشان چالش‌برانگیز باشد.

🔹معمولا افراد محرم راز شخصیتی بسیار حساس داشته و نسبت به انتقادها و تنش‌ها حساسیت بالایی دارند.

🔹تیپ شخصیتی INFJ همواره به دنبال هدف‌های والا بوده و اگر هر چیزی سبب شود به اهداف ایده‌آلشان نرسند، باعث ناامیدی و ناراحتی آنان می‌گردد.

🔹INFJها شخصیتی کمال‌گرا دارند که این امر در برخی مسائل مانند سیاست یا روابط عاشقانه می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

🔹تیپ شخصیتی محرم راز به سادگی عصبانی شده و صبر و تحمل کمی برای انجام کارهای روتین دارند.

تیپ شخصیتی INFJ

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی INFJ

تیپ شخصیتی INFJ برای برقراری یک رابطه‌ عاشقانه و رمانتیک به عمق و معنای رابطه بسیار فکر می‌کنند که این امر سبب می‌شود یافتن شریک زندگی برایش یک کار بسیار جدی محسوب شود. این افراد برای آن که بتوانند با شریک زندگیشان ارتباط برقرار کنند به زمان نیاز دارند. اما زمانی که فرد مورد نظر خود را یافتند می‌توانند چنان سطحی از فداکاری و علاقه را در رابطه ایجاد کنند که کمتر کسی آن را تجربه کرده است.

افراد محرم راز افرادی کمال‌گرا بوده که همین امر سبب می‌شود انتخاب همسر برایشان قدری دشوار باشد. تیپ شخصیتی INFJ به سهولت می‌تواند متوجه حقایق گردد. بنابراین در رابطه‌ عاشقانه‌ خود نمی‌تواند دروغ یا تقلب را بپذیرد. برای چنین افرادی اگر چیزی در رابطه وجود داشته باشد که فرد نتواند آن را تحمل کرده و یا نسبت به آن صبور باشد ممکن است نسبت به درستی رابطه دچار شک و تردید شود.

تیپ شخصیتی INFJ همواره تلاش می‌کند در زندگی عاشقانه‌ خود به سراغ افرادی برود که علایق مشترکی با آن‌ها دارد. از آن‌جایی که این افراد می‌توانند رابطه‌ گرم و دوستانه داشته باشند و همچنین افکار و احساسات دیگران را به خوبی درک کنند می‌توانند یک شریک زندگی بسیار مناسب باشند.

تیپ‌های شخصیتی سازگار برای ازدواج

اگر بخواهیم مناسب‌ترین تیپ شخصیتی سازگار با افراد INFJ را جهت ازدواج نام ببریم شاید بتوان تیپ‌های شخصیتی ENTP، ENFJ و INFP را بهترین گزینه‌ها دانست. رابطه‌ تیپ‌های شخصیتی INFJ و ENTP یکی از عالی‌ترین رابطه‌ها خواهد بود؛ چرا که افراد ENTP می‌توانند الهام‌بخش افراد INFJ باشند. تیپ شخصیتی ENFJ می‌تواند حامی INFJها در امور انسان‌دوستانه بوده و افراد دارای تیپ شخصیتی INFP نیز می‌توانند تفکرات عمیق افراد INFJ را درک کنند. در ضمن تیپ شخصیتی حامی یا محرم راز می‌تواند با تیپ شخصیتی مشابه خود نیز سازگار باشد.

شما با کدام تیپ شخصیتی ارتباط بهتری دارید؟

تست شخصیت‌شناسی MBTI یکی از معتبرترین تست‌های روانشناسی دنیا بوده که بر اساس آن می‌توان اطلاعات زیادی را در رابطه با علایق، روحیات و ویژگی‌های اخلاقی افراد به دست آورد. بر اساس تست شخصیت‌شناسی MBTI افراد دارای یکی از تیپ‌های شخصیتی شانزده‌گانه بوده که در بالا به بررسی تیپ شخصیتی INFJ و نقاط قوت و ضعف آن پرداختیم. همچنین رفتار این تیپ شخصیتی در معقوله‌ ازدواج را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

به نظر شما کدام گروه شخصیتی بهترین ارتباط را با شما دارد؟ آیا تا به حال به فکر تشخیص تیپ شخصیتی خود افتاده‌اید؟ به نظرتان شناخت تیپ شخصیتی برای انتخاب همسر چقدر مهم است؟ از اطلاعات و تجربیات خود برای ما بنویسید و این مقاله از سوریتو را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *