25 مدل شینیون ساده و شیک 💇‍♀️​👰‍♀️​✅​

شینیون ساده و شیک

آراستن موها به ویژه برای شرکت در مراسم عروسی، مهمانی یا دورهمی‌ها بسیار اهمیت دارد. بانوان همواره به دنبال مدل‌های زیبا و شکیل شینیون مو هستند که در عین سادگی جذابیت زیادی داشته باشد. برخلاف گذشته که بسیاری از بانوان شینیون‌های شلوغ و پرکار را می‌پسندیدند، این روزها شینیون ساده و شیک طرفداران بیشتری دارد.

در این مقاله می‌خواهیم با تعدادی از مدل‌های زیبای شینیون ساده و شیک آشنا شویم. البته پیش از آن لازم است تا سبک‌های مختلف شینیون و شینیون‌های مناسب هر فرم صورت را بشناسیم. برای آراستن موهای خود به زیباترین شکل با ما همراه باشید.

نکات مهم در انجام یک شینیون زیبا

پیش از آن که به بررسی سبک‌های مختلف شینیون مو بپردازیم لازم است بدانیم چه فاکتورهایی سبب می‌شود تا یک شینیون زیبا و شیک باشد.

✔️پیدا نبودن سنجاق‌های مو بسیار اهمیت دارد. یک شینیون کار ماهر باید بتواند برای شینیون مو از حداقل مقدار سنجاق مو استفاده کرده و در ضمن از سنجاق‌ها به گونه‌ای استفاده نماید که در ظاهر شینیون نمایان نشوند.

✔️برای داشتن یک شینیون زیبا باید از محصولات فرم‌دهنده مو مانند کرم مو، ژل، انواع چسب مو و اسپری‌ها به درستی و متناسب با نوع شینیون و جنس مو استفاده شود.

✔️برای شینیون موهای کوتاه باید از انواع پروتز یا موهای اضافه همرنگ با موی سر استفاده گردد.

✔️شینیون کار پیش از انجام شینیون باید با لوازم حرارتی مناسب مانند اتو مو یا سشوار موها را به درستی براشینگ کرده و وز موها را بگیرد.

✔️برای آن که شینیون انجام شده زیباترین جلوه را داشته باشد باید نوع شینیون متناسب با فرم چهره افراد انتخاب شود.

✔️از به کارگیری اکسسوری‌های ظریف مانند تل، ریسه‌های ظریف، انواع کلیپس مو، انواع کش مو و… نباید غافل شد.

شینیون ساده و شیک

انواع سبک‌های شینیون

25 مدل شینیون ساده و شیک

شینیون و آرایش مو به طور کلی شامل سه دسته اصلی بوده که تحت عنوان شینیون جمع، شینیون باز و شینیون نیمه باز شناخته می‌شود. شینیون‌کارها می‌توانند متناسب با جنس مو، قد مو، حجم مو، فرم صورت و البته سلیقه مشتری هر یک از این شینیون‌ها را برای وی انجام دهد.

لازم به ذکر است که هر یک از این شنیون‌ها می‌تواند به سبک‌های گوناگون اجرا شود که از جمله سبک‌های مختلف آن می‌توان به انواع زیر اشاره کرد.

☑️​شینیون سبک اروپایی

شینیون‌های اروپایی جزو شینیون‌های ساده بوده که دارای انواع مدل‌های باز و بسته می‌باشد. مدل‌های اروپایی عمدتا متناسب با مدل لباس فرد و ویژگی‌های ظاهری چهره و موی افراد اجرا می‌گردد. شینیون‌های بسته اروپایی در قسمت پشت سر و در برخی از موارد در قسمت پایین سر انجام می‌شود.

در این مدل شینیون‌ها معمولا از موی اضافه و پروتز استفاده نشده و تلاش می‌شود تا جای ممکن موها ظاهری ساده و شیک داشته باشند. شینیون اروپایی مخصوص آن دسته از افرادی است که تمایل دارند موهایشان حالت طبیعی و در عین حال آراسته‌ای داشته باشد.

آن دسته از افرادی که طرفدار شینیون‌های باز هستند نیز می‌توانند از مدل‌های لخت یا فر شینیون اروپایی که معمولا با ریسه‌های ظریف و مروارید تزیین می‌گردد استفاده کنند.

☑️​شینیون کلاسیک

شینیون کلاسیک به شینیون‌هایی گفته می‌شود که دارای ظاهری ساده بوده و بدون استفاده از ابزار خاص موها در پشت سر جمع می‌شود. شینیون‌های کلاسیک علیرغم سادگی بسیار زیبا و پرطرفدار بوده و معمولا با انواع چهره هماهنگ می‌شوند.

اجرای شینیون کلاسیک می‌تواند در مدت زمانی در حدود 20 تا 30 دقیقه انجام شود. از این رو برای مواقعی که عجله دارید یک گزینه مناسب است. شینیون کلاسیک جز شینیون‌هایی است که هر فرد می‌تواند به سادگی در خانه اجرا کند.

شینیون ساده و شیک

☑️​شینیون خطی یا کاغذی

از جمله جدیدترین مدل‌های شینیون مو می‌توان به شینیون خطی یا کاغذی اشاره کرد که به واسطه فرمی که به موها داده می‌شود به این نام خوانده می‌شود. در شینیون خطی یا کاغذی موها به شکل ورقه‌های نازک و ظریفی درآمده که در مدل‌های آراسته حالت داده می‌شوند.

در شینیون‌های خطی یا کاغذی از انواع حالت‌دهنده‌های مو مانند کرم‌ها یا اسپری‌های فیکس استفاده شده و سپس موها به شکل شیارها یا خطوطی مرتب می‌گردند.

☑️​شینیون بافت

علت نامگذاری شینیون بافت به این نام آن است که در این مدل شینیون قسمتی از موها به حالت بافت در می‌آید. برخلاف گذشته که شینیون بافت بسیار رواج داشته است، این روزها طرفداران کمتری نسبت به شینیون اروپایی و شینیون خطی دارد.

شینیون‌های بافت می‌تواند در مدل‌های مختلفی مانند شینیون بافت تیغ ماهی، شینیون رومی یا شینیون بافت تاج اجرا شود. در میان انواع شینیون بافت شینیون رومی جزو پرطرفدارترین و زیباترین‌ها بوده که در طی آن موها از کناره سر تا پشت گردن بافته می‌شود.

☑️​شینیون مواج

از خاص‌ترین سبک‌های شینیون، شینیون مواج بوده که بر خلاف شینیون‌های متداول که از سنجاق برای اتصال موها استفاده می‌شود در این مدل شینیون از اسپری‌ها برای حالت‌دهی موها استفاده می‌گردد. در شینیون سبک مواج موها به شکل دسته دسته و تکه تکه درآمده و با استفاده از اسپری فیکس حالت داده می‌شود. این نوع شینیون برای انواع موی نازک یا پرپشت قابل اجرا می‌باشد.

شینیون ساده و شیک

☑️​شینیون فرانسوی

از دیگر سبک‌های شینیون پرطرفدار می‌توان به شینیون فرانسوی اشاره کرد که گزینه مناسبی برای آراستن موهای بسیار بلند است. در شینیون فرانسوی تمامی موها در پشت سر جمع شده و به شکل یک حلزون پیچ داده شده و آراسته می‌گردد.

☑️​شینیون حرارتی

شینیون حرارتی به شینیون‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از انواع حالت‌دهنده‌های حرارتی مانند ویو، سشوار، اتو مو، بابلیس و… به موها حالت داده می‌شود. شینیون‌های حرارتی عمدتا به شکل باز انجام می‌گردند.

شینیون مناسب برای انواع فرم صورت

25 مدل شینیون ساده و شیک

حتما می‌دانید که صورت افراد می‌تواند دارای فرم‌های مختلفی باشد که این فرم چهره می‌تواند به طور مستقیم در انتخاب مدل مو و سبک شینیون تاثیر بگذارد. فرم چهره افراد حتی می‌‌تواند تعیین‌کننده نوع آرایش انتخابی آنان نیز باشد. در ادامه مدل‌های شینیون مناسب هر فرم صورت را بررسی می‌کنیم.

✅شینیون مناسب صورت‌های مستطیلی

صورت‌های مستطیلی به صورت‌هایی گفته می‌شود که در آن فک و شقیقه زاویه‌دار بوده و گونه حالتی فرو رفته دارد. افرادی با فرم صورت مستطیلی دارای صورت‌های استخوانی بوده و از آن‌جایی که صورتشان لاغر و کشیده است باید شینیونی را انتخاب کنند که صورت را حجیم‌تر و پهن‌تر نشان دهد.

از جمله بهترین مدل‌های شینیون برای افرادی با فرم صورت مستطیلی شینیون‌های باز و شینیون‌هایی بوده که قدری از مو در کنار گردن و چانه قرار می‌گیرد.

✅شینیون مناسب صورت‌های بیضی

اگر صورت افراد را از بالا تا پایین به سه قسمت تقسیم کنیم و این قسمت‌ها با یک‌دیگر یکسان باشند، به این معناست که فرد دارای فرم صورت بیضی است. در این فرم صورت استخوان فک به شکل واضح دیده نشده و چانه نیز حالتی بدون زاویه و گرد دارد. گونه‌ها نیز از انحنا و قوس کمی برخوردار هستند.

از آن‌جایی که افراد دارای صورت بیضی دارای فرم صورت یکنواختی هستند می‌توانند از انواع شینیون‌های بسته، باز و شل استفاده کنند. البته در اجرای شینیون باید به کشیدگی صورت دقت شده و ترجیحا شینیون به شکل شل اجرا شود. ارتفاع موها نیز نباید زیاد نشود.

شینیون ساده و شیک

✅شینیون مناسب صورت گرد

فرم صورت گرد به فرم صورتی گفته می‌شود که طول و عرض صورت با یک‌دیگر یکسان بوده و استخوان گونه و ابرو برجسته است. در فرم چهره گرد چانه ظریف و بدون برآمدگی می‌باشد. با توجه به این ویژگی‌ها بهترین شینیون برای فرم صورت گرد شینیون‌هایی است که سبب شود صورت لاغرتر و کشیده‌تر به نظر آید.

از جمله بهترین مدل‌های شینیون برای فرم چهره گرد می‌توان به شینیون‌های بسته اشاره کرد که بیشتر حجم مو در پشت سر یا بالای سر جمع می‌شود.

✅شینیون مناسب صورت قلبی یا مثلثی

فرم چهره قلبی یا مثلثی به فرم چهره‌ای گفته می‌شود که در آن چانه نسبت به پیشانی و استخوان شقیقه باریک‌تر است و گونه‌ها نیز حجیم و برجسته می‌باشند. گاهی نیز این فرم چهره حالت برعکس دارد. یعنی چانه گرد و حجیم بوده و در مقابل پیشانی باریک و کم حجم می‌باشد. برای فرم چهره مثلثی باید از شینیون‌هایی استفاده شود که سبب شود پهنای پیشانی کمتر نشان داده شود.

به عنوان مثال شینیون‌هایی که حجم زیادی از موها در ناحیه چانه و گردن قرار دارند گزینه مناسبی هستند. شینیون‌هایی که در آن موها دارای بافت‌های مختلفی در بالای سر هستند نیز برای این فرم چهره مناسب می‌باشد. در صورتی که فرم چهره مثلث برعکس که عرض چانه بیشتر از پیشانی است باید تا جای ممکن موها در بالای سر و اطراف پیشانی قرار گیرد.

شینیون ساده و شیک

25 مدل شینیون ساده و شیک

حالا که با سبک‌های مختلف شینیون مو و انواع شینیون مناسب هر فرم چهره آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا تعدادی از مدل‌های زیبای شینیون ساده و شیک را مشاهده کنیم.

شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک شینیون ساده و شیک

شما طرفدار کدام مدل شینیون هستید؟

آراسته ساختن موها برای شرکت در مجالسی مانند عروسی، دورهمی یا مهمانی بسیار اهمیت دارد. از این رو بسیاری از بانوان برای شرکت در این مراسمات به دنبال مدل‌های شینیون ساده و شیک برای موهای خود هستند. شینیون مو دارای سبک‌ها و مدل‌های مختلفی بوده که متناسب با فرم چهره، قد موها، جنس موها، نوع لباس و… انتخاب می‌گردد. این روزها شینیون‌های ساده و شیک پرطرفدارتر از شینیون‌های شلوغ و کار شده است.

به نظر شما بهترین مدل شینیون در حال حاضر کدام است؟ شما طرفدار مد هستید؟ یا به دنبال مدل‌هایی می‌گردید که زیبایی صورت‌تان را چند برابر کند؟ برای عروس مدل‌های شینیون باز را می‌پسندید یا بسته؟ از سلایق خود برای ما بنویسید و این مطلب از سوریتو را برای دوستانتان نیز بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *