هفت سین لاکچری 1403 | 15 هفت سین لاکچری و خفن بالاشهری ها برای ایده گرفتن 🪻​🪞​👰‍♀️​

هفت سین لاکچری

در روزهای پایانی ماه اسفند، هر چه به فصل بهار نزدیک‌تر می‌شویم مردم به فکر چیدن یک سفره هفت سین لاکچری و زیبا می‌افتند. عید نوروز یکی از جشن‌های باستانی ایرانی بوده که یکی از آداب و رسوم کهن آن پهن کردن سفره هفت سین است. نو شدن سال و مدرن شدن زندگی‌ها سبب می‌شود تا هر سال مردم به فکر ایده‌های خلاقانه و نوین برای چیدمان هفت سین خود باشند.

در این مقاله قصد داریم تا با ایده‌هایی جهت چیدمان یک هفت سین لاکچری آشنا شویم. البته پیش از آن لازم است با علت چیدن سفره هفت سین آشنا شده و اجزای اصلی آن را بشناسیم. برای یک هفت سین جذاب در سال 1403 با سوریتو همراه باشید.

چرا هفت سین می‌چینیم؟

سفره هفت سین در واقع نمادی از شروع دوباره زندگی پس از گذر از سرمای زمستان و سختی می‌باشد. در فصل بهار طبیعت مجددا زنده شده و خشکی از بین می‌رود. چیدن سفره هفت سین لاکچری و المان‌های موجود در آن نیز همین تجدد حیات را نشان می‌دهد.

ایرانیان با چیدن سفره هفت سین به نوعی ارتباط خود با فصل‌های سال و طبیعت را نشان می‌دهند. پیشینه چیدن سفره هفت سین به آیین زرتشتی و پیوندی که در این آیین با طبیعت وجود دارد برمی‌گردد.

هفت سین لاکچری

هر یک از اجزای هفت‌ سین نماد چیست؟

هفت سین لاکچری 1403

در سفره هفت سین برخی از المان‌ها همیشگی بوده و برخی متناسب با باورها و فرهنگ مردم گوشه و کنار ایران متفاوت می‌باشد. المان‌های همیشگی سفره هفت سین همان المان‌هایی بوده که با حرف (س) آغاز شده و هر یک نماد چیزی است.

سیب نمادی از مهر و دوستی بوده و می‌تواند سلامتی و تندرستی را یادآور شود. سبزه و سنبل زندگی، طبیعت دوستی و طراوت و تازگی را یادآور می‌شود. سیر نمادی از درمانگری و دوری از آلودگی‌ها می‌باشد. سرکه مفهوم تجربه و جاودانگی را می‌رساند. سماق بیان‌کننده صبر و بردباری می‌باشد. سنجد بیان‌کننده عشق و دلباختگی است. سکه فراوانی و ثروت را تداعی می‌کند. سمنو نماد برکت و باروری می‌باشد. ساعت نیز وقت شناسی و توجه به گذر ایام را به خاطر می‌آورد.

علاوه بر این المان‌های اصلی برخی اجزای فرعی نیز در سفره هفت سین قرار می‌گیرد که از جمله این اجزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

هفت سین لاکچری

✅قرآن

ایرانیان مسلمان در هفت سین خود قرآن را به عنوان نمادی از خداوند قرار می‌دهند.

✅شاهنامه یا دیوان حافظ

برای نشان دادن احترام به گذشته و پیشینه تاریخی ایران دیوان حافظ و شاهنامه که نمادی از ادبیات است در هفت سین قرار می‌گیرد.

✅شمع و شمعدان

از شمع به عنوان نمادی از روشنایی و پایان تاریکی استفاده می‌شود.

✅آینه

آینه معمولا در بالای سفره هفت سین قرار گرفته و نماد روشنی، زیاد شدن خوبی‌ها و دوری از بدی‌هاست.

✅تنگ آب و ماهی قرمز

قرار دادن تنگ آب در هفت سین نشان‌دهنده پاکی است. البته اضافه کردن ماهی قرمز به تنگ آب از سنت چینی به فرهنگ ایران وارد شده و استفاده از آن پیشنهاد نمی‌شود.

✅اسفند

در ادبیات ایرانی اسفند به عنوان شیء مقدسی شناخته شده است و قرارگیری آن در هفت سین نماد مقدس بودن است.

✅شیرینی و شکلات، میوه و آجیل

برخی از مردم در هفت سین خود از خوراکی‌هایی مانند شیرینی و شکلات، آجیل و میوه نیز استفاده کرده که هر یک معنا و مفهومی دارد. شیرینی و شکلات نماد شیرین‌کامی، میوه نماد برکت و نعمت و آجیل نشان‌دهنده سرخوشی، شادی و با هم بودن است.

هفت سین لاکچری

هفت‌ سین‌های لاکچری

بهترین هفت سین لاکچری بالاشهری

حال که با فلسفه چیدن سفره هفت سین و المان‌های موجود در آن آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا چندین ایده برای چیدمان یک سفره هفت سین لاکچری را بررسی کنیم. برای آن که هفت سین چیده شده لوکس و زیبا به نظر برسد می‌‌توان ایده‌های زیر را پیاده کرده و نکاتی که ذکر می‌شود را رعایت کرد. هفت سین‌های لاکچری دو ویژگی مشترک دارند که عبارتند از:

✔️انتخاب یک میز مناسب

اولین عاملی که در زیباتر شدن سفره هفت سین تاثیرگذار است. انتخاب یک میز مناسب می‌باشد. تلاش کنید میزی را بیابید که زیبا بوده و از طرفی در مسیر رفت و آمد افراد نباشد. برای میز باید از انواع رانرها و رومیزی‌ها استفاده کرده که انتخاب رومیزی باید متناسب با سبک هفت سین و ترجیحا سبک دکوراسیون منزل باشد.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای چیدمان هفت سین میز کنسول می‌باشد. فضای روی کانتر، میز جلومبلی و استندها و شلف‌های دکوری نیز مناسب هستند.

✔️انتخاب صحیح ظروف

مورد دومی که می‌تواند در داشتن یک هفت سین لاکچری و زیبا تاثیرگذار باشد، انتخاب ظروف مناسب است. برای چیدن سفره هفت سین نیازی به خرید ظروف گران‌قیمت نمی‌باشد، بلکه می‌‌توان از ظروف زیبای موجود در منزل به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

به عنوان مثال می‌توان از ظروف چوبی طبیعی که حس گرما و نوستالژیک بودن را القا می‌کنند، استفاده نمود، که یک انتخاب طبیعی و نوین به شمار می‌آید. برای آن که هفت سین لوکس‌تر به نظر برسد نیز می‌توان از ظروف سنگی مرمری استفاده کرد. این ظروف سنگی در رنگ‌های مختلفی ساخته شده که رنگ‌های سفید یا مشکی آن می‌تواند بسیار لاکچری باشد.

البته اگر می‌خواهید هفت سین‌تان قدری گران‌قیمت‌تر به نظر برسد، می‌توانید از انواع ظروف میناکاری یا ظروف مسی برای چیدمان هفت سین استفاده کنید. ظروف کریستالی و ظروف حصیری نیز انتخاب‌های مناسبی برای چیدمان یک هفت سین لاکچری هستند.

هفت سین لاکچری

ایده‌های چیدمان یک هفت سین لاکچری

انواع هفت سین لاکچری 1403 جدید

برای آن که سفره هفت سین چیده شده لوکس و منحصربه‌فرد به نظر برسد می‌توان از ایده‌های زیر استفاده کرد.

✅استفاده زیاد از گل و گیاه

بهار فصل نو شدن طبیعت بوده و سفره هفت سین نیز نمادی از این نو شدن و تجدد حیات است. بنابراین استفاده از گل‌ها و گیاهان سبز در جای جای سفره هفت سین می‌تواند جلوه‌ای لوکس به هفت سین شما ببخشد. استفاده از گل‌های خوش عطر سنبل را نیز فراموش نکنید.

✅استفاده از رنگ مناسب

برای چیدمان هفت سین خود از عناصر رنگی مناسب و هماهنگ با یک‌دیگر استفاده کنید. برای آن که اجزای هفت سین با یک‌دیگر و همچنین با دکوراسیون شما هماهنگ باشد، استفاده از رنگ‌هایی مانند سفید یا کرم در طراحی آن می‌تواند بسیار کمک کند.

البته این هارمونی در دکوراسیون علاوه بر رنگ باید در سبک چیدمان نیز رعایت شود. مثلا اگر چیدمان منزل شما مدرن است، ترجیحا هفت سین چیدن شده نیز باید دارای المان‌های مدرن باشد.

✅حفظ سادگی

در هنگام چیدن یک سفره هفت سین لاکچری حفظ سادگی و دوری از شلوغی بسیار اهمیت دارد. هر چه هفت سین و چیدمان آن ساده‌تر و خلوت‌تر باشد، لوکس‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

✅انتخاب پس زمینه مناسب

پس زمینه سفره هفت سین در واقع همان رومیزی یا پارچه‌ای است که زیر سفره هفت سین پهن می‌شود. تلاش کنید تا حد ممکن از رومیزی‌های ساده و رنگ خنثی برای چیدمان هفت سین استفاده نمایید.

به عنوان مثال پارچه‌ها یا تورهای سفید و کرم گزینه‌های مناسبی هستند. البته اگر سبک منزلتان کلاسیک است، می‌توان از پارچه‌های ترمه و سنتی نیز برای هفت سین استفاده کرد. این پارچه‌ها با هفت سین ارتباط مفهومی نیز دارند.

هفت سین لاکچری

✅استفاده از نمادهای سال

همانطور که می‌دانید هر سال دارای نمادی می‌باشد. نماد سال 1403 اژدهاست که می‌توان این نماد را به شکل شمع یا در قالب نقاشی‌های کشیده شده بر روی ظروف هفت سین استفاده کرد. استفاده از رنگ سال در چیدمان هفت سین و همچنین به کارگیری استندهای شماره سال نیز می‌تواند در لوکس شدن هفت سین شما کمک‌کننده باشد.

✅توجه به اندازه هفت سین

همیشه چیدن سفره هفت سین‌های بزرگ جذاب نیست. گاهی چیدمان‌های ظریف و کوچک زیبایی چشمگیرتری دارند. به ویژه برای افرادی که در آپارتمان‌ها زندگی کرده و از فضای محدودی برای چیدمان هفت سین برخورد هستند. متناسب با فضا و محلی که قرار است هفت سین در آن قرار گیرد اندازه هفت سین خود را تعیین کنید.

به عنوان مثال اگر قرار است هفت سین بر روی میز جلو مبلی چیده شود، بهتر است تمامی المان‌های هفت سین در یک سینی کوچک آراسته شده و بر روی میز قرار گیرد. به این ترتیب هفت سین فضای زیادی اشغال نکرده و از طرفی در مرکز دید نیز می‌باشد.

✅استفاده از لوازم دکوری و قدیمی

اگر هفت سین انتخابی شما دارای سبک سنتی یا کلاسیک است، می‌توانید برای زیباتر ساختن آن از دکوری‌های قدیمی استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از صندوقچه‌های قدیمی، سماورهای مسی، ساعت‌های قدیمی یا رادیوهای قدیمی در چیدمان هفت سین می‌تواند زیبایی خاصی به آن ببخشد. استفاده از گلابپاش‌ها و گلدان‌های قدیمی نیز بسیار جذاب است.

✅رعایت اختلاف ارتفاع در چیدمان

برای آن که چیدمان هفت سین شما چیدمان زیباتری داشته باشد و تمامی عناصر موجود در آن نمایان باشد، بهتر است از استندها یا ظروف دارای ارتفاع‌های مختلف استفاده گردد. به عنوان مثال می‌توان از استوانه‌های شیشه‌ای در ارتفاع‌های مختلف استفاده نمود و یا با استفاده از چند چهارپایه و میز کوچک یک چیدمان پلکانی برای هفت سین ایجاد کرد.

15 هفت سین لاکچری 1403 برای ایده گرفتن

حال که ایده‌ها و نکات مربوط به چیدمان یک هفت سین لاکچری را بررسی کردیم، نوبت به آن می‌رسد تا تعدادی از هفت سین‌های لاکچری و زیبا را جهت ایده گرفتن مشاهده کنیم.

هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری هفت سین لاکچری

جدیدترین هفت سین لاکچری 1403

چیدن سفره هفت سین یکی از آداب و رسوم کهن مردم ایران برای جشن گرفتن نوروز باستانی می‌باشد. مدرن شدن زندگی‌ها سبب شده تا بسیاری از افراد برای چیدمان هفت سین خود به دنبال ایده‌های نوین و خلاقانه باشند. ایده‌هایی که در لوکس‌تر نشان دادن هفت سین آن‌ها تاثیر بگذارد. در بالا نکات و ایده‌هایی را برای چیدمان یک هفت سین لاکچری بررسی کردیم.

به نظر شما جدیدترین هفت سین لاکچری 1403 کدام است؟ شما چه اکسسوری را برای تزیینات هفت سین پیشنهاد می‌کنید؟ از سلایق زیبای خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *