تزیین هفت سین عروس جدید و زیبا 1403 👰‍♀️​🍎​🌿​

هفت سین عروس

یکی از رسومات کهن ایرانیان برای جشن گرفتن عید باستانی نوروز چیدن سفره هفت سین است. در سفره هفت سین عروس از المان‌هایی استفاده می‌شود که هر یک نماد یکی از مفاهیم مهم زندگی است. سبزه نماد رویش و تولد مجدد است. سمنو برکت و فراوانی در زندگی را تداعی می‌کند. سماق یادآور طلوع خورشید و شروعی مجدد می‌باشد. سکه مفهوم دارایی و افزایش مال در سال جدید را دارد. سیر و سیب نماد تندرستی و سلامتی هستند. سنجد عشق و دلباختگی را نشان داده و سرکه نیز به معنای شکیبایی و طول عمر می‌باشد.

علاوه بر این هفت المان، عناصر دیگری نیز در دل سفره هفت سین جای می‌گیرند که هر یک در باور مردم ایران نماد و نشان چیزی می‌باشد. یکی از رسوماتی که از دیرباز در میان ایرانیان رواج داشته است تزیین سفره هفت سین برای عروس و به نوعی عیدی بردن برای عروس می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا با ایده‌های تزیین سفره هفت سین عروس آشنا شده و تصاویری از هفت سین‌های زیبای چیده شده 1403 را ببینیم. اگر شما هم تازه‌عروس هستید، با ما همراه باشید.

ایده تزیین سفره هفت سین عروس 1403

هفت سین عروس جدید

برای تزیین سفره هفت سین عروس ایده‌های متنوعی وجود داشته که برخی از این ایده‌ها برای عید 1403 ترند شده‌اند. از جمله این ایده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅تزیین هفت سین با ظروف چوبی 1403

یکی از ایده‌های ترند سال 1403 برای تزیین سفره هفت سین استفاده از ظروف چوبی است. ظروف چوبی به سفره هفت سین گرما بخشیده و همین امر سبب می‌شود تا سفره چیده شده بیشتر به دل بنشیند.

برای چیدمان هفت سین می‌توان از ظروف چوبی در اندازه‌های مختلف استفاده کرده و در کنار ظروف چوبی از گل‌های طبیعی و شمع نیز جهت زیباتر ساختن هفت سین استفاده نمود. تزیین هفت سین با ظروف چوبی یکی از ایده‌های فانتزی و مدرن می‌باشد.

هفت سین عروس هفت سین عروس

تزیین هفت سین با سینی

اگر طرفدار طرح‌های مینیمال هستید می‌توانید جهت چیدن یک سفره هفت سین عروس زیبا از یک سینی استفاده کرده و تمامی اقلام هفت سین را به شیوه‌ای زیبا در داخل سینی بچینید. این ایده بیشتر مناسب هفت سین‌های کوچک می‌باشد.

در ضمن علاوه بر المان‌های هفت سین می‌توان از اکسسوری‌های دیگری نیز برای تزیین سینی استفاده کرد. برای آن که هفت سین چیده شده درون سینی زیبایی بیشتری داشته باشد می‌توان از سینی‌های آینه‌ای در کنار گل و شمع استفاده نمود.

هفت سین عروس هفت سین عروس

تزیین هفت سین با مکرومه بافی

مکرومه بافی یکی از هنرهای جذابی بوده که در چند سال اخیر بسیار ترند شده است. از ایده مکرومه بافی می‌توان در تزیین سفره هفت سین عروس استفاده کرد. برای به کارگیری این ایده می‌توان برخی از المان‌های موجود در سفره هفت سین مانند آینه یا رومیزی را از میان اکسسوری‌های مکرومه بافی انتخاب نمود.

همچنین می‌توان با ایده‌های مختلف مکرومه بافی ظرف‌های هفت سین، گلدان‌ها، شمع‌ها، تنگ ماهی و… را تزیین کرد. استفاده از ایده مکرومه بافی در کنار ظروف چوبی نیز بسیار چشم‌نواز و زیبا خواهد بود.

هفت سین عروس هفت سین عروس

تزیین هفت سین با ظروف سفید

اگر می‌خواهید هفت سین چیده شده بیشتر جنبه عروسانه داشته باشد، بهتر است از ظروف سفید رنگ در چیدمان هفت سین استفاده شود. ایده چیدمان هفت سین با ظروف سفید یک ایده فانتزی و مدرن بوده که تقریبا مورد پسند تمامی افراد قرار می‌گیرد.

از طرفی استفاده از ظروف سفید حس و حالی مینیمال به هفت سین بخشیده و سبب می‌شود تا هفت سین تا سالیان سال همچنان جدید بوده و از مد نیفتد. انتخاب ظروف سرامیکی سفید رنگ در کنار گلدان‌های سفید و شمعدان‌های سفید می‌تواند بسیار جذاب باشد.

هفت سین عروس هفت سین عروس

تزیین هفت سین با ظروف سفالی

از دیگر ترندهای سال 1403 می‌توان به تزیین هفت سین با ظروف سفالی اشاره کرد. ظروف سفالی حس و حالی روستیک و جذاب به هفت سین بخشیده و می‌تواند در عین سادگی زیبایی هفت سین را دوچندان کند.

برای پیاده کردن این ایده می‌توان تنها ظروف مخصوص المان‌های هفت سین را از نوع سفالی انتخاب کرده و یا تمامی اقلام موجود در سفره هفت سین از قبیل گلدان، شمعدان و آینه را نیز از نوع سفالی انتخاب کرد. در ضمن ظروف سفالی را می‌توان به شکل خام استفاده نموده و یا با استفاده از رنگ‌های اکریلیک طرح‌های متنوع و زیبایی را بر روی آن‌ها کشید.

هفت سین عروس هفت سین عروس

✅تزیین هفت سین با ظروف رزین

شاید بتوان ظروف رزین را جزو خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین ظروف برای تزیین سفره هفت سین به شمار آورد. ظروف رزینی دارای طرح‌ها و شکل‌های مختلفی بوده که افراد می‌توانند متناسب با سلیقه خود نسبت به انتخاب آن‌ها اقدام کنند. به خاطر داشته باشید که قیمت ظروف رزینی معمولا بالاست. از این رو تزیین سفره هفت سین عروس با این ظروف به عنوان یک ایده لاکچری و گران قیمت به شمار می‌آید.

هفت سین عروس هفت سین عروس

✅تزیین هفت سین با ظروف حصیری

اخیرا استفاده از ظروف حصیری در دکوراسیون داخلی بسیار باب شده است. ظروف حصیری از دیگر ظروفی بوده که می‌تواند برای تزیین سفره هفت سین عروس استفاده شود. در واقع تزیین سفره هفت سین با ظروف حصیری می‌تواند حس و حالی خودمانی و گرم به هفت سین ببخشد.

ظروف حصیری در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شود که افراد می‌توانند تنها برای المان‌های اصلی هفت سین از این ظروف استفاده کرده و یا اکسسوری‌های هفت سین را از میان ظروف حصیری انتخاب کنند.

هفت سین عروس هفت سین عروس

✅تزیین هفت سین با ایده‌های هنری

حتما نباید در چیدمان سفره هفت سین از ظروفی مانند آن چه در بالا ذکر شد استفاده شود. گاهی با قدری خلاقیت می‌توان یک سفره هفت سین جذاب، چشم‌نواز و هنری را خلق کرد. برای تزیین سفره هفت سین‌های هنری ایده‌های متنوعی وجود دارد. در واقع افراد می‌توانند از هر آن چه در اطرافشان وجود دارد برای تزیین یک سفره هفت سین زیبا استفاده کنند.

ظرف‌های دست‌ساز متنوعی نیز وجود داشته که در تزیین سفره هفت سین هنری برای عروس کاربردی هستند. به عنوان مثال باکس‌های می‌توان از باکس‌های ساخت دست استفاده کرد. همچنین در نوع چیدمان هفت سین نیز می‌توان خلاقیت به خرج داد. در ادامه برخی از خلاقانه‌ترین ایده‌های سفره هفت سین هنری را مشاهده می‌کنیم.

هفت سین عروس هفت سین عروس هفت سین عروس هفت سین عروس

✅تزیین هفت سین با ظروف کریستالی

کریستال همیشه جذاب است. تزیین سفره هفت سین با ظروف کریستالی سبب می‌شود تا هفت سین جلوه‌ای مدرن و مینیمال داشته باشد و پس از گذشت چندین سال نیز همچنان زیبا، چشم نواز و مدرن به نظر برسد. ظروف کریستالی متنوعی برای تزیین سفره هفت سین می‌تواند استفاده شود. به عنوان مثال تنگ‌های شیشه‌ای استوانه‌ای در ابعاد مختلف یا تنگ‌های گرد یک شکل و یک اندازه زیبایی خاصی به هفت سین می‌بخشند.

همچنین می‌توان از بشقاب‌ها، جام‌ها، کاسه‌ها، شمعدان‌ها و گلدان‌های کریستالی نیز در تزیین سفره هفت سین استفاده کرد. تزیین سفره هفت سین عروس با ظروف شیشه‌ای و کریستالی یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین ایده‌های تزیین هفت سین است.

هفت سین عروس هفت سین عروس

✅تزیین هفت سین با ظروف مسی

اگر می‌خواهید جلوه‌ای سنتی و قدیمی به سفره هفت سین خود ببخشید، می‌توانید از ظروف مسی برای دیزاین هفت سین استفاده کنید. استفاده از ظروف مسی در تزیین سفره هفت سین عروس در چند سال گذشته بسیار رواج داشته است.

هفت سین عروس هفت سین عروس

✅تزیین هفت سین با ظروف بتنی

اخیرا استفاده از ظروف بتونی در دکوراسیون داخلی بسیار رواج داشته است. ظروف بتنی دست‌ساز می‌تواند برای تزیین یک سفره هفت سین مدرن و مینیمال استفاده گردد.

به خاطر داشته باشید که لزومی ندارد در تزیین سفره هفت سین تنها از المان‌های یک شکل استفاده شود. به عبارت دیگر شما می‌توانید از ترکیب ظروف چوبی و کریستالی در کنار یک‌دیگر بهره برده و یا ظروف سرامیکی و حصیری را در کنار هم استفاده کنید. در واقع می‌توان گفت آنچه به سفره هفت سین زیبایی و خاص بودن می‌بخشد آن است که در عین حال که المان‌های موجود در سفره یکیست، اما هر هفت سین متناسب با خلاقیت افراد منحصربه‌فرد است.هفت سین عروس هفت سین عروس

شما طرفدار کدام سفره هفت سین عروس 1403 هستید؟

چیدن سفره هفت سین برای عید نوروز یکی از آداب و رسوم کهن ایرانیان می‌باشد. این رسم در میان مردم ایران رواج دارد که برای عروس خانم‌ها نیز در سال اول ازدواجشان سفره هفت سینی چیده شده و در کنار هدایای مختلف به او تقدیم می‌شود. ایده‌های مختلفی برای تزیین سفره هفت سین عروس وجود داشته که در بالا تعدادی از ایده‌های ترند سال 1403 را بررسی کردیم.

آیا شما سال اولی است که ازدواج کردید و به فکر تزیین سفره هفت سین عروس افتادید؟ به نظرتان جدیدترین و مد سفره هفت سین عروس 1403 کدام مدل است؟ شما چه تزییناتی را برای سفره هفت سین می‌پسندید؟ از سلایق و ایده‌های خود برای ما بنویسید و این مطلب از سوریتو را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *