بورس تاج عروس در تهران 👑​✅​👰‍♀️​

تاج عروس

از جمله مهمترین اکسسوری‌هایی که در روز عروسی مورد استفاده‌ عروس خانم‌ها قرار می‌گیرد، تاج عروس است. تاج عروس از جمله اکسسوری‌هایی بوده که تاریخچه استفاده از آن به بیش از سه قرن گذشته برمی‌گردد و هنوز هم جایگاه ثابت خود را در دنیای مدرن حفظ کرده است.

در این مقال قصد داریم تا به معرفی گالری‌ها، پاساژها و بازارچه‌های بورس تاج عروس در تهران بپردازیم. البته پیش از آن بد نیست تا تاریخچه‌ تاج عروس و انواع آن را بررسی کرده و نحوه‌ انتخاب صحیح تاج را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر به دنبال خرید تاج برای عروس هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه‌ تاج عروس

همانطور که گفته شد تاریخچه‌ تاج عروس به بیش از سه قرن گذشته برمی‌گردد. استفاده از تاج عروس برای اولین بار در قرن هجدهم میلادی و در هنگام برگزاری مراسم عروسی ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت مورد استفاده قرار گرفت و از آن پس استفاده از تاج برای عروس خانم‌ها مرسوم شد. البته تاج‌های عروس ابتدایی که الهام گرفته از تاج ملکه ویکتوریا بودند با گل‌های طبیعی و شکوفه و برگ ساخته می‌شدند اما رفته رفته استفاده از متریال باارزش‌تر مانند سنگ‌های ارزشمند، فلزات گرانبها و الماس نیز در ساخت تاج‌های عروس باب شد.

تاج عروس مانند لباس عروس نماد پاکی بوده و اگرچه تاج عمدتا نشان‌دهنده‌ قدرت است، زمانی که توسط عروس خانم‌ها استفاده می‌شود به نوعی نشان‌دهنده‌ از دست دادن معصومیت بوده و می‌تواند تحت عنوان تاجگذاری عشق شناخته شود. تاج‌هایی که با استفاده از فلزات گرانبها، الماس و سنگ‌های ارزشمند ساخته می‌شوند به نوعی حس برتری را تداعی کرده در حالی‌ که تاج گل‌ها نمادی از عشق و باروری هستند.

تاج عروس

انواع تاج عروس

بورس تاج عروس در تهران

تاج‌های عروس دارای مدل‌های مختلفی بوده که عروس خانم‌ها می‌توانند متناسب با سلیقه و البته نوع لباس انتخابیشان از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنند. در ادامه به بررسی انواع تاج عروس می‌پردازیم.

​✅​تاج گل

تاج گل که در واقع به عنوان اولین تاج عروس تاریخ نیز شناخته می‌شود، با استفاده از گل‌های طبیعی و مصنوعی ساخته شده که جدیدا مورد توجه بسیاری از عروس خانم‌ها قرار گرفته است. تاج گل‌ها ظاهری ساده و غیررسمی داشته و عمدتا برای فرمالیته و یا عروسی‌هایی که در فضای باز و سرسبز انجام می‌شوند مناسب است. در واقع عروس خانم‌هایی که از لباس عروس‌های رسمی استفاده کرده و مراسم عروسیشان جلوه‌ای رسمی دارد بهتر است به سراغ تاج گل نروند.

​✅​تاج سنتی

پرکاربردترین نوع تاج عروس تاج سنتی یا سلطنتی بوده که امکان ست کردن آن‌ با انواع لباس عروس وجود دارد. این تاج‌ها عمدتا بزرگ و سنگین هستند و سبب می‌شود تا شکوه عروس چندین برابر شود.

​✅​تاج‌های حلقه‌ای شکل

تاج‌های حلقه‌ای شکل ظاهری شبیه به تل‌های پهن یا باریک داشته که برای آراستن مو و زیباتر ساختن شینیون روی سر قرار می‌گیرد.

​✅​هدبندهای دوتایی

هدبندهای دوتایی شبیه به یک تل دوتایی بوده که به یک‌دیگر متصل‌اند و به شکل پهن بر روی موهای عروس قرار می‌گیرد.

​✅​هدبند | ریسه

هدبندها جزو انواع تاج‌های حلقه‌ای هستند که ظاهری ظریف‌تر و کوتاه‌تر نسبت به تاج‌های سنتی دارند. این هدبندها تحت عنوان ریسه نیز شناخته می‌شوند.

تاج عروس

نحوه‌ انتخاب تاج عروس مناسب

بورس تاج عروس در تهران

از آن‌جایی که تاج‌های عروس دارای مدل‌های مختلفی هستند برای انتخاب مدل مناسب باید فاکتورهایی در نظر گرفته شود. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️توجه به لباس عروس

پیش از مراسم عروسی خود اولین چیزی که باید به فکر تهیه‌ آن باشید، لباس عروس است. زمانی که لباس عروس خود را انتخاب کردید بر اساس آن باید سایر اکسسوری‌ها و البته نوع آرایش و شینیون خود را انتخاب نمایید. لباس عروس انتخابی بر نوع تاج انتخابی شما تاثیرگذار است.

به عبارت دیگر زمانی که از لباس عروس‌های بسیار رسمی، پف‌دار و کار شده استفاده می‌کنید لازم است تاج‌های استفاده شده نیز جزو تاج‌های سنتی و پرکار باشند. اما همراه با لباس‌های ساده و حریر استفاده از هدبند و تاج‌های کوچکتر بهتر خواهد بود.

✔️توجه به رنگ مو و نوع شینیون

در انتخاب تاج عروس باید رنگ مو و نوع شینیون انتخابی خود را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال افرادی که موهای بلوند و طلایی دارند بهتر است از تاج‌هایی به رنگ نقره‌ای استفاده کرده و به سراغ تاج‌های طلایی نروند. این در حالی است که افرادی با موهای تیره می‌توانند از انواع رنگ تاج عروس استفاده کنند.

شینیون مو نیز در انتخاب تاج موثر است. افرادی که موهای کوتاهی دارند بهتر است به جای استفاده از تاج‌های سنتی به سراغ تل‌ها و هدبندها بروند و افرادی با موهای بلندتر که شینیون‌های سنگینی انجام می‌دهند بهتر است از تاج‌های سنتی استفاده کنند.

✔️توجه به فرم صورت

هنگام انتخاب تاج عروس باید به فرم صورت خود نیز توجه کنید. افرادی که صورت‌های کشیده‌ای دارند بهتر است از تاج‌های پهن به جای تاج‌های بلند استفاده کنند. در مقابل افرادی با صورت‌های پهن باید به سراغ تاج‌های بلندتر بروند.

✔️توجه به متریال استفاده شده در تاج

همانطور که گفته شد در ساخت تاج‌های عروس از متریال مختلفی مانند الماس، سنگ‌های گرانبها و فلزات گرانبها استفاده می‌شود. در هنگام انتخاب تاج متریال استفاده شده در ساخت آن را مورد توجه قرار داده و متناسب با سلیقه، تم مجلس عروسی و نوع لباس و میکاپ تاج خود را انتخاب کنید.

✔️توجه به قد

از دیگر فاکتورهایی که در هنگام انتخاب تاج عروس باید به آن توجه شود قد عروس است. در هنگام انتخاب تاج به قد عروس و داماد باید توجه شود. عروس خانم‌هایی که اختلاف قد اندکی با داماد دارند بهتر است به جای استفاده از تاج‌های بلند از تل‌ها و تاج‌های کوتاه استفاده کنند. در مقابل عروس خانم‌های کوتاه قد بهتر است برای کمتر نشان دادن اختلاف قد خود با داماد از تاج‌های بلند و کشیده استفاده کنند.

✔️توجه به جواهرات

در هنگام انتخاب تاج عروس به جواهرات و اکسسوری‌هایی که قرار است در شب عروسی خود استفاده کنید توجه نمایید. اگر قرار است از سرویس طلا استفاده کنید، ترجیحا به سراغ تاج‌هایی بروید که از لحاظ طرح و نقش با سرویس طلایتان همخوانی داشته باشد. عروس خانم‌هایی که از سرویس‌های سنگین استفاده می‌کنند بهتر است تاج خود را کوچک انتخاب کنند تا سرویس طلا در مرکز توجه قرار گیرد.

همچنین رنگ سرویس طلا و تاج خود را به شکل هماهنگ انتخاب کنید. به عبارت دیگر همراه با سرویس طلاهای سفید از تاج‌های طلایی استفاده نکنید. در ضمن همراه با تاج سنگین عروس بهتر است از گردنبندهای سنگین، دستبند، ساعت یا گوشواره‌های خیلی بزرگ استفاده نشود.

تاج عروس

خرید تاج عروس

بورس تاج عروس در تهران

حال که با تاریخچه‌ استفاده از تاج عروس، نحوه‌ انتخاب تاج عروس و انواع تاج عروس آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد تا گالری‌ها، بازارچه‌ها و پاساژهایی که بورس تاج عروس در تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

گالری مظهری (تقاطع خیابان سعدی و جمهوری)

تاج عروس

از جمله گالری‌های فروش تاج عروس در تهران می‌توان به گالری مظهری اشاره کرد. در این فروشگاه علاوه بر تاج عروس، دیگر اکسسوری‌های مورد نیاز عروس نیز به فروش می‌رسد و عروس خانم‌ها می‌توانند آیتم‌های مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و با کیفیت بالا تهیه نمایند.

تاج‌های عروس، تل‌های عروس، تاج‌های پیشانی و دیگر اکسسوری‌های عرضه شده در این فروشگاه از تنوع بالایی برخوردار بوده که همین امر سبب می‌شود عروس خانم‌ها با هر سلیقه‌ای بتوانند تاج عروس مورد نظر خود را در این فروشگاه پیدا کنند.

گالری مظهری علاوه‌ بر فروشگاه تاج و اکسسوری عروس، شعبه‌های مختلفی در سطح تهران داشته که عرضه‌کننده‌ دسته گل عروس، لباس عروس، کفش عروس و دیگر آیتم‌های مورد نیاز عروس می‌باشد. از جمله مزیت‌های خرید از گالری مظهری آن است که امکان خرید اینترنتی از این فروشگاه وجود داشته و به این ترتیب تمامی ایرانیان از هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند محصولات این فروشگاه را خریداری کنند.

گالری شادی (چهارراه مخبرالدوله)

تاج عروس

یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های عرضه‌ کننده انواع تاج و اکسسوری عروس در تهران گالری شادی بوده که به فروش انواع تاج سنگی، تاج رنگی، ریسه عروس و… می‌پردازد. این گالری ارائه‌دهنده تاج‌های سنگین و ملکه‌ای بوده و از این رو تنها برای آن دسته از بانوانی که به دنبال تاج‌های فاخر و سنگین هستند مناسب است.

طراحی سه ‌بعدی تاج‌های ارائه شده در این گالری سبب شده تا تاج‌ها بر روی سر جلوه منحصربه‌فردی داشته باشند. علاوه بر طراحی تاج، گالری شادی واردکننده انواع تاج از برند کنزو ترکیه نیز می‌باشد. 

تاج‌سرای رحیمی فرد (خیابان ناصرخسرو)

تاج عروس

از جمله قدیمی‌ترین واردکنندگان تاج عروس در شهر تهران می‌توان به تاج‌سرای رحیم فرد اشاره کرد. این تاج‌سرا ارائه‌دهنده‌ مدل‌های متنوعی از تاج عروس بوده که همین تنوع بالا سبب شده تا طیف قیمت محصولات این فروشگاه بسیار گسترده باشد.

تاج‌های ارائه شده در این فروشگاه به دو قسمت زیر 1 میلیون تومان و بالای 1 میلیون تومان دسته‌بندی می‌شوند و به این ترتیب عروس خانم‌ها با هر میزان بودجه‌ای می‌توانند تاج مورد نظر خود را پیدا کند. اکثر تاج‌های عرضه شده در فروشگاه رحیمی فرد از برند دیاموند تهیه شده و از قیمت مناسب و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است که در این فروشگاه علاوه بر تاج‌های عروس، انواع گوشواره‌های کار شده‌ عروس نیز عرضه می‌شود. عرضه‌ گوشواره و تاج عروس در کنار یک‌دیگر سبب می‌شود تا عروس خانم‌ها بتوانند تاج و گوشواره خود را به شکل ست انتخاب کنند.

گالری تاج ثابت (پاساژ مظفریان-کوچه‌ مروی)

تاج عروس

یکی دیگر از گالری‌های ارائه‌دهنده‌ تاج عروس با قیمت مناسب و کیفیت بالا گالری تاج عروس ثابت می‌باشد. این گالری در زمینه‌ فروش انواع تاج عروس فعالیت داشته و عمدتا عرضه‌کننده‌ محصولات تولید شده توسط کشورهای ترکیه و چین می‌باشد.

گالری ثابت نه تنها در زمینه‌ فروش تاج عروس فعالیت می‌کند، بلکه به تعمیر و آبکاری انواع تاج‌ها نیز می‌پردازد. تاج‌های عرضه شده در این فروشگاه از برند پرنسس بوده که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که علاوه بر تاج‌های فاخر، انواع ریسه‌های کریستالی و رنگی نیز در این فروشگاه به فروش می‌رسد. از آن‌جایی که بین تولیدکننده و فروشگاه ثابت واسطه‌ای وجود ندارد محصولات ارائه شده در این فروشگاه از قیمت مقرون ‌به ‌صرفه‌ای برخوردار هستند.

گالری پرنیان (بلوار میرداماد)

تاج عروس

گالری پرنیان جزو محبوب‌ترین فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ اکسسوری عروس بوده که نه تنها در زمینه‌ ارائه‌ی تاج، بلکه در زمینه‌ فروش انواع تور عروس، ریسه‌ سر، بدلیجات، دسته گل و… نیز فعالیت می‌کند. محصولات ارائه شده در این فروشگاه از تنوع بالایی برخوردار بوده و به این ترتیب دارای طیف قیمت گسترده‌ای می‌باشند.

شما کدام مدل تاج عروس را انتخاب می‌کنید؟

تاج عروس یکی از مهمترین اکسسوری‌های بوده که باید همراه با لباس عروس مورد استفاده قرار گیرد. تاج‌های عروس متنوعی در بازار وجود داشته که عروس خانم‌ها باید متناسب با نوع لباس، نوع میکاپ، نوع شینیون، قد، فرم صورت و متریال استفاده شده در ساخت تاج نسبت به انتخاب آن‌ها اقدام کنند.

اگرچه امروزه بسیاری از مزون‌های لباس عروس انواع تاج عروس را به عروس خانم‌ها اجاره می‌دهند، با این حال آن دسته از افرادی که تمایل به خرید تاج عروس دارند می‌توانند به سراغ گالری‌ها و پاساژهای عرضه‌ کننده‌ تاج عروس بروند. در بالا پنج مورد از مطرح‌ترین گالری‌های فروش تاج و اکسسوری‌ عروس در تهران را معرفی کردیم.

به نظر شما در حال حاضر کدام مدل تاج عروس محبوبیت بیشتری دارد؟ آیا شما تجربه انتخاب نا مناسب تاج را برای عروسی داشته‌اید؟ از تجربیات و چالش‌های خود در این زمینه برای ما بنویسید و اگر این مطلب از سوریتو را دوست داشتید، برای آشنایان خود بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *