استفاده از عطر و ادکلن از دیرباز در میان ایرانیان رواج داشته است. معمولا عطرهای استفاده شده در فصل‌های مختلف دارای نت‌های گوناگون و رایحه‌های متفاوتی می‌باشند. علت این امر آن است که هر یک از ترکیبات به کار رفته در ساخت عطرها در آب و هوای خاصی می‌تواند بیشترین پخش بو و ماندگاری را داشته باشد. به عنوان مثال در فصل‌های سرد سال استفاده از رایحه‌های قوی و عطرهای گرم رایج بوده در حالی که در فصل بهار و تابستان معمولا عطرهای گلی ملایم و خنک پرطرفدار است. در این مقاله قصد داریم تا با تعدادی از بهترین عطرهای بهاری زنانه آشنا شویم. با ما همراه باشید.

عطر مناسب فصل بهار

عطرهای مناسب فصل بهار معمولا دارای رایحه‌های بهاری و تازگی و طراوت خاصی بوده که حس شادابی شکوفه‌های بهاری را به مخاطب منتقل می‌کند. نت‌های استفاده شده در عطرهای بهاری معمولا سبک بوده و رایحه‌ای ملایم دارند. از جمله رایج‌ترین نت‌های بهاری می‌توان به عطر ترنج، لیمو، مشک سفید، رزماری، گل سرخ، ماندارین، چوب صندل، یاسمن، اسطوخودوس، مریم گلی، یاسمن و وتیورنرولی اشاره کرد.

بهترین عطر بهاری زنانه

بهترین عطرهای بهاری زنانه

لیست بهترین عطر بهاری زنانه

از جمله پرطرفدارترین و بهترین عطرهای زنانه مخصوص فصل بهار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅​عطر شنل کوکو مادمازل لئو پرایوی

بهترین عطر بهاری زنانه

شنل محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برند تولیدکننده عطر بوده که یکی از بهترین عطرهای بهاری آن عطر کوکو مادمازل لئو پرایوی می‌باشد.

این عطر دارای رایحه‌ای گلی و شرقی بوده که پس از اسپری آن در وهله اول عطر نارنگی ماندارین در فضا پخش می‌شود. رفته رفته این رایحه به سمت رایحه یاس و رز رفته و در نهایت رایحه مشک سفید باقی می‌ماند. عطر شنل کوکو مادمازل لئو پرایوی یکی از عاشقانه‌ترین و دل‌انگیزترین عطرها برای فصل بهار است.

✅​عطر مارک جاکوبز دیزی

بهترین عطر بهاری زنانه

برند مارک جاکوبز از دیگر برندهای مطرح تولیدکننده عطر در جهان بوده که عرضه‌کننده عطرهای ساخته شده توسط آلبرتو موریلاس، عطرساز مشهور، می‌باشد. یکی از عطرهای خنک و بهاری این برند عطر مارک جاکوبز دیزی بوده که دارای رایحه چوبی، گلی و مشک اندود می‌باشد.

عطر مار ک جاکوبز دیزی دارای ماندگاری متوسط و پخش بوی مطلوبی بوده و به واسطه نت‌های سبک به کار رفته در آن دارای رایحه‌ای ظریف است. این عطر دارای نت‌های آغازین برگ بنفشه، گریپ فروت و توت فرنگی بوده که پس از مدتی جای خود را به عطر یاس، بنفشه و یاسمن گاردنیا می‌دهد. در نهایت نیز عطر وانیل، مشک و چوب‌های سفید در فضا ماندگار می‌شود.

✅​عطر دیور میس دیور رز ان رزز

بهترین عطر بهاری زنانه

اگر به دنبال یک عطر زنانه بهاری جدید هستید، عطر دیور میس دیور رز ان رزز یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشد. این عطر در سال 2020 معرفی شده که دارای رایحه بهاری و گلی می‌باشد.

رایحه این عطر به گونه‌ای بوده که علاوه بر فصل بهار برای فصل تابستان نیز گزینه مناسبی به شمار می‌آید. عطر دیور میس دیور رز ان رزز دارای ماندگاری مطلوبی بوده و در کمترین حالت ممکن تا 6 ساعت عطر آن باقی می‌ماند. زمانی که این عطر استفاده می‌شود، در ابتدا رایحه نارنگی ماندارین، ترنج و شمعدانی در فضا پخش می‌شود. رفته رفته این رایحه‌ها به سمت عطر رز فرانسوی و رز داماسنا رفته و در نهایت رایحه دلپذیر مشک سفید باقی می‌ماند.

✅​عطر شنل Chance of Fresh

بهترین عطر بهاری زنانه

بانوانی که به دنبال یک عطر خوشبو با ماندگاری بالا هستند، می‌توانند مدل دیگری از عطرهای برند شنل را انتخاب کنند. این عطر تحت عنوان عطر شنل مدل Chance of Fresh شناخته شده که اگرچه چندین سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عطرهای برند شنل است.

عطر شنل Chance of Fresh برای آن دسته از بانوانی که رایحه چوبی را دوست دارند، نیز گزینه مطلوبی به شمار می‌آید. این عطر دارای نت‌های ابتدایی بالنگ، لیمو ترش و سدر بوده که در گذر زمان جای خود را به نت‌های یاس، سنبل آبی و فلفل صورتی می‌دهد. در نهایت نیز رایحه کهربا، نعنای هندی، زنبق، مشک سفید، چوب درخت ساج و خس خس ماندگار می‌شود.

✅​عطر سکرت نایت ویستریا

بهترین عطر بهاری زنانه

اگر عاشق عطر میوه‌های تازه هستید، رایحه خنک و شیرین عطر سکرت نایت ویستیریا یکی از رایحه‌های مورد علاقه شما خواهد بود که برای فصل‌های گرم سال مناسب است. رایحه این عطر ترکیبی از عطر میوه‌های تازه، لیمو ترش و آب دریا بوده که به سمت رایحه سوسن و سنبل، گل صد تومانی و شکوفه‌های بهاری می‌رود. نت‌های پایانی این عطر نیز شامل بوی وانیل و مشک می‌شود.

✅​عطر یونیک فراست

بهترین عطر بهاری زنانه

از دیگر عطرهای دلپذیر بهاری که از ماندگاری بالایی برخوردار است می‌توان به عطر یونیک فراست اشاره کرد که دارای رایحه شیرین و خنک مخصوص فصل‌های بهار و تابستان می‌باشد.

زمانی که این عطر اسپری می‌شود در وهله اول عطر توت‌های وحشی و پرتقال مانداری در فضا پخش می‌شود. رفته رفته این رایحه‌ها جای خود را به عطر یاس، گاردنیا و گل‌های سفید پیچ امین‌الدوله داده و در نهایت آن چه از رایحه این عطر باقی می‌ماند بوی وانیل، چوب صندل و کهربا خواهد بود.

✅​عطر گوچی بلوم

بهترین عطر بهاری زنانه

عطر کوچی بلوم یکی از عطرهای اسرارآمیز و مسحورکننده زنانه بوده که از رایحه‌ای مطلوب برای فصل بهار برخوردار است. عطر گوچی بلوم می‌تواند ظرافت زنانه را تداعی کند. در ساخت این عطر از ترکیبات ساده‌ای استفاده شده است که از کنار هم قرار گرفتن آن‌ها یک عطر منحصربه‌فرد خلق شده است.

نت‌های ابتدایی این عطر شامل رایحه یاس بوده که در گذر زمان جای خود را به رایحه گل مریم می‌دهد. در نهایت نیز رایحه این عطر القاکننده بوی گل پیچ امین‌الدوله که به آن گل نیلوفر رنگون یا ملکه صبا نیز گفته می‌شود خواهد بود.

✅​عطر دولچه گابانا مدل دولچه شاین

بهترین عطر بهاری زنانه

برند دولچه گابانا از دیگر برندهای پرطرفدار تولیدکننده عطر در جهان بوده که تولیدکننده رمانتیک‌ترین و منحصربه‌فردترین عطرها می‌باشد. یکی از عطرهای معروف این برند عطر دولچه گابانا مدل دولچه شاین بوده که برای ساخت آن، این برند با یکی از عطرسازان محبوب دنیا یعنی ماری سالمانیه همکاری کرده است. همین امر نیز سبب ایجاد یک عطر خاطره‌انگیز و مدرن شده است.

این عطر دارای رایحه میوه‌ای و گلی بوده که در هنگام استفاده از آن عطر یاس، گل مریم، نمک دریایی، شکوفه پرتقال، به، انبه و گریپ‌فروت را منتقل می‌کند. در نهایت نیز رایحه‌های دل‌انگیز چوب صندل استرالیایی، مشک سفید و چوب‌های سفید از رایحه این عطر باقی می‌ماند.

✅​عطر دولچه گابانا مدل The Only One

بهترین عطر بهاری زنانه

بانوانی که در میان عطرهای بهاری عاشق رایحه وانیل هستند، بهترین انتخاب برایشان عطر دولچه گابانا مدل The Only One است. این عطر بخش عمده‌ای از محبوبیت خود را مدیون امیلیا کلارک بازیگر مطرح هالیوود می‌باشد؛ چرا که برای اولین بار این عطر با تصویری از املیا کلارک منتشر شد.

عطر بهاری دولچه گابانا مدل The Only One دارای رایحه‌ای کاراملی و شیرین بوده و جزو عطرهای شرقی به شمار می‌آید. نت‌های ابتدایی این عطر را رایحه پرتقال، بنفشه و ترنج تشکیل داده که رفته رفته به سمت نت‌های میانی و رایحه رز، زنبق، قهوه، گلابی و شکوفه پرتقال می‌رود. نت‌های پایانی این عطر نیز شامل رایحه کارامل، نعنا هندی و وانیل می‌باشد.

✅​عطر گود گرل لجر

بهترین عطر بهاری زنانه

برند آمریکایی کارولینا هررا یکی از پرطرفدارترین عطرهای دنیا را تحت عنوان عطر گود گرل لجر تولید کرده است. این عطر دارای رایحه‌ای معتدل و شیرین بوده که برای فصل بهار و تابستان یک رایحه زنانه و شیک می‌باشد.

برند کارولینا هررا در تولید این عطر از نت‌های ابتدایی نارنگی ماندارین، لیمو ترش، گل یلانگ یلانگ و ترنج استفاده کرده است که این رایحه‌ها رفته رفته به سمت عطر یاسمن سفید، گل مریم و شکوفه پرتقال می‌رود. کنار هم قرار گرفتن این نت‌ها القاکننده حس لطافت و آرامش می‌باشد. در نهایت نیز آن چه از رایحه عطر گود گرل لجر باقی می‌ماند رایحه مشک، چوب صندل، کهربا، دانه تونکا، چوب کشمیر، دارچین، نعنا هندی، پرالین و چوب سدر می‌باشد.

✅​ادوپرفیوم جورجیو آرمانی مدل My Way

بهترین عطر بهاری زنانه

یکی از جدیدترین تولیدات برند محبوب جورجیو آرمانی ادوپرفیوم جورجیا آرمانی مدل My Way بوده که در سال 2020 به بازار عرضه شده است. دو عطرساز معروف جهان از دانش و تجربه خود در ساخت این عطر استفاده کرده‌اند. رایحه‌های استفاده شده در ساخت این عطر رایحه‌هایی شیرین و لطیف بوده که از ماندگاری مطلوبی برخوردار هستند.

در اولین اسپری این عطر رایحه ترنج در کنار شکوفه پرتقال احساس می‌شود. رفته رفته این نت‌های ابتدایی جای خود را به رایحه گل مریم و گل‌های سفید یاسمن داده و در نهایت آن چه از بوی ادوپرفیوم جورجیو آرمانی مدل My Way باقی می‌ماند رایحه چوب سدر، مشک و وانیل است. اگرچه رایحه‌های پایانی این ادوپرفیوم بسیار ساده هستند با این حال می‌توانند تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی بماند.

بهترین عطر بهاری زنانه مورد علاقه شما کدام است؟

برای آن که ماندگاری عطرها افزایش یافته و پخش بوی بیشتری داشته باشند، باید نوع عطر متناسب با فصل و آب و هوا انتخاب شود. به عنوان مثال برای فصول سرد سال معمولا از عطرهای گرم، تند و تلخ استفاده شده در حالی که در فصول گرم سال بهتر است از رایحه‌های ملایم، خنک و شیرین استفاده شود. در بالا تعدادی از بهترین عطرهای زنانه بهاری که دارای رایحه‌ای ملایم، خنک و شیرین هستند را معرفی کردیم.

سلیقه شما در انتخاب عطر کدام رایحه است؟ آیا طرفدار بوهای خنک و گلی در فصل بهار و تابستان هستید؟ یا عطرهای خنک را برای همه فصل‌ها می‌پسندید؟ از سلایق و علایق خود برای ما بنویسید. همچنین نام عطر مورد علاقه‌تان را برای سوریتو بنوسید و این مطلب را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *