شرایط گرفتن وام فوری بانک‌ها در سال 1402 🫰​💸​🏦​

حتما می‌دانید که مشکلات اقتصادی سبب شده تا بسیاری از افراد برای رفع و رجوع نیازهای مالی خود به فکر استفاده از تسهیلات بانکی و وام‌های مختلف بیفتند. بارها پیش آمده که افراد به صورت فوری به پول نقد احتیاج دارند که در چنین شرایطی در صورتی که واجد شرایط باشند، می‌توانند از وام فوری بانک‌های مختلف استفاده کنند.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با وام فوری و شرایط پرداخت آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و بانک‌های پرداخت‌کننده‌ این وام را نیز به شما معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال یک وام هستید که در چشم برهم زدنی پول در جیبتان باشد، تا آخر این صفحه با ما همراه باشید.

وام فوری چیست؟

وام فوری به تسهیلاتی گفته می‌شود که شخص بدون نیاز به سپرده‌گذاری بلند مدت در بانک‌ها و بدون نیاز به طی مراحل زمان بر اخذ وام می‌تواند ظرف مدت کوتاهی در حدود 2 تا 3 روز کاری نسبت به دریافت وام اقدام کند. البته دریافت این وام در گرو شرایط خاصی بوده که این شرایط متناسب با بانک پرداخت‌کننده‌ وام متفاوت می‌باشد.

مهم‌ترین وام‌های بانکی در حال حاضر توسط بانک‌های ملی و ملت پرداخت می‌شود. البته سایر بانک‌ها نیز تسهیلات فوری را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

شرایط کلی بانک‌های مختلف جهت پرداخت وام فوری

همانطور که گفته شد بانک‌های مختلفی در زمینه‌ ارائه‌ وام‌ به متقاضیان فعال هستند که هر یک شرایط و ضوابط خاص خود را برای پرداخت این وام‌ها دارند. با این حال تمامی بانک‌ها از یک سری شرایط و ضوابط کلی برای ارائه‌ وام بانکی به مشتریان برخوردار هستند که از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. افتتاح حساب سپرده‌گذاری بلند مدت
  2. واریز 10 درصد از مبلغ وام درخواستی در حساب
  3. معرفی ضامن معتبر به همراه گواهی کسر از حقوق
  4. ارائه سفته یا چک صیادی متناسب با مبلغ وام

چه بانک‌هایی وام فوری می‌دهند؟

وام فوری با سفته

بسیاری از بانک‌ها در زمینه‌ پرداخت وام بانکی به متقاضیان فعال هستند که از جمله پرطرفدارترین این بانک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

وام فوری بانک صادرات

متقاضیان دریافت وام بانکی می‌توانند از طرح لبخند بانک صادرات استفاده کنند. در طی این طرح متقاضیان می‌توانند 90 درصد از مبلغ سپرده‌ خود را بدون نیاز به ضامن و با سود صفر درصد تحت عنوان وام فوری دریافت نمایند. مدت زمان لازم برای دریافت این وام 48 ساعت بوده و مبلغ آن می‌تواند بین 50 تا 200 میلیون تومان باشد. وام بانک صادرات به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد.

وام فوری بانک رسالت

وام بانک رسالت یکی از وام‌های کم بهره می‌باشد. این وام دارای سقف 60 میلیون تومان بوده و از بانک قرض‌الحسنه‌ رسالت پرداخت می‌شود. جهت ثبت‌ نام این وام و دریافت آن کافی‌ست‌ تا یک حساب در بانک رسالت باز کرده تا بتوانید بدون نیاز به سپرده‌گذاری وام بانکی خود را از این بانک دریافت کنید.

درخواست وام بانک رسالت باید از طریق نصب اپلیکیشن این بانک صورت گیرد. در غیر این صورت باید مبلغی به مدت 3 تا 6 ماه در بانک سپرده‌گذاری شده و سپس نسبت به درخواست وام اقدام شود.

وام فوری بانک ملی

از دیگر بانک‌هایی که در زمینه‌ ارائه‌ وام بانکی فعال است، می‌توان به بانک ملی اشاره کرد. سقف وام فوری بانک ملی 50 میلیون تومان بوده که به کلیه‌ افراد بالای 18 سال که دارای پروانه و جواز کسب و کار بوده و یا فیش حقوقی معتبر دارند تعلق می‌گیرد. همچنین افرادی که در سیستم بانکی از اعتبار خوبی برخوردار هستند، می‌توانند از وام فوری بانک ملی استفاده نمایند.

وام فوری بانک ملی تحت عنوان وام خرید کالا شناخته شده که متقاضی می‌تواند به صورت کارت اعتباری خرید کالا وام خود را دریافت کرده و یا با ارائه‌ پیش فاکتور برای کالاهای خریداری شده نسبت به دریافت وام اقدام کند. برای استفاده از وام فوری بانک ملی نیز مانند سایر بانک‌ها در ابتدا باید یک حساب بانکی در بانک ملی افتتاح شده و سپس نسبت به درخواست وام اقدام شود.

در صورتی که متقاضی از رتبه‌ اعتباری خوبی در سیستم بانکی برخوردار باشد، می‌تواند با ضمانت کارمندی تا 50 میلیون تومان وام فوری بگیرد. در غیر این صورت باید 3 ضامن جهت دریافت وام به بانک معرفی کند.

وام فوری بانک ملت

یکی دیگر از بانک‌های پرداخت‌کننده‌ وام فوری بانک ملت است. از تسهیلات این بانک می‌توان به وام 50 میلیونی بانک ملت اشاره کرد که بدون نیاز به سپرده‌گذاری یا پیش پرداخت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

البته این وام بانکی تنها برای خرید از نمایندگی‌های محصولات اسنوا قابل استفاده می‌باشد و شرط آن نیز آن است که وام گیرنده سابقه‌ چک برگشتی نداشته باشد. وام فوری بانک ملت به عنوان یکی از کمک هزینه‌های خوب برای ازدواج و خرید جهیزیه شناخته می‌شود. برای دریافت این وام 50 میلیون تومانی نیاز به معرفی ضامن به بانک وجود دارد که البته بسته به اعتبار وام گیرنده می‌تواند بین 1 تا 3 نفر ضامن باشد.

وام فوری بانک آینده و بانک رفاه

از جمله بانک‌های خصوصی ارائه‌دهنده‌ وام بانکی می‌توان به بانک آینده اشاره کرد که وام بانکی آن به افرادی که حساب سپرده‌ بلند مدت در این بانک دارند تعلق می‌گیرد. سقف وام فوری بانک آینده معادل 40 درصد مبلغ سرمایه‌گذاری سپرده‌گذاری بوده و سود آن نیز متناسب با مقدار وام بین 4.5 تا 10 درصد متغیر می‌باشد.

بد نیست بدانید از دیگر بانک‌های ارائه‌دهنده‌ وام فوری می‌توان به بانک رفاه با سقف وام 15 میلیون تا 50 میلیون تومان و فرابانک ملت با سقف وام 150 میلیون تا 200 میلیون تومان اشاره کرد.

وام فوری با سفته

همانطور که گفته شد برای دریافت وام بانکی از کلیه‌ بانک‌ها نیاز به ارائه‌ چک صیادی یا سفته وجود دارد. برای دریافت وام بانکی با استفاده از سفته هر یک از بانک‌ها ضوابط خاص خود را دارند که برخی از بانک‌ها دریافت سفته را جایگزین شرایط خاص ضامن مانند فیش حقوقی یا نامه کسر از حقوق می‌کنند.

سقف وام فوری بانک‌ها با استفاده از سفته نیز متناسب با ضوابط بانک با یک‌دیگر متفاوت است. از جمله بانک‌هایی که نسبت به ارائه‌ وام فوری با سفته فعال هستند می‌توان به بانک‌های سپه، تجارت، مسکن، ملت، صادرات، ملی، رفاه کارگران، پست بانک ایران، بانک توسعه تعاون، بانک صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، بانک توسعه صادرات ایران و قرض الحسنه‌ رسالت اشاره کرد، که در این بین قرض‌الحسنه‌ رسالت و بانک مهر ایران ارائه‌دهنده‌ این وام با سفته الکترونیکی نیز هستند.

دریافت سفته‌ الکترونیکی به راحتی از طریق تلفن همراه ممکن بوده که به این ترتیب فرآیند دریافت وام را تسریع می‌کند.

سوالات متداول وام بانکی

  1. آیا می‌توان بدون سپرده‌گذاری نسبت به دریافت وام بانکی اقدام کرد؟

بله برخی از بانک‌ها بدون نیاز به سپرده‌گذاری ظرف مدت 48 تا 72 ساعت نسبت به پرداخت وام فوری به متقاضیان اقدام می‌کنند که البته در چنین شرایطی متقاضی باید سند یا ضامن معتبر ارائه دهد.

  1. حداکثر مبلغ وام فوری چقدر است؟

وام بانکی تا سقف 1 میلیارد تومان نیز در برخی از بانک‌ها پرداخت می‌شود. با این حال عمدتا سقف این وام در بانک‌ صادرات معادل 50 تا 200 میلیون تومان، در بانک ملت، ملی و رفاه 50 میلیون تومان، در بانک رسالت 60 میلیون تومان و در فرابانک ملت نیز بین 50 تا 200 میلیون تومان برآورد شده است.

  1. شرایط بازپرداخت وام فوری چگونه است؟

مدت زمان بازپرداخت وام‌ها متناسب با بانکی که وام از آن دریافت شده است متفاوت بوده و می‌تواند در بازه‌های زمانی 36 ماهه، 48 ماهه و 60 ماهه باشد. اغلب بانک‌ها نیز برای وام‌های فوری خود سود 23 درصد در نظر گرفته‌اند.

  1. برای دریافت وام فوری به چند ضامن نیاز است؟

دریافت وام بانکی نیاز به معرفی ضامن معتبر به بانک داشته که تعداد ضامن‌ها متناسب با شرایط بانک، مقدار تسهیلات و البته اعتبار بانکی متقاضی می‌تواند بین 1 تا 3 نفر متغیر باشد. برخی از بانک‌ها نیز دریافت سفته را جایگزین معرفی ضامن کرده‌اند.

بهترین وام فوری از نظر شما کدام است؟

چالش‌های اقتصادی زندگی روزمره بسیاری از مردم را وادار به دریافت تسهیلات مختلف از بانک‌ها می‌کند که در برخی موارد چندین ماه طول می‌کشد تا متقاضی بتواند وام خود را دریافت کند. البته بانک‌ها تسهیلاتی را تحت عنوان وام فوری برای متقاضیان واجد شرایط در نظر گرفته‌اند که در طی آن وام مورد نظر ظرف مدت 2 تا 3 روز کاری به حساب متقاضی واریز می‌شود.

بانک‌های مختلف برای پرداخت این وام‌ها شرایط مختلفی داشته که در این بین باز کردن حساب در بانک مربوطه، ارائه چک صیادی یا سفته، قرار دادن 10 درصد مبلغ وام در حساب و ارائه ضامن معتبر جزو شرایط مشترک تمامی بانک‌ها برای پرداخت وام فوری می‌باشد.

آیا تا به حال تجربه دریافت وام فوری داشته‌اید؟ به نظرتان بهترین وام ازدواج کدام است؟ در حال حاضر کدام بانک را به عنوان مناسبترین بانک با شرایط ایده‌آل می‌شناسید؟ اگر تجربه دریافت تسهیلات از بانک‌ها را داشته‌اید، حتما سوریتو و خوانندگان این متن را از شرایط و چالش‌های خود مطلع کنید. همچنین اگر دوست داشتید این مقاله را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *