جدیدترین مدل شومیز مجلسی دخترانه و زنانه اسپرت و بلند ​👑​​👗​💃​

شومیز

اگر سری به فروشگاه‌های لباس، پاساژ‌ها، بوتیک‌ها و مزون‌های زنانه زده باشید، بی‌شک نام شومیز را بارها دیده و شنیده‌اید. شومیز را می‌توان یکی از پرطرفدارترین لباس‌های زنانه به شمار آورد که می‌تواند به عنوان لباس مجلسی و اسپرت مورد استفاده قرار گیرد.

در این مقاله قصد داریم تا مدل‌های مختلف شومیز را بررسی کرده و جدیدترین نمونه‌های لباس مجلسی زنانه اسپرت را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم طرفدار لباس‌های اسپرت و بلند هستید، با ما همراه باشید.

شومیز چیست؟

شومیز مجلسی

شومیز را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین و در عین حال شیک‌ترین لباس‌ها برای بانوان به شمار آورد که پوشش آن به گونه‌ای بوده که می‌تواند در مجالس رسمی، مهمانی‌های دوستانه و حتی زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از پارچه‌های لطیف مانند حریر در دوخت این لباس سبب می‌شود تا نه تنها شکل ظاهری لباس ظرافت و زیبایی زنانه را منعکس کند، بلکه لباس بسیار راحت باشد. شومیزها دارای قد آستین‌های مختلفی بوده و قد آن‌ها از تیشرت‌ها و بلوزهای معمولی کمی بلندتر است. از این رو می‌توان آن‌ها را به تنهایی استفاده کرده و یا برای زیر مانتو مورد استفاده قرار داد.

شومیز

انواع شومیز

همانطور که گفته شد شومیز یکی از پرطرفدارترین لباس‌های زنانه‌ این روزها بوده که در مدل‌های مختلفی طراحی شده است. انواع شومیز را می‌توان بر اساس مدل آستین، نوع طراحی لباس و نوع یقه تقسیم‌بندی کرد که در ادامه به بررسی هر یک از انواع شومیز می‌پردازیم

انواع شومیز بر اساس طرح و جدیدترین مدل‌های آن

شومیزها از لحاظ نوع طراحی با یک‌دیگر تفاوت داشته که همین امر سبب می‌شود موارد استفاده‌ آن‌ها متفاوت باشد. به عبارت دیگر پیراهن‌های دکمه‌دار زنانه که حالت رسمی‌تری داشته می‌تواند برای مجلس رسمی استفاده شده و انواع ساده و اسپرت آن می‌تواند در زندگی روزمره و دورهمی‌های دوستانه پوشیده شود.

در ادامه به بررسی انواع پیراهن دکمه‌دار زنانه از لحاظ نوع طراحی می‌پردازیم و نمونه‌هایی از این مدل‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

شومیز اسپرت

شومیزهای اسپرت به شومیزهایی گفته می‌شود که دارای طراحی ساده، جلوباز و دکمه‌دار هستند. از آن‌جایی که این شومیزها طراحی ساده‌ای دارند، می‌توانند برای ساخت یک استایل اسپرت به کار گرفته شوند. این شومیزها می‌تواند همراه با شلوار جین‌های تیره روشن استفاده شده و یا به همراه انواع شلوار مام فیت، راسته و شلوار بگ و… به کار گرفته شود. شومیزهای اسپرت بهتر است همراه با دامن استفاده نشود.

شومیز

شومیز مجلسی

شومیزهای مجلسی به شومیز‌هایی گفته می‌شود که در طراحی و تزیینات آن بیشتر کار شده و از پارچه‌های مجلسی‌تری در دوخت آن‌ها استفاده شده است. پیراهن‌های دکمه‌دار زنانه مجلسی را می‌توان با انواع شلوار پارچه‌ای، شلوار جین و یا دامن‌های کوتاه و بلند ست کرد.

آن‌چه اهمیت دارد این است که برای پوشیدن شومیزهای مجلسی باید به فرم بدن توجه شود. به عبارت دیگر اگر بدن لاغری دارید، بهتر است پیراهن دکمه‌دار زنانه را داخل دامن قرار داده و اگر اندام توپری دارید بهتر است شومیز را بر روی شلوار یا دامن بیندازید.

شومیز

پیراهن دکمه‌دار زنانه ساده و گلدوزی شده

شومیزهای ساده به آن دسته از شومیزهایی گفته می‌شود که عمدتا تک رنگ بوده و طراحی خاصی بر روی آن‌ها انجام نشده است. این شومیزها قابلیت ست کردن با انواع رنگ‌ها و لباس‌ها را داشته و حالتی اسپرت دارند. در مقابل شومیزهای گلدوزی شده به واسطه‌ طراحی شلوغ‌تر می‌تواند برای مجالس رسمی‌تر استفاده شود. شومیزهای گلدوزی شده را می‌توان با شلوار جین ست کرد.

شومیز

شومیز دکمه‌دار

شومیزهای دکمه‌دار دسته‌ دیگری از شومیز بوده که به صورت جلو باز طراحی شده‌اند. شومیزهای دکمه‌دار می‌تواند با انواع دامن و شلوار ست شود. ست کردن پیراهن دکمه‌دار زنانه می‌تواند متناسب با طرح پارچه‌ آن‌ها انجام شود. به عبارت دیگر اگر پیراهن دکمه‌دار زنانه تک رنگ است می‌توان آن را با دامن‌های طرح‌دار ست کرده و در صورت طرح‌دار و شلوغ بودن پارچه‌ لباس بهتر است از شلوار و دامن‌های ساده همراه آن استفاده شود.

شومیز

شومیز رسمی

شومیزهای رسمی به شومیزهایی گفته می‌شود که در قسمت سر شانه‌ آن‌ها از اپل استفاده شده است. این پیراهن‌های دکمه‌دار زنانه می‌تواند با انواع شلوار چسبان یا دامن‌های کوتاه استایل شیکی را ایجاد کند. استفاده از اپل در سرشانه‌های این مدل‌ها به خوش فرم‌تر نشان دادن بدن کمک می‌کند.

شومیز

شومیز جلو بسته

شومیز جلو بسته به آن دسته از شومیزهایی گفته می‌شود که قسمت جلوی لباس با بندهای ضربدری بسته شده و قسمت کمر تنگ‌تر از سایر قسمت‌هاست. شومیزهای جلو بسته عمدتا در قسمت پایین لباس دارای چین‌هایی بوده که جذابیت لباس را دوچندان می‌کند.

همچنین مدل‌های جلو بسته می‌تواند با استفاده از پارچه‌های گلدوزی شده و سر آستین‌های متنوع دوخته شود که در این صورت می‌تواند به عنوان پیراهن دکمه‌دار زنانه مجلسی استفاده شود و یا می‌توان آن‌ها را به صورت یقه‌ گرد و با یک قسمت شنل‌مانند طراحی کرد که حالت اسپرت‌تری دارد.

شومیز

شومیز لی

از جذاب‌ترین طرح‌های پیراهن دکمه‌دار زنانه شومیزهای لی بوده که برای تمامی بانوان گزینه‌ مناسبی است. این مدل‌ها می‌تواند برای استفاده در زیر مانتوهای جلوباز یا پالتوها گزینه معرکه‌ای باشد.

شومیز

شومیز پشت باز

شومیزهای پشت باز را می‌توان به عنوان پرطرفدارترین و جوان‌پسندترین شومیزهای حال حاضر به شمار آورد. این شومیزها در قسمت پشت کاملا بدن‌نما بوده و در پایین کمر گره می‌خورند. برای ترکیب کردن شومیزهای پشت باز می‌توان از انواع شلوار یا دامن‌های جین کوتاه و همچنین انواع چکمه‌های بلند استفاده کرد.

شومیز

شومیز حریر

شومیزهای حریر جزو پرطرفدارترین شومیزهای زنانه به شمار آمده که در دوخت آن از پارچه‌ حریر استفاده شده است. پارچه‌ حریر به واسطه‌ جنسیتی نرم و لخت سبب می‌شود تا در هنگام دوخت حالت زیبایی به خود گرفته و جلوه‌ای رسمی و جذاب داشته باشد. در برخی موارد تمامی شومیز با استفاده از پارچه‌ حریر دوخته شده و در برخی موارد تنها یقه و آستین‌های لباس حریر می‌باشد.

شومیز

مانتو شومیز

گروهی از مدل‌های شومیز وجود داشته که قد بلندتری نسبت به شومیزهای معمولی داشته و از آن‌ها به عنوان مانتو نیز می‌توان استفاده کرد. این شومیزها با استفاده از انواع پارچه دوخته شده و برای آن‌ها می‌توان از یقه‌های مختلف که عمدتا یقه‌های پوشیده‌ای مانند یقه‌ هفت بسته، یقه‌ کرواتی، یقه‌ چین‌دار، یقه‌ حلزونی و… هستند استفاده کرد. این شومیزها را می‌توان به تنهایی استفاده کرده و یا آن‌ها را در زیر انواع سارافون بدون آستین مورد استفاده قرار داد. مانتو شومیز به ویژه برای دوران بارداری گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید.

شومیز

شومیز مخمل

شومیزهای مخمل جزو شومیزهای ترند چند سال اخیر بوده که از آن‌ها می‌توان در انواع استایل‌ها استفاده کرد. این شومیزها به واسطه‌ طراحی نسبتا پوشیده‌ای که دارند می‌توانند برای فصل بهار یا فصول سرد پاییز و زمستان مورد استفاده قرار گیرند. شومیز مخمل را می‌توان برای استایل‌های دورهمی دوستانه استفاده کرده و آن‌ها را با کفش‌های پاشنه بلند و دامن‌های کوتاه یا بلند ست کرد. برای فصل پاییز و زمستان نیز می‌توان از این شومیز در کنار شلوار جین و کت پشمی استفاده کرد.

شومیز

شومیز پشت بسته

از دیگر شومیزهای زنانه‌ پرطرفدار می‌توان به شومیزهای پشت بسته اشاره کرد. این شومیزها در قسمت پشتی کاملا پوشیده و بسته بوده و هیچ زیب و دکمه‌ای در قسمت پشتی آن‌ها در نظر گرفته نشده است. همچنین این شومیزها عمدتا در قسمت جلویی یا در ناحیه‌ یقه دارای دکمه بوده و یا برای پوشیدن راحت‌تر در قسمت پهلوی آن‌ها یک زیپ تعبیه شده است.

شومیز

انواع شومیز بر اساس مدل یقه و جدیدترین مدل‌های آن

شومیزها از لحاظ مدل یقه نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

پیراهن دکمه‌دار زنانه یقه کرواتی

شومیزهای یقه کراواتی را می‌توان یکی از پوشیده‌ترین استایل‌های بانوان با استفاده از پیراهن دکمه‌دار زنانه در نظر گرفت. زمانی که کروات این شومیزها به شکل پاپیون گره می‌خورد نه تنها زیبایی لباس را دوچندان می‌کند، بلکه سبب می‌شود تا لباس در قسمت یقه پوشیده‌تر باشد. مدل‌های یقه کرواتی را می‌توان با انواع شلوار به ویژه شلوارهای بگ ست کرد.

شومیز

شومیز یقه توری

پیراهن دکمه‌دار زنانه یقه توری به آن دسته از شومیزهایی گفته می‌شود که یقه‌های کار شده داشته و به واسطه‌ استفاده از تور در یقه آن حالتی فانتزی و دخترانه دارند. شومیزهای یقه توری را می‌توان در دورهمی‌های دوستانه مورد استفاده قرار داد. ست کردن این مدل‌ها با انواع شلوار راسته و یا دامن گزینه‌ مناسبی می‌باشد.

شومیز

شومیز یقه هفت

شومیزهایی که به شکل یقه هفت طراحی شده و یقه‌ آن‌ها حالتی شل دارند، از جمله بهترین گزینه‌ها برای استفاده‌ روزانه به ویژه استفاده در زیر مانتوهای جلو باز است. شومیزهای یقه هفت معمولا با پارچه‌هایی مانند لمه یا ریون دوخته شده و بسیار راحت هستند.

شومیز

شومیز یقه چین‌دار

شومیز یقه چین‌دار برای آن دسته از بانوانی مناسب است که بالا تنه‌ ظریفی دارند و می‌خواهند با استفاده از لباس اندام خود را در قسمت بالا تنه حجیم‌تر کرده و به این ترتیب یک استایل نیمه رسمی و دوستانه داشته باشند.

شومیز

پیراهن دکمه‌دار زنانه یقه حلزونی

شومیز یقه حلزونی به آن دسته از لباس‌هایی گفته می‌شود که در دوخت یقه‌ آن‌ها از چین‌های گیپور منظم استفاده شده است. این پیراهن‌های دکمه‌دار زنانه به واسطه‌ زیبایی ظاهری که دارند، می‌توانند در دورهمی‌های دوستانه، مراسم‌های خانوادگی و تولدها استفاده شوند. چنین مدل‌هایی به راحتی با انواع شلوار جین و مشکی ست می‌شود.

شومیز

شومیز یقه قایقی

شومیزهای یقه قایقی جزو لباس‌هایی بوده که برای استایل‌های روزمره و غیررسمی مناسب است. این شومیزها چندان پوشیده نیستند و زیبایی سرشانه‌ها و گردن را نمایان می‌کنند. از شومیزهای یقه قایقی می‌توان برای مهمانی‌های زنانه استفاده کرده و آن‌ها را به همراه ساپورت و انواع دامن ست کرد.

شومیز

شومیز یقه ملوانی

از دیگر شومیزهای پرطرفدار این روزها می‌توان به شومیز یقه ملوانی اشاره کرد. این شومیزها دارای طراحی نسبتا ساده‌ای بوده که در بخش یقه‌ لباس یک پارچه به شکل شنل دوخته شده و در قسمت جلوی لباس به شکل پاپیون درمی‌آید.

شومیز

شومیز یقه پلیسه

خانم‌هایی که سن بالاتری دارند، می‌توانند از شومیزهای مدل یقه پلیسه استفاده کنند. این شومیزها دارای جلوه‌ای رسمی و مجلسی بوده که می‌توان آن را در مهمانی‌های مهم مورد استفاده قرار داد. در برخی موارد شومیزهای یقه پلیسه دارای آستین‌هایی ساده بوده و در برخی موارد آستین‌های آن به شکل مچی مردانه طراحی می‌شود. از این رو می‌توان آن‌ها را در زیر کت‌های مجلسی نیز استفاده کرد.

شومیز

شومیز حریر یقه هالتر

یکی از پرطرفدارترین شومیزها به ویژه در میان دختران جوان شومیزهای یقه هالتر حریر می‌باشد. این شومیزها می‌تواند در مدل‌های آستین کوتاه و آستین بلند طراحی شود که در مدل‌های آستین بلند، آستین‌ها به شکل پفی طراحی شده و در قسمت مچ تنگ می‌شوند. همچنین این شومیزها را می‌توان به زیبایی با اکسسوری‌هایی مانند گوشواره‌های بزرگ و پهن ست کرد.

شومیز

شومیز یقه بلیزری

یکی دیگر از شومیزهای جذاب و بسیار جدید موجود در بازار شومیزهای یقه بلیزری است. این شومیزها دارای یک بند بلند بوده که به دور بدن پیچیده می‌شود و سپس بر روی کمر به شکل پاپیون درمی‌آید. شومیزهای یقه بلیزری عموما در انواع آستین پف‌دار یا آستین چین‌دار طراحی شده و از این رو علاوه‌ بر رویدادهای رسمی می‌توان از آن‌ها برای دورهمی‌های دوستانه و ست‌های روزمره نیز استفاده کرد. از آن‌جایی که این لباس یقه‌ نسبتا بازی دارد، می‌توان از انواع اکسسوری‌های جذاب به همراه آن استفاده کرد.

شومیز

شومیز یقه شل

از جمله جدیدترین مدل‌های شومیز موجود در بازار می‌توان به شومیزهای یقه‌ شل اشاره کرد که برای ست کردن با انواع استایل‌ها گزینه‌ مناسبی به شمار می‌رود. در دوخت شومیزهای یقه شل از پارچه‌های لختی مانند ریون و لمه استفاده می‌شود تا به این ترتیب یقه‌ لباس به حالت شل و افتاده به نظر برسد. این مدل شومیز برای تمامی سنین گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید.

شومیز

انواع شومیز بر اساس مدل آستین

شومیزها می‌تواند در انواع آستین بلند و آستین کوتاه طراحی شوند. آن چه اهمیت دارد این است که آستین شومیز نیز می‌تواند طرح‌های خاصی داشته باشد کاربری شومیز را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله پرطرفدارترین طرح‌های آستین در نظر گرفته شده برای انواع شومیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شومیز آستین کلوش و آستین فانوسی

شومیزهای آستین کلوش و آستین فانوسی جزو خاص‌ترین و زیباترین انواع شومیز به شمار آمده که برای بانوان جوان گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید. آستین این شومیزها در قسمت بالا راسته بوده و در قسمت پایین چین‌دار و گشاد می‌شود. با استفاده از شومیزهای آستین کلوش و آستین فانوسی می‌توان استایل‌های خاص و شیک دخترانه و زنانه‌ای را ایجاد کرد.

شومیز

شومیز آستین رگلان

از دیگر مدل‌های آستینی که در دوخت شومیزها استفاده می‌شود، می‌توان به آستین رگلان اشاره کرد. این آستین‌ها در قسمت سرشانه خالی بوده و معمولا از پارچه‌های لخت و لطیفی در دوخت آن‌ها استفاده می‌شود. شومیزهای آستین رگلان عمدتا سبک بوده و برای فصول گرم گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آیند. این مدل آستین‌ها بیشتر مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد.

شومیز

شومیز آستین پفی

از جمله کلاسیک‌ترین مدل‌های آستین برای شومیز آستین‌های پفی است. در دوخت شومیزهای آستین پفی معمولا از پارچه‌هایی مانند دانتل، حریر و ساتن استفاده شده و استایل زیبایی را ایجاد می‌کند. این مدل شومیزها برای بانوان جوان گزینه مناسبی است.

شومیز

شما طرفدار کدام مدل لباس مجلسی هستید؟

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های لباس زنانه و دخترانه که می‌تواند در انواع طرح‌های رسمی، مجلسی، اسپرت و راحتی دوخته شود شومیز است. شومیزها دارای مدل‌های مختلفی بوده که می‌تواند در انواع آستین کوتاه و آستین بلند و با استفاده از پارچه‌های مختلف دوخته شود. شومیز را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای ست کردن لباس جهت استفاده در مجالس رسمی، نیمه رسمی، دوستانه و مهمانی‌های خانوادگی به شمار آورد.

شما تا چه حد به این مدل از لباس‌ها علاقه دارید؟ آیا پیراهن‌های اسپرت را ترجیح می‌دهید یا انتخاب شومیز و دامن و یا شلوار به استایل شما نزدیک‌تر است؟ به نظر شما کدام مدل از شومیزها برای شرکت در مجالس رسمی مناسب‌تر است؟ از نظرات خود ما را بهره‌مند کنید و اگر دوستانتان هم به لباس‌های اسپرت علاقه دارند، این مطلب را برایشان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *