بن مژه چیست ؟ نحوه اجرا و هزینه آن ✨​👁️​💄​

بن مژه

این روزها خدمات آرایش دائم بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفته است. روش‌های مختلفی برای زیباتر ساختن چهره وجود داشته که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها تاتو بن مژه است. در این مقاله قصد داریم با تاتو بن مژه و انواع آن آشنا شده و مزایا و معایب آن، مراحل انجام آن، مراقبت‌های قبل و بعد از تاتو، میزان ماندگاری و هزینه آن را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر به این دست از امور زیبایی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

تاتو بن مژه چیست؟

تاتو بن مژه یک روش دائمی برای پرتر و تیره‌تر نشان دادن مژه‌ها بوده که به زیباتر شدن حالت چشم نیز کمک می‌کند. در فرآیند تاتو بن مژه یک خط نازک و ظریف پشت پلک و بین مژه‌ها کشیده می‌شود. کشیدن این خط سبب می‌شود تا جاهای خالی بین مژه‌ها پر شده و چشم‌ها به شکلی طبیعی حالتی زیباتر و برجسته‌تر پیدا کنند. کشیدن این خط با تزریق رنگ‌های دائمی به پوست پلک انجام می‌شود که جهت انجام آن باید از دستگاه‌های تاتو استفاده کرد.

آنچه حائز اهمیت است این است که انجام تاتو بن مژه باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصصان مجرب انجام شود تا به این ترتیب با استفاده از مواد باکیفیت عوارضی مانند حساسیت چشم یا ریزش مژه به همراه نداشته باشد.

بن مژه

انواع تاتو بن مژه

بن مژه چیست؟

تاتو بن مژه دارای مدل‌های مختلفی است که انتخاب آن به نوع پوست، مدل پلک، فرم چشم و سلیقه مشتری بستگی دارد. از جمله انواع تاتو بن مژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅​تاتو بن مژه طبیعی

در روش بن مژه طبیعی خطی در امتداد خط مژه کشیده شده که همین رنگدانه‌های تزریق شده سبب می‌شود تا چشم به شکل طبیعی حالت زیباتری پیدا کند.

✅​تاتو بن مژه پلک بالا

رایج‌ترین مدل تاتو بن مژه، تاتو خط مژه پلک بالا بوده که در طی آن فضاهای خالی بین مژه‌ها پرتر می‌شود. در بن مژه پلک بالا رنگدانه‌ها به آرامی روی پوست پلک تزریق شده و یک خط نازک در نزدیکی ریشه مژه‌ها ایجاد می‌شود. در این روش اگرچه تغییر نامحسوس است، تاثیر زیادی در تغییر حالت چشم‌ها دارد.

✅​تاتو بن مژه پلک پایین

افرادی که عادت دارند در پلک پایین خود خط چشم بکشند می‌توانند از خدمات دائم تاتو بن مژه پلک پایین بهره ببرند. در این روش رنگدانه‌ها به قسمت پایین پلک پایین تزریق شده که علاوه بر زیباتر نشان دادن چشم‌ها، سبب بزرگتر دیده شدن آن‌ها نیز می‌شود.

✅​تاتو بن مژه دنباله‌دار

یکی از محبوب‌ترین روش‌های تاتو بن مژه، بن مژه دنباله‌دار بوده که پس از آن که روی پوست ریشه مژه‌ها رنگ تزریق می‌شود، خطی نیز در امتداد مژه‌ها روی پلک کشیده می‌شود. این مدل تاتو بن مژه بسیار شبیه به کشیدن ‌خط چشم بوده و در کشیده‌تر دیده شدن چشم‌ها موثر است.

بن مژه

تاتو بن مژه برای چه افرادی مناسب است؟

تاتو بن مژه از آن‌جایی که ظاهری طبیعی و ظریف دارد، تقریباً با انواع فرم صورت و چشم هماهنگ است. به طور کلی دریافت تاتو بن مژه برای افراد زیر مناسب است.

✔️افرادی که تمایل دارند حالت طبیعی چشم‌هایشان را حفظ کنند.

✔️کسانی که چشم‌های بی‌حالتی دارند.

✔️خانم‌هایی که فرصت کافی برای آرایش کردن ندارند.

✔️افرادی که مژه‌های کم پشتی دارند.

✔️بانوانی که به مواد آرایشی چشم حساسیت دارند.

✔️کارمندانی که می‌خواهند در محیط کار چهره زیبا اما طبیعی داشته باشند.

توجه به این نکته ضروری بوده که تاتو بن مژه برای افرادی که طرفدار خط چشم‌های پهن و آرایش غلیظ هستند، گزینه مناسبی نمی‌باشد.

بن مژه

مزایا و معایب تاتو بن مژه

تاتو بن مژه دارای مزایا و معایبی بوده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا

✅​تاتو بن مژه بی‌حالتی چشم‌ها و چهره را برطرف می‌کند.

✅​انجام تاتو بن مژه سبب می‌شود تا چهره جوان‌تر به نظر آید.

✅​خط چشم بن مژه زمان لازم جهت آرایش را کاهش می‌دهد.

✅​انجام تاتو بن مژه نگرانی‌هایی که در رابطه با پخش شدن مواد آرایشی و ریختن خط چشم به زیر چشم وجود دارد را از بین می‌برد.

معایب

❗​در صورتی که از تجهیزات آلوده و استریل نشده استفاده شود، ممکن است عفونت و مشکلات جدی ایجاد شود.

❗​اگر تاتو بن مژه توسط فرد غیرحرفه‌ای انجام شود، ممکن است رنگ روی پلک پخش شده و تقارن چشم‌ها از بین برود.

❗​انجام تاتو بن مژه غیرحرفه‌ای می‌تواند به بافت چشم و پلک‌ها آسیب بزند.

❗​اگر برای تاتو بن مژه از مواد بی‌کیفیت استفاده شود، نه تنها ماندگاری خط چشم کاهش می‌یابد، بلکه ممکن است سلامت چشم‌ها نیز به خطر بیفتد.

❗​از آن‌جایی که تاتو بن مژه سبب ایجاد خراش و کشش بر روی پلک‌ها می‌شود، میزان چروک شدن پلک و افتادگی پلک را به مرور زمان افزایش می‌دهد.

❗​تاتو بن مژه برای افرادی که مستعد ایجاد گوشت اضافه هستند، ممکن است سبب ایجاد گوشت اضافه در پشت پلک شود.

بن مژه

مراحل انجام تاتو بن مژه

برای انجام تاتو بن مژه باید مراحل زیر طی شود.

  • تاتو کار باید با مشتری مشورت کرده و متناسب با فرم صورت وی مدل و رنگ تاتو چشم را انتخاب کند.
  • چشم‌ها باید کاملاً تمیز و بدون آرایش باشند. همچنین لازم است پلک چشم و اطراف آن کاملاً استریل شود.
  • 20 تا 30 دقیقه قبل از انجام تاتو باید از کرم‌های بی‌حسی سازگار با چشم بر روی پلک و اطراف چشم استفاده شود.
  • پس از بی‌حسی چشم‌ها نوبت به کشیدن طرح پیشنهادی بر روی چشم‌ها می‌شود. کشیدن خط چشم پیش از انجام تاتو در قرینه و یکسان بودن خط چشم و همچنین هماهنگی آن با فرم چشم و چهره مشتری تاثیرگذار است.
  • پس از تایید طرح خط چشم باید با سوزن سر پاور مژه کشیده شود.
  • سپس با استفاده از سوزن‌های 3 یا 5 خط کشیده شده با رنگ پر می‌شود.

❌​ ​توجه:

در این مرحله فشار دست بسیار اهمیت دارد. اگر فشار دست زیاد باشد رنگ بر روی چشم پخش شده و پارگی مویرگ پلک چشم ایجاد می‌شود و اگر فشار دست کم باشد رنگ در جای مناسب قرار نگرفته و تاتو پس از مدتی کمرنگ می‌شود. در ضمن باید از برخورد سوزن با غدد اشکی نیز جلوگیری شود؛ چرا که به مرور زمان سبب خشکی چشم و تاری دید خواهد شد.

  • در پایان کار باید چشم‌ها از فواصل مختلف بررسی شوند تا ایرادات و عدم تقارن آن برطرف گردد.
  • 4 تا 6 هفته بعد از انجام تاتو بن مژه نوبت به ترمیم آن می‌رسد. در فرایند ترمیم به واسطه آن که ورم پلک‌ها خوابیده و زخم‌ها بهبود یافته‌اند، می‌‌توان نتیجه کار را مشاهده کرده و ایرادات را برطرف کرد.

اقدامات لازم قبل از انجام تاتو بن مژه

از آن‌جایی که خط چشم بن مژه در تماس مستقیم با چشم است، اهمیت دارد تا پیش از انجام آن نکاتی مد نظر قرار گیرد. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در صورتی که سابقه آلرژی دارید، حتماً از قرص‌های سیتریزین و ضد حساسیت استفاده نمایید.
  • تا سه روز قبل از انجام تاتو بن مژه از برنزه کردن و قرار گرفتن در برابر اشعه ماورای بنفش خودداری کنید.
  • پیش از انجام تاتو بن مژه از قطره استریل چشمی استفاده کنید.
  • قبل از انجام تاتو بن مژه اموری مانند میکرودرم، لایه برداری پوست و… که سبب نازک شدن پوست می‌شود را انجام ندهید.
  • چند ساعت قبل از انجام تاتو بن مژه از مصرف مواد کافئین‌دار بپرهیزید.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام تاتو بن مژه

بعد از انجام تاتو بن مژه باید به مدت حداقل یک هفته مراقبت‌هایی انجام شود تا التهاب و ورم چشم در مدت زمان کوتاه‌تری از بین رفته و ماندگاری خط چشم بیشتر شود. از جمله مراقبت‌های پس از انجام تاتو بن مژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تا یک هفته از مواد آرایشی برای چشم‌ها استفاده نکنید.
  • تقریبا تا یک هفته از موادی که دارای هیدروکسی‌اسیدها هستند در روتین پوستی خود استفاده نکنید.
  • تا دو هفته پس از انجام تاتو بن مژه اکستنشن مژه انجام ندهید.
  • به مدت یک هفته بعد از انجام تاتو بن مژه از قطره استریل چشمی استفاده کنید تا احساس خشکی و خارش چشم‌ها برطرف شود.
  • تا دو هفته از استخرهای کلردار، جکوزی و سونا استفاده نکنید.
  • به مدت 3 روز چشم‌های خود را نشوید.
  • تا 24 ساعت بعد از انجام تاتو بن مژه از کمپرس آب سرد بر روی چشم‌ها استفاده کنید.
  • تا یک هفته روزی سه بار از پماد ویتامین A مخصوص چشم بر روی محل زخم استفاده کنید.
  • از خارش چشم، خارش پلک و کندن زخم‌های پلک خودداری کنید.
  • تا 3 روز پس از انجام تاتو بن مژه در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگرفته و از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • تا یک هفته هر روز از پماد هیدروکورتیزول چشمی استفاده کنید.
بن مژه

ماندگاری تاتو بن مژه

عوامل زیادی در ماندگاری تاتو بن مژه تاثیرگذار هستند که از جمله این عوامل می‌توان کیفیت مواد به کار رفته، نوع پوست فرد و مهارت تاتو آرتیست را نام برد. به عنوان مثال تاتو بر روی پوست‌های چرب دوام کمتری نسبت به پوست‌های خشک دارد. به طور کلی تاتو بن مژه در سال اول دارای پررنگ‌ترین حالت خود بوده و سپس به مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شود. کمرنگ‌تر شدن و ماندگاری تاتو بن مژه بین 3 تا 5 سال خواهد بود.

هزینه تتو بن مژه

فاکتورهای مختلفی در قیمت خدمات تاتو بن مژه تاثیرگذار هستند که از جمله این فاکتورها می‌توان به موقعیت مکانی سالن زیبایی، شهر، مواد به کار رفته در انجام تاتو، سابقه کاری تاتو آرتیست، مدرک تاتو آرتیست و… اشاره کرد. به طور کلی هزینه انجام تاتو بن مژه در شهرهای مختلف بین 500 هزار تا بیش از 2 میلیون تومان بوده و ترمیم آن معمولاً نیازی به پرداخت هزینه مجدد ندارد.

شما بن مژه انجام داده‌اید؟

تاتو بن مژه یکی از خدمات آرایش دائم پرطرفداری بوده که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از بانوان قرار گرفته است. تاتو بن مژه علارغم آن که تغییر محسوسی در چهره ایجاد نمی‌کند، سبب می‌شود تا مژه‌ها پرتر از حالت معمول دیده شده و حالت چشم‌ها برجسته‌تر و زیباتر شود. از آن‌جایی که خدمات تاتو بن مژه به طور مستقیم با چشم در ارتباط است لازم است تا فرآیند آن توسط افراد مجرب و با استفاده از مواد باکیفیت انجام شود تا از بروز حساسیت‌ها و مشکلات دیگر جلوگیری گردد.

آیا شما به انجام بن مژه علاقه دارید؟ به نظرتان این روش زیبایی مناسب کدام دسته از خانم‌ها است؟ آیا تجربه تاتو بر روی صورت داشته‌اید؟ از چالش‌ها و تجربیات خود برای ما بنویسید. همچنین اگر دوست داشتید، این مقاله از سوریتو را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *