آشنایی با تجهیزات تایم لپس حرفه ای

تجهیزات تایم لپس

تجهیزاتی که برای ساخت تایم لپس نیاز داریم

تجهیزات تایم لپس می‌توانند به شما کمک کنند تا از گذر زمان ویدیو های خلاقانه و جذابی بگیرید. امروزه تایم لپس به یکی از رایج ترین شیوه‌ها برای نمایش یک مکان دیدنی تبدیل شده و با وجود ابزار و تجهیزات پیشرفته، ساخت یک تایم لپس حرفه ای آسان شده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بعضی از این تجهیزات بپردازیم.

سه پایه مخصوص گوشی‌های هوشمند

ساده ترین راه برای گرفتن یک تایم لپس، استفاده از یک گوشی هوشمند است. همه گوشی های مدرن توانایی ضبط ویدیو های تایم لپس را دارند. یکی از مهم ترین مسائل این است که گوشی کاملا ثابت باشد تا لرزش‌های احتمالی در حین فیلمبرداری ثبت نشود. وقتی گوشی خود را ثابت کنید می‌توانید یک ترکیب بندی مناسب را بدست آورید. سه پایه ها و گوریلا پاد های موجود بسیار ارزان هستند و می‌توانید آنها را تهیه کنید.

کنترلر حرکت Panning

فیلمبرداری از یک نمای ثابت تنوعی در دید به وجود نمی آورد و می‌تواند خسته کننده باشد. فیلمبرداری از یک نمای ثابت ساده ترین شیوه گرفتن تایم لپس محسوب می‌شود که هر فردی حتی با گوشی هوشمند خود نیز می‌تواند آن را ثبت کند. اما چیزی که می‌تواند این یکنواختی را از بین ببرد حرکت است، نه حرکت عناصر داخل ویدیو، بلکه حرکت نما و زاویه دید دوربین.

یکی از ویژگی‌هایی که می‌توانید به فیلم خود اضافه کنید تا خروجی بهتری داشته باشید حرکت پن می‌باشد. کنترلر‌های زیادی وجود دارند که هر کدام قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید حرکات و زمان بندی‌های مورد نظر خود را روی آن اعمال کنید.

تجهیزات تایم لپس

اسلایدر

اسلاید یکی دیگر از تجهیزات تایم لپس حرفه ای است که می‌توانید با استفاده از آن حرکت روی یک خط افقی را برای دوربین خود تنظیم کنید. اسلایدر ها معمولا قابلیت اتصال کنترلر های پن را به خود دارند و با این دو می‌توانید ویدیو‌های خلاقانه ای بگیرید و گذر زمان را به شیوه ای متفاوت به تصویر بکشید. همچون کنترلر های پنینگ، انواع اسلایدر ها نیز با قیمت های مختلف و قابلیت‌های مختلف وجود دارد.

تجهیزات برای عکاسی تایم لپس

پاوربانک و باتری گریپ

یکی از مهم‌ترین مواردی که در عکاسی تایم لپس ممکن است کار شما را با مشکل مواجه کند تمام شدن انرژی باتری دوربین و سایر لوازم شما قبل از این است که زمان شما برای عکاسی تمام شده باشد. با استفاده از پاور بانک می‌توانید لوازمی را که در این مدل عکاسی به آنها نیاز دارید با خیال راحت تری به همراه داشته باشید. باتری گریپ دوربین می‌تواند انرژی مورد نیاز دوربین شما را تا دو برابر با استفاده از یک باتری اضافه برای شما به ارمغان بیاورد.

ریموت کنترلر

با استفاده از ریموت کنترلر می‌شود زمان بندی را برای گرفتن عکس‌های متوالی بدون لمس دوربین انجام داد. همچنین امکان اعمال تنظیمات دوربین بر اساس زمانبندی نیز در بعضی مدل های ریموت کنترلر‌ها وجود دارد.

ریموت کنترلر به نوعی ضروری ترین وسیله برای ثبت یک تایم لپس است.

فیلتر های ND

اگر می‌خواهید تایم لپس خود را در طول روز بگیرید و برای هر عکس هم به سرعت شاتر کم نیاز دارید فیلتر های ND راه حل مناسبی برای شماست. فیلتر های ND مثل یک عینک آفتابی برای دوربین شما عمل می‌کنند. با سرعت شاتر پایین می‌توان پرش های فریم به فریم را کمی انتزاعی تر دید، مخصوصا وقتی از ترافیک یا جمعیت مردم تایم لپس می‌گیرید.

شاید برای شما خواندن این مقاله نیز جالب باشد
فیلتر لنز ND چیست و چرا به آن نیاز داریم ؟

نوع فیلتر های ND به این بستگی دارد که می‌خواهید سرعت شاتر را تا چه حد کاهش دهید. برای مثال وقتی در طول روز تنظیمات دوربین خود را بر روی دیافراگم F/8 و سرعت شاتر 1/250 قرار می‌دهید؛ یک فیلتر سه استاپ سرعت شاتر شما را به 1/30 کاهش می‌دهد، در حالی که یک فیلتر ده استاپ آن را تا 4 ثانیه کاهش می‌دهد.

تجهیزات تایم لپس

فیلتر های ND با توجه به قیمتشان کیفیت‌های متفاوتی نیز دارند. برای مثال شما می‌توانید فیلتر هایی بگیرید که روی لنزتان سوار شود و یا فیلتر های مربعی بگیرید که برای اتصال به یک نگهدارنده نیاز دارند. فیلتر هایی هم وجود دارند که تمایل رنگی را تغییر می‌دهند. البته کاربرد فیلتر ND تنها برای گرفتن تایم لپس نیست، بلکه می‌توان از آن در عکاسی هم استفاده کرد.

همه این تجهیزات تایم لپس عالی هستند و می‌توانند شما را به سطح حرفه ای تری در ساخت ویدیو‌های گذر زمان برسانند. اما این که از هر کدام از این ابزار در چه شرایطی استفاده کنید، به خلاقیت خودتان بستگی دارد. گاهی یک حرکت پن بیش از حد می‌تواند ویدیوی شما را خراب کند و گاهی آن را بهتر می‌کند، گاهی هم برای گرفتن یک تایم لپس عالی فقط به یک سه پایه نیاز است. در نهایت باید توجه داشته باشید که مهمترین چیز برای اینکه تایم لپسی عالی بسازید خلاقیت شماست.

یک نمونه تایم لپس از منطقه کشه در اصفهان
صاحب اثر: علیرضا شریفی

با مجله دیدنگار همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالاتتان را دریافت کنید

مقاله آشنایی با تجهیزات تایم لپس حرفه ای برای شما مفید بود؟

اگر در زمینه عکاسی فعالیت می‌کنید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.