هویت سازی در عکاسی

هویت سازی در عکاسی

هویت فردی، ساختاری منحصر به فرد دارد که بر گرفته از خاطرات، روابط اجتماعی فرد و سایر مشخصه‌هایی که در ذهن و خاطره فرد تثبیت شده اند می‌باشد. این هویت شخصی اثر بسیار مهمی در انتخاب ها و تصمیمات وی می‌گذارد.
تولید یک تصویر ساده به صورت اتفاقی صورت نمی‌پذیرد و مسلما خالق آن با دیدگاهی خاص اقدام به برش نماهایی از محیط اطراف می‌نماید. نماهایی که برای خالق اثر حائز اهمیت بوده، و این اهمیت می‌تواند ناشی از درک بصری و یا صحنه‌ای از خاطرات گذشته وی باشد. به همین دلیل با وجود سهل الوصول بودن عکاسی، امکان تکرار پذیری در آن کم می‌شود. ممکن است تصاویر بسیار شبیه هم تولید شوند ولی عین هم نخواهند شد. این موضوع می تواند دریچه امیدی باشد برای علاقمندان به عکاسی  که به تازگی در این عرصه قدم گذاشته اند، نگران سفرهای گروهی و تکراری بودن سوژه ها نباشید.
تصاویر، برگرفته از هویت فرد و مشخص کننده علایق و تصورات وی از محیط پیرامون می‌باشد و همین موضوع  است که در انتخاب گرایش عکاسی تعیین کننده می‌باشد. در بعضی مواقع شما با درک مناسب از ذهن خود و به تصویر کشیدن آن در قالب عکس، امضایی از خود را در عکس به جا می‌گذارید. و یا در اصلاح دست خط عکاسی شما رقم می‌خورد. برای مثال: یک عکاس علاقمند است فقط از دیافراگمی خاص استفاده نماید و عکاسی دیگر، همیشه نوعی خاص از ترکیب بندی را استفاده می‌کند و به این ترتیب امضای وی در قالب تصویر شکل می‌گیرد.

برای شناخت دیدگاه عکاسی می‌توان به دو نکته مهم اشاره نمود :

 

  • شناخت خود:

با شناخت خود و درک توانایی‌ها و مهارت‌هایمان می‌توانیم با آگاهی در عرصه‌های مختلف حاضر شویم و از آنچه هستیم لذت ببریم. در مسیر شناخت خود و تجربه کردن عجله نکنید. مجموعه‌های روانشناسی می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

 

هویت عکاسی

 

  • تجربه گرایش‌های مختلف عکاسی در حد ابتدایی:

 

عکاسی ذاتا هنری تجربی است و نیازمند آزمودن در شرایط مختلف می‌باشد. بدین منظور توصیه می‌شود حتما با شناخت کلیات همه گرایش‌های عکاسی، حداقل یکبار این آن‌ها را تجربه نموده تا در نهایت با فکری باز، مسیر عکاسی خود را مشخص کنید و پس از آن اقدام به تجهیز شدن در آن گرایش نمایید.

 

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار  ⭐️

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.