راهنمای خرید و مشخصات یک هدفون خوب – مقاله 2

مشخصات یک هدفون خوب

مشخصات یک هدفون خوب

قبل از مطالعه و بررسی مشخصات یک هدفون خوب در این مقاله، می‌توانید مروری بر مقاله شماره 1 داشته باشید

مطالعه مقاله 1  راهنمای خرید و مشخصات هدفون

.

هدفون‌های وایرلس روی سر:

معمولا اکثر هدفون‌هایی که روی سر نصب می‌شوند، دارای مدل وایرلس نیز می‌باشند. در انتخاب این مدل هم قطعا نوع استفاده و محل استفاده، بالاترین میزان توجه را نیاز دارد. بنابراین در این گروه و در مورد مشخصات یک هدفون خوب قبل از هر چیز باید به این موضوع توجه داشت. اگر اهل پیاده‌روی هستید و یا اینکه بصورت مستمر از موبایل خود موسیقی گوش می‌دهید، هدفون‌های وایرلس بسیاری از دردسرهای معمول را از بین خواهد برد. اما حواستان باشد اگر واقعا به قابلیت بدون سیم آن نیاز ندارید، بابت یک هدفون وایرلس، چیزی در حدود 50 تا 100 درصد قیمت بیشتر برای یک مشخصات مشابه، پرداخت نکنید.

مزایا:

مشخص‌ترین ویژگی این مدل‌ها همانطور که از نامشان برمی‌آید، وایرلس بودن آنها است. این موضوع در برخی از مدل‌ها این امکان را به شما می‌دهد که در فاصله 10 متر و یا حتی بیشتر، به دستگاه پخش‌کننده، بتوانید از هدفون خود استفاده کنید.

بعلت اینکه اکثر مدل‌های نصب شونده روی سر و برخی از مدل‌های هدفون توی گوشی دارای سری‌های مشابه وایرلس نیز می‌باشند، این هدفون‌ها مزایای هر گروه را بسته به نوع هدفون دارا می‌باشند.

معایب:

اصلی‌ترین عیب این سری هدفون‌ها طبیعتا وابستگی آنها به شارژ مستمر باتری است. وابسته به نوع هدفون و صدای خروجی‌ای که از آن دریافت می‌کنید، از چند روز تا چند ساعت یکبار نیاز به شارژ کردن هدفونتان دارید.

بعلت فشرده سازی فایل صوتی در هنگام انتقال بر روی بستر وایرلس، برخی از فرکانس‌ها حذف شده و شما طبیعتا صدایی با کیفیت نازل‌تر از موسیقی اصلی را خواهید شنید.

مشخصات یک هدفون خوب

هدفون‌های وایرلس توی گوشی:

شاید معروف‌ترین سری این هدفون‌ها آخرین مدل هدفون‌های عرضه شده‌ اَپل باشد. این سری از هدفون‌ها با قابلیت حمل و کارکرد آسان به تازگی توجه بسیاری را بخود جلب کرده‌اند.

مزایا:

یکی از اصلی‌ترین مشخصات یک هدفون خوب ، قابلیت حمل آسان است. این هدفون‌ها با حفظ تمامی ویژگی‌های مثبت هدفون‌های توی گوشی، قابلیت حمل بسیار آسان‌تری نیز دارند. بی‌سیم بودن آنها و ابعاد کوچکشان باعث شده هیچ دغدغه‌ای در رابطه با جاگیر بودن آنها و یا گره خوردن سیم‌های هدفون که از سردردهای همیشگی هدفون‌های باسیم است، در این سری وجود نداشته باشد.

مدل‌های پیشرفته‌تر این هدفون دارای کِیس شارژ مستقل و قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب است.

معایب:

اکثر این سری هدفون‌ها دارای شارژ بسیار محدودی هستند.

بعلت عرضه‌ی غالبا جفتیِ این سری هدفون‌ها، اگر یکی از آنها را گم کنید، مجبور خواهید بود یک جفت دیگر تهیه کنید.

این هدفون‌ها معمولا با قیمت بسیار بالایی عرضه می‌شوند.

هدفون‌های دارای نویزگیر:

این هدفون‌ها با دو عملکرد ایزوله کردن صدای بیرون و همچنین تولید ضدنویز، بهترین گزینه برای استفاده در محل‌های شلوغ و بویژه هواپیما است. در نظر داشته باشید هدفون‌های ضدنویز در انواع مدل‌ها از داخل گوشی تا نصب شونده بر روی سر، متنوع هستند. بعلت قابلیت نویزگیری شما می‌توانید بوسیله‌ی آنها، موسیقی مورد علاقه‌تان را با صدای کمتری گوش کنید، که این امر موجب می‌شود گوشتان کمتر خسته شود.

مزایا:

وابسته به نوع هدفون ضدنویزی که انتخاب می‌کنید از مزیت‌هایی برخوردار خواهید شد. اما اصلی‌ترین و شاید تنها ویژگی این هدفون‌ها، همانگونه که از نامشان پیداست از بین بردن صدای مزاحم محیط است.

معایب:

تجربه‌ بسیاری از خریداران این هدفون‌ها نشان می‌دهد که صدای خروجی کمی متفاوت و در اکثر مواقع با حذف برخی از جزئیات موسیقی همراه است، که این امر به دلیل تاثیرات ضدنویزی است که این هدفون‌ها بصورت اتوماتیک ایجاد می‌نمایند.

شاید نیاز به خرید هدفون داشته باشید؛ از بخش انواع هندزفری ، هدفون و هدست وبسایت ما دیدن فرمایید.

.

شاید برای شما مطالعه این مقاله نیز جالب باشد:مقاله هدفون مناسب کودکان

.

هدفون‌های حرفه‌ای یا استدیویی:

این هدفون‌ها در تمامی مدل‌ها بصورت روی گوشی عرضه شده‌است. از ویژگی‌های بارز آنها می‌توان به پدهای بزرگتر که تمام روی گوش را پوشانده و همچنین موجب می‌شود کمترین صدای نویز محیط به گوش برسد اشاره کرد. قالب این هدفون‌ها دارای پشت بسته می‌باشند که این امر موجب گردیده تا صاف‌ترین صدای خروجی را به مخاطب عرضه کنند.

مزایا:

این سری از هدفون‌ها بعلت نوع طراحی و سایزشان، بهترین خروجی‌های فرکانسی را در بالاترین سطح صدایی ممکن عرضه می‌کنند.

نوع طراحی فیزیکی و همچنین افکت‌های صدایی تولید شده توسط این هدفون‌ها مهمترین دلیل انتخاب آنها در لیست مشخصات یک هدفون خوب است. زیرا این امر موجب گردیده بیشترین دامنه فرکانسی ممکن توسط این هدفون‌ها با کمترین میزان نویز محیط به گوش شما برسد.

این هدفون‌ها بهترین گزینه برای افرادی است که بصورت حرفه‌ای به فعالیت موسیقایی می‌پردازند و کیفیت و دقت صدای نهایی، مهمترین فاکتور برای انتخاب هدفون در میان آنهاست.

اکثر این هدفون‌ها بصورت همزمان، قابلیت کارکردن در حالت باسیم و بی‌سیم را دارند.

از دیگر مزایای این هدفون‌ها می‌توان به پدهای روی گوشی قابل تعویض و همچنین قابلیت کنترل صدای خروجی اشاره کرد.

معایب:

بعلت سایز بزرگ آنها، استفاده در فضاهای عمومی و در هنگام پیاده‌روی، کمی سخت خواهد بود.

هدفون‌ها استدیویی با داشتن ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به هدفون‌های عادی، قیمت بالاتری نیز دارند. پس اگر به تمامی ویژگی‌های آنها نیازی ندارید، می‌توانید از هدفون‌های معمولی که پیشتر معرفی کرده‌ایم، انتخابی داشته باشید.
.

شاید برای شما مطالعه این مقاله نیز جالب باشد:مقاله فرکانس هدفون چیست؟

.

هدفون‌های دارای پورت Lightning ( برای دستگاه‌های iOS ) و USB-C

این هدفون‌ها می‌توانند بصورت مستقیم به پورت‌های دستگاه شما متصل شوند و برعکس هدفون‌های باسیم قدیمی که به جک موبایلتان وصل می‌شدند و یک ارتباط آنالوگ برقرار می‌کردند، یک ارتباط مستقیم دیجیتالی ایجاد کنند. این امر علاوه بر کاهش نویز و تغییر فرکانس، موجب می‌شود تا صدای خروجی با کمترین تغییر و با شفاف‌ترین حالت ممکن به گوش شما برسد. برق این هدفون‌ها از طریق  همین پورت تامین شده و از باتری موبایل شما به میزان کمی استفاده می‌کند. از این نوع هدفون‌ که به‌تازگی به بازار عرضه شده است، تنوع زیادی موجود نیست اما در حال حاضر در انواع مدل‌ها ( توی گوشی یا روی سر ) چند نمونه وجود دارد.

مزایا:

ارتباط مستقیم دیجیتالی در این سری شفاف‌ترین و بدون تغییرترین خروجی صدا را به شما ارائه می‌دهد.

سایر مزایای این هدفون‌ها وابسته به نوع هدفون انتخابی شما متغیر خواهد بود.

معایب:

بعلت تازگی ورود این هدفون‌ها به بازار، معمولا قیمتی بیشتر از ارزش واقعی‌شان دارند.

در صورتی که بخواهید از آنها بصورت آنالوگ استفاده نمایید، نیازمند خریداری یک کانوِرتور مازاد هستید.


با مجله دیدنگار همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالاتتان را دریافت کنید.
مقاله راهنمای خرید و مشخصات یک هدفون خوب برای شما مفید بود؟
اگر در زمینه عکاسی فعالیت می‌کنید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید
⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.