قابلیت منحصربه فرد Self Portrait mode در دوربین های عکاسی

تعریف سلفی _ عکس سلفی

طبق تعریفی که ویکی پدیا ارائه می‌دهد سلفی ( Selfie ) ، خودعکس یا خودنگاره به نوعی عکاسی پرتره گفته می‌شود که به وسیله‌ی خود فرد و اغلب به ‌وسیله دوربین تلفن همراه یا دوربین عکاسی گرفته می‌شود. سلفی‌ها بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس، اینستاگرام و مانند آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند.
بیشتر سلفی‌ها با نگه داشتن دوربین با دست و تا جای ممکن دور از خود و چرخش لنز دوربین به سمت خود گرفته می‌شود. این روش عکاسی جایگزین عکاسی به کمک تایمر خودکار است. در برخی از موارد افراد با استفاده از پایه سلفی و یا سه پایه دوربین عکاسی اقدام به عکاسی سلفی می‌کنند تا با افزایش فاصله دوربین عکاسی با خود، فضای وسیع‌تری را به تصویر بکشند.

 

همه ما این کار را انجام می دهیم. بعضی هایمان بیشتر از دیگران. امروزه گرفتن عکس‌ سلفی selfies ، با توجه به وجود یک دوربین HD در جیب، به انتخابی بسیار سریع و آسان برای هر فرد تبدیل شده است.
اما چرا ما سلفی می گیریم؟ چگونه پدیده سلفی گرفتن جهانی شد؟
ما چند ایده در مورد دلیل سلفی گرفتن افراد داریم و می خواهیم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.
چند دلیل اصلی وجود دارد که باعث تمایل ما به پست کردن و به اشتراک گذاری عکس های سلفی می شود:

ما می خواهیم دوست داشته شویم: هنگامی که عکس‌های سلفی مان را در شبکه های اجتماعی پست می‌کنیم تا جهانیان ببینند، مشتاقانه منتظر لایک‌ها و نظراتی هستیم که از دوستان و غریبه‌ها برای ما می‌آید. گاهی اوقات بلافاصله پس از پست عکس سلفی، چند دقیقه یک بار به پست‌مان سر می‌زنیم و به سرعت صفحات را رفرش می‌کنیم تا ببینیم چه کسانی ما را لایک کرده اند و برایمان نظر گذاشته اند؛ چرا که این لایک‌ها و کامنت‌ها باعث می‌شود احساس کنیم که دوست داشته شده ایم.

دلایل دیگری نیز برای گرفتن عکس سلفی وجود دارد؛ که ما در زیر به طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ما می‌خواهیم توسط جامعه و دیگران پذیرفته شویم

ما می‌خواهیم مهم باشیم

ما می‌خواهیم با دیگران در ارتباط باشیم.

قابلیت منحصر به فرد حالت خودکار پرتره ( Self Portrait mode ) در دوربین های عکاسی

بعضی دوربین‌ها دارای قابلیت ویژه و منحصربه فردی هستند که می‌توان با آن‌ها عکس سلفی گرفت. این ویژگی که در بعضی دوربین‌های عکاسی مانند دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix GF8 و دوربین کامپکت کانن Canon SX730 HS وجود دارد؛ این دوربین‌ها را از سایر دوربین‌های عکاسی متمایز کرده است.
حالت خودکار پرتره Self Portrait mode می‌تواند به شما کمک کند تا عکس های سلفی دلخواه تان را بگیرید و در این عکس‌ها فوق العاده به نظر برسید.

نحوه فعال کردن Self Portrait mode در دوربین عکاسی: شما به راحتی می توانید حالت خودکار پرتره Self Portrait mode را در منوی تنظیمات دوربین انتخاب کنید. البته وقتی که صفحه نمایش دوربین LCD را به سمت مقابل صورت‌تان می‌چرخانید نیز مد Self Portrait به صورت اتوماتیک فعال می‌شود که این، ویژگی بسیار جذاب و راحتی در دوربین عکاسی است. به عبارتی دیگر، صفحه نمایش را می‌توان به اندازه ۱۸۰ درجه به سمت بالا چرخاند به طریقی که صورت شما به طور کامل مقابل صفحه نمایش دوربین قرار بگیرد تا مطمئن شوید که شما در مرکز عکس سلفی‌تان قرار گرفته اید.

شما می‌توانید هنگام عکاسی تنظیمات دوربین را از حالت smooth skin tones و background blur تا brightness و دیگر حالت‌ها تغییر دهید. استفاده از سلف-تایمر ( self-timer ) قابل تنظیم زمان کافی را به شما می‌دهد که بتوانید ظاهرتان را مرتب کنید، ژست بگیرید، لبخند بزنید و یا از دوستتان بخواهید که با شما عکس بگیرد.
حالت صاف پوست Smooth Skin mode می‌تواند در گرفتن عکس های پرتره‌ی عالی در هر دو حالت Self Portrait mode و سایر مدهای عکاسی، به شما کمک کند؛ به طوری که شما خیره کننده به نظر برسید.

برای مطالعه‌ی راهنمای خرید بهترین دوربین‌های DSLR زیر ۲ میلیون تومان ( دی ۹۶ ) اینجا را کلیک کنید.

خریدانواع دوربین عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.