برترین عکس های سال ۲۰۱۷ و ماجرای جالب گرفتن این عکس ها

برترین عکس های سال ۲۰۱۷

در مطلب زیر، برترین عکس‌ های سال ۲۰۱۷ را به شما معرفی کرده و رازهای نهفته در این عکس‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.
هر عکسی داستانی در دل خود دارد و عکاس آن ممکن است در شرایط ویژه و موقعیت‌های خطرناک‌، جالب یا اسرارآمیزی آن را گرفته باشد.
ما شما را از ماجراهای هیجان انگیز گرفتن این عکس‌ها از زبان عکاس آن‌ها باخبر خواهیم کرد.

گردباد در آلبرتا کانادا

عکس از سسیلیا وسلس ( Cecilia Wessels )
روز دوم ماه ژوئن که روز گرمی بود، ساعت یک بعد از ظهر، دخترم از خواب بیدار شد و گفت: «بابا نمی‌خواهد بیاید خانه؟ او در حالی مشغول زدن چمن هاست که یک چیزی در آسمان هست!» از شوهرم پرسیدم که چیزی می بیند یا نه و او جواب داد: «بله، اما همه چیز خوب و مرتب است و مشکلی نیست و طوفان در حال دورشدن است.» من یک عکس از گردباد گرفتم که برای والدینم بفرستم. همسرم را برای مشخص شدن مهیب بودن طوفان در قاب عکس گنجاندم.
در آن زمان، اصلا احساس خطر نمی‌کردم، بلکه تنها یک لحظه عجیب و غریب برای من بود.

 

آتش سوزی کالیفرنیای جنوبی

عکس گرفته شده توسط  ماریو تاما / گتی ایمیجز ( Mario Tama / Getty Images )
آتش توماس، یکی از چندین آتش سوزی در ۷ دسامبر بود. شعله ها تقریبا به اقیانوس رسیده بودند و حتی تا کناره های بزرگراه پیش آمده بودند. من دو آتش نشان را در حالی که تجهیزات کارشان را در دست‌شان بود دیدم که همان طور که در تصویر زیر می بینید صحنه‌ای واقعا چشمگیر و دیدنی بود. در همین حال من جلو رفتم و از آنها پرسیدم که می توانم عکس‌شان را بگیرم و منتظر ماندم تا آتش نشان ها با شعله‌های آتش در یک قاب قرار گرفتند. من تا آن زمان هرگز از آتش سوزی عکس نگرفته بودم‌، به همین دلیل برای من همه چیز جالب و شگفت انگیز به نظر می‌رسید. اما در عین حال این منظره بسیار غم انگیز بود. من متوجه شدم که حتی زمان هایی که بسیار سخت و طاقت فرساست، لزوما عکس شما شدت این درد و سختی را نشان نمی‌دهد. چیزی که اهمیت دارد این است که عکاس و بیینده‌ها باید به دنبال انسانیت در عکس باشند.

یک اسب آبی در اندونزی که به یک زباله چنگ زده است.

عکس گرفته شده توسط جاستین هوفمن ( Justin Hofman )
در ۱۷ سپتامبر من لیدر یک تور بودم و تعدادی از مسافران را برای غواصی برده بودم. در ابتدا همه چیز خوب بود، اما پس از شروع جزر و مدها تمام زباله‌های روی سطح دریا شروع به حرکت کردند و به زیر آب درست در جایی که ما غواصی می کردیم آمدند. ما تعجب کرده بودیم که ناگهان چه اتفاقی افتاد که بعد از ظهر دلپذیر ما به شنا کردن در زباله ها تبدیل شد. این اتفاق بسیار منزجرکننده بود. همین موقع بود که یک اسب آبی را دیدم و با خودم گفتم که چقدر بانمک است. همین طور که من داشتم اسب آبی رو با چشم دنبال می‌کردم یهو دیدم که به یک گوش پاک کن چنگ زده است.
در عکس گرفته شده فقط سه رنگ وجود دارد، به همین دلیل کیفیت گرافیکی زیبایی دارد، ولی در عین حال یک حس ظلم و انزجار در بیننده ایجاد می‌کند. من ترکیب زباله و حیات وحش باهم را زیاد دیده ام، ولی این صحنه دراماتیک ترین صحنه در این زمینه بود که من تا به حال دیده ام.

 

کارناوال ناتینگ هیل ( Notting Hill carnival )

عکس از مت استوارت / مگنوم ( Matt Stuart / Magnum Photos )
این عکس در ۲۷ آگوست در حدود ساعت ۷ صبح گرفته شده است. در واقع این عکس ترکیبی خیره کننده از رنگ‌ها، شکلات، پودرهای رنگی و سایر چیز هاست. این عکس  یک هیاهوی دوستانه را به تصویر می کشد. من یک لباس رنگی، یک محافظ پلاستیکی دوربین و یک عینک ایمنی خریدم، و بدترین کفش های ورزشی‌ام را پوشیدم، خلاصه حسابی درگیر ماجرا شده بودم. من به این زن رنگ و چیزهای دیگر پرت می کردم و او هم چیزهای زیادی را به سمت من پرتاب می کرد! در راه بازگشت، آن زن از کنار دیوار رد شد به طوری که دیوار پشت او قرار گرفت. رنگبندی قاب پشت سرش ( پس زمینه عکس ) تقریبا همان رنگی بود که آن زن و لباس هایش داشتند؛ دیواری که در جشن کارناوال دست نخورده مانده بود.
من عاشق این هستم که دو چیز کاملا متفاوت مانند عکس بالا باهم ترکیب می شوند.

 

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار  ⭐️

 

مترجم : مهرنوش قائدرحمتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.