بهترین پهپادهای تصویربرداری – فروردین 1402

در این مقاله قصد دارم تعدادی از بهترین پهپادهای مخصوص تصویربرداری را به شما معرفی کنم تا بتوانید تصاویر هوایی بسیار زیبایی را ثبت کنید.

پهپادها و یا همان درون‌ها سال‌هاست که از دنیای اسباب بازی‌ها فاصله گرفته و به تجهیزات فوق‌العاده حرفه‌ای و گران قیمتی برای تصویربرداری تبدیل شده‌اند. این هواپیماهای بدون سرنشین در رده‌های مختلفی تولید می‌شوند تا توسط افراد آماتور و حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند.

در واقع پهپادهای تصویربرداری می‌توانند زوایایی را ثبت کنند که به سادگی قابل دیدن نیستند، همین دلیل جذابیت آنها است. این وسیله‌های نسبتا کوچک به شما اجازه می‌دهند به سادگی و از دور آنها را کنترل کنید، این کار را نسبت به گذشته که برای فیلم برداری هوایی مجبور به پرواز هلکوپترهای سنگین بودید بسیار ساده‌تر کرده است.

بهترین پهپادهای تصویربرداری از زمان عرضه‌ی اولین مدل آماده‌ی پرواز از ده سال پیش تاکنون بسیار پیشرفت کرده‌اند، حالا یک دهه است که پهپادها در همه جا وجود دارند و به یکی از محبوب‌ترین تجهیزات تصویربرداری حرفه‌ای تبدیل شده‌اند.

هر کدام یک از پهپادهایی که در این لیست حضور دارد دارای یک دوربین است که از یک گیمبال قدرتمند هم برای حذف لرزش استفاده کرده است. اندازه‌ی سنسور هنوز مسئله‌ای برای عکاسان است، اما بسته به نیازهای شما گزینه‌هایی برای این منظور نیز وجود دارند. به طور کلی، هرچه سنسور تصویر بزرگتر باشد، عملکرد دوربین در نور کم نیز بهتر خواهد بود.

می‌توان گفت خلبانی با پهپادهای مدرن بسیار ساده‌تر از گذشته شده است، چرا که حالا هوش مصنوعی بیشتر فرمان‌ها را به صورت خودکار اجرا می‌کند، مانند سیستم خودروهای تسلا از برخورد با اشیاء جلوگیری می‌کند، می‌تواند اشیاء مختلف را ردیابی کند و بسیاری امکانات کاربردی دیگر.

Skydio 2 یکی از بهترین پهپادهای حال حاضر است که به یک دوربین قدرتمند با سنسوری 45 مگاپیکسلی مجهز شده است، همچنین وعده‌های بسیار زیادی در مورد هوش مصنوعی آن داده شده است، اما هنوز پیدا کردن آن در مغازه‌ها در هر کشوری غیر ممکن است.

برخی از پهپادها هم هستند که هیچ ویژگی هوشمندی ندارند، البته به غیر از سنسورهای فرود، در اصل باید به خاطر داشته باشید که تمامی پهپادها قادر نیستند با موانعی که سر راهشان قرار دارد برخورد نکنند، اما همه‌ی آنها می‌توانند از هر جهت پرواز کنند !

در همین حال، DJI Mavic Air 2 هم اکنون وارد فروشگاه‌ها شده است و من نیز آن را مستقیماً در فهرست بهترین پهپادهای تصویربرداری قرار دادم. Autel EVO 2 نیز یکی دیگر از مدل‌هایی است که واقعا فراتر از حد تصور ظاهر شد.

البته، در همین حال که در مورد لیست بهترین پهپادهای تصویربرداری صحبت می‌کنیم بهتر است این را هم فراموش نکنید که پرواز کردن با آنها به همین سادگی هم نیست و قوانین بسیار سفت و سختی دارد. به عنوان مثال دریافت بیمه برای آنها در بسیاری از کشورها الزامی است، و یا در برخی از کشورها بیش از 10 متر نمی‌توان آنها را به پرواز درآورد.

همچنین در ایالات متحده‌ی آمریکا، اروپا، چین و ایران دریافت مجوز برای داشتن پهپادهای بیش از 250 گرم الزامی است. شما باید علاوه بر مدارک لازم، گواهینامه‌ی پرواز هم در برخی کشورها داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید، درباره‌ی این موضوع توضیحاتی را برایتان نوشتم که خواندنش ضرری ندارد.

پیشنهاد نویسنده : نکات ایمنی پرواز با پهپاد : حفظ ایمنی در مورد پهپادهای تصویربرداری

بهترین پهپادهای تصویربرداری در یک نگاه

  1. DJI Mavic 2 Zoom
  2. Autel EVO II
  3. DJI Mavic 2 Pro
  4. PowerVision PowerEgg X Wizard
  5. DJI Mavic Mini
  6. Parrot Anafi FPV
  7. DJI Mavic Air 2
  8. DJI Phantom 4 Pro V2.0
  9. DJI Inspire 2
  10. Ryze Tello
  11. PowerVision PowerEye
  12. DJI Air 2S
  13. DJI Mavic 3
  14. DJI FPV
  15. Autel EVO II PRO 6K
  16. Tamzon A31
  17. DJI Mavic Mini Combo

لازم است توجه داشته باشید معیار انتخاب بهترین پهپادهای تصویربرداری برای این مقاله ارزش خرید آنها نسبت به امکانات و قیمت رسمی در حال حاضر بوده است. همچنین تنها مواردی را در لیست مشاهده خواهید کرد که به صورت رسمی وارد بازاری جهانی شده باشند.

بهترین پهپادهای تصویربرداری

1- DJI Mavic 2 Zoom

وزن : 905 گرم | ابعاد ( حالت جمع شده ) : 214 در 91 در 84 میلی متر | ابعاد ( حالت باز شده ) : 322 در 242 در 84 میلی متر | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 4K HDR با نرخ 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 12 مگاپیکسل | عمر باتری : 31 دقیقه ( 3850 میلی آمپر ساعت ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 8 کیلومتر / 5 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 72 کیلومتر بر ساعت / 44.7 مایل بر ساعت

+ قابلیت حمل و نقل عالی
+ پشتیبانی از زوم اپتیکال
+ امکانات نرم افزاری بسیار عالی

– گران
– عدم پشتیبانی از حالت فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

Mavic Pro از کمپانی DJI در سال 2016 معرفی شد و دنیای تصویربرداری با پهپادها را تغییر متحول کرد. این دستگاه نیز در ادامه‌ی راه این دوربین معرفی شده و توانسته جایگزین شایسته‌ای برای نسل‌های قبلی خود باشد.

مویک 2 زوم می‌تواند با حداکثر رزولوشن 4K ( و حداکثر نرخ فریم 24 فریم در ثانیه ) فیلم برداری کند، همچنین یک کنترلر دستی دارد که بسیار شبیه به کنترلر پلی استیشن طراحی شده و می‌تواند استفاده از آن بسیار لذت بخش باشد.

تا سال 2020، پهپادهای تاشوی سری Mavic به چهار دسته تقسیم می‌شوند. از ارزانترین تا گران‌ترین آن‌ها، شامل Mavic Mini ، Mavic Air 2، Mavic 2 Zoom و Mavic 2 Pro. دو مورد آخر دارای کراس‌های هوایی یکسان هستند اما دوربین‌هایی بسیار متفاوت دارند.

اما مویک زوم پهپاد مورد علاقه‌ی من است، چرا که از لنزی استفاده می‌کند که به شما اجازه می‌دهد تا دو برابر زوم اپتیکال داشته باشید؛ در واقع فاصله کانونی معادل این لنز 24-48 میلی متر است. علاوه بر این مورد، مویک 2 زوم از حالتی پشتیبانی می‌کند به نام Dolly Zoom که با استفاده از آن می‌توانید حرکت‌هایی که آلفرد هیچکاک با دوربینش در ضبط فیلم استفاده می‌کرد را شبیه سازی کنید.

البته شاید قیمت آن برای بیشتر افرادی که به دنیای تصویربرداری هوایی علاقه دارند بسیار سنگین و زیاد باشد، اما امکانات دوربین آن نیز کاملا راضی کننده است. بزرگنمایی دو برابری اپتیکال، سنسور 1/2.3 اینچی 12 مگاپیکسلی و حداکثر ایزوی 3200 از مواردی است که در این پهپاد می‌توانید مشاهده کنید.

حداکثر رزولوشن فیلم برداری در این دوربین هم 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و نرخ بیت 100 مگابیت بر ثانیه انجام می‌گیرد که بسیار عالی است. جدایی از آن اپلیکیشن DJI واقعا خوب طراحی شده و کاربر به سادگی می‌تواند با آن تعامل برقرار کند.

تنها شکایت واقعی در مورد مویک 2 زوم عدم وجود قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است، جدایی از آن سنسورهای جانبی شاید بیشتر احساس اشتباهات امنیتی را به کاربر بدهند. بی شک مویک 2 زوم یکی از بهترین پهپادهای تصویربرداری حال حاضر بازار است.


2- Autel EVO II

وزن : 1174 گرم | ابعاد ( حالت باز شده ) : 397 در 397 میلی متر | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 8K با نرخ 25 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 48 مگاپیکسل | عمر باتری : 40 دقیقه | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 9 کیلومتر / 5.5 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 72 کیلومتر بر ساعت / 44 مایل بر ساعت

+ فیلم برداری با رزولوشن 8K
+ سنسور تصویر 48 مگاپیکسلی
+ سنسورهای همه کاره

– فیلم برداری با رزولوشن 8K به نرخ 25 فریم بر ثانیه محدود شده است

مانند Mavic 2، نسل دوم پهپاد EVO از Autel نیز مشخصات بسیار خیره کننده‌ای را ( حداقل روی کاغذ ) ارائه می‌دهد. عرضه‌ای این پهپاد در ابتدای سال 2020 با مشکل جدی روبرو شد، اما اکنون می‌توانید آن را در بازار پیدا کنید.

این پرنده‌ی نسبتا سنگین از بدنه‌ای با کیفیت خوب ساخته شده که برای استفاده در شرایط نه چندان سخت بسیار عالی است. این پهپاد نسبت به مویک 2 زوم ابعاد کوچکتر و وزن کمتری داشته و به همین علت می‌تواند مدت بیشتری با با سرعت مشابه پرواز کند.

این پهپاد امکانات بسیار خوبی دارد، اما بر خلاف مدل‌های همرده‌ی DJI از برخی سنسورهای ردیابی بهره نمی‌برد که البته آنچنان هم ایراد بزرگی به حساب نمی‌آید. اما جدایی از آن، کنترلر EVO II به یک نمایشگر 3.3 اینچی OLED بسیار با کیفیت مجهز شده که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به گوشی هوشمند پرواز کنید.

از نظر سنسورهای جلوگیری از برخورد می‌توان گفت با کامل‌ترین مجموعه روبرو هستید، این پهپاد از تمامی سنسورهای جانبی پشتیبانی می‌کند و بر خلاف پهپادهای DJI که استفاده از سنسورهای جانبی تنها در بعضی از حالت‌های خودکار فعال است، در همه‌ی حالات کار خواهد کرد.

EVO II یکی از بهترین پهپادهای مخصوص تصویربرداری است که صرفا برای کارهای حرفه‌ای طراحی شده است، اما متاسفانه بر خلاف رقیب خود از DJI، فاقد سنسور Geofencing است.

تا کنون کمتر پهپادهایی تولید شده‌اند که از فیلم برداری با رزولوشن خارق‌العاده‌ی 8K ( lesser ) پشتیبانی می‌کنند، اما حالا چرا آن را 8K ( lesser ) می‌نامند ؟ در حقیقت برای این پهپاد از پردازنده‌ی نیم اینچی IMX586 سونی استفاده شده است که پیشتر در مویک ایر 2 هم به کار برده شده بود.

همچنین شایان ذکر است که علاوه بر رزولوشن 8K که تنها به نرخ 25 فریم بر ثانیه محدود شده است، می‌توانید با رزولوشن‌های 6K و 4K با نرخ‌های به ترتیب 50 و 60 فریم بر ثانیه هم فیلم برداری کنید.


3- DJI Mavic 2 Pro

وزن : 907 گرم | ابعاد ( حالت جمع شده ) : 214 در 91 در 84 میلی متر | ابعاد ( حالت باز شده ) : 322 در 242 در 84 میلی متر | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 4K HDR با نرخ 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 20 مگاپیکسل | عمر باتری : 31 دقیقه ( 3850 میلی آمپر ساعت ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 8 کیلومتر / 5 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 72 کیلومتر بر ساعت / 44.7 مایل بر ساعت

+ سنسور 1 اینچی
+ بدنه‌ی فوق‌العاده خوش ساخت و ایمن
+ امکانات نرم افزاری فوق‌العاده

– گران
– عدم پشتیبانی از حالت فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

در سال 2020 شاهد ورود Mavic Air 2 با پیشرفت‌های بسیار زیادی در خط تولید سری Mavic بودیم که باعث می‌شود Mavic 2 Pro هم بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد، اما در واقع این نسخه از نظر کیفیت ساخت و تصویربرداری در نور کم تغییر آنچنانی نداشته است.

با توجه به مالکیت DJI نسبت به کمپانی Hasselblad، نام تجاری این پهپاد ممکن است به عنوان یک مدل شگفت انگیز تلقی شود. سنسور 20 مگاپیکسلی و سنسور 1 اینچی این دوربین بدون شک کیفیت بسیار بهتری نسبت به سنسور کوچک سایر پهپادها دارد، از جمله مویک 2 زوم.

همچنین حالا در حالت کنترل دستی امکان ارتقا ایزو تا حداکثر 128.000 هم وجود دارد، فیلم برداری 10 بیتی نیز از دیگر ویژگی‌های این مدل است که برای رسیدن به دقیق‌ترین رنگ ممکن ایده‌آل است. جدایی از آن، مویک 2 پرو می‌تواند با رزولوشن 4K و به صورت HDR فیلم برداری کند که بسیار لذت بخش است. لنز آن نیز از محدوده‌ی دیافراگم f/2.8 تا f/11 پشتیبانی می‌کند.

پیکسل‌های این سنسور نسبت به رقبای همرده بسیار بزرگتر هستند، اما تنها موردی که در این لیست از مویک 2 پرو بهتر عمل کرده EVO II Pro است که عملکرد بهتری در ثبت جزئیات، گستره‌ی محدوده‌ی دینامیکی و کیفیت تصاویر در نور کم دارد.

مویک 2 پرو به سادگی و با دست جمع می‌شود و می‌توان آن را در ابعادی کوچکتر حمل کرد. طیف گسترده‌ی حالت‌های پرواز خودکار بی شک یکی از بهترین ویژگی‌های این پهپاد می‌باشد که آن را تبدیل به یکی از بهترین پهپادهای تصویربرداری کرده است.


4- PowerVision PowerEgg X Wizard

وزن : 860 گرم | ابعاد ( حالت شناور روی آب ) : 178 در 102 در 102 میلی متر | ابعاد ( حالت پهپاد ) : 427 میلی متر | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 12 مگاپیکسل | عمر باتری : 30 دقیقه ( در حالت پرواز ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 6 کیلومتر / 3.7 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 65 کیلومتر بر ساعت / 40 مایل بر ساعت

+ بدنه‌ی ضد آب
+ حالت فرود بر روی آب
+ حالت ضبط Audio-sync
+ حالت camcorder عالی و کاربردی

– فاقد دکمه‌ی ضبط در حالت camcorder
– سنسور تصویر کوچک

PowerVision مطمئناً یک شرکت مبتکر و پیشرو در زمینه‌ی تولید پهپادهای تصویربرداری است، همانطور که جوایز کسب شده‌ی آنها طی سالیان گذشته مهر تاییدی بر این ادعا به حساب می‌آید. این کمپانی پیش از این هم پهپادهایی را ساخته بود که می‌توانستند مثل یک قایق روی سطح آب شناور شوند، بنابراین این نسخه می‌توانست آنقدر هم شگفت انگیز نباشد، اما بر خلاف تصورات، به محض اینکه برای اولین بار از آن استفاده کنید کاملا تصورتان عوض خواهد شد.

طراحی این نسخه به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و حالا خیلی نسبت به گذشته بهینه‌تر شده است. گیمبال این پهپاد به قدری خوب شده که حالا دیگر به هیچ عنوان لازم نیست نگران لرزیدن تصویر باشید. همچنین سیستم هوش مصنوعی و پرواز خودکار آن به طور کامل از نو طراحی شده و حالا سیستم بازگشت به خانه بسیار هوشمندتر از ثبت است.

این پهپاد به معنای واقعی کلمه یکی از بهترین پهپادهای مخصوص تصویربرداری است که می‌توانید بخرید و لازم نیست از هیچ بابت نگران آن باشید، چرا که حتی در بدترین شرایط و وسط دریا و رودخانه هم می‌تواند فرود بیاید و خیلی سخت خراب خواهد شد.

PowerEgg X Wizard می‌تواند ویدئوهایی با سنسور 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند، اما متاسفانه به سنسور خیلی بزرگی مجهز نشده است، برای همین در نور کم عملکرد خیلی جالبی ندارد. شاید فکر کنید به علت داشتن ماژول‌های زیاد برای نصب، راه اندازی آن خیلی سخت و یا زمانگیر باشد، اما در واقع راه اندازی آن به اندازه‌های پهپادهای سری فانتوم DJI طول می‌کشد.

شاید جالب‌ترین بخش این مدل، قابلیت ضد آب بودن آن و حالت‌های هوشمند مرتبط با آن باشد، در واقع هنگامی که بخواهید آن را روی سطح آب فرود بیاورید، سنسورهای حرکتی و جانبی فعال شده و از جلوگیری و برخورد با اشیاء مختلف به شکل ویژه‌ای جلوگیری می‌کنند، اما این عملیات معمولا یک تا دو دقیقه به طول می‌انجامد.


5- DJI Mavic Mini

وزن : 249 گرم | ابعاد ( حالت جمع شده ) : 140 در 82 در 57 میلی متر | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 2.7K با نرخ 30 یا 24 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 12 مگاپیکسل | عمر باتری : 31 دقیقه ( 2400 میلی آمپر ساعت ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 4 کیلومتر / 2.5 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 47 کیلومتر بر ساعت / 29 مایل بر ساعت

+ قابلیت حمل و نقل عالی
+ بدون نیاز به رجیستر شدن در برخی کشورها
+ قابلیت پرواز بسیار آسان
+ کنترلر‌های دستی

– فاقد حالت فیلم برداری 4K

DJI با معرفی سری Mavic در سال 2016، دسته‌ی جدیدی از پهپادهای تاشو، کوچک و سبک را به بازار معرفی کرد تا تقریباً در هر مکانی بتوان با بالاترین کیفیت دوربین، از آنها استفاده کرد. در آن زمان بسیار بالاتر از حد نهایی تکنولوژی بود؛ اما اکنون قابلیت‌های آنها بسیار رایج شده است.

در حال حاضر بسیاری از بازارهای اصلی پهپادها، شامل چین، ایالات متحده‌ی آمریکا، انگلیس و سایر کشورها نیاز به ثبت نام برای هر نوع پهپادی با وزن بیشتر از 250 گرم ( 8.8oz ) دارند. یک بازدید ساده از وب، تأیید شما را برای پرواز یک پهپاد بزرگتر تضمین می‌کند.

تیم R&D DJI حرکت بسیار ارزشمندی را انجام داده و سعی کرده‌اند تا حد بسیار زیادی وزن نهایی محصول را کاهش دهند. قربانی این تغییر بزرگ اما کیفیت فیلم برداری بوده است؛ Mavic Mini می‌تواند با رزولوشن 2.7k ( تقریبا نیمی از تعداد پیکسل‌های موجود در رزولوشن 4K ) و با نرخ 40 مگابیت در ثانیه فیلم برداری کند.

بنابراین ویدئوهای آن از مصنوعات فشرده سازی کمی بیشتر از نمونه‌های Mavic 2 برای بزرگنمایی برخوردار هستند. همچنین سنسورهای به کار رفته در آن کمی بهینه شده‌اند که در نتیجه عملیات محاسباتی کاهش پیدا کرده است. آخری به روزرسانی آن همچنین اجازه‌ی نوردهی به صورت دستی را به کاربر می‌دهد.

با این وجود مویک مینی به یک گیمبال سه محوره‌ی داخلی مجهز شده که عملکرد بسیار خوبی دارد، به این معنی که فیلم‌های ضبط شده در اکثر شرایط کاملا صاف به نظر می‌رسند. نرم افزار DJI نیز همانند گذشته نسبتا پیچیده، ولی حرفه‌ای طراحی شده است، با این حال می‌تواند برای ویدئوبلاگرها و یا فیلم سازان تازه کار مناسب باشد.

علاوه بر همه‌ی این موارد ویژگی جدید ” QuickShot ” در مویک مینی به شما کمک می‌کند ویدئوهای کوتاه از پیش برنامه ریزی شده برای برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی ضبط کنید. سنسور 12 مگاپیکسلی آن نیز کیفیت خیلی بالایی ندارد، اما مثل یک گوشی هوشمند میانرده عمل می‌کند، منتها از زوایایی بسیار جذاب‌تر ! این دوربین یکی از بهترین پهپادهای مخصوص تصویربرداری است که به راحتی از آن می‌توانید در مسافرت‌های خود استفاده کنید.


6- Parrot Anafi FPV

وزن : 310 گرم | ابعاد ( حالت جمع شده ) : 244 در 67 در 65 میلی متر | ابعاد ( حالت باز شده ) : 240 در 175 در 65 میلی متر | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 4K HDR با نرخ 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 21 مگاپیکسل | عمر باتری : 25 دقیقه ( 2700 میلی آمپر ساعت ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 4 کیلومتر / 2.5 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 55 کیلومتر بر ساعت / 35 مایل بر ساعت

+ قابلیت حمل و نقل عالی
+ فیلم برداری 4K HDR با نرخ 100 مگابیت بر ثانیه
+ گیمبال با قابلیت چرخش 180 درجه‌ای و زوم

– گیمبال تنها از دو محور پشتیبانی می‌کند
– برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن نیاز به خرید درون برنامه‌ای مجدد دارند

تا زمانی که Anafi در اواسط سال 2018 وارد بازار شد، کمپانی پاروت در بازار فیلم برداری با تجهیزات هوایی پر طرفدار نبود، اما قطعاً ارزش انتظار را داشت. پاروت به جای اینکه سعی کند وزن و ابعاد را کاهش داده و در عوض از سنسور کوچکتر استفاده کند، ترجیح داد سنسورهای با کیفیت‌تر و بهتر را مورد استفاده قرار دهد و همین باعث شد افراد بسیار زیادی به سمت محصولات آن جذب شوند.

در عوض حمل و نقل آن به مکان‌های مختلف به هیچ عنوان سخت نخواهد بود، چرا که هم از وزن نسبتا کمی برخوردار است و هم یک کوله پشتی از جنس پارچه‌ی سخت به همراه خود دارد که می‌تواند به خوبی از بدنه‌ی پهپاد محافظت کند.

بدنه‌ی این پهپاد از جنس فیبر کربن فشرده ساخته شده که با کیفیت اما ارزان قیمت است، در واقع یکی از بهترین‌ها در رده‌ی قیمتی خود به حساب می‌آید و به لطف تیک آف، فرود و فرود مبتنی بر GPS خودکار آن، کارایی بسیار آسانی هم دارد.

کنترلر تاشوی این مدل نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و با یک لولای کوچک به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود، این کنترلر به معنای واقعی بهتر از کنترلرهایی است که توسط کمپانی‌های بزرگی مثل DJI ساخته می‌شوند.

تنها نکته‌ی قابل توجه این است که گیمبال این پهپاد حرکت را تنها در دو محور خنثی می‌کند، همچنین در هنگام چرخش برای جلوگیری از لرزش از ترفندهای نرم افزاری نیز بهره می‌برد. این گیمبال به اندازه‌ی سایر پهپادهای این رده خوب نیست، اما می‌تواند در شرایط نه چندان پیچیده اکثر لرزش‌ها را از بین ببرد.

به تازگی کیت جدیدی برای Parrot Anafi معرفی شده است که این پهپاد را با یک عینک مخصوص صفحه نمایش ( نمایش اول شخص ) ترکیب کرده و یک تجربه‌ی بی نظیر از پرواز را در اختیارتان قرار می‌دهد که واقعا جذاب است.

اگرچه ممکن است ویژگی‌های این پهپاد خیلی شگفت انگیز و تازه نباشد، اما با توجه به برچسب قیمت اقتصادی آن، یکی از بهترین پهپادهای مخصوص تصویربرداری در حال حاضر به حساب می‌آید.


7- DJI Mavic Air 2

وزن : 570 گرم | ابعاد ( حالت جمع شده ) : 180 در 97 در 84 میلی متر | ابعاد ( حالت باز شده ) : 183 در 253 در 77 میلی متر | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 48 مگاپیکسل | عمر باتری : 34 دقیقه ( 3500 میلی آمپر ساعت ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 18.5 کیلومتر / 11.4 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 68 کیلومتر بر ساعت / 42 مایل بر ساعت

+ قابلیت حمل و نقل عالی
+ فیلم بردار با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه
+ سیستم جلوگیری از برخورد با موانع

– فاقد سنسور کناری یا بالایی
– اپلیکیشن می‌تواند کمی بهتر باشد

Mavic Air 2 یکی از جدیدترین دستاوردهای کمپانی DJI است که از نظر فنی واقعا خیره کننده ظاهر شده است. این پهپاد به معنای واقعی کلمه قدرتمند است و می‌تواند برای اکثر تصویربرداران تنها پهپادی باشد که به آن نیاز دارند. این هواپیمای بدون سرنشین با داشتن سنسور فاصله از جلو، پایین و عقب، قادر به شناسایی موانع است و نه تنها به خلبان هشدار می‌دهد، بلکه به طور خودکار از برخورد با موانعی مثل درخت و یا ساختمان جلوگیری می‌کند.

این پهپاد نسبت به همرده‌های خود از تایم پرواز متداوم بسیار طولانی‌تری ( 34 دقیقه ) بهره می‌برد و نسبت به مویک ایر نسل اول نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی را تجربه کرده است. اما جذابیت واقعی آن سنسور هاف فریم 48 مگاپیکسلی فوق‌العاده با کیفیتی است که می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

لازم به ذکر است کنترلر این مدل نیز به طور کامل از نو طراحی شده و حالا واقعا طراحی بهتری دارد که من به شخصه آن را ترجیح می‌دهم. برای اتصال کنترلر به گوشی هوشمند نیز یک مکان خوب در بالای بدنه قرار گرفته است که به راحتی می‌توانید آن را مشاهده کرده و با آن ارتباط برقرار کنید.

مانند سایر پهپادهای کمپانی DJI، یک بسته‌ی اضافی نیز در کنار آن وجود دارد که می‌توانید به صورت جداگانه تهیه کنید. این بسته شامل لوازمی مثل باتری یدکی می‌شود که با وجود اینکه هزینه را کمی افزایش می‌دهد، اما غالبا یک سرمایه گذاری عاقلانه نیز هست.

توجه : نسل قبلی مویک ایر هنوز هم در فروشگاه‌ها با قیمتی بسیار ارزان‌تر نسبت به قبل پیدا می‌شود، با این حال من به شما توصیه می‌کنم حتما به دنبال خرید Mavic Air 2 باشید، چرا که پیشرفت‌ها و ارتقاهای آن واقعا کاربردی و عالی هستند.


8- DJI Phantom 4 Pro V2.0

وزن : 1375 گرم | ابعاد : 350 در 350 میلی متر | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 20 مگاپیکسل | عمر باتری : 25 دقیقه ( 5870 میلی آمپر ساعت ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 7 کیلومتر / 4.7 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 72 کیلومتر بر ساعت / 44.7 مایل بر ساعت

+ سنسور تصویر بزرگ
+ طراحی کلاسیک و زیبا
+ سیستم ردیابی سوژه با عملکرد فوق‌العاده

– ابعاد و وزن کمی ناخوشایند

فانتوم محصولی انقلابی در بین پهپادهای مخصوص تصویربرداری بود، نسخه‌های اولیه‌ی آن شامل اولین پهپادهای بودند که به جای اینکه کاربر را برای تأمین نیازهای خود بخواهند، دارای یک دوربین هوشمند و یک گیمبال عالی بودند.

طراحی بدنه‌ی آنها گرچه فوق‌العاده است، اما برای همه کاربردی و شگفت انگیز نیست، در واقع بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند بدنه‌ی پهپادشان تا شود. با این حال برای تصویربرداران حرفه‌ای که این موضوع اهمیتی ندارد، فانتوم چهار پرو ورژن دو در حال حاضر یکی از بهترین پهپادهای مخصوص تصویربرداری به حساب می‌آید.

اگر قرار است این پهپاد را در قسمت عقب خودروی خود قرار دهید، و برایتان مهم نیست که یک کوله پشتی بیشتر که فقط مخصوص پهپادتان هست را به دنبال خود بکشید، پس آخرین نسخه از سری Phantom Pro 4 برایتان بسیار وسوسه انگیز خواهد بود.

حالت‌های هوشمند پرواز خودکار این پهپاد مجددا طراحی شده‌اند و حالا پرواز را بسیار ساده‌تر و دلنشین‌تر می‌کنند، همچنین سیستم رادیویی جدید OcuSync آن باعث می‌شود تا دریافت ویدئوهای 1080p به صورت زنده از طریق مانیتور شما امکان پذیر باشد که یک امتیاز بسیار عالی به حساب می‌آید، هر چند که با کنترلرهای قدیمی کار نمی‌کند.

البته نگرانی‌هایی در مورد پایان دادن به خط تولید این سری از پهپادها وجود داشت که فعلا DJI تأیید کرده است که Phantom 4 Pro V2.0 همچنان تولید خواهد شد. این خبر بسیار عالی برای هر خلبان پهپادی است که می‌خواهد به صورت حرفه‌ای کار کند.


9- DJI Inspire 2

وزن : 4000 گرم | ابعاد ( حالت جمع شده ) : 605 میلی متر مورب | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 5.2K با نرخ 24 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 20.8 مگاپیکسل | عمر باتری : 23 – 27 دقیقه ( 4280 میلی آمپر ساعت – باتری دوگانه ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 7 کیلومتر / 4.1 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 94 کیلومتر بر ساعت / 58 مایل بر ساعت

+ سیستم لنز فوق‌العاده
+ کیفیت خارق‌العاده‌ی ساخت بدنه
+ قابلیت مخابره‌ی زنده‌ی تصویر با رزولوشن 1080i

– قیمت بسیار گران
– باتری دوگانه‌ی یدکی نسبتا گران است

Inspire 1 با الهام از کلینگون طراحی شده بود و به همین دلیل اجازه می‌داد کاربر ضمن داشتن یک پهپاد بسیار بزرگ و پایدار، کیفیت عکس‌های خوبی هم داشته باشد. حالا نسل دوم آن بی شک جانشینی لایقی به حساب می‌آید. بدنه‌ی این پهپاد از جنس منیزیم ساخته شده و مقاومت بسیار خوب و بالایی در برابر شرایط محیطی دارد، به همین علت برای پرواز یکی از ایمن‌ترین پرنده‌ها به شمار می‌رود.

یکی از این قسمت‌های تکراری در مورد آن اما باتری است. شما برای شروع پرواز به هر دو باتری نیاز خواهید داشت که حدودا 25 دقیقه پرواز را برایتان به ارمغان می‌آورد، اما در عین حال قیمت 360 دلاری یک جفت باتری اضافه کمی دیوانه کننده است !

Inspire 2 DJI یکی از بهترین پهپادهای مخصوص تصویربرداری است که می‌تواند به خوبی حتی پیچیده‌ترین اشیاء را هم شناسایی کرده و ردیابی کند؛ عملکرد چند کاربره‌ی آن واقعا فوق‌العاده است و سایر ویژگی‌ها که صرفا برای تصویربرداران فوق حرفه‌ای طراحی شده‌اند. این تنها بخشی از قابلیت‌های این غول 4 کیلوگرمی پرنده است !


10- Ryze Tello

وزن : 80 گرم | ابعاد : 98 در 93 در 41 میلی متر | کنترلر : ندارد | رزولوشن فیلم برداری : 720P با نرخ 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 5 مگاپیکسل | عمر باتری : 13 دقیقه ( 1100 میلی آمپر ساعت ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 100 متر | حداکثر سرعت پرواز : 29 کیلومتر بر ساعت / 18 مایل بر ساعت

+ عملکرد فوق‌العاده در برابر قیمت
+ طراحی جذاب و زیبا
+ گزینه‌ای بسیار عالی برای شروع خلبانی با پهپادهای تصویربرداری

– از گوشی هوشمند شما برای ضبط ویدئو استفاده می‌کند
– محدوده‌ی پروازی آن تنها 100 متر است
– فاقد دوربین تیلت شونده

این میکرو درون یا مینی پهپاد، که برای داشتن آن در بیشتر کشورها نیازی به مجوز ندارید، از قطعات ساخت کمپانی مطرح DJI استفاده کرده و تحت لیسانس آن قرار گرفته است. ویژگی‌های هوشمند و نرم افزاری این پهپاد، شامل سنسورهای موقعیت یابی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

همچنین کیفیت تصویر آن به نسبت قیمت اقتصادی بسیار خوب است. در واقع می‌توان گفت برای استفاده در اینستاگرام تصاویر بسیار خوبی را ضبط می‌کند که حجم نسبتا کمی هم دارند. اما همین قیمت پایین باعث شده بعضی از ویژگی‌های خوب هم از این پهپاد حذف شوند.

برای مثال شما سنسور GPS را در اختیار نخواهید داشت، بنابراین به دنبال سیستم بازگشت خودکار به خانه هم نباشید، اما نکته‌ی جالب این است که می‌توانید آن را با استفاده از پورت USB و به صورت مستقیم شارژ کنید. این یعنی کافیست یک پاوربانک همراه خود داشته باشید تا دیگر نگران تمام شدن انرژی دستگاه نباشید.

نکته‌ی جالب دیگر این است که در حین ضبط ویدئو تصاویر به صورت مستقیم به گوشی هوشمند شما مخابره شده و در حافظه‌ی آن ضبط می‌شوند، نه کارت حافظه‌ی داخل خود پهپاد. فیلم‌های ضبط شده با این دوربین از حداکثر رزولوشن 720p پشتیبانی می‌کنند که خیلی عالی نیست، اما با توجه به قیمت کاملا راضی کننده به حساب می‌آید.

اگر می‌خواهید کمی خلاقانه‌تر کار کنید، برای آن حرکات هوشمندی هم در نظر گرفته شده‌اند که می‌تواند به صورت خودکار آنها را انجام دهد؛ برای مثال چرخش 360 درجه‌ای به دور یک سوژه. به طور کلی الگوهای حرکتی آن برای پهپادی در این رده بسیار عالی است. شما حتی می‌توانید خودتان حرکات جداگانه‌ای را به نرم افزار پهپاد تعریف کنید.


11- PowerVision PowerEye

وزن : 3950 گرم | ابعاد ( حالت جمع شده ) : 340 در 285 در 296 میلی متر | ابعاد ( حالت باز شده ) : 513 در 513 در 310 میلی متر | کنترلر : دارد | رزولوشن فیلم برداری : 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن سنسور : 16.4 مگاپیکسل | عمر باتری : 29 دقیقه ( 9000 میلی آمپر ساعت ) | حداکثر فاصله‌ی پرواز : 5 کیلومتر / 3.1 مایل | حداکثر سرعت پرواز : 65 کیلومتر بر ساعت / 40 مایل بر ساعت

+ لنز زوم قابل تعویض و بسیار عالی
+ 3 سال ضمانت دستگاه با پشتیبانی 24 ساعته ( که البته در ایران به علت تحریم کاربردی ندارد )
+ کیفیت بدنه‌ی بسیار خوب و عالی

– نرم افزار می‌توانست کمی بهتر باشد
– شاید کمی کنترلر می‌توانست عملکرد نرم‌تری داشته باشد

PowerEye یک مثال عالی از آن دسته از کمپانی‌هایی است که تنها بخش خاصی از بازار را هدف گرفته‌اند و قصد رقابت با بهترین مدل‌ها از بهترین کمپانی‌ها را دارند. این باعث می‌شود که بدون شک یک پهپاد با سنسوری میکرو چهار سوم در برابر بهترین نمونه‌ها، مثل اینسپایر 2 قرار بگیرد.

البته این سنسور آنقدر هم عملکرد خارق‌العاده‌ای ندارد، در واقع ویدئوهای 8K به طور کلی خیلی خوب نیستند و جزئیات چندانی ندارند، اما ویدئوهای 4K واقعا با کیفیت هستند. دو باتری نیز درون آن قرار می‌گیرد که عملکرد نسبتا خوبی هم دارند.

نکته‌ی دیگر که در کمتر پهپادهایی از این رده می‌بینیم، بازوهای جمع شونده است که باعث می‌شود بتوانید ساده‌تر پهپادتان را با خودتان حمل کنید. من توانستم یک بار آن را در شرایطی تست کنم که وضعیت هوا خیلی مساعد نبود، در ابتدا این پهپاد سعی داشت موقعیت خود را در یک مکان حفظ کند، اما موفق نشد.

اپلیکیشن و ریموت کنترل آن نیز نسبت به DJI کمی پیچیده‌تر است ( خود DJI خیلی پیچیدست ! )، بنابراین برای همه‌ی افراد به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود؛ اما در عین حال از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار بوده و اجازه‌ی کنترل توسط دو خلبان را هم می‌دهد.

بهترین پهپادهای تصویربرداری 1402

در حال حاضر پهپادهای تصویربرداری زیادی به لیست فوق اضافه شده‌اند که از قابلیت‌های متعددی برخوردار بوده و می‌توانند تا حد زیادی فرآیند تصویربرداری‌ها برای عکاسان و فیلمبرداران آسان کنند. از جمله بهترین پهپادهای تصویربرداری و فیلمبرداری که تا سال 1402 به بازار ایران معرفی شده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

12. پهپاد DJI Air 2S

پهپاد DJI Air 2S را می‌توان یکی از باکیفیت‌ترین پهباد‌های معرفی شده در سال 1401 به شمار آورد. این پهباد مجهز به یک حسگر CMOS 1 اینچی بوده و به واسطه‌ وزن سبک تقریبا 600 گرمی و ابعاد کوچک 25×18 سانتی‌متری، امکان استفاده از آن در هر شرایطی وجود دارد. باتری به کار رفته در این پهباد امکان پرواز 31 دقیقه‌ای را برای آن فراهم می‌کند. تفاوتی نمی‌کند که تصویربرداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا 60 فریم بر ثانیه صورت گیرد؛ چرا که در هر دو مورد رزولوشن فیلمبرداری 4K و دارای بالاترین کیفیت خواهد بود.

برد عملکرد این پهباد 12 کیلومتر بوده و از 8 گیگابایت حافظه‌ داخلی نیز بهره می‌برد. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این پهباد می‌توان به امکان تصویربرداری شفاف و واضح آن در تاریکی اشاره کرد. این پهباد قابلیت ثبت به تصاویر با فرمت RAW را داشته و به واسطه‌ فناوری APAS 4.0 استفاده شده در آن می‌تواند در هنگام تصویربرداری هر مانعی را به خوبی پشت سر بگذارد.

13. پهپاد DJI Mavic 3

بعد از پهپادهای DJI Mavic 2 Zoom، DJI Mavic 2 Pro، DJI Mavic Mini و DJI Mavic Air 2 نوبت به معرفی پهپاد DJI Mavic 3 می‌رسد. دوربین استفاده شده در این پهباد توسط برند Hasselblad ساخته شده و به همین دلیل از حسگرهای حرفه‌ای CMOS با ابعاد 4.3 در آن استفاده شده است، البته وقتی نام این برند حرفه‌ای را می‌شنوید دیگر نیازی به تحقیق و بررسی نیست. کیفیت بالای حسگرهای دوربین این پهباد سبب ثبت تصاویر بی‌نظیری می‌شود.

در ساخت این پهباد از سخت‌ افزار بسیار قدرتمند و باکیفیتی استفاده شده و نرم‌ افزارهای به کار رفته در آن نیز جزو پیشرفته‌ترین نرم‌ افزارها هستند. از آن‌جایی که در دوربین به کار رفته در پهپاد DJI Mavic 3 از محلول رنگ طبیعی استفاده شده، تمامی تصاویر ضبط شده دارای بالاترین کیفیت و زنده‌ترین حالت رنگ هستند. پهپاد DJI Mavic 3 در ابعاد 28×10 سانتی‌متر طراحی شده و وزنی در حدود 900 گرم دارد.

رزولوشن حسگر به کار رفته در دوربین این پهپاد معادل 20 مگاپیکسل بوده و محدوده‌ حساسیت دوربین آن 100 تا 6400 برآورد شده است. این پهباد قابلیت پشتیبانی از دو دوربین را دارد که همین امر در ثبت تصاویر خلاقانه و باکیفیت به عکاسان و فیلمبرداران کمک می‌کند. فیلمبرداری با دوربین این پهپاد با سرعت 50 فریم بر ثانیه با رزولوشن 1K انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این پهپاد می‌توان به استفاده از گیمبال سه محوره برای کاهش حداکثری لرزش‌های دوربین و حافظه‌ داخلی 8 گیگابایتی آن اشاره کرد.

14. پهباد DJI FPV

اگر به دنبال پهبادی با طراحی متفاوت و کیفیت بالا هستید می‌توانید به سراغ پهباد DJI FPV بروید. طراحی ظاهری منحصر به‌ فرد این پهباد سبب شده تا در بین عکاسان و فیلمبرداران محبوبیت بالایی داشته باشد. این پهباد علاوه بر طراحی زیبا و شیک به چراغ‌های LED تعبیه شده در بازوهای آن مجهز شده که امکان تغییر رنگ آن‌ها وجود دارد. پهباد DJI FPV سه حالت پرواز مختلف شامل پرواز N، پرواز S و پرواز M را در اختیار عکاسان و فیلمبرداران قرار می‌دهد. هر یک از حالت‌های پروازی برای کاربران خاص و نوع خاصی از پرواز قابل استفاده هستند.

حالت پروازی N مناسب‌ترین حالت برای کاربران کم تجربه می‌باشد. این حالت پروازی کنترل‌های مختلف و ویژگی‌های ایمنی متعددی از جمله تشخیص موانع را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حالت S پرواز علاوه بر تنظیمات و کنترل‌های پهپاد که از قبل صورت می‌گیرد، یک آزادی عمل نسبی در کنترل دستی پهباد را نیز در اختیار عکاس قرار می‌دهد و حالت M پرواز که مخصوص عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای است، پروازی بدون محدودیت را برای عکاس فراهم می‌کند و تمامی کنترل‌ها را به دست عکاس می‌سپارد.

پهباد DJI FPV در ابعاد 31×25 سانتی‌متر طراحی شده و وزنی در حدود 800 گرم دارد. حسگر به کار رفته در این پهباد یک حسگر CMOS 2.3/1 اینچی بوده و رزولوشن حسگر آن 12 مگاپیکسل می‌باشد. حداکثر بیت ریت ویدیو در این پهپاد 120 مگاپیکسل و محدودیت حساسیت دوربین آن 100 تا 12800 برآورد شده است. در صورتی که از این پهباد جهت فیلمبرداری با سرعت 60 فریم بر ثانیه استفاده شود، کیفیت تصاویر معادل 4K خواهد بود. لازم به ذکر است که این پهپاد قادر به پشتیبانی از کارت حافظه تا 256 گیگابایت می‌باشد.

15. پهپاد Autel EVO II PRO 6K

اگر به دنبال یک پهپاد فوق حرفه‌ای باکیفیت برای فیلمسازی و فیلمبرداری‌های حرفه‌ای هستید، پهپاد Autel EVO II PRO 6K یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. پهپاد Autel EVO II PRO 6K و توسط برند Autel Robotics ساخته شده که به واسطه‌ سنسور بزرگ 1 اینچی CMOS و رزولوشن تصویر 20 مگاپیکسلی این سنسور، قادر به ضبط فیلم‌ها با کیفیت 6K می‌باشد. دوربین این پهپاد از پروفایل A-LOG و عمق 10 بیت بهره برده که همین امر سبب افزایش داینامیک رنج فیلم‌های ضبط شده می‌گردد.

از آنجایی که این پهپاد مجهز به دوربینی با سنسور بزرگ است، عملکرد آن در محیط‌های نور کم و تاریکی نیز بسیار فوق‌العاده بوده و تصاویر واضح و شفافی را ارائه می‌دهد. حساسیت ایزوهای دوربین به کار رفته در این پهپاد در حالت عکاسی تا 12800 قابل افزایش بوده و همین امر نیز تاثیر به سزایی در عملکرد فوق‌العاده‌ آن در شرایط نور کم دارد. ریموت کنترل در نظر گرفته شده برای این پهباد مجهز به یک صفحه نمایش اولد 3.3 اینچی بوده که همین امر سبب می‌شود کنترل پهپاد آسان‌تر صورت گیرد. این ریموت کنترل سبب می‌شود تا دیگر نیازی به استفاده از موبایل برای کنترل کردن پهباد نباشد.

پهپاد Autel EVO II PRO 6K از حداکثر برد 9 کیلومتر برخوردار بوده و قادر است با هر بار شارژ به مدت 40 دقیقه پرواز کند. از دیگر ویژگی‌های این پهباد استفاده از سنسور 12 عددی ضد مانع در آن می‌باشد.

16. پهباد Tamzon A31

اگر به دنبال یک پهپاد باکیفیت اما ارزان قیمت برای شروع کار و یادگیری اصول عکاسی و فیلمبرداری با پهپاد هستید، پهباد Tamzon A31 یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. در واقع پهباد Tamzon A31 بدون دوربین و اجزای غیرضروری به بازار عرضه شده و تنها جنبه‌ آموزشی دارد. این پهپاد قادر است با هر بار شارژ به مدت 6 تا 8 دقیقه به پرواز درآمده و می‌توان از آن در فضاهای سرپوشیده نیز استفاده کرد. این پهباد مجهز به 4 روتور و 3 پره قابل تعویض در هر روتور بوده و در ابعاد و 18×12 سانتی‌متر و وزن 4.2 انس طراحی شده است. این پهپاد مجهز به چراغ‌های LED بوده که جلوه‌ زیبایی به ویژه در هنگام عکاسی و فیلمبرداری در شب به این پهباد می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های این پهپاد آموزشی می‌توان به محافظ‌های پره‌ محکم و باتری یدکی ارائه شده همراه آن اشاره کرد. پهباد Tamzon A31 از قابلیت کنترل آسانی برخوردار است.

17. پهپاد DJI Mavic Mini Combo

پهپاد DJI Mavic Mini Combo لحاظ نوع ساخت و امکانات شباهت بسیاری به پهپاد DJI Mavic Mini  دارد. با این تفاوت که این پهباد نسبت به مدل DJI Mavic Mini  از تجهیزات و قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. این پهباد در ابعاد کوچک و وزن سبکی طراحی شده و با هر بار شارژ کامل می‌تواند به مدت 30 دقیقه به پرواز درآید. حسگر به کار رفته در این پهپاد از نوع CMOS بوده و دارای اندازه‌ 2.3/1 اینچ می‌باشد.

رزولوشن حسگر به کار رفته در این پهباد 12 مگاپیکسل و محدوده‌ حساسیت دوربین آن برای فیلم 100 تا 3200 و برای عکس 100 تا 1600 می‌باشد. حداکثر بیت ریت ویدیو در پهپاد DJI Mavic Mini Combo 100 مگاپیکسل بوده و رزولوشن فیلمبرداری آن 7K می‌باشد. این پهباد از کارت حافظه‌ micro SD پشتیبانی کرده و از محدوده‌ پرواز 3 کیلومتری برخوردار است. لازم به ذکر است که همراه این پهپاد 1 جفت باتری اضافی، 2 جفت پروانه‌ اضافی، محافظ پره، هاب شارژ، پیچ‌های اضافی و… نیز ارائه می‌گردد.

+ بهترین دوربین‌های بدون آینه ( mirrorless )
+ بهترین دوربین‌های DSLR
+ بهترین دوربین‌های کامپکت
+ بهترین دوربین‌های اکشن
+ بهترین دوربین‌های فیلم برداری
+ بهترین دوربین‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی
+ بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های سونی
+ بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های نیکون
دوربین‌های DSLR هنوز نمردند : نبرد اصالت و مدرنیسم !
اولین دوربین من : چه چیزهایی را باید بدانم ؟
دوربین DSLR یا گوشی ؟

امیدوارم مقاله‌ی ” بهترین پهپادهای تصویربرداری “ برایتان مفید و جذاب بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر پرسشی وجود داشت، آن را در بخش نظرات همین پست مطرح کنید تا پاسخ دهم. موفق باشید !

خریدانواع پهباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.