بهترین دوربین‌های فیلم برداری – فروردین 1402

آیا به دنبال خرید یکی از بهترین دوربین‌های فیلم برداری هستید ؟ همراه من باشید تا بهترین مدل‌ها را از حرفه‌ای تا مبتدی بر اساس ارزش خرید برای شما معرفی کنم.

شاید بسیاری از فیلم برداران را دیده باشید که با دوربین‌های DSLR یا بدون آینه ویدئوهایشان را ضبط می‌کنند، اما این دوربین‌ها همیشه هم عالی نیستند.

در واقع باید به این نکته توجه داشته باشید که این دوربین‌ها همانطور که از اسمشان معلوم است تنها برای فیلم برداری طراحی و بهینه شده‌اند و به همین جهت می‌توانند امکانات بسیار بیشتری را برای ضبط ویدئوهای حرفه‌ای نسبت به گوشی‌های هوشمند یا دوربین‌های عکاسی در اختیارتان قرار دهند.

اگر قصد خرید یکی از دوربین‌های فیلم برداری را برای خود دارید، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید، با توجه به اینکه در بازار می‌توانید تمام مدل‌های دوربین، از خانوادگی با بودجه‌های مناسب گرفته تا گزینه‌های حرفه‌ای با هزینه‌ای بسیار بالا را پیدا کنید.

یکی از مهمترین سوالاتی که باید در ابتدا از خودتان بپرسید این است که قرار است چه نوع فیلمی با دوربینتان ضبط کنید. پس از آن باید ببینید به چه رزولوشنی نیاز خواهید داشت. اصلا آیا می‌توانید دوربین را با خود حمل کنید با باید آن را روی پایه و داخل استودیو قرار دهید ؟ همانطور که دیدید موارد بسیار زیادی وجود دارند که باید به آنها فکر کنید و این فقط چند مورد ابتدایی بود.

اما لازم نیست نگران باشید ! من به همین دلیل اینجا هستم و در این مقاله سعی کردم لیستی از آنچه در نظر من جزو بهترین دوربین‌های فیلم برداری به حساب می‌آید را برایتان جمع آوری کنم. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که تنها مدل‌هایی را برایتان معرفی کردم که به صورت رسمی وارد بازار جهانی شده‌اند.

از دوربین‌های هندی کم و کوچک که برای فیلم برداری مسافرتی و خانوادگی مناسب هستند تا مدل‌های حرفه‌ای که با رزولوشن 4K یا 8K فیلم برداری می‌کنند و اصطلاحا به آنها هالیوودی می‌گویند، در رنج‌های قیمتی بسیار متفاوتی وجود دارند و باید ببینید که کدام یک با توجه به بودجه و سطح نیاز برای شما مناسب خواهد بود.

بنابراین، اگر قصد دارید خیلی حرفه‌ای فیلم بگیرید، مواردی را برایتان آورده‌ام که با رزولوشن UHD ( Ultra High Definition ) فیلم برداری می‌کنند. اگر با این حال، شما بیشتر به خرید یک دوربین برای فیلم برداری از لحظات خانوادگی فکر می‌کنید، باید به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر باشید که از آنها هم بهترین موارد را برایتان آورده‌ام.

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که عاشق دوربین‌های کلاسیک هستند و بخواهید با یک دوربین با نوار 8 میلی متری یا VHS-C فیلم برداری کنید، این اصلا بد نیست، اما من به شما پیشنهاد می‌کنم به جای آنها به دنبال استفاده از دوربین‌های جدیدتر با فناوری‌های به‌روز باشید.

شاید بتوان مهمترین مزیت دوربین‌های فیلم برداری را نسبت به گوشی‌های هوشمند یا دوربین‌های عکاسی، لنزهای سینمایی آنها دانست. این لنزها طبیعتا با لنزهای تولید شده برای دوربین‌های عکاسی تفاوت‌هایی دارند و قابلیت‌هایی را به شما ارائه می‌دهند که برای فیلم برداری مناسب باشد.

اگر به فیلم برداری و یا مستند سازی از حیات وحش یا طبیعت علاقه دارید، علاوه بر یک دوربین حرفه‌ای، لازم است به دنبال لنزهای زوم با فاصله کانونی تله فوتو باشید که کیفیت بسیار خوبی هم داشته باشند. البته اگر خیلی تحرک دارید و یا ماجراجو هستید، دوربین‌های اکشن انتخاب عاقلانه‌تر و بهتری برای شما خواهند بود.

یک نکته‌ای که لازم است حتما به آن توجهی ویژه داشته باشید، این است که صرفا هر دوربینی که خیلی بزرگ یا سنگین بود نمی‌تواند بهترین گزینه باشد. جدایی از اینکه ممکن است ژانر شما متفاوت باشد، مثلا یک ویدئوبلاگر باشید و بخواهید دوربینی کوچک داشته باشید که صفحه نمایش آن بچرخد، رزولوشن دوربین نیز نمی‌تواند تایین کننده‌ی کیفیت آن باشد؛ پس هر دوربینی که با رزولوشن 4K فیلم برداری می‌کرد بهترین نیست.

دوربین‌های حرفه‌ای یا سینمایی ممکن است در سایزها و اشکال مختلفی ساخته شده باشند، در واقع تنها مخصوص کارهای حرفه‌ای طراحی و بهینه شده‌اند.

از نظر من می‌توان دوربین‌های فیلم برداری را به سه دسته‌ی کلی تقسیم کرد، دوربین‌هایی با قابلیت ضبط ویدئوهای 4K، دوربین‌های مخصوص ویدئوبلاگرها و دوربین‌های خانوادگی. فرقی ندارد جزو کدام دسته هستید، تا انتها همراه من باشید تا بهترین دوربین فیلم برداری مناسب خودتان را پیدا کنید !

بهترین دوربین‌های فیلم برداری در یک نگاه

  1. سونی FDR-AX43
  2. سونی FDR-AX700
  3. کانن Vixia HF G60
  4. جی وی سی Everio GZ-RY980
  5. کانن Vixia HF R80
  6. سونی HDR-CX405
  7. کانن Vixia HF G21
  8. سونی FDR-X3000
  9. جی وی سی Everio GZ-R405
  10. کانن XA40
  11. پاناسونیک HC-X1000e
  12. سونی FS5 II
  13. دوربین فیلمبرداری پاناسونیک Lumix G85
  14. دوربین فیلمبرداری فوجی FUJIFILM X-T4
  15. دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای SONY FX3 full frame
  16. دوربین فیلمبرداری سونی Sony A7C
  17. دوربین فیلمبرداری Canon EOS R5

لازم است توجه داشته باشید معیار انتخاب بهترین دوربین‌های فیلم برداری برای این مقاله ارزش خرید آنها نسبت به امکانات و قیمت بوده است. همچنین تنها مواردی را در لیست مشاهده خواهید کرد که به صورت رسمی وارد بازاری جهانی شده باشند.

ضمنا تجهیزات و دوربین‌هایی که در این مقاله به پیشنهاد فروشگاه دیدنگار معرفی شده‌اند؛ دارای شرایط فروش ویژه هستند.
اگر بدنبال یک خرید فوق‌العاده هستید، این پیشنهادات را از دست ندهید!

Didnegar.com__Sony_HDR_PJ675

دوربین فیلمبرداری سونی Sony HDR-PJ675

سری «PJ» از دوربین‌های فیلم‌برداری سونی علاوه‌بر توانایی ضبط تصاویر باکیفیت به‌صورت Full HD و در اختیار گذاشتن سایر قابلیت‌های دوربین‌های فیلم‌برداری به یک پروژکتور کوچک نیز تجهیز شده‌اند.

بهترین دوربین‌های فیلم برداری

1- سونی FDR-AX43

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 3840 در 2160 پیکسل | سنسور تصویر : Exmor R CMOS | رزولوشن تصویر : 8.29 مگاپیکسل | ابعاد : 173 در 80.5 در 73 میلی متر | وزن : 625 گرم

+ فیلم برداری با رزولوشن 4K
+ کوچک و سبک
+ 20 برابر زوم اپتیکال
+ میکروفون 5.1 کاناله

– فاقد HDR
– عملکرد نه چندان جالب سیستم کاهش نویز در نور کم

FDR-AX43 ممکن است کوچک باشد اما از لحاظ ویژگی‌های تصویر برداری به هیچ عنوان کم نخواهد آورد. از دیگر امکانات FDR-AX43 در کنار لنز Carl Zeiss Vario Sonnar T، می‌توان به بزرگنمایی اپتیکال 20 برابری، فیلم برداری با رزولوشن بی نظیر 4K ( با نمونه گیری فوق‌العاده پایین برای نمایشگرهای 1080p )، صدای بسیار کم در حین فوکوس، پردازنده‌ی Exmor R CMOS و ضبط دو فیلم در XAVC S یا AVCHD، به علاوه اشتراک آسان فایل‌های MP4 اشاره کرد.

برای کسانی که می‌خواهند صدای فراگیری داشته باشند، هنگام پخش فیلم‌های خود در یک سینمای خانگی یا نوار صدا، یک میکروفن 5.1 کاناله نیز وجود دارد. انتظار دارید محدودیت‌هایی در نور کم داشته باشید، اما اگر به دنبال یک دوربین با رابط کاربری آسان اما با قابلیت ضبط ویدئوهای 4K هستید، این مدل یک انتخاب خارق‌العاده برایتان خواهد بود و تعادلی بین عملکرد، قابلیت حمل و نقل و قیمت ایجاد خواهد کرد؛ به همین دلیل آن را در لیست بهترین دوربین‌های فیلم برداری به عنوان رتبه‌ی اول انتخاب کرده‌ام.


2- سونی FDR-AX700

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 3840 در 2160 پیکسل | سنسور تصویر : 1.0-type Exmor RS CMOS | رزولوشن تصویر : 14.2 مگاپیکسل | ابعاد : 169 در 89.5 در 196.5 میلی متر | وزن : 600 گرم

+ قابلیت استفاده‌ی بسیار آسان
+ فیلم برداری با رزولوشن 4K
+ پشتیبانی از وای فای داخلی

– بزرگتر از یک دوربین فیلم برداری هندی کم
– برای استفاده‌های معمولی مناسب نیست

دوربین FDR-AX700سونی یکی از بهترین دوربین‌های فیلم برداری حال حاضر بازار است که از یک سنسور یک اینچی Exmor RS CMOS بهره می‌برد، همچنین از فیلم برداری با رزولوشن فوق‌العاده‌ی 4K، هم در فرمت SDR و هم HLG ( Hybrid Log-Gamma ) HDR پشتیبانی می‌کند.

از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به زوم 12 برابری اپتیکال، منظره یاب بزرگ 3.5 اینچی، اسلات کارت SD دوگانه و سیستم فوکوس خودکار پیشرفته‌ی تشخیص فاز اشاره کرد. FDR-AX700 از XAVC S برای ضبط 4K و HD استفاده می‌کند، 100 مگابیت در ثانیه برای 4K و 50 مگابیت بر ثانیه برای 1080p.

همچنین در رزولوشن 1080p می‌تواند ویدئوها را با نرخ 120 فریم بر ثانیه ثبت کند. پردازنده‌ی تصویر BIONZ X نیز وظیفه‌ی پردازش تصاویر ضبط شده را در این دوربین به عهده دارد. FDR-AX700 یکی از بهترین دوربین‌های فیلمبرداری برای فیلم برداران مشتاق و حتی فیلم سازان مشتاق است.

یک کد زمانی استاندارد SMPTE را می‌توان در ضبط‌ها گنجانید. Super Slow Motion نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب FDR-AX700 است.

Didnegar.com__Sony_NX200

دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR – NX200

سنسور عریض ۱ اینچی با قدرت ۲۰ مگاپیکسل، کیفیت خیره‌کننده‌ای در هنگام فیلمبرداری ۴K ( 3840*2160 ) دارد و شما می‌توانید فیلم‌های Full HD خود را با دوربین فیلمبرداری سونی NX200 با کیفیت ۵۰ مگابایت بر ثانیه، ضبط کنید.


3- کانن Vixia HF G60

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 4K | سنسور تصویر : Dual-pixel CMOS | رزولوشن تصویر : 13.4 مگاپیکسل | ابعاد : 125 در 91 در 265 میلی متر | وزن : 1135 گرم

+ فیلم برداری با رزولوشن 4K
+ سنسور بزرگتر از یک اینچ
+ اسلات کارت حافظه‌ی دوگانه

– گزینه‌ای نسبتا حجیم برای استفاده‌های نیمه حرفه‌ای

Vixia HF G60 که با نام Legria در اروپا شناخته شده است و به عنوان جدیدترین دوربین با قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4K برای علاقه مندان جدی و نیمه حرفه‌ای به حساب می‌آید. این دوربین نه تنها با رزولوشن 4K ضبط می‌کند، بلکه دارای یک سنسور بزرگ 1 اینچی و دیافراگم نه پره‌ای است که قرار است به فیلم‌های شما نسبت به مدل‌های کوچکتر ظاهری سینمایی‌تر نشان دهد.

با این حال، با وجود همان چیدمان آشنا در طراحی کلی بدنه‌ی دوربین، این مدل قطعاً برای کسانی که تا به امروز تنها از دوربین‌های فیلم برداری پایه استفاده کرده‌اند، یک مدل بسیار خوب برای به روز رسانی به حساب می‌آید. یک لنز بزرگنمایی 15 برابر با تثبیت کننده تصویر داخلی در پنج محور و صفحه نمایش لمسی 3 اینچی نیز از قابلیت‌های دیگر این مدل هستند.

منظره یاب این مدل نیز بسیار با کیفیت بوده و عملکرد خوبی دارد. علاوه بر آن استفاده از اسلات کارت حافظه‌ی دوگانه‌ی میکرو SD یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این دوربین است.


4- جی وی سی Everio GZ-RY980

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 3840 در 2160 پیکسل | سنسور تصویر : 1/2.3-inch 1 Back-illuminated CMOS | رزولوشن تصویر : 18.9 مگاپیکسل | ابعاد : 79 در 76 در 162 میلی متر | وزن : 620 گرم

+ کیفیت ساخت فوق‌العاده بالا
+ فیلم برداری با رزولوشن 4K
+ لرزشگیر تصویر بسیار کارآمد

– فاقد پشتیبانی از تنظیمات HDR

اگر می‌خواهید دوربینی داشته باشید که در عین پشتیبانی از فیلم برداری با رزولوشن 4K در برابر ضربه و شرایط محیطی هم مقاومت بسیار خوبی داشته باشد، جی وی سی Everio GZ-RY980 یکی از بهترین مدل‌ها برای شما خواهد بود.

این دوربین علاوه بر مقاومت در برابر شوک، در برابر پرتاب شدن از ارتفاع 1.5 متری، در برابر آب تا عمق 4.9 متری و در برابر یخ تا دمای منفی 10 درجه‌ی سانتی گراد مقاوم است. بنابراین اگر به دنبال دوربینی هستید که روی کاپوت ماشینتان نصب کرده و بزنید به دل جنگل و بیابان، قطعا این مدل برایتان بسیار عالی خواهد بود.

این مدل از بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن یک سیستم لرزشگیر تصویر بسیار پیشرفته برای آن در نظر گرفته شده که عملکرد بسیار خوبی دارد. فیلم برداری با رزولوشن 4K و فرمت Mov با نرخ 70 مگابیت بر ثانیه، یکی دیگر از ویژگی‌های Everio GZ-RY980 است.

اسلات کارت حافظه‌ی Everio GZ-RY980 نیز دو گانه است که باعث می‌شود بتوانید مدت بیشتری به فیلم برداری با آن بپردازید. جلوه‌های ویژه‌ی خاصی نیز برای بخش فیلم برداری در این دوربین در نظر گرفته شده‌اند که شامل تاریخ و زمان و همچنین فیلترهای مختلف است.

این دوربین برای افرادی است که به دنبال یک گوپرو بودند، ولی کیفیت و امکاناتی بیشتر از هیرو 8 بلک می‌خواستند. این دوربین قطعا یکی از بهترین دوربین‌های فیلم برداری جمع و جور حال حاضر بازار است.


5- کانن Vixia HF R80

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 1920 در 1080 پیکسل | سنسور تصویر : CMOS | رزولوشن تصویر : 2.7 مگاپیکسل | ابعاد : 53 در 58 در 116 میلی متر | وزن : 240 گرم

+ کوچک و سبک
+ رابط کاربری بسیار آسان

– برای افراد متعصب به برند کانن مناسب نیست
– رزولوشن تصویر محدود

این دوربین ابعاد بسیار کوچکی داشته و به سادگی کف دست شما جای می‌گیرد. کانن Vixia HF R80 ( که با نام Legria HF R80 نیز شناخته می‌شود ) یک دوربین بی نظیر برای ثبت لحظات خانوادگی و دوستانه است. این دوربین می‌تواند با رزولوشن فول اچ دی 1080p فیلم برداری کند.

همچنین اسلات کارت حافظه‌ی آن تکی بوده و در کنار بزرگنمایی اپتیکال بسیار عظیم 57 برابری، پردازشگر تصویر DIGIC DV4 و یک لرزشگیر هوشمند با کمک زوم فریم دیگر مشخصات فنی این مدل را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این موارد شما می‌توانید به صورت نرم افزاری از حالت‌های مختلف سینمایی، انواع فیلترها و حتی یک حالت پیشرفته با نام کودک استفاده کنید؛ در این حالت شما می‌تواند تا سه کودک را به صورت آلبوم شده در دوربین ذخیره کنید، همچنین امکان قرار دادن موزیک‌های بدون کپی رایت روی آنها در داخل خود دوربین وجود دارد.

این دوربین رابط کاربری فوق‌العاده ساده‌ای داشته و همین باعث شده تا برای استفاده‌ی خانوادگی بسیار مناسب باشد. به همین دلیل آن را در لیست بهترین دوربین‌های فیلم برداری حال حاضر بازار قرار داده‌ام.

 Didnegar.com__Sony_CX405

دوربین فیلمبرداری سونی Sony HDR-CX405

این دوربین دارای یک سنسور CMOS با دقت ۹٫۲ پیکسل بوده و توانایی فیلم‌برداری به‌صورت ۴K را با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه دارد. لنز به کار گرفته‌شده در این دوربین که ساخت زایس است، توانایی بزرگنمایی ۳۰X را دارد. این بزرگنمایی اپتیکال در کنار بزرگنمایی ۳۵۰ برابری دیجیتال این دوربین امکان دسترسی کاربر را به دورترین نقاط فراهم می‌کنند.


6- سونی HDR-CX405

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 1920 در 1080 پیکسل | سنسور تصویر : Exmor R CMOS | رزولوشن تصویر : 9.2 مگاپیکسل | ابعاد : 54 در 59.5 در 128 میلی متر | وزن : 190 گرم

+ قیمت بسیار عالی
+ بدنه‌ی کوچک و جمع و جور

– نویز بسیار زیاد، به دلیل استفاده از یک سنسور کوچک
– برای ضبط ویدئوهای فول اچ دی کارت حافظه‌ی نوع SDXC نیاز است

لازم نیست که برای ضبط فیلم‌های عالی هزینه‌های زیادی را صرف کنید. HDR-CX405 سونی کمتر از 200 پوند قیمت دارد، اما امکانات و قابلیت‌های بسیار پیچیده‌ای را برای شما در ساخت فیلم‌های بسیار حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

این دوربین همزمان با فرمت XAVC S یا AVCHD و فرمت MP4 برای به اشتراک گذاری فایل می‌تواند ویدئو ضبط کند، همچنین شما می‌توانید با استفاده از نرم Highlight Movie Maker، درون خود دوربین ویدئوهایتان را ویرایش کنید.

شما حتی می‌توانید جلوه‌های تصویری مختلفی را بدون نیاز به برنامه نویسی جداگانه اعمال کنید. لرزشگیر تصویر ( SteadyShot ) اپتیکال، با تکنولوژی موثر حالت فعال هوشمند، به نوعی برای مقابله با لرزش به کار گرفته شده که عملکرد بسیار خوبی دارد.

زوم اپتیکال لنز این دوربین 30 برابری بوده و لنز زاویه باز کارل زایس واریو تسار 26.8 میلی متری برای آن استفاده شده است. این دوربین می‌تواند صدا را به صورت 5.1 کاناله ضبط کند. علاوه بر آنها می‌شود با استفاده از کابل USB و به صورت همزمان هم تصاویر را به رایانه انتقال داد و هم دوربین را شارژ کرد که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های HDR-CX405 به حساب می‌آید.


7- کانن Vixia HF G21

نوع دوربین : 1920 در 1080 پیکسل | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 1920 در 1080 پیکسل | سنسور تصویر : Advanced HD CMOS Pro | رزولوشن تصویر : 3.09 مگاپیکسل | ابعاد : 115 در 84 در 231 میلی متر | وزن : 880 گرم

+ کنترلرهای بسیار خلاقانه و کامل
+ اسلات دوگانه‌ی کارت حافظه
+ فیلم برداری با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 50 فریم بر ثانیه روی هر دو کارت حافظه

– کمی بزرگتر از دوربین‌های همرده
– عمر باتری دو ساعته

اگر شما نیازی به فیلم برداری با رزولوشن 4K نداشته باشید، می‌توانید دوربین‌های بسیار خوبی را پیدا کنید که در عین اینکه قیمت بسیار خوبی را دارند، مشخصاتی عالی در کنار فیلم برداری با رزولوشن Full HD را ارائه می‌دهند.

Vixia HF G21 ( که با نام Canon Legria HF G26 در خارج از آمریکای شمالی فروخته می‌شود ) یکی از همین دوربین‌ها است. از زوم اپتیکال 20 برابری گرفته تا دیافراگم 8 تیغه برای تشکیل بوکه‌های جذاب و لنز گسترده‌ی 28.8 میلی متری، از دیگر ویژگی‌های این دوربین هستند.

همچنین شما می‌توانید با فرمت‌های AVCHD و MP4 ویدئوهای خود را در کارت SD ضبط کنید ( اسلات کارت حافظه‌ی این دوربین نیز دوگانه است ). تصاویر ضبط شده در Vixia HF G21 کانن با استفاده از پردازشگر DIGIC DV 4 پردازش می‌شوند که سرعت و عملکرد بسیار خوبی دارد.

حسگر این دوربین همچنین در نور کم عملکرد بسیار رضایت بخشی را ارائه می‌دهد. HF G21 کانن دوربین خیلی بزرگی نیست، اما به آن اندازه هم کوچک نیست که بتوانید آن را به راحتی در جیب خود گذاشته و به تعطیلات بروید.

علاوه بر این موارد، صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی، منظره یاب الکترونیکی بسیار با کیفیت و شارپ و همچنین قابلیت شخصی سازی بسیار بالا از دیگر ویژگی‌های این دوربین هستند. سیستم لرزشگیر تصویر هم به خوبی می‌تواند لرزش‌های ناشی از حرکت دست شما در حین فیلم برداری را خنثی کند.


8- سونی FDR-X3000

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 3840 در 2160 پیکسل | سنسور تصویر : 1/2.5-inch Exmor R CMOS sensor | رزولوشن تصویر : 8.29 مگاپیکسل | ابعاد : 29.4 در 47 در 83 میلی متر | وزن : 114 گرم

+ فیلم برداری با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه
+ مقاومت کامل در برابر آب و شرایط محیطی بد
+ سیستم لرزشگیر تصویر B.O.SS

– فاقد فوکوس خودکار در حالت زوم
– فاقد پشتیبانی از حالت فیلم برداری با نرخ 60 فریم بر ثانیه

این دوربین فیلم برداری اکشن قادر به ضبط ویدئوهای 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه و جزئیات بسیار عالی است. لنز این دوربین نیز زاویه‌ای بسیار واید داشته و همین باعث می‌شود که برای فیلم برداری ورزشی کاملا مناسب باشد.

پردازشگر این دوربین BIONZ X است که پیش از این به طور محدود تنها در سری A7 سونی دیده بودیم. علاوه بر آن سیستم تثبیت کننده‌ی تصویرOptical SteadyShot ( که با نام BOSS نیز شناخته می‌شود ) در این دوربین استفاده شده و عملکرد بسیار قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

این دوربین می‌تواند با رزولوشن 4K و به صورت XAVC S و HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه در فرمت MP4 فیلم برداری کند. FDR-X3000 دارای یک محفظه‌ی ضد آب است که به کمک آن می‌توان تا عمق 60 متری زیر آب از دوربین استفاده کرد.

صفحه نمایش این دوربین نیز با وجود کوچک بودن اما بسیار کاربردی است. FDR-X3000 همچنین از سیستم وای فای پشتیبانی می‌کند تا به کمک آن بتوان ویدئوهای ضبط شده را به آسانی به گوشی هوشمند منتقل کرد. این دوربین می‌تواند یک جایگزین بسیار با کیفیت و عالی برای دوربین‌های گوپرو یا دیگر دوربین‌های اکشن باشد.

Didnegar.com__Sony_Z90

دوربین فیلمبرداری سونی Sony PXW-Z90V

این دوربین قدرتمند، کاربرد ویژه ای در رویداد های رسمی، پخش اخبار و تولیدات تلویزیونی دارد. دوربین فیلم برداری سونی PXW-Z90V مجهز به موارد بسیار حائز اهمیتی است که شامل یک سنسور Exmor RS CMOS با دقت ۱۴مگاپیکسی و زوم اپتیکال زایس ۱۲ برابر و یک منظره یاب OLED ، و یک صفحه نمایش LCD لمسی ۳٫۵ اینچی می شود.


9- جی وی سی Everio GZ-R405

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 1920 در 1080 پیکسل | سنسور تصویر : Super LoLux with Back-illuminated CMOS Sensor, 1/5.8-inch 2.5M pixel Back-illuminated CMOS | رزولوشن تصویر : 18.9 مگاپیکسل | ابعاد : 79 در 76 در 162 میلی متر | وزن : 620 گرم

+ کیفیت ساخت بسیار عالی
+ عملکرد خوب در نور کم
+ لرزشگیر تصویر بسیار کارآمد

– فاقد پشتیبانی از فیلم برداری با رزولوشن 4K
– رزولوشن تصویر ثابت 10 مگاپیکسل است

این دوربین نیز یکی دیگر از مدل‌های بسیار کوچک در لیست بهترین دوربین‌های فیلم برداری است. اگر بخواهم ساده‌تر برایتان بگویم، تقریبا به اندازه‌ی یک کف دست بوده و به راحتی در جیب شما جا می‌شود، همین باعث می‌شود برای ماجراجویان گزینه‌ای بسیار عالی باشد.

برای Everio GZ-R405 یک کیس ضد آب نیز طراحی شده که باعث می‌شود بتوان از دوربین تا عمق 5 متری زیر آب استفاده کرد. علاوه بر آن در برابر گرد و غبار، یخ و دمای بسیار پایین و همچنین ضربه تا ارتفاع 1.5 متری مقاوم است.

یک موشک دقیق جیبی ، این اندازه با اندازه کف دست و هر جا Everio یک انتخاب عالی برای ماجراجویان دیرینه است. علاوه بر شاسی Quad Proof (ضد آب آن تا 5 متر ، ضد گرد و غبار و ضد یخ و مقاومت در برابر ضربه با قطره های تا 1.5 متر) ،/ GZ-R460 دارای عمر باتری 5 ساعته است و 1080p را به یک حافظه فلش 4 گیگابایتی ضبط می کند که با یک کارت SD قابل ارتقا است. همچنین آپلود آسان در YouTube و Facebook را ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های آن می توان به بزرگنمایی نوری 40 برابر و لرزشگیر پیشرفته تصویر اشاره کرد. حتی عکس می گیرد (البته تنها در 10MP).


10- کانن XA40

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 3840 در 2160 پیکسل | سنسور تصویر : 1/2.3″ type CMOS Sensor | رزولوشن تصویر : 8.29 مگاپیکسل | ابعاد : 182.9 در 109.2 در 838 میلی متر | وزن : 726 گرم

+ زوم اپتیکال 20 برابری
+ فیلم برداری با رزولوشن 4K با کیفیت خیره کننده
+ حالت اسلوموشن 1200 برابری !

– قیمت آن کمی بالاتر از حد معمول است

XA40 کانن یکی از بهترین دوربین‌های فیلم برداری این کمپانی ژاپنی است که نه تنها می‌توان با استفاده از آن با کیفیت 4K فیلم برداری کرد، بلکه امکان ضبط ویدئوهای فول اچ دی با نهایت دقت تصویر و جزئیات هم وجود دارد.

ابعاد این دوربین بسیار کوچک بوده و عملا می‌توانید آن را به راحتی در دست گرفته و همراه با خود به هر جایی ببرید. همچنین زوم اپتیکال 20 برابری برای این دوربین گرفته شده که انعطاف فوق‌العاده‌ای را در فیلم برداری برایتان به ارمغان می‌آورد.

تثبیت کننده‌ی اپتیکال تصویر پنج محوره نیز این اطمینان را به شما خواهد داد که هیچ لرزشی در تصویرتان به وجود نیاید. این دوربین به معنای واقعی برای فیلم برداری و یا حتی عکاسی در تمامی شرایط مناسب خواهد بود.


Didnegar.com__Sony_AX100

دوربین فیلمبرداری سونی Sony FDR-AX100 4K Ultra HD

این دوربین را می توان از نسل دوربین های فیلمبرداری خانگی شرکت سونی به شمار آورد. قابلیت هایی که شرکت سونی در این دوربین گنجانده است، نیاز های افراد مبتدی تا نیمه حرفه ای را پوشش می دهد.

11- پاناسونیک HC-X1000e

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 4096 در 2160 پیکسل | سنسور تصویر : 1/2.3-type MOS Sensor | رزولوشن تصویر : 18.91 مگاپیکسل | ابعاد : 160 در 170 در 315 میلی متر | وزن : 1550 گرم

+ بدنه‌ی خوش ساخت و با کیفیت
+ کیفیت تصاویر بسیار عالی
+ تنوع بسیار زیاد تنظیمات

– بسیار گران قیمت

اگر می‌خواهید مانند یک حرفه‌ای فیلم برداری کنید، دوربین HC-X1000e پاناسونیک یکی از بهترین دوربین‌های فیلم برداری در این لیست برای شما خواهد بود. شما با استفاده از آن می‌توانید با رزولوشن فوق‌العاده‌ی 2160p و نرخ 60 فریم در ثانیه فیلم برداری کنید که برای تمامی فیلم برداران حرفه‌ای و مبتدی بسیار هیجان انگیز است.

البته باید توجه داشته باشید که وزن 1.6 کیلوگرمی آن برای روی دست نگه داشتن و یا فیلم برداری در تمامی شرایط قطعا مناسب نخواهد بود، پس شاید بهتر باشد همواره یک سه پایه را هم همراه خود داشته باشید.

صفحه نمایش این دوربین 3.5 اینچی و از نوع لمسی بوده و کیفیت بسیار خیره کننده‌ای دارد، همچنین دو ورودی صوتی XLR و یک اسلات کارت حافظه‌ی دوگانه از نوع SD برای آن در نظر گرفته شده است. این دوربین نه تنها می‌تواند با رزولوشن 2160p و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند، بلکه امکان ضبط ویدئوهای سینمایی 4K با نسبت 4,096 در 2,160 و نرخ 24 فریم بر ثانیه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

HC-X1000E از یک حسگر 18.9 مگاپیکسلی، 1 / ​​2.3 MOS و یک لنز LEICA Dicomar بهره می‌برد. بزرگنمایی اپتیکال 20 برابری و تثبیت کننده‌ی تصویر اپتیکال 5 محوری نیز بی شک برای فیلم برداران حرفه‌ای بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

این دوربین می‌تواند با بالاترین رزولوشن فیلم برداری کرده و بیشترین جزئیات را ثبت کند، همچنین رنگ‌ها را در بهترین حالت خود به نمایش در خواهد آورد، اما باید این را هم توجه داشته باشید که استفاده از آن برای یک فرد مبتدی و یا حتی متوسط ممکن است بسیار پیچیده‌تر از چیزی باشد که فکرش را می‌کنید.


12- سونی FS5 II

نوع دوربین : فیلم برداری | نهایت رزولوشن فیلم برداری : 3840 در 2160 پیکسل با نرخ 60 فریم بر ثانیه یا فول اچ دی با نرخ 240 فریم بر ثانیه | سنسور تصویر : Super35 CMOS | لنز : قابل تعویض، مانت E سونی | ابعاد : 111.3 در 128.7 در 172.4 میلی متر | وزن : 830 گرم

+ لنزهای قابل تعویض مانت E سونی
+ اسلات کارت حافظه‌ی دوگانه
+ قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت فوق‌العاده زیاد
+ پورت میکروفون XLR

– لنزها بسیار گران هستند
– عدم پشتیبانی از فیلم برداری خام RAW داخلی

یکی از حرفه‌ای‌ترین نوع دوربین‌های فیلم برداری آنهایی هستند که قابلیت تعویض لنز را هم دارند، در واقع همانند دوربین‌های عکاسی شما را یک قدم جلو خواهند برد و حرفه‌ای‌تر خواهند کرد. سونی FS5 II نیز یکی از بهترین دوربین‌های فیلم برداری با قابلیت تعویض لنز در این مقاله است که به شما معرفی می‌کنم.

این دوربین از همان لنزهای مانت E سونی استفاده می‌کند که پیشتر در دوربین‌های بدون آینه‌ی این کمپانی ژاپنی دیده بودیم. همچنین سنسور Super35 CMOS این دوربین به طرز شگفت انگیزی با کیفیت است و می‌تواند برای حرفه‌ای‌ترین کارها در دنیای ضبط ویدئو مورد استفاده قرار بگیرد.

اگرچه کدک داخلی ضبط ویدئوها در این دوربین 8 بیتی است، اما با استفاده از یک ضبط کننده یا مانیتور خارجی، می‌توانید ویدئوهای خام RAW را با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 240 فریم بر ثانیه ضبط کنید. همچنین امکان ضبط ویدئوهای اچ دی با نرخ 120 یا 240 فریم بر ثانیه هم موجود است.

جالب اینجاست که در صورتی که به رزولوشن تصویر و ضریب کراپ اهمیتی ندهید، می‌توانید نرخ فریم را تا 900 فریم بر ثانیه هم بالا ببرید. سیستم فیلتر ND یا همان فیلتر کاهنده‌ی نور با یک متغیر الکترونیکی به دقیق‌ترین حالت ارزیابی نوری کمک می‌کند و گزینه‌های زیادی مانند S-Log و HLG برای ضبط ویدئوها به صورت HDR نیز وجود دارد. علاوه بر این موارد از سیستم وای فای برای این دوربین استفاده شده تا بتوانید بدون مشکل فایل‌هایتان را به سایر دیوایس‌های هوشمند انتقال دهید.

Didnegar.com__CamCorders

بهترین دوربین فیلمبرداری 1401 (2022-2023)

دوربین فیلمبرداری پاناسونیک Lumix G85

بهترین دوربین‌ فیلم برداری

دوربین فیلمبرداری پاناسونیک Lumix G85 یک دوربین میکرو چهار سوم بدون آینه بوده که از رزولوشن 16 مگاپیکسل برخوردار است. مانت لنز به کار رفته در این دوربین لنزهای میکرو چهار سوم بوده و از منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن 2360 پیکسل در آن استفاده شده است. برای این دوربین یک نمایشگر لمسی 3 اینچی با رزولوشن 1.04 هزار پیکسل تعبیه شده که قابلیت باز شدن تا زاویه‌ 180 درجه را دارد. حداکثر رزولوشن فیلمبرداری این دوربین با کیفیت 4K معادل 30 فریم بر ثانیه می‌باشد. دوربین پاناسونیک Lumix G85 را می‌توان یکی از باکیفیت‌ترین دوربین‌هایی دانست که از قیمت پایین و مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز برخوردار است.

حسگر به کار رفته در این دوربین از حسگرهای معمول APS-C کوچکتر بوده و با تکنولوژی Live MOS ساخته شده است. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دوربین می‌توان به فکوس بسیار دقیق و پرسرعت آن در کنار خروجی باکیفیت تصاویر اشاره کرد. این دوربین فیلمبرداری مجهز به پردازشگر قدرتمند پیشرفته‌ای بوده که سبب می‌شود حساسیت دوربین تا 25600 ایزو افزایش یابد. برای این دوربین درگاه ورودی میکروفون نیز در نظر گرفته شده که در ضبط صدای باکیفیت و حرفه‌ای به فیلمبردار کمک می‌کند.

از جمله مزیت‌های این دوربین می‌توان به قابلیت استفاده از لنز‌های متنوع میکرو چهار سوم، فوکوس پرسرعت و قیمت مناسب آن اشاره کرد. از جمله معایب آن نیز می‌توان باتری ضعیف، دشواری استفاده از لنزهای بزرگ برای آن و رزولوشن عکاسی پایین آن را نام برد.

دوربین فیلمبرداری فوجی FUJIFILM X-T4

بهترین دوربین‌ فیلم برداری

اگر طرفدار دوربین‌هایی با طراحی و استایل کلاسیک و قدیمی هستید، دوربین فیلمبرداری فوجی FUJIFILM X-T4 یکی از بهترین دوربین‌های فیلمبرداری برای شما خواهد بود. این دوربین جزو دوربین‌های بدون آیینه مجهز به حسگر APS-C APS-C X-Trans BSI CMOS 4 بوده که از رزولوشن 26.1 مگاپیکسل برخوردار است. برای این دوربین می‌توان از لنزهای سری X فوجی استفاده کرد.

منظریاب الکترونیکی طراحی شده برای این دوربین دارای رزولوشن 3.69 میلیون پیکسل بوده و یک نمایشگر 3 اینچی با رزولوشن 1.620 میلیون پیکسل برای آن در نظر گرفته شده است. این نمایشگر امکان چرخش و باز شدن تا زاویه‌ 180 درجه را دارد. همانطور که گفته شد حسگر این دوربین بسیار شبیه به دوربین‌های کلاسیک قدیمی بوده و برای آن‌ها فیلترهای رنگی نیز در نظر گرفته شده که در تنظیم رنگ عکس‌ها و فیلم‌ها به عکاس و فیلمبردار کمک می‌کند. اگرچه حسگر APS-C تعبیه شده در این دوربین از حسگرهای میکرو چهار سوم بزرگتر است، با این حال از قدرت پردازش بسیار سریعی برخوردار بوده که می‌تواند به ضبط تصاویر با رزولوشن 4K و همچنین سرعت اسلوموشن 60 فریم بر ثانیه بپردازد.

این دوربین قادر است ویدیوهای 4K را با عمق رنگ 10 بیت ذخیره کند که همین امر این دوربین را به یک دوربین فیلمبرداری بسیار باکیفیت تبدیل می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های دوربین فوجی FUJIFILM X-T4 می‌توان به لرزشگیر تعبیه شده برای حسگر آن اشاره کرد که سبب می‌شود دوربین در شرایط نور کم و سرعت شاتر پایین نیز بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. از جمله مزیت‌های این دوربین می‌توان به لرزشگیر قدرتمند، قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با رزولوشن Full HD و امکان استفاده از فیلترهای رنگی در آن اشاره کرد. از جمله معایب آن نیز قیمت نسبتا بالا و همچنین گران بودن لنز‌های قابل استفاده برای آن است.

دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای SONY FX3 full frame

دوربین سینمایی سونی Sony FX3 Full-Frame Cinema Camera

از جمله دوربین‌های فیلمبرداری باکیفیتی که برای ضبط انواع ویدیو می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، می‌توان به دوربین فیلمبرداری SONY FX3 full frame اشاره کرد. این دوربین فیلمبرداری قادر به ضبط تصاویر با کیفیت 4K و با نرخ تصویر 120 فریم بر ثانیه بوده و علاوه بر آن قابلیت ضبط تصاویر اسلوموشن را نیز دارد. این دوربین به XAVC S-I 4:2:2 10bit مجهز شده است که امکان ادیت فیلم‌های ضبط شده به صورت حرفه‌ای را برای کاربر فراهم می‌کند.

این دوربین سونی از قابلیت تعویض لنز برخوردار بوده و از فوکوس خودکار 627 پیکسل برخوردار است. از آن‌جایی که این دوربین فیلمبرداری از تصاویر با فرمت RAW خروجی می‌گیرد، در نتیجه امکانات منحصربه‌فردی را برای تصویربرداری در اختیار فیلمبردار قرار می‌دهد. این دوربین فیلمبرداری مجهز به مینی جک 3.5 میلی‌متری استریو و هندل XLR، XLR /TRS type 3pin بوده و در ابعاد کوچک و سبکی طراحی شده است. از این رو امکان استفاده از آن در تمامی شرایط وجود دارد.

دوربین فیلمبرداری سونی Sony A7C

بهترین دوربین‌ فیلم برداری

از جمله پرطرفدارترین دوربین‌های موجود در بازار ایران می‌توان به دوربین‌های فول فریم سونی اشاره کرد. از جمله دوربین‌های فول فریم این برند محبوب نیز می‌توان به دوربین فیلمبرداری Sony A7C اشاره کرد که جزو دوربین‌های بدون آینه با حسگر فول فریم می‌باشد.

این دوربین دارای رزولوشن 24.2 مگاپیکسل بوده که با استفاده از لنزهای E سونی می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد. برای این دوربین یک نمایشگر 3 اینچی با رزولوشن 921 پیسکل در نظر گرفته شده که از قابلیت باز شدن تا زاویه‌ 180 درجه برخوردار بوده است. این نمایشگر امکان فوکوس روی تصویر را برای کاربر فراهم می‌کند. دوربین فیلمبرداری Sony A7C مجهز به یک منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن 2.36 میلیون پیکسل است. حداکثر رزولوشن فیلمبرداری این دوربین با کیفیت 4K معادل 30 فریم بر ثانیه بوده که در هنگام ضبط ویدیوها با کیفیت Full HD عملیات ضبط تصاویر با سرعت 120 فریم بر ثانیه صورت می‌گیرد.

برند سونی در دوربین Sony A7C از یک حسگر فول فریم Exmor R BSI استفاده کرده که به واسطه‌ داینامیک رنج 15 استاپ آن قادر به ضبط تصاویر باکیفیتی می‌باشد. سرعت عکاسی با این دوربین 10 فریم بر ثانیه بوده و حساسیت آن در حالت اکستند به 204800 ایزو نیز می‌رسد. این امر حاکی از آن است که این دوربین به پردازنده‌ قدرتمند و پرسرعتی مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به حداکثر عمق رنگ 8 بیت آن اشاره کرد.

این دوربین دارای ابعاد کوچک و سبکی بوده و برای آن یک لرزشگیر مکانیکی نیز در نظر گرفته شده که می‌توانند تا حد زیادی لرزش‌های دست را در هنگام ضبط تصاویر خنثی کند. این دوربین مجهز به درگاه‌های ورودی و خروجی متعددی از جمله درگاه‌های هدفون و میکروفون و درگاه HDMI نیز می‌باشد. از جمله مزایای این دوربین می‌توان به دارا بودن درگاه‌های ارتباطی کامل و قابلیت استفاده از لنز‌های متنوع سری E سونی برای آن اشاره کرد. با این حال دارا بودن تنها یک درگاه کارت حافظه و عدم قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با رزولوشن 4K جز معایب آن به شمار می‌آید.

دوربین فیلمبرداری Canon EOS R5

بهترین دوربین های عکاسی

دوربین فیلمبرداری Canon EOS R5 یک دوربین بدون آینه با حسگر فول فریم بوده که از یک حسگر با رزولوشن 45 مگاپیکسل برای آن استفاده شده است. برای این دوربین می‌توان از لنزهای کانن RF استفاده کرد. منظره‌یاب الکترونیکی به کار رفته در این دوربین مجهز به رزولوشن 5.67 میلیون پیکسل بوده و از یک نمایشگر 3.1 اینچی با رزولوشن 2.1 میلیون پیکسل در آن استفاده شده است. این نمایشگر قابلیت باز شدن تا زاویه 180 درجه را دارد. کیفیت بالای حسگر این دوربین امکان ضبط تصاویر با حداکثر رزولوشن 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را برای کاربر فراهم می‌کند. این در حالی است که اگر از دوربین برای ضبط تصاویر با کیفیت 4K استفاده شود، سرعت ضبط تصاویر به 120 فریم بر ثانیه می‌رسد. علاوه بر آن قابلیت ضبط ویدیوهای اسلوموشن و همچنین ضبط ویدئوهای HDR بدون نیاز به رکوردر خارجی در این دوربین وجود دارد.

این دوربین قادر به پشتیبانی از دو کارت حافظه SD و CFexpress بوده و درگاه‌های ورودی و خروجی 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون در آن تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دوربین می‌توان به بدنه‌ عایق‌بندی شده، نمایشگر تک رنگ بالای دوربین و لرزشگیر مکانیکی 5 محوره به کار رفته در آن اشاره کرد. از جمله مزایای این دوربین فیلمبرداری می‌توان به قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 8K و پشتیبانی از لنزهای سری EF با استفاده از مبدل اشاره کرد. قیمت بالا، گران بودن کارت‌های CFexpress و محدودیت زمانی در هنگام ضبط ویدیو نیز جز معایب این دوربین به شمار می‌آید.

بهترین گزینه‌ها برای فیلم‌برداری

تنوعی بی نظیر از انواع دوربین‌های فیلمبرداری || از مبتدی تا پیشرفته || با بهترین قیمت در فروشگاه دیدنگار

+ بهترین دوربین‌های بدون آینه ( mirrorless )
+ بهترین دوربین‌های DSLR
+ بهترین دوربین‌های کامپکت
+ بهترین دوربین‌های اکشن
+ بهترین دوربین‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی
+ بهترین لنزهای مخصوص دوربین‌های سونی
دوربین‌های DSLR هنوز نمردند : نبرد اصالت و مدرنیسم !
اولین دوربین من : چه چیزهایی را باید بدانم ؟
دوربین DSLR یا گوشی ؟

امیدوارم مقاله‌ی ” بهترین دوربین‌های فیلم برداری – تیر 99 “ برایتان مفید و جذاب بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر پرسشی وجود داشت، آن را در بخش نظرات همین پست مطرح کنید تا پاسخ دهم. موفق باشید !

خریدانواع دوربین عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.