بهترین دوربین های بدون آینه 2024 ✅​📷​👌​

بهترین دوربین های بدون آینه

پس از ورود به نسل دوربین‌های بدون آینه، تنوع دوربین‌ها دچار تغییر زیادی شده است. از این رو سازندگان دوربین در رقابت بیشتری با یکدیگر هستند تا دوربین کامل‌تری را معرفی نمایند. اکنون دوربینی بی‌نقص در نظر گرفته می‌شود که نه تنها دارای مشخصات کیفی درجه یک باشد، بلکه یک ابزار همه کاره از نظر لنزهای مورد استفاده نیز محسوب شود.

با توجه به جدید بودن این محصولات و تنوع بالای آنها در بین کاربران سردرگمی زیادی وجود دارد که کدام یکی از بهترین دوربین‌ های بدون آینه را در سال‌های جاری خریداری نمایند. از آنجایی که دوربین‌های زیادی با مشخصات تقریباً مشابه وجود دارد، بنابراین ما در این مقاله تلاش داریم تا بتوانیم این ابهامات را برطرف کنیم. از این رو بهترین دوربین های بدون آینه موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این دوربین‌ها داشته باشیم.

آنچه در این مطلب می خوانید ... پنهان کردن

بهترین دوربین‌های بدون آینه 2024

✔️دوربین عکاسی سونی مدل a7R V

از جمله دوربین‌های عکاسی بدون آینه‌ موجود در بازار بوده که در سال 2022 به بازار عرضه شده و همچنان در سال 2024 مورد توجه عکاسان قرار گرفته است، دوربین عکاسی سونی مدل a7R V می‌باشد. این دوربین دارای یک سنسور فول فریم با رزولوشن 60 مگاپیکسل بوده و به مانت لنز E سونی مجهز شده است. نمایشگر در نظر گرفته شده برای این دوربین یک نمایشگر 3.2 اینچی چرخان بوده و برای آن تثبیت‌کننده‌ تصویر 5 محوره و سنسور تثبیت‌کننده‌ ژیروسکوپ نیز در نظر گرفته شده است.

سیستم‌های لرزشگیر و ژیروسکوپ تعبیه شده در این دوربین با خنثی کردن لرزش‌ها سبب می‌شود تا کیفیت تصاویر تا حد چشمگیری افزایش یابد. همین امر نیز عکاسان را از استفاده‌ گیمبال بی‌نیاز می‌کند. دوربین عکاسی سونی مدل a7R V دارای حداکثر سرعت عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه بوده و حداکثر رزولوشن فیلمبرداری آن 8K می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار اشاره کرد که همین امر سبب می‌شود برای عکاسی در شرایط آب و هوایی مختلف گزینه‌ مناسبی باشد.

دوربین عکاسی سونی Sony a7R V Mirrorless Camera

✔️دوربین عکاسی سونی مدل a7 IV

اگر به دنبال سرعت تصویربرداری زیاد و وضوح و کیفیت فیلمبرداری بالا هستید، دوربین عکاسی سونی مدل a7 IV یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. این دوربین بدون آینه مجهز به سنسور فول فریم 33 مگاپیکسلی بوده که به مانت لنز E سونی مجهز شده است. حداکثر سرعت عکاسی پیاپی در این دوربین 10 فریم بر ثانیه و حداکثر رزولوشن فیلمبرداری آن 4K می‌باشد. در واقع حافظه‌ بافر بالای در نظر گرفته شده برای این دوربین امکان عکاسی پیاپی با آن را فراهم می‌کند.

این دوربین عکاسی مجهز به نمایشگر 3 اینچی چرخان بوده و برای آن منظره‌یاب الکترونیک با وضوح 3.69 میلیون نقطه‌ای در نظر گرفته شده است. علی‌رغم تمامی ویژگی‌های ذکر شده تنظیمات پیچیده‌ دوربین در حالت فیلمبرداری یکی از معایب دوربین به ویژه برای افراد تازه‌کار به شمار می‌آید.

a7 IV دست دوم

✔️دوربین عکاسی کانن مدل EOS R3

از دیگر دوربین‌های عکاسی سال 2024 می‌توان به دوربین عکاسی کانن مدل EOS R3 اشاره کرد که از رزولوشن بالایی در حالت عکاسی و فیلمبرداری برخوردار است. این دوربین بدون آینه مجهز به سنسور فول فریم 24.1 مگاپیکسلی بوده و به نمایشگر 3.2 اینچی چرخان با وضوح 4.15 میلیون نقطه مجهز شده است. منظره‌یاب در نظر گرفته شده برای این محصول نیز یک منظره‌یاب الکترونیک با وضوح 5.76 میلیون نقطه می‌باشد. حداکثر سرعت عکاسی پیاپی در دوربین عکاسی کانن مدل EOS R3 معادل 30 فریم بر ثانیه بوده و حداکثر رزولوشن فیلمبرداری آن 6K می‌باشد.

آن‌چه اهمیت دارد این است که این دوربین، فیلمبرداری با رزولوشن 6K را در فرمت RAW انجام دهد. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار بر روی نقطه‌ دلخواه اشاره کرد. از آن‌جایی که سنسور به کار رفته در این دوربین رزولوشنی در حدود 24 مگاپیکسل دارد در هنگام عکاسی پی‌دیپی حجم عکس‌ها زیاد نشده و انتقال تصاویر از دوربین به کامپیوتر با سرعت بالایی انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مطلوب این دوربین عکاسی آن است که در هنگام استفاده‌ طولانی مدت، دوربین مانند نمونه‌های مشابه داغ نمی‌شود.

دوربین عکاسی دیجیتال Canon EOS R3 Mirrorless

✔️دوربین عکاسی کانن مدل EOS R8

دوربین عکاسی کانن مدل EOS R8 از دیگر دوربین‌های بدون آینه‌ باکیفیتی بوده که در سال 2024 مورد توجه عکاسان قرار گرفته است. این دوربین با سنسور فول فریم 24.2 مگاپیکسلی قادر به تصویربرداری پی‌درپی با سرعت 40 فریم بر ثانیه و رزولوشن فیلمبرداری 4K می‌باشد. دوربین عکاسی کانن مدل EOS R8 مجهز به نمایشگر 3 اینچی چرخان بوده و برای آن منظره‌یاب الکترونیک با سرعت 120 فریم بر ثانیه در نظر گرفته شده است.

این دوربین عکاسی به آخرین سیستم تعقیب سوژه در حالت فوکوس خودکار مجهز بوده و در ابعاد کوچک و وزن سبکی طراحی شده است. همین امر نیز امکان استفاده از آن در تمامی شرایط را فراهم می‌کند. علی‌رغم تمامی نقاط قوت ذکر شده، این دوربین عکاسی دارای معایبی نیز بوده که از جمله این معایب می‌توان به ظرفیت کم باتری، عدم وجود جوی‌ استیک در دوربین، عدم برخورداری از تثبیت‌کنندهی تصویر داخلی و محل نامناسب قرارگیری کارت حافظه اشاره کرد.

دوربین-عکاسی-بدون-آینه-کانن-Canon-EOS-R8-Mirrorless-Camera-Body-2

✔️دوربین عکاسی نیکون مدل Nikon Z7 II

جدیدترین دوربین بدون آینه‌ تولید شده توسط برند نیکون دوربین عکاسی نیکون مدل Nikon Z7 II بوده که به یک سنسور فول فریم با رزولوشن 45.7 مگاپیکسل مجهز شده است. این دوربین عکاسی از حداکثر رزولوشن فیلمبرداری 4K و حداکثر سرعت عکاسی پی‌درپی 10 فریم بر ثانیه برخوردار بوده و برای آن 493 نقطه‌ فوکوس در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش تعبیه شده در این دوربین یک نمایشگر لمسی 3.2 اینچی و منظره‌یاب آن یک منظره‌یاب الکترونیک با وضوح 3.69 میلیون نقطه می‌باشد. دوربین عکاسی نیکون مدل Nikon Z7 II مجهز به لرزشگیر 5 محوره بوده که تا حد زیادی لرزش‌ها را در هنگام تصویربرداری خنثی کرده و به افزایش وضوح تصویر کمک می‌کند.

✔️دوربین عکاسی سونی مدل A1

از جمله دوربین‌های عکاسی بدون آینه‌ برند سونی که جزو بهترین دوربین‌های عکاسی سال 2023 و 2024 شناخته می‌شود می‌توان به دوربین عکاسی سونی مدل A1 اشاره کرد. این دوربین عکاسی مجهز به سنسور فول فریم 50 مگاپیکسلی بوده و برای آن نمایشگر 2.95 اینچی لمسی چرخان و منظره‌یاب الکترونیک با وضوح 9.43 میلیون نقطه در نظر گرفته شده است. حداکثر سرعت عکاسی پی‌درپی در این دوربین 30 فریم بر ثانیه و حداکثر رزولوشن فیلمبرداری آن 8K می‌باشد. دوربین عکاسی سونی مدل A1 به سیستم فوکوس خودکار سریع مجهز شده و دارای 759 نقطه‌ فوکوس می‌باشد. این دوربین عکاسی برای عکاسی حیات وحش و همچنین ثبت پرتره‌های استودیویی گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید.

بهترین دوربین های بدون آینه

✔️دوربین عکاسی فوجی مدل Fujifilm X-H2S

برند فوجی یکی از برندهای معتبر تولیدکننده‌ دوربین بوده که در زمینه‌ تولید دوربین‌های بدون آینه نیز فعال است. از جمله دوربین‌های جدید بدون آینه‌ برند فوجی می‌توان به دوربین عکاسی فوجی مدل Fujifilm X-H2S اشاره کرد. این دوربین عکاسی گزینه‌ مناسبی برای فیلمبرداری در ژانر اکشن بوده و امکان ثبت فیلم‌های دقیق با پروفایل رنگی بی‌شماری را برای عکاس فراهم می‌کند. دوربین عکاسی فوجی مدل Fujifilm X-H2S مجهز به سنسور APS-C0 با رزولوشن 26.1 مگاپیکسل بوده و به مانت X فوجی مجهز شده است.

نمایشگر در نظر گرفته شده برای این دوربین یک نمایشگر لمسی 3 اینچی چرخان بوده و منظره‌یاب آن را یک منظره‌یاب الکترونیک با وضوح 5.76 میلیون نقطه تشکیل داده است. این دوربین عکاسی دارای حداکثر سرعت عکاسی پیاپی 40 فریم بر ثانیه و حداکثر رزولوشن فیلمبرداری 6K می‌باشد. دوربین عکاسی فوجی مدل Fujifilm X-H2S مجهز به فوکوس خودکار و ردیابی دقیق با 425 نقطه بوده و به سنسور فشرده و قدرتمندی مجهز شده است. با این حال به واسطه‌ قیمت بالایی که برای دوربین در نظر گرفته شده بسیاری از عکاسان به سراغ خرید این محصول نمی‌روند.

بهترین دوربین های بدون آینه

بهترین دوربین های بدون آینه 2022

برندهای محبوب ساخت دوربین هر ساله محصولات متنوعی به بازار عرضه می‌کنند. تنوع دوربین‌ها در قیمت، کاربری و نوع ساختار متغییر است. ما در ادامه قصد داریم بهترین دوربین های بدون آینه را بر اساس کیفیت بالا و قیمت زیر 3000 دلار لیست کنیم.

Sony A74 | بهترین دوربین هیبریدی بدون آینه زیر 3000 دلار

سونی A7 4 واقعاً یک دوربین کامل است. از زمانی که این دوربین به بازار معرفی شد، این محصول مشکل ایجاد گرمای بیش از حد داشت. اما با استفاده از کارت‌های سریع می‌توان از گرم شدن بیش از حد این دوربین جلوگیری کرد. بنابراین اگر کسی به خرید دوربین سونی A7 4 علاقه‌مند است و نگران مشکل داغ شدن بیش از حد آن است، باید بگوییم که لازم نیست نگران باشید، باید فقط این کارت‌ها را خریداری کنید تا از داغ شدن بیش از حد دوربین خود جلوگیری کنید.

دوربین سونی A74 از نظر مشخصات کیفی، یک دوربین پیشرو با سنسور 33 مگاپیکسلی BSI CMOS است. این دوربین در مقایسه با دوربین Nikon Z6 Marks 2 یا دوربین کانن R6 که تقریباً در همان محدوده قیمتی قرار دارند، کیفیت بالاتری دارد. یکی از نکات مهم در مورد این دوربین این است که دارای یک ابزار لمسی کاملاً پیشرفته است که استفاده از آن حتی برای کاربران تازه کار نیز بسیار آسان شده است. همچنین امکان استفاده از لنزهای مختلف در این دوربین نیز وجود دارد.

بهترین دوربین های عکاسی

دوربین عکاسی سونی Sony a7 IV Mirrorless Camera

Canon R6 | بهترین دوربین فول فریم کانن با قیمت زیر 3000 دلار

دوربین کانن R6 دارای سرعت عکسبرداری مداوم 20 فریم در ثانیه است و در عکاسی پی در پی هم می‌توانید تا 1000 فریم Jpeg یا 240 فایل خام ذخیره کنید که برای ثبت لحظات ورزشی کافی است. در عین حال همچنین قدرت ردیابی دوربین فوق‌العاده بالا است و بنابراین اگر همه ویژگی‌های فوق را با هم ترکیب کنیم، مطمئناً Canon R6 یک همراه عالی برای عکاسی ورزشی و حیات وحش محسوب می‌شود.

با وجود اینکه رزولوشن سنسور به 20 مگاپیکسل محدود شده است و سنسور آن نیز یک سنسور CMOS معمولی است، اما باید گفت که Canon R6 یک دوربین عالی در محدوده قیمتی خود (زیر 3000 دلار) است. به همین دلیل است که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای که مدت‌ها است از دوربین‌های Canon استفاده می‌کنند، در خرید این دوربین با این قیمت تردید ندارند.

این در حالی است که دوربین Canon EOS R5 دوربین گرانی است و دوربین Canon EOS R دیگر کاملاً منسوخ شده است، بنابراین تنها گزینه‌ای که ما در حال حاضر در محدوده قیمت 3000 دلار داریم، دوربین Canon R6 است. بر اساس ادعای حرفه‌ای‌ها، این دوربین کانن بهترین گزینه برای ثبت لحظات ورزشی و عکاسی در حیات وحش است.

بهترین دوربین های عکاسی

دوربین عکاسی بدون آینه کانن Canon EOS R6 Mirrorless Camera بدنه

Nikon Z6 Mark II | بهترین دوربین فول فریم نیکون با قیمت زیر 2500 دلار

این دوربین یک دوربین کامل در این محدوده قیمتی است و واقعاً هیچکس نمی‌تواند دوربین Z6 mark 2 را با ویژگی‌های آن با محصول دیگری جایگزین کند. به همین دلیل نیکون Z6 Mark II یک دوربین عالی برای عکاسی و فیلمبرداری در عروسی است. همچنین نیکون Z6 Mark II یک محصول مناسب برای کسانی است که به دنبال یک دوربین کامل فول فریم و با قیمت پایین هستند.

دوربین عکاسی بدون آینه نیکون Z 6II بدنه

دوربین عکاسی نیکون Nikon Z 6II بدنه

Sony A7C | بهترین فول فریم سونی با قیمت زیر 2000 دلار

اخیراً سونی عرضه سری جدید دوربین‌های سینمایی را با معرفی محصول Sony A7C آغاز نموده است که با استفاده از آن می‌توانید ویدیوهای با کیفیت 4k برای کانال YouTube خود ضبط کنید. حتی اگر مبتدی هستید، کار کردن با این دوربین برای شما بسیار ساده است. همچنین این دوربین بسیار سبک بوده و قابلیت بسیار بالایی برای فیلم برداری در شب دارد. بنابراین اگر با دوربین سونی A7 III کار کرده‌اید و به آن علاقه داشته‌اید و در عین حال توان پرداخت قیمت سونی A74 را ندارید، بهترین گزینه در حال حاضر برای شما استفاده از Sony A7C است.

تنها مشکلی که در هنگام استفاده از دوربین سونی A7C می‌توان به آن اشاره نمود، رابط کاربری قدیمی آن است. در غیر این صورت، این محصول، یک دوربین بدون آینه فول فریم ارزان قیمت از سونی است.

دوربین عکاسی سونی A7C بدون آینه

دوربین عکاسی بدون آینه سونی Sony a7C Mirrorless body نقره ای

Canon EOS R7 | بهترین دوربین بدون آینه حرفه‌ای زیر 2000 دلار برای عکاسی از حیات وحش و پرندگان

این دوربین دارای سنسور 32.5 مگاپیکسلی APS-C CMOS و پردازشگر تصویر digic x است. با این دوربین به کمک یک پردازشگر تصویر سریع، می‌توانید 30 فریم در ثانیه و با وضوح کامل عکس بگیرید.

این دوربین قادر است با استفاده از سنسور 32.5 مگاپیکسلی، ویدیوهای 4K با سرعت 24 و 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. این محصول یک دوربین مناسب برای کسانی است که در محیطی کار می‌کنند که نور تحت کنترل آنها است و همچنین به علاقه‌مندان به عکاسی لحظات ورزشی و حیات وحش به شدت توصیه می‌شود.

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R7 Mirrorless

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R7 Mirrorless Camera

بهترین دوربین فول فریم نیکون زیر 1500 دلار

نیکون Z5 یک دوربین فول فریم ارزان قیمت است که دارای سنسور 24 مگاپیکسلی FX به همراه پردازنده تصویر expeed 6 است و همچنین دارای سیستم لرزشگیر تصویر 5 محوره می‌باشد. این محصول، یک دوربین عالی برای ثبت تصاویر با جزئیات کامل است. در این دوربین عملکرد سنسور در نور کم در مقایسه با دوربین‌های APS-C که در همان بازه قیمتی در بازار وجود دارد، بسیار خوب است. بنابراین اگر عکاس هستید و قصد تهیه نمونه کارهای با کیفیت دارید، Z5 با قیمت زیر 1500 دلار بهترین گزینه است.

نقطه ضعف دوربین نیکون Z5 قسمت فیلمبرداری آن است، دوربین قادر به ضبط ویدیوهای FULL HD بدون هیچ مشکلی است، اما در 4K باید با کراپ بیش از حد این کار را انجام دهید.

در عین حال، در این دوربین انتظار عملکرد ردیابی و فوکوس خودکار مشابه دوربین‌های Canon یا Sony را نداشته باشید. اگر دوست دارید عملکرد ردیابی فوکوس خودکار بهتری در نیکون داشته باشید، می‌توانید با Nikon z50 یا Nikon Z6 استفاده کنید. اما با در نظر گرفتن، قیمت زیر 1500 دلار، Nikon Z5 هنوز یک گزینه عالی برای عکاسان است.

دوربین نیکون z5

دوربین بدون آینه نیکون z5 بدنه بدون لنز Nikon Z5 Mirrorless Body

فوجی X-S10 برای عاشقان فوجی | بهترین دوربین فوجی زیر 1500 دلار

اگر دوست دارید دوربین فوجی بخرید، فوجی X-S10 گزینه خوبی است. دوربین فوجی X-S10، سنسور 26 مگاپیکسلی BSI CMOS و سرعت 30 فریم بر ثانیه دارد. به طور کلی باید گفت x-s10 یک دوربین عالی برای عکاسان و همچنین وبلاگ نویسان است. در عین حال، باید اشاره کرد که انتظار عملکرد مشابه سونی A6400 یا Canon R10 را از آن نداشته باشید، برای عملکرد در این سطح از یک دوربین فوجی، باید از فوجی X-H2S استفاده کنید.

 

Canon R10 | سریع‌ترین Mirrorless در کلاس خود

Canon R10 یک دوربین APS-C و بدون آینه بسیار مناسب برای فیلمبرداری است. دوربین دارای سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C CMOS بوده و از سریع‌ترین پردازشگر تصویر با برند کانن استفاده می‌کند. با این دوربین می‌توانید فریم‌های پیوسته را تا 23 فریم در ثانیه و با پشتیبانی از فوکوس خودکار بگیرید. دوربین R10 ویدیو تا 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط می‌کند.

Canon R10 یکی از اولین دوربین‌هایی است که ضبط داخلی 10 بیتی را در بین محصولات با این بازه قیمتی ارائه داد. تنها نقطه ضعف کانن دوربین 10 عملکرد در نور کم است و دوربین برای بهترین عملکرد خود به یک نور استودیویی نیاز دارد.

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R10 Mirrorless Camera

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R10 Mirrorless Camera

Sony ZV-E10 و Sony A6400 | بهترین دوربین‌های اقتصادی سونی

در رتبه نهم، دو دوربین داریم. اگر اهل عکاسی و فیلمبرداری عروسی هستید، بهترین گزینه برای شما دوربین سونی a6400 است و اگر می‌خواهید یک دوربین ویدیویی پیشرفته با بودجه پایین داشته باشید، بدون شک Sony ZV-E10 بهترین گزینه در حال حاضر است. این دوربین دارای پیشرفته‌ترین مجموعه‌ای از مشخصات اصلی است که ممکن است یک دوربین ولاگ در آن محدوده قیمت داشته باشد. فوکوس خودکار و ردیابی چهره قوی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. در این دوربین از سنسور 24 مگاپیکسلی برای ایجاد تصاویر 4K استفاده می‌شود.

دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6400 Mirrorless 18-135mm OSS

دوربین عکاسی سونی Sony ZV-E10 Mirrorless

نیکون Z50 و نیکون Z30 | بهترین دوربین‌های اقتصادی نیکون

نیکون z50 یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال دوربین عالی برای شرایط نوری کنترل نشده هستند. وقتی در مجموعه یا استودیوی خود نیستید و بیشتر به عکاسی خیابانی یا هر جایی علاقه‌مند هستید و نورپردازی مناسبی همراه خود ندارید، نیکون z50 از همه دوربین‌های دیگر در همان بازه قیمتی بهتر عمل می‌کند. اگر بخواهیم Z50 را در چند کلمه خلاصه کنیم، می گوییم “این یک دوربین بسیار حرفه‌ای است. دوربینی سبک بوده و عکس‌های واضح و با کیفیتی به شما تحویل می‌دهد.»

دوربین نیکون z50

دوربین بدون آینه نیکون Nikon Z50 16-50 With Z Mount

نیکون Z30 نیز همانند دوربین نیکون z50 و با مشخصات ویدیویی پیشرفته است اما به منظور کاهش هزینه آن منظره‌یاب آن حذف شده است. اگر می‌خواهید یک دوربین ویدیویی کامل در نور کم داشته باشید، Z30 بهترین گزینه با در نظر گرفتن بودجه کمتر است. در مجموع می‌توان گفت که ما هیچ جایگزینی برای Nikon Z50 در این محدوده قیمت نداریم. زیرا این یک دوربین کاملاً حرفه‌ای و با عملکرد عالی در نور کم است.

شما کدامیک از بهترین دوربین های بدون آینه تا کنون را انتخاب می‌کنید؟

در این مقاله 12 عدد از بهترین دوربین های بدون آینه تا اواخر سال 2022 را بررسی کردیم. در این میان تنوع دوربین‌های برند سونی بیشتر بود و خب با توجه به تولیدات دوربین‌های بدون آینه این برند، جای تعجب هم نیست. اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال خرید دوربین بدون آینه هستید، حتماً سری به دوربین‌هایی که در این لیست برای شما تنظیم کردیم، بزنید. هدف خود از عکاسی و سبک کاری خود را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

به نظر شما کدامیک از بهترین دوربین های بدون آینه که در این مقاله معرفی کردیم ارزش خرید بالاتری دارد؟ شما از طرفداران کدام برند تولید دوربین هستید؟ به نظرات در گروه دوربین‌های بدون آینه کدام برند موفق‌تر عمل کرده است؟ حتماً تجربیات خود را برای ما بنویسید و این مقاله را برای دوستانتان بفرستید.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.